czemu prześwietla?

Data: 2010-07-19 19:38:20
Autor: Filip Ozimek
czemu prześwietla?
Zyga pisze:

też między klatkami. Między klatka 23 i 24 ; 2 i 3. Może ktoś coś
doradzi.

Wyrzucić Zenita i kupić normalny aparat; Canon, Nikon, Pentax.

--
Filip.

Data: 2010-07-20 12:39:30
Autor: Zyga
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-19 19:38, Filip Ozimek pisze:
Zyga pisze:

też między klatkami. Między klatka 23 i 24 ; 2 i 3. Może ktoś coś
doradzi.

Wyrzucić Zenita i kupić normalny aparat; Canon, Nikon, Pentax.

Za ile?

Data: 2010-07-20 13:23:05
Autor: bans
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-20 12:44, John Smith pisze:

300PLN.

A nawet za 200zł.

--
bans

Data: 2010-07-20 13:32:44
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
bans napisał(a):
W dniu 2010-07-20 12:44, John Smith pisze:

300PLN.

A nawet za 200zł.

Można i za 200zł jak ta stówa robi różnicę.

Ja policzyłem mały korpus z:
- AF
- zoomem
- wbudowaną lampą
- podglądem GO
- pomiarem punktowym
- drabinką światłomierza +-3EV
- potwierdzeniem ostrości przy szkłach manualnych.

:-)

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2010-07-20 13:34:50
Autor: bans
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-20 13:32, John Smith pisze:

[...]

Nie no, to jakiś wypas z najwyższej półki :)

Ja wziąłem pod uwagę sprzęt o podobnej funkcjonalności do Zenita, tylko _sprawny_ :)

--
bans

Data: 2010-07-20 13:35:52
Autor: bofh@nano.pl
czemu prześwietla?
On 20.07.2010 13:34, bans wrote:
[...]

Za 400 zł można kupić body Nikona F90x. Jakby nie patrzeć długi czas
stosowane jako body profesjonalne przez reporterów :)

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2010-07-20 14:03:38
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
bofh@nano.pl napisał(a):
On 20.07.2010 13:34, bans wrote:
[...]

Ale tak to można bez końca.
A gdzie obiektyw do tego?
Gadamy do człowieka, który liczy na aparat za 30-parę PLN :-)

--
Mirek

Data: 2010-07-20 14:56:46
Autor: Zyga
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-20 14:03, John Smith pisze:
Gadamy do człowieka, który liczy na aparat za 30-parę PLN :-)

Chciałem się pobawić w stereofotografię. Kiedyś znalazłem dwie smieny na dnie szafy, zamocowałem na płaskowniku, kupiłem dwa slajdy i robiłem zdjęcia. Potem się okazało że jeden aparat był zepsuty :/ Drugie podejście po kilku latach. Miałem jednego zenita E. Kupiłem Zenita TTL (tego z tego wątku) z identycznym obiektywem. Do tego kupiłem podwójnego pilota do zenitów. Nauczony przypadkiem smien najpierw film b&w aby sprawdzić czy aparat jest ok. Niestety jak widzicie prześwietla. Zważywszy na powyższe, wszystkie dobre rady typu kup canona, nikona, prakticę to ja rozumiem, tylko że to wszystko razy dwa trzeba pomnożyć i dodać podwójnego pilota. I nadal nie wiadomo czy coś z tej zabawy wyjdzie.

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-20 15:08:50
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
Zyga napisał(a):
W dniu 2010-07-20 14:03, John Smith pisze:
Gadamy do człowieka, który liczy na aparat za 30-parę PLN :-)

Chciałem się pobawić w stereofotografię.

Było od razu od tego zacząć, odgapiaczu pomysłów. :-)
Nie wyszedłbyś na biedaka. ;-)

Kiedyś znalazłem dwie smieny na
dnie szafy, zamocowałem na płaskowniku, kupiłem dwa slajdy i robiłem
zdjęcia. Potem się okazało że jeden aparat był zepsuty :/

A bo to trzeba jedną Smienkę i wieczór poświęcić, spenetrować, i się
nauczyć naprawiać. :-)

Ja kupiłem dwie (po 5PLN), trzecią dostałem. Z tych trzech jedna wygląda
na sprawną (kupna!), pozostałe dwie mają tą samą wadę. Po rozebraniu już
wiem, co się psuje i mam pomysł na naprawę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
A Smiena fajniejsza, bo full manual i ekwiwalent 40mm, nie 58mm. ;-)

Pozdrawiam,
--
Mirek

Data: 2010-07-20 16:39:31
Autor: Zyga
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-20 15:08, John Smith pisze:

Było od razu od tego zacząć, odgapiaczu pomysłów. :-)
Nie wyszedłbyś na biedaka. ;-)

eee, nie rusza mnie to, mogę być biedak ;)

A bo to trzeba jedną Smienkę i wieczór poświęcić, spenetrować, i się
nauczyć naprawiać. :-)

Smienki naprawiamy a zenitów już nie. To nie fair dla zenitów.

Ja kupiłem dwie (po 5PLN), trzecią dostałem. Z tych trzech jedna wygląda
na sprawną (kupna!), pozostałe dwie mają tą samą wadę. Po rozebraniu już
wiem, co się psuje i mam pomysł na naprawę. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

No to pochwal się, co to za wada i jak chcesz naprawić, może i ja swoją naprawię.

A Smiena fajniejsza, bo full manual

a co automatycznego jest w zenicie E lub TTL ?

pzdr
Zyga

Data: 2010-07-20 17:05:17
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
Zyga napisał(a):
W dniu 2010-07-20 15:08, John Smith pisze:
A bo to trzeba jedną Smienkę i wieczór poświęcić, spenetrować, i się
nauczyć naprawiać. :-)

Smienki naprawiamy a zenitów już nie. To nie fair dla zenitów.

