[NTG ?] czernienie aluminium

Data: 2009-11-19 21:02:06
Autor: Laphroaig
[NTG ?] czernienie aluminium
Witka,

Jako ze w motocyklu jakies aluminium sie znajdzie wiec ptanie jednak TG :)
Mam potrzebe poczernienia (w sposob trwaly i bardzo estetyczny) czegos co przypomina aluminium (to zapewne jakis stop alu podobny). Konretnie chodzi o nogi od stolu, ktore sa srebrne a ja che miec czarne.
Od moliwosci ich poczewrnienia uzalezniam jego upno (tego stolu, znaczy sie).
Oczywiscie nie chce tego robic domowymi sposobami tylko zlecic do wykonania. Pytanie tylko, czy to sie da i czy znacie firmy, ktore to moga zrobic

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-19 21:50:30
Autor: Kuczu
[NTG ?] czernienie aluminium
Laphroaig pisze:
[...]

Tak. Nazywa sie to anodowanie. I pod tym haslem szukaj uslugowawcow w google, panoramie firm itp.

Ja czasami korzystalem z uslug firmy Bronal w Warszawie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-11-19 21:54:19
Autor: Laphroaig
[NTG ?] czernienie aluminium
Kuczu wrote:
Laphroaig pisze:

Tak. Nazywa sie to anodowanie. I pod tym haslem szukaj uslugowawcow w google, panoramie firm itp.

Ja czasami korzystalem z uslug firmy Bronal w Warszawie.

Dzieki serdeczne,

To chyba sie skusze na ten stol :)

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-19 22:03:09
Autor: trud
[NTG ?] czernienie aluminium
Dnia Thu, 19 Nov 2009 21:54:19 +0100, Laphroaig napisał(a):

Kuczu wrote:
Laphroaig pisze:

[...]

Nie każdy stop aluminium nadaje się do anodowania :) --
pozdrawiam
trud
bj250

Data: 2009-11-19 22:03:41
Autor: Kuczu
[NTG ?] czernienie aluminium
Laphroaig pisze:

To chyba sie skusze na ten stol :)

To nie tak do konca. Jedne stopy daja sie bez problemu anodowac inne nie. Wlasciwie to kazdy sie da ale przy niektorych trzeba to robic kilkukrotnie i efekt nie zawsze jest zadowalajacy. Niektore wychodza czarne, niektore brazowawe. No i nie kazdy zaklad sie tego podejmie w przypadku "trudnych" stopow.

Data: 2009-11-20 01:35:01
Autor: Laphroaig
[NTG ?] czernienie aluminium
Kuczu wrote:
Laphroaig pisze:

 efekt nie zawsze jest zadowalajacy. Niektore wychodza
czarne, niektore brazowawe.

Wow, dzieki za ostrzezenie. W takim razie nie bede ryzykowall i albo zostawie nogi albo kupie inny stol.
A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-20 22:33:48
Autor: Kuba Łacki
[NTG ?] czernienie aluminium
Laphroaig pisze:

A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

Tu też bym uważał. U nas w POZ kategorycznie odmówili wsadzenia do kąpieli elementów składających się z różnych metali, gdyż po podłączeniu prądu robią się z nich katody i anody (albo coś takiego;) i dzieją się cuda, skutkujące uszkodzeniami elementów. Określili to obrazowo mianem spawania.

WeĹş te giry opierdol proszkowo na czarno i dupy nie truj;)

--
pzdr

Data: 2009-11-22 12:56:05
Autor: lesor
czernienie aluminium
On 20 Lis, 01:35, Laphroaig wrote:

A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

A moze kto anodowal golenie od lag?

--
pozdrawiam, lesor
cb1300Rossynant

Data: 2009-11-22 22:29:14
Autor: Kuczu
czernienie aluminium
lesor pisze:

A moze kto anodowal golenie od lag?

Ja lakierowalem natryskowo i proszkowo. Liczy sie ?

Data: 2009-11-23 02:47:11
Autor: lesor
czernienie aluminium
On 22 Lis, 22:29, Kuczu  wrote:
lesor pisze:

> A moze kto anodowal golenie od lag?

Ja lakierowalem natryskowo i proszkowo. Liczy sie ?

