czołówka - głupie pytanie :-)

Data: 2010-12-13 15:49:53
Autor: mihau
czołówka - głupie pytanie :-)
On 13 Gru, 21:10, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

Te mieli cie takie
obserwacje, e czo wka jest/bywa praktycznie niewidoczna?

Niedawno zderzyłbym się z jad±cym z naprzeciwka użytkownikiem
czołówki. A było to na w±skiej ¶cieżce, sam na sam. Fakt, że działo
się to w do¶ć specyficznych warunkach, bo ¶cieżka biegła w zagłębieniu
terenu i jego ¶wiatło znalazło się dokładnie na tle ¶wiateł pobliskiej
ulicy. Jednak jeżdż±c regularnie po zmroku, dochodzę do wniosku że
czołówkowicze od cichociemnych "batmanów" s± lepiej widoczni tylko w
głębokich ciemno¶ciach. W warunkach ulicznych, na tle "szumu" miasta,
czołówka nie wybija się wcale. Jest za wysoko, nie tam gdzie
spodziewałbym się ¶wiatła roweru.

--
mihau

Data: 2010-12-14 06:32:37
Autor: Pr0NET
czołówka - głupie pytanie :-)
wrote:

> [...]

głębokich ciemno¶ciach. W warunkach ulicznych, na tle "szumu" miasta,
czołówka nie wybija się wcale. Jest za wysoko, nie tam gdzie

Czołówka absolutnie się nie nadaje na rower, zwłaszcza w terenie,
¶wiatło jest za wysoko, do tego wystarczy dodać mgłę i nie wiadomo
gdzie się jedzie. Nie mówi±c o o¶lepianiu innych.

Data: 2010-12-14 15:41:37
Autor: bans
czołówka - głupie pytanie :-)
W dniu 2010-12-14 15:32, Pr0NET pisze:

Czołówka absolutnie się nie nadaje na rower, zwłaszcza w terenie,
¶wiatło jest za wysoko, do tego wystarczy dodać mgłę i nie wiadomo
gdzie się jedzie. Nie mówi±c o o¶lepianiu innych.

Czemu niektórym się wydaje, że nie można mieć czołówki i normalnego "rowerowego" o¶wietlenia jednocze¶nie.

--
bans

Data: 2010-12-14 17:05:48
Autor: Wojtek Sobociński
czołówka - głupie pytanie :-)
Czołówka absolutnie się nie nadaje na rower, zwłaszcza w terenie,
¶wiatło jest za wysoko, do tego wystarczy dodać mgłę i nie wiadomo
gdzie się jedzie. Nie mówi±c o o¶lepianiu innych.

No tego to nie rozumiem. ¦migałem z czołówk± po lesie i po terenie - było ok, a je¶li chodzi o zakręty i lawirowanie po lesie to czołówka jest po prostu idealna. Może masz za słabe ¶wiatło w swojej?

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-12-14 08:32:47
Autor: Marek
czołówka - głupie pytanie :-)
Czołówka znakomicie nadaje się na rower. Zwłaszcza w terenie :).
W terenie raczej nie ma konkurencji innych ¶wiateł i nawet słabe
¶wiatło widać. Ale tam kluczowe jest nie to, jak inni widz±
rowerzystę, ale jak rowerzysta widzi drogę. A tę widzi lepiej, je¶li
patrzy na ni± z góry i na dodatek ¶wiatło pod±ża za myszkuj±cym
wzrokiem. Płaskie ¶wiatło lampki rowerowej nie o¶wietla dobrze
wklęsło¶ci, więc trudno ocenić, czy mroczna plama to niewielkie
zagłębienie czy spora dziura. I często spojrzenie w bok to spojrzenie
w ciemno¶ć. Nisko umieszczone ¶wiatło ma przewagę nad czołówk± chyba
tylko we mgle, bo nie odbija się od jej cz±steczek frontalnie i przez
to nie o¶lepia.
Lecz rzecz dotyczy czołówki na drodze publicznej, a tu sprawa wygl±da
nieco inaczej.
Aspekt prawny można pomin±ć, bo jest oczywisty. Ale czołówki i tak
warto używać, jednak raczej w funkcji szperacza, wspomagaj±cej
o¶wietlenie roweru. Używanie jej jako jedynego ¶wiatła przedniego nie
jest zbyt rozs±dne.
Zdarza mi się czasem korzystać tylko z czołówki do o¶wietlenia roweru
z przodu, ale wówczas zakładam jej opaskę na lewe przedramię tak, by
¶wiatło było skierowane na wprost. To i tak za wysoko jak na wymagania
okre¶lone kodeksem, ale przynajmniej widać mnie lepiej i ¶wiatło nie
myszkuje na boki. Nie ¶wieci na wprost tylko wtedy, gdy sygnalizuję
ręk± manewr skrętu w lewo.