Zenity cięższe i nie da się ich łatwo pokroić i złożyć z dwóch jeden
stereo z bazą 6-7cm. A dla mono nie warto. :-)

[...]

Przy naciąganiu migawki odmyka się ona "na chwilkę", powodując
niekontrolowane zaświetlenie klatki. Wada jest materiałowa, ząbek (przy
kółku poruszającym listkami migawki) się wygina, bo materiał za miękki,
a sprężyna naciągu mocna. Mam nadzieję, że da się wzmocnić jakimś distalem.

A Smiena fajniejsza, bo full manual

a co automatycznego jest w zenicie E lub TTL ?

Np mechanizm przymykania przysłony do wartości roboczej.

Smiena jest dużo prostsza, jej obiektyw zintegrowany z migawką można
przykręcić do przysłowiowego pudełka po butach i wyzwalać migawkę przez
jeden prosty popychacz. Istotne jeśli się chce pokroić dwa korpusy i
złożyć z dwóch jeden (bo tak zamierzam).

--
Mirek

Data: 2010-07-26 19:23:28
Autor: Yogi\(n\)
czemu prześwietla?
Użytkownik "John Smith" <user@example.net> napisał w wiadomości news:i243ar$p1b$1node2.news.atman.pl...
bofh@nano.pl napisał(a):

Gadamy do człowieka, który liczy na aparat za 30-parę PLN :-)

Ja kupiłem na allegro w pełni sprawną prakticę, z obiektywem. Zapłąciłem 29 zł+przesyłka. Do tej pory zrobiłem 6 filmów - 1 kolor fuji (provia), 1 slajd (też fuji) i cztery B&W. Aparat w świetnym stanie, świałomierz mierzy bardzo ładnie, migawka bez zastrzeżeń. Matówka - marzenie (aparat kupiłem własnie dla tej matówki ;-) Przesyłka kosztowała 12 złotych, czyli razem 41 zł, sam obiektyw był więcej wart. Nie warto pchać się w zenity, skoro można mieć choćby praktikę. Ale rarytasy są tutaj:
http://allegro.pl/28217_autofokus.html?change_view=1

--
Yogi(n)

Data: 2010-07-27 11:35:37
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
Yogi(n) napisał(a):
Ale rarytasy są tutaj:
http://allegro.pl/28217_autofokus.html?change_view=1

No to ja swojego właśnie w tych rarytasach znalazłem (MZ-5n). :-)

--
Mirek

Data: 2010-07-20 14:07:25
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
bans napisał(a):
[...]

Czyż to nie piękne? :-)
I realne.

Ja wziąłem pod uwagę sprzęt o podobnej funkcjonalności do Zenita, tylko
_sprawny_ :)

Też można, pewnie. :-)

--
Mirek

Data: 2010-07-20 14:46:04
Autor: Jacek Czerwinski
czemu prześwietla?
W dniu 2010-07-20 14:07, John Smith pisze:

Ja wziąłem pod uwagę sprzęt o podobnej funkcjonalności do Zenita, tylko
_sprawny_ :)

Też można, pewnie. :-)

bardzo tanie sa analogi w seriach, gdzie obiektyw jest niekompatybilny z AF, np Canony T
Ja bym nie szedl, jednak moze by odbilo na cyfre ;)

Data: 2010-07-20 14:57:05
Autor: John Smith
czemu prześwietla?
Jacek Czerwinski napisał(a):
bardzo tanie sa analogi w seriach, gdzie obiektyw jest niekompatybilny z
AF, np Canony T
Ja bym nie szedl, jednak moze by odbilo na cyfre ;)

W czasach EVIL-i nie ma obiektywów całkiem niekompatybilnych z cyfrą.
Odległość rejestrowa już też nie dyskwalifikuje obiektywów. :-)

A jeśli komuś 300PLN szkoda na przyzwoitą lustrzankę AF z uniwersalnym
obiektywem to niech się dobrze zastanowi nad hobby.

--
Mirek

Data: 2010-07-20 20:00:55
Autor: Filip Ozimek
czemu prześwietla?
Zyga pisze:

też między klatkami. Między klatka 23 i 24 ; 2 i 3. Może ktoś coś
doradzi.

Wyrzucić Zenita i kupić normalny aparat; Canon, Nikon, Pentax.

Za ile?

Ja kupiłem ostatnio Pentaksa MX za 130 albo 160zł. Piękna mała lustrzanka, cała mechaniczna, zasilanie tylko światłomierza, czasy od 1s do 1/1000s - 1000 lat świetlnych przed Zenitem. Można mieć super korpus za już 50-60 zł, Zenit to technologia sprzed II W.Ś.

--
Filip.

Data: 2010-07-20 20:15:10
Autor: JA
czemu prześwietla?
On 2010-07-20 20:00:55 +0200, Filip Ozimek <filip@mielonka.polbox.pl> said:

Zenit to technologia sprzed II W.Ś.

Zenit, to nie technologia. To zemsta komuny.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2010-07-21 01:47:36
Autor: Adam Płaszczyca
czemu prześwietla?
Dnia Tue, 20 Jul 2010 12:39:30 +0200, Zyga napisał(a):

Wyrzucić Zenita i kupić normalny aparat; Canon, Nikon, Pentax.

Za ile?

Ja kupiłem Nikona F601 ze szkiełkiem 35-70 za 80 zł...

--
 _______/ /_     gg: 3524356

czemu prześwietla?