Zalezaloby mi na efekcie koncowym do w miare intensywnej eksploatacji,
przy malowaniu trzeba zostawic odkryte przylgnie zaciskow, lbow srub i
otworu oski; zda sie, ze bedzie z czasem odpryskiwac...

Ktore bylo lepsze natrysk czy proszek?

--
pozdrawiam, lesor
cb1300Rossynant

Data: 2009-11-23 21:37:51
Autor: Kuczu
czernienie aluminium
lesor pisze:

Zalezaloby mi na efekcie koncowym do w miare intensywnej eksploatacji,

Ale co Ty chcesz z tym robic ? Gwozdzie lagami wbijac czy po prostu jezdzic ?

przy malowaniu trzeba zostawic odkryte przylgnie zaciskow, lbow srub i
otworu oski; zda sie, ze bedzie z czasem odpryskiwac...

No to zamaskowanie tego zajmuje jakies 15 minut. A jak kumaty lakiernik to zrobi to sam. I nie ma lakieru ktory by nie odprysnal po 10 latach jezdzenia i piaskowania syfem z drogi. Anodowana powierzchnia tez nie da rady.

Ktore bylo lepsze natrysk czy proszek?

Ja teraz tylko proszkuje i zawsze na ten sam kolor :)

Data: 2009-11-24 18:58:58
Autor: Laphroaig
czernienie aluminium
Kuczu wrote:

Ja teraz tylko proszkuje i zawsze na ten sam kolor :)

Niech zgadne: czarny :)

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-23 00:43:44
Autor: amos
czernienie aluminium
On 20 Lis, 01:35, Laphroaig <moj.lo...@vp.pl> wrote:
Wow, dzieki za ostrzezenie. W takim razie nie bede ryzykowall i albo
zostawie nogi albo kupie inny stol.
A poanoduje se cylindry, zeby bylo TG :)

A moze pojsc dalej - wymien sobie te nogi na lagi od HD? Moga byc z
kolami, bedzie latwiej stol przesuwac w razie potrzeby.

Wowczas juz zupelnie bedizesz TG ;)

--
amos

Data: 2009-11-23 10:31:00
Autor: Laphroaig
czernienie aluminium
amos wrote:
[...]

:D :D

rewelacyjny pomysl :)
Musze tylko jeszcze przekonac do niego moja szanowna malzonke :)

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-19 23:29:40
Autor: trud
[NTG ?] czernienie aluminium

Kuczu wrote:
Laphroaig pisze:

[...]

Zaraz. Chwilunia. Jak to są nogi od stołu to one już są anodowane. Chyba, że to jakiś tani
stół to mogą być lakierowane. Poza tym zawsze możesz pomalować proszkowo na czarny mat.

trud
bj250

Data: 2009-11-20 01:30:26
Autor: Laphroaig
[NTG ?] czernienie aluminium
trud wrote:
[...]

No wlasnie ze jest on cholernie drogi a na dodatek ma jedna wade: aluminiowe nogi (blat czarne szklo). No i te nogi mi troche nie pasuja. Ale tak jak pisali poprzednicy to jednak chyba musze byc ostrozny. Bo moze sie okazac, ze to jednak jeden z tych stopow, ktore sie trudno anoduje :(.
Jest tez wersja stolu z czarnymi nogami ale dwukrotnie drozsza :( a ten moj jest powystawowy wiec tanszy.

--
pozdr
Laphroaig

Data: 2009-11-30 15:58:37
Autor: Mateusz Bielinski
czernienie aluminium
On 19 Lis, 21:50, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
Laphroaig pisze:

> [...]

google, panoramie firm itp.

Ja czasami korzystalem z uslug firmy Bronal w Warszawie.

Zapraszam do zapoznania się z naszą ofertą:

www.tadgen.pl

Data: 2009-12-01 01:20:27
Autor: Arni
czernienie aluminium
Mateusz Bielinski pisze:

Zapraszam do zapoznania się z naszą ofertą:

www.tadgen.pl

w tym Nakle to fajnie mają, u was anodowanie, w Zelanie chromy itp. A u nas kicha. Dobrze ze niedaleko mam :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

[NTG ?] czernienie aluminium