"czołówka" z pogromców mitów

Data: 2011-08-15 17:47:04
Autor: .Peeter
"czołówka" z pogromców mitów
"ToMasz" wrote:
akurat wczoraj widziałem program z cyklu pogromcy mitów w którym wykonywali testy zderzeniowe. krótko mówi±c, wynika że zderzenie czołowe 2 aut jad±cych z prędko¶ci± 80km/h, odpowiada zderzeniu auta z betonow± ¶cian± z prędko¶ci±.... 80km/h

Nic nowego. Pisałem o tym jaki¶ czas temu. Jednak to nie przeszkadza autorom
programów typu "wypadek-przypadek" mówić "prędko¶ci zsumowały się"...
Inaczej robi się w przypadku aut o różnych masach, co jest do¶ć logiczne
i wynika z podstaw fizyki, np. słynny crash test 4 gwiazdkowego Audi Q7
z 5 gwiazdkowym Fiatem 500: http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-08-15 17:55:25
Autor: ToMasz
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15.08.2011 17:47, .Peeter pisze:
"ToMasz" wrote:
[...]

dla mnie _było_ oczywiste że sie zsumuj±. dopiero jak zobaczyłem (w programie) dwa wahadła, to "Skumałem" o co chodzi. Niemnie jednak musiałem dostać jaki¶ "impuls" zeby sie zastanowić...

Co do nubir, grill by sie zgadzał, ale jako¶ nie wyobrażałem sobie nubiry w usa.
ToMasz

Data: 2011-08-15 18:06:00
Autor: .Peeter
"czołówka" z pogromców mitów
"ToMasz" wrote
dla mnie _było_ oczywiste że sie zsumuj±. dopiero jak zobaczyłem (w programie) dwa wahadła, to "Skumałem" o co chodzi.

Ja uważałem na fizyce, miałem genialnego wykładowcę, który np. siły od¶rodkowe
demonstrował poprzez kręcenie pluszowym szczurem trzymaj±c go za ogon. :D
A powyższy mit tłumaczył oczywi¶cie na 2 modelach samochodów. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-08-15 18:10:32
Autor: Myjk
"czołówka" z pogromców mitów
Mon, 15 Aug 2011 17:55:25 +0200, ToMasz
Co do nubir, grill by sie zgadzał, ale jakoś nie wyobrażałem sobie nubiry w usa.

SĹ‚abÄ… masz wyorbaĹşniÄ™. :P Masz, z Maryland:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/00-02_Daewoo_Nubira_wagon_rear.jpg

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-15 19:45:50
Autor: Iksinski
"czołówka" z pogromców mitów

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2bfhe$q2u$1inews.gazeta.pl...

Co do nubir, grill by sie zgadzał, ale jako¶ nie wyobrażałem sobie nubiry w usa.

Lanosy też jeĽdziły (chociaż nie wiem czy pod mark± Daewoo). Lanos grał w jakiej¶ komedii, widziałem też w jakim¶ programie (na Discovery albo Turbo) gdzie służył jako pojazd zastępczy w warsztacie.

Wbrew pozorom trafiaj± się "ciekawe" europejczyki w USA. Kiedy¶ w jakim¶ filmie/programie widziałem np. Yugo Koral - to jest dopiero egzotyczny samochód jak na ich rynek ;-)

Data: 2011-08-15 19:49:47
Autor: jerzu
"czołówka" z pogromców mitów
On Mon, 15 Aug 2011 19:45:50 +0200, "Iksinski"
<nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

Lanos grał w jakiej¶ komedii

W Transformersach też sobie grał -
http://www.imcdb.org/vehicle_129037-Daewoo-Lanos-T100-1999.html

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-15 20:04:11
Autor: Myjk
"czołówka" z pogromców mitów
Mon, 15 Aug 2011 19:45:50 +0200, Iksinski
Wbrew pozorom trafiajÄ… siÄ™ "ciekawe" europejczyki w USA.

Kaman, Daewoo europejczyk... ;)

Kiedyś w jakimś filmie/programie widziałem np. Yugo Koral - to jest dopiero egzotyczny samochód jak na ich rynek ;-)

W tej? :P http://youtu.be/7e8dzxU926s

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-15 22:14:21
Autor: Iksinski
"czołówka" z pogromców mitów

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:ds6rssnuh5c5$.dlgmyjk.org...