--
Marek

Data: 2010-12-14 16:13:37
Autor: Jan Srzednicki
czołówka - głupie pytanie :-)
On 2010-12-14, Wojtek Sobociński wrote:
Czołówka absolutnie się nie nadaje na rower, zwłaszcza w terenie,
światło jest za wysoko, do tego wystarczy dodać mgłę i nie wiadomo
gdzie się jedzie. Nie mówiąc o oślepianiu innych.

No tego to nie rozumiem. Śmigałem z czołówką po lesie i po terenie - było ok, a jeśli chodzi o zakręty i lawirowanie po lesie to czołówka jest po prostu idealna. Może masz za słabe światło w swojej?

Dla mnie też silna czołówka była idealnym uzupełnieniem Powerleda (bądź
co bÄ…dĹş mocno skupionego).

Data: 2010-12-14 20:56:52
Autor: Michał Pawelski
czołówka - głupie pytanie :-)
W dniu 14.12.2010 17:13, Jan Srzednicki pisze:
Dla mnie też silna czołówka była idealnym uzupełnieniem Powerleda (bądź
co bÄ…dĹş mocno skupionego).

Wyszedłem z tego samego założenia, ponieważ sam Powerled mi nie wystarczał. Dokupiłem do niego Petzl Myo Rxp i jestem bardzo zadowolony, światło czołówki podąża za ruchem głowy, więc jest idealnym uzupełnieniem oświetlenia z Powerled. Polecam! Ale oczywiście tylko i wyłącznie w teren, bo w mieście praktycznie wyłączam czołówkę, Powerled w trybie minimalnym wystarcza.

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-12-15 02:33:58
Autor: Pr0NET
czołówka - głupie pytanie :-)
On Dec 14, 5:05 pm, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

było ok, a je¶li chodzi o zakręty i lawirowanie po lesie to czołówka
jest po prostu idealna. Może masz za słabe ¶wiatło w swojej?

Je¶li nie widać ¶cieżki w lesie za bardzo to po prostu widzę j± tam
gdzie akurat ¶wiecę, przy braku regulacji w pionie tak to już jest.
Kilka razy przez to się zgubiłem i jednak wolę Ľródło ¶wiatła które
jest ustawione niżej.

Data: 2010-12-17 15:30:02
Autor: cytawa
czołówka - głupie pytanie :-)
  Pr0NET pisze:

Czołówka absolutnie się nie nadaje na rower, zwłaszcza w terenie,
¶wiatło jest za wysoko, do tego wystarczy dodać mgłę i nie wiadomo
gdzie się jedzie. Nie mówi±c o o¶lepianiu innych.

Dopiero w terenie wychodza cale zalety czolowki.   Po prostu swieci tam gdzie sie patrzysz.

Jan Cytawa

Data: 2010-12-17 14:32:48
Autor: Jan Srzednicki
czołówka - głupie pytanie :-)
On 2010-12-17, cytawa wrote:
  Pr0NET pisze:

[...]

Ja jestem skłonny twierdzić, że tylko w terenie. ;)

Data: 2010-12-18 01:54:18
Autor: Wojtek Sobociński
czołówka - głupie pytanie :-)
On 2010-12-17, cytawa wrote:
   Pr0NET pisze:

[...]

Mnie raz czołówka w kurierce uratowała bo jak motocyklista się rozkraczył to dostałem jego kurs na Bakaliową. Po skręcie z Arkuszowej w Estrady okazało się, że nie ma już latarni a nawierzchnia tam była paskudna...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

czołówka - głupie pytanie :-)