czerordzeniowe intele i amd

Data: 2010-02-13 10:30:47
Autor: Czarek
czerordzeniowe intele i amd
W dniu 2010-02-13 10:23, amstav napisał/a:
  o ile pamietam kiedys przy dwoch rdzeniach intele mialy jakas przewage
nad amd ... nie pamietam z czego to wynikalo ... czy teraz intele maja tylko
"przewage" w wiekszym poborze pradu ??? ;-)

Chyba chodziło o to, że intele miały pamięć cache wspólną dla obu rdzeni a w AMD każdy rdzeń miał swoją oddzielną pamięć, co było mniej wydajne. Jak jest przy 4 rdzeniach nie wiem, może też jest podobnie?

--
Cz.

Data: 2010-02-13 11:13:32
Autor: Chrispl27

"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message news:hl5rft$20t$1news.dialog.net.pl...
[...]

W wypadku Inteli są "nieco wydajniejsze" zegar w zegar dzięki większemu cache, oraz przy serii Ci7 9xx  trzykanałowemu kontrolerowi. Osobiście uważam iż optymalnym rozwiązaniem - choć nie najtańszym - jest core i7860 (i7 920) ... pierwszy ze względu na elastyczność (Turbo boost) drugi wydajność ogólną.

Krzychoo

Data: 2010-02-13 18:10:05
Autor: ToMasz
Czarek pisze:
[...]

normalnie sie za głowę chwytam ja to czytam. JA przez długi czas nie
miałem intela w domu, ale moze Wy macie jakiegoś bez wentylatora na
boxowym radiatorze? bo ja mam atholna bez wentylatora i ma 35 stopni jak
nic nie robi. Tak wiec mity o energooszczędności intela w 2 rdzeniówkach
mozna miedzy bajki włożyć.
Wygooglowałem 1 artykuł, z którego wynika ze ówczesny amd jest
wydajniejszy i tańszy. SAm bym na to niewpadł, ale parę lat temu takich
opinni było wiele:

http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-6389077-2.html?tag=rb_content;rb_mtx

Natomiast co do 4 rdzeniowych procków - niewiem, ale coś mi sie niechce
wierzyć zeby Intel zrobił energooszczędny procek i nie jest to jego
gwóźdź reklamy.

ToMasz

Data: 2010-02-13 18:38:43
Autor: BrunoN Bluthgeld
W dniu 2010-02-13 18:10, ToMasz pisze:

[...]

Heh, przecież to jest porównanie z Pentium D. Może oprzyj się na jakichś danych świeższych niż sprzed pięciu lat :>

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo promieniscie i zataczajac nedzne cwierc wzoru na polane trojkata, wyplulo porosniety gdzies pod Olszewnica korzen mandragory.

Data: 2010-02-14 16:49:38
Autor: Przemek
ToMasz wrote:
Czarek pisze:

[...]

Intel zszedl juz z procesem do 32nm a amd dopiero od niedawna  tlucze wszystkie procesory  w "starym " 45nm
A tak jest z reguly  ze im "nizszy" proces tym mniejszy pobor energii .Co do porownania procesorow to tu
http://www.frazpc.pl/artykuly/814/INTEL/CORE/I3/530,/CORE/I5/650/I/CORE/I5/661/WESTEMERE/CZYLI/32NM/W/AKCJI
masz swiezsze :)
Wg mnie AMD ma jakis rok zapoznienia  technologicznego w stosunku do intela :( i zeby nie bylo ze jestem jakims fanboyem intela - w domu mam  procesory AMD
w 2 desktopach , imho w normalnej pracy dom/internet to nie ma roznicy miedzy intelem a amd

czerordzeniowe intele i amd