Kaman, Daewoo europejczyk... ;)

No dobra, powinien być "" ;-)

Kiedyś w jakimś filmie/programie widziałem np. Yugo Koral
- to jest dopiero egzotyczny samochĂłd jak na ich rynek ;-)

W tej? :P http://youtu.be/7e8dzxU926s

O to, to... :-) Chociaż wydaje mi się, że jeszcze w czymś to widziałem.

Data: 2011-08-15 20:04:44
Autor: P.B.
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia Mon, 15 Aug 2011 19:45:50 +0200, Iksinski napisał(a):

Wbrew pozorom trafiaj± się "ciekawe" europejczyki w USA. Kiedy¶ w jakim¶ filmie/programie widziałem np. Yugo Koral - to jest dopiero egzotyczny samochód jak na ich rynek ;-)

"Dragnet" (aka "Dziennik Sierżanta Fridaya) z Hanksem i Aykroydem. Ale to
Yugo to tam jako najgorszy złom grało - dostali je za karę jak rozwalili
kolejny samochód.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-08-15 22:17:53
Autor: Iksinski
"czołówka" z pogromców mitów

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hwt2831h3poi.swp698g39l0n.dlg40tude.net...

"Dragnet" (aka "Dziennik Sierżanta Fridaya) z Hanksem i Aykroydem. Ale to
Yugo to tam jako najgorszy złom grało - dostali je za karę jak rozwalili
kolejny samochód.

No wła¶nie, macie z Myjkiem dobr± pamięć ;-)

Data: 2011-08-16 10:52:20
Autor: Jarek Andrzejewski
"czołówka" z pogromców mitów
On Mon, 15 Aug 2011 22:17:53 +0200, "Iksinski"
[...]

I jeszcze w "Szklanej pułapce" (chyba nr 3), gdy Willis z Jacksonem z
rozwalonej limuzyny przesiadaj± się na "wolny, ale oszczędny"

http://www.youtube.com/watch?v=yy3KmXNIcyo
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-15 21:09:52
Autor: P_ablo
"czołówka" z pogromców mitów
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2bf33$p02$1inews.gazeta.pl...

Audi Q7 z 5 gwiazdkowym Fiatem 500:
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

A kolega Waldek twierdzil, ze te SUVy nic nie daja...
Jak widac mam racje pakujac zone z dzieciakami w SUVa!

--
Picasso

Data: 2011-08-15 21:21:37
Autor: neoniusz
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15.08.2011 21:09, P_ablo pisze:
Jak widac mam racje pakujac zone z dzieciakami w SUVa!

A jak innym autem (np. fiatem 500) bedzie jechala czyjas zona z dzieckiem? Nie kazdy ma cayenne! Egoista!

:)

Data: 2011-08-15 19:30:33
Autor: masti
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 21:21:37 +0200 osobnik zwany neoniusz
wystukał:

W dniu 15.08.2011 21:09, P_ablo pisze:
Jak widac mam racje pakujac zone z dzieciakami w SUVa!

A jak innym autem (np. fiatem 500)

to jest SUV? chyba u was w stanach

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-15 21:44:31
Autor: neoniusz
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15.08.2011 21:30, masti pisze:
Jak widac mam racje pakujac zone z dzieciakami w SUVa!

A jak innym autem (np. fiatem 500)

to jest SUV? chyba u was w stanach

No fiat 500 suvem nie jest chyba nigdzie. Tak kreatywnie cytujesz czy po prostu nie zrozumiales?

Data: 2011-08-15 19:49:41
Autor: masti
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 21:44:31 +0200 osobnik zwany neoniusz
wystukał:

[...]

To Ty użyłeś Fiat 500 w kontekście SUVa. Ale rozumiem, że nie rozumiesz.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-15 21:56:32
Autor: neoniusz
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15.08.2011 21:49, masti pisze:
[...]

Piles juz dzis? Chyba przesadziles. Wyglada na to, ze po prostu zobaczyles "fiat 500" i wylaczyles myslenie i czytanie.
Wyjasnie do lopatologicznie, krotkimi zdaniami, jak dla dziecka. Fiat 500 to nie SUV. Cayenne to SUV. P_ablo ma cayenne. Jego zona jezdzi cayenne. Zona kogos innego moze nie jezdzic cayenne, a fiatem 500. Fiat 500 to nie SUV. Co sie stanie, jesli jego zona zderzy sie z inna zona?
Juz rozumiesz?

