częsta wymiana opon

Data: 2009-07-11 10:29:34
Autor: mariuszmo
częsta wymiana opon
witam, małe pytanie, podczas ostanimi czasy dość niestabilnej aury aby dostosować rower do warunków jazdy zmieniam w nim opony nawet kilka razy w miesiącu. Na jazdę szosową kiedy w terenie jest zbyt mokro zakładam coś prawie slick a kiedy wybieram sie w mokry teren trzeba się uzbroić w jakieś traktory.
Zastanawiam się na ile takie częste zmiany szkodzą oponom UST, zauważyłem, że o ile na początku było je bardzo ciężko założyć teraz niemal można to zrobić w palcach.

Data: 2009-07-11 11:11:01
Autor: BoDro
częsta wymiana opon
"mariuszmo" napisał:

witam, małe pytanie, podczas ostanimi czasy dość niestabilnej aury aby
dostosować rower do warunków jazdy zmieniam w nim opony nawet kilka razy w
miesiącu....

może trochę ot, ale warto zainwestować w drugi komplet kół. Na szosę czy
szutrówki - gdzie rower nie jest zbyt mocno katowany - może być z niższej
półki, a więc i tańszy.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-07-11 11:34:35
Autor: Maciek[NP]
częsta wymiana opon
BoDro pisze:
może trochę ot, ale warto zainwestować w drugi komplet kół. Na szosę czy
szutrówki - gdzie rower nie jest zbyt mocno katowany - może być z niższej
półki, a więc i tańszy.

Jakiś czas temu planowałem takie rozwiązanie tylko zastanawia mnie czy nie będzie to powodować problemów z napędem. Jeden łańcuch i dwie kasety to jakby nie patrzeć różny stopień zużycia i dopóki wszystko jest nowe to pewnie jest ok tylko co później? Raczej nie każdy wyjątkowo dba o napęd i zmienia regularnie łańcuchy.

--
Pozdrawiam,
Maciek

nocnypatrol.org.pl - jedyny i jedynie słuszny Nocny Patrol z Lublina

Data: 2009-07-11 11:44:40
Autor: mariuszmo
częsta wymiana opon

[...]

to mnie powstrzymuje przed tym rozwiazaniem, jeszcze kwesia hamulców i dotarcia tarcza/klocek
wymiana tarcz i kasety to też kiepskie rozwiazanie

Data: 2009-07-11 12:05:25
Autor: Marcin Wojtowicz
częsta wymiana opon
Może to nie odpowiedź na Twoje pytanie, ale nie pozostaje Ci nic innego, niż kupno szosy :-). To nie jest tak duży wydatek. Coś jeżdżącego kupisz od 300 zł (~2 opony), za 1000 coś nowego z niskiej półki, bądź używkę w rozsądnym wydaniu.

Szosówki nie są tak katowane przez warunki pracy jak mtb, więc nie ma co się bać sprzętów z drugiej ręki.

pozdrawiam
MW

Data: 2009-07-11 12:26:52
Autor: mariuszmo
częsta wymiana opon

Użytkownik "Marcin Wojtowicz" <walen_bike@o2.pl> napisał w wiadomości news:h39o9d$lcn$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

wada tego rozwiązania, szosówka nie wjadę w teren gdy bedzie taka potrzeba w trakcie jazdy, skrócenie drogi itp, wyjazd na chodnik,
mówiąc "jazda szosowa" miałem na myśli boczne zniszczone asfaltówki z dziurami.
do górala jestem przyzwyczajony biorac pod uwagę wszystkie za i przeciw dochodzę, do wniosku, że zostawiam tak jak jest, opony podczas jazdy wytrzymują tyle przeciażeń, że przypuszczam, ze sam fakt częstego ich zdejmowania i zakładania nie jest w jakikolwiek sposób w stanie im bardziej zaszkodzić.
Pomijam oczywiście uciążliwość tego rowiązania

Data: 2009-07-11 14:01:41
Autor: BoDro
częsta wymiana opon
"mariuszmo" napisał:
 w wiadomości news:h39ngq$dpq$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

dotarcia tarcza/klocek
wymiana tarcz i kasety to też kiepskie rozwiazanie

U mnie stosunek teren-szosa to 3:2. Faktem jest, że po wymianie łańcucha (
trzeci z kolei na obydwu kompletach kół/kaset ), łańcuch na kasecie kół
"szosowych" trochę skakał, ale dotarło się wszystko po "setce" i obecnie nie
ma żadnych problemów. Ale fakt, że łańcuch wymieniam co 4...5 tys.km.
Nie wiem jak z tarczami, bo mam V-ki. Nie zauważyłem istotnych problemów ze
współpracą klocki/obydwa komplety obręczy w trakcie eksploatacji. Obydwa
komplety nieco różnią się szerokością fabryczną felg - coś ok. 1mm.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-07-12 19:48:11
Autor: chary
częsta wymiana opon
BoDro wrote:
"mariuszmo" napisał:
[...]

Mam pytanie- jak przekladasz kola, to czy musisz regulowac hamulce za kazdym razem?

pozdrawiam,
Marek Sosnowski
--
"We all pay for sex one way or another.
At least hookers are honest about the price"

Data: 2009-07-12 21:08:04
Autor: PeJot
częsta wymiana opon
chary pisze:

Obydwa komplety nieco różnią się szerokością fabryczną
felg - coś ok. 1mm.

Mam pytanie- jak przekladasz kola, to czy musisz regulowac hamulce za kazdym razem?

Odpowiem za siebie, bo miałem podobną konfigurację. Nie było potrzeby regulacji hamulców, choć różnica w twardości klamki była odczuwalna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-12 21:46:48
Autor: BoDro
częsta wymiana opon
"PeJot" napisał:

> [...]

Odpowiem za siebie, bo miałem podobną konfigurację. Nie było potrzeby
regulacji hamulców, choć różnica w twardości klamki była odczuwalna.

zgadza się - jest różnica ale na tyle niewielka, że nie stanowi problemu.
Ustawiłem klocki tak, by pasowały "na żyletę" do obręczy "terenowych", bo tu
hamulców używam intensywniej. Jeżdżąc na kołach "szosowych" mało mam okazji
do częstego hamowania - tym bardziej ostrego - a kiedy trzeba, robię to
raczej delikatnie. W efekcie pewne niedotarcie klocków do tych obręczy nie
jest problemem.
Oczywiście, kupując drugi komplet kół nie powinno byc problemu z
dopasowaniem szerokości i profilu felg do kół już posiadanych - wybór jest
dość spory.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-07-11 16:43:14
Autor: Jan Srzednicki
częsta wymiana opon
On 2009-07-11, mariuszmo wrote:

[...]

Mam pomysł!

Można kupić drugi rower.
Genialne, prawda? :)

Data: 2009-07-11 20:30:17
Autor: BoDro
częsta wymiana opon
"Jan Srzednicki" napisał:

Mam pomysł!

Można kupić drugi rower.
Genialne, prawda? :)

no gdyby drugim kompletem kół miały być te:

http://tiny.pl/hhmrt

to faktycznie lepiej kupić drugi rower...:-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-07-11 20:52:42
Autor: PeJot
częsta wymiana opon
Maciek[NP] pisze:

[...]

U mnie nie ma problemów z 2 kompletami kół przy 3-4 x większym przebiegu    na szosie. Kłopotów z indeksem i regulacją hamulców także da się uniknąć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

częsta wymiana opon