Jeszcze raz wkleje, jakbys mial problem:

"A jak innym autem (np. fiatem 500) bedzie jechala czyjas zona z dzieckiem? Nie kazdy ma cayenne! Egoista!"

Data: 2011-08-15 20:05:13
Autor: masti
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia pięknego Mon, 15 Aug 2011 21:56:32 +0200 osobnik zwany neoniusz
wystukał:

[...]

mozesz zaczniesz rozumieć co czytasz zamiast bluzgać? Nie każdy jest takim alkoholikiem jak ty.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-16 14:48:51
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15-08-2011 22:05, masti pisze:
mozesz zaczniesz rozumieć co czytasz zamiast bluzgać? Nie każdy jest
takim alkoholikiem jak ty.

Znowu pogr±żasz się zamiast przyznać rację, że nie załapałe¶.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 18:39:58
Autor: masti
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia pięknego Tue, 16 Aug 2011 14:48:51 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

W dniu 15-08-2011 22:05, masti pisze:
mozesz zaczniesz rozumieć co czytasz zamiast bluzgać? Nie każdy jest
takim alkoholikiem jak ty.

Znowu pogrążasz się zamiast przyznać rację, że nie załapałeś.

O Rly?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-16 20:48:40
Autor: Axel
"czołówka" z pogromców mitów

"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:j2edhu$qdg$12inews.gazeta.pl...

Znowu pogrążasz się zamiast przyznać rację, że nie załapałeś.

O Rly?

No, rily. Wszyscy zrozumieli, poza Toba...

--
Axel

Data: 2011-08-16 21:08:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
"czołówka" z pogromców mitów
Hello masti,

Tuesday, August 16, 2011, 8:39:58 PM, you wrote:

mozesz zaczniesz rozumieć co czytasz zamiast bluzgać? Nie każdy jest
takim alkoholikiem jak ty.
Znowu pogr±żasz się zamiast przyznać rację, że nie załapałe¶.
O Rly?

Masz strasznie ubogi słownik.

--
Best regards,

Data: 2011-08-16 18:50:56
Autor: jerzu
"czołówka" z pogromców mitów
On Mon, 15 Aug 2011 19:49:41 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

To Ty użyłe¶ Fiat 500 w kontek¶cie SUVa.

Nie, nie użył.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-15 22:50:12
Autor: P_ablo
"czołówka" z pogromców mitów
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomo¶ci news:j2brk1$snl$1news.onet.pl...
[...]

No coz, mogl zrobic drugi fakultet i zarabiac wiecej...
Takie zycie!
Tak jak nie placze nad glodujacymi bambusami, tak nie placze nad czyjas zona - o dzieciaczkach wole nie myslec.

--
Picasso

Data: 2011-08-15 21:22:33
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 2011-08-15 21:09, P_ablo pisze:
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Audi Q7 z 5 gwiazdkowym Fiatem 500:
http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

A kolega Waldek twierdzil, ze te SUVy nic nie daja...
Jak widac mam racje pakujac zone z dzieciakami w SUVa!

Po tym co widzę na drogach, to mam wrażenie, że kierowcy SUVów mają znacznie większą szansę wyskoczyć na czołówkę z TIRem, niż przeciętny kierowca osobówki. Tak jakby większe auto dawało im -10 do instynktu samozachowawczego.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-15 22:54:14
Autor: P_ablo
"czołówka" z pogromców mitów
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:j2brmd$ped$1news.dialog.net.pl...

[...]

Moja zona jest ostatnia do wyprzedzania, z SUVami jest podobnie jak z motocklistami - widzisz tych ktorzy sie "wyrozniaja"...

--
Picasso

Data: 2011-08-16 14:41:36
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
Po tym co widzę na drogach, to mam wrażenie, że kierowcy SUVów maj±
znacznie większ± szansę wyskoczyć na czołówkę z TIRem, niż przeciętny
kierowca osobówki. Tak jakby większe auto dawało im -10 do instynktu
samozachowawczego.

Może nie do końca o SUVach, ale wychodzi na to że warto obniżać samochody:
http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=zbKtuRMJrsg&NR=1

:)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 19:13:55
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 18:58, Shrek pisze:
Może nie do końca o SUVach, ale wychodzi na to że warto obniżać
samochody:
http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=zbKtuRMJrsg&NR=1
Obniżać?

Tfu, podwyższać :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 19:26:08
Autor: Shrek
"czołówka" z pogromców mitów
On 2011-08-16 19:13, DoQ wrote:
[...]

A to dobrze, bo już my¶lałem, że jaki¶ haczyk jest, którego nie wyłapałem. To znaczy Ľle, bo mój wozik naprawdę niski jest:(

Shrek.

Data: 2011-08-16 20:14:06
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 19:26, Shrek pisze:
Tfu, podwyższać :)
A to dobrze, bo już my¶lałem, że jaki¶ haczyk jest, którego nie
wyłapałem. To znaczy Ľle, bo mój wozik naprawdę niski jest:(

Chyba najlepiej założyć, że nic złego się nie przytrafi.. :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 20:27:29
Autor: Shrek
"czołówka" z pogromców mitów
On 2011-08-16 20:14, DoQ wrote:
[...]

Ano. W razie czego przynajmniej ciężki (stosunkowo). ;)

Shrek.

Data: 2011-08-16 20:52:42
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 20:27, Shrek pisze:
Chyba najlepiej założyć, że nic złego się nie przytrafi.. :)
Ano. W razie czego przynajmniej ciężki (stosunkowo). ;)

Co to takiego? E31? :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 21:23:35
Autor: Shrek
"czołówka" z pogromców mitów
On 2011-08-16 20:52, DoQ wrote:
W dniu 16-08-2011 20:27, Shrek pisze:
Chyba najlepiej założyć, że nic złego się nie przytrafi.. :)
Ano. W razie czego przynajmniej ciężki (stosunkowo). ;)

Co to takiego? E31? :)

Accord z 2002.

Shrek.

Data: 2011-08-16 21:28:31
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 21:23, Shrek pisze:
Chyba najlepiej założyć, że nic złego się nie przytrafi.. :)
Ano. W razie czego przynajmniej ciężki (stosunkowo). ;)
Co to takiego? E31? :)
Accord z 2002.

I położyłe¶ go "na glebę" ? ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 21:28:41
Autor: Shrek
"czołówka" z pogromców mitów
On 2011-08-16 21:28, DoQ wrote:

Accord z 2002.

I położyłe¶ go "na glebę" ? ;-)

Fabrycznie niski  jest:P

Shrek.

Data: 2011-08-16 21:30:29
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 21:28, Shrek pisze:
I położyłe¶ go "na glebę" ? ;-)
Fabrycznie niski jest:P

Eee, przyzwoity jest fabrycznie :-)
Ja bym się nie bał ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 00:44:55
Autor: J.F.
"czołówka" z pogromców mitów
Dnia Mon, 15 Aug 2011 17:47:04 +0200, .Peeter napisał(a):
"ToMasz" wrote:
[...]

No bo wiesz - przy czolowce ma znaczenie czy drugie auto stalo czy jechalo
100. J.

Data: 2011-08-16 14:43:41
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 16-08-2011 00:44, J.F. pisze:
[...]

Przy wjeżdżaniu w tyłek również ;-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-16 14:38:20
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 15-08-2011 17:47, .Peeter pisze:
programów typu "wypadek-przypadek" mówić "prędko¶ci zsumowały się"...
Inaczej robi się w przypadku aut o różnych masach, co jest do¶ć logiczne

No ale przecież trzeba uwzględnić energię OBU pojazdów które się zderzyły.
Chyba, że kto¶ twierdzi iż skutki zderzenia czołowego niezależne s± od prędko¶ci obu pojazdów?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-08-17 11:58:48
Autor: Piotr Czyż
"czołówka" z pogromców mitów
DoQ pisze:

No ale przecież trzeba uwzględnić energię OBU pojazdów które się
zderzyły. Chyba, że kto¶ twierdzi iż skutki zderzenia czołowego
niezależne s± od prędko¶ci obu pojazdów?

Poczytaj jak±¶ ksi±żkę do fizyki, z której dowiesz się co się póĽniej z t± energi± dzieje.

--
Piotr Czyż

Data: 2011-08-17 18:20:31
Autor: DoQ
"czołówka" z pogromców mitów
W dniu 17-08-2011 13:58, Piotr Czyż pisze:
[...]

Następny fizyk za dychę, co nie rozumie prostego zdania.

Pozdrawiam
Paweł

"czołówka" z pogromców mitów