czujnik licznia przewodowy - z której strony?

Data: 2011-02-19 09:10:26
Autor: mariuszmo
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
kiedyś jak były v-brake wszyscy montowali magnes i czujnik z prawej strony
koła, jednak po wejściu tarczówek coraz częściej zauważam założone z lewej po
stronie tarczy, co ma związek pewnie z tym, że lepiej poprowadzić przewód po
pancerzu hamulca.

Tak z ciekawości jaką szkołę wyznajecie w tym kierunku? wady i zalety?

Data: 2011-02-19 10:51:59
Autor: szaman
On 02/19/2011 10:10 AM,  mariuszmo wrote::
[...]

Wpadając w rów (np. po zbliżeniu TIRa) wpadasz stroną prawą:)
A tak na prawdę to nie mam pojęcia. We wszystkich rowerach mam po prawej. I te przewodowe i te bez.

sz

Data: 2011-02-19 10:53:20
Autor: Grzegorz
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Hello  mariuszmo !:
[...]

Niezależnie od tego czy to kontaktron czy cewka - jest to OBOJĘTNE. A zatem - jak komu pasi.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-02-19 05:24:34
Autor: ArteQ
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Niezale nie od tego czy to kontaktron czy cewka - jest to OBOJ TNE. A
zatem - jak komu pasi.

Niezupełnie.
IMO lepiej jest mocować jednak po stronie prawej, czyli przeciwnej do
tarczy. Szprychy z lewej strony koła, ze względu na mocowanie tarczy,
są bliżej osi roweru - czyli dalej od goleni amortyzatora. Zamocowany
tam magnesik ma większą odległość od czujnika - czasem zbyt dużą i
pojawiają się problemy z zasięgiem, albo gubieniem impulsów (zapewnie
nie u wszystkich, ale jednak zdarza się). Z prawej strony koła, gdzie
szprychy są osadzone szerzej na piaście, czyli wypadają bliżej goleni
amortyzatora ta odległość jest mniejsza i problemy z odległością
magnesu od czujnika nie występują.

--
ArteQ

Data: 2011-02-19 21:20:44
Autor: Grzegorz
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Hello ArteQ !:
[...]

Masz rację - ale ... ja pod czujnik jak trzeba podkładam jakąś gumę tak, aby był odstęp około milimetra. I mam spokój. Poza tym ..... jestem elektronikiem, wiem jak toto działa.

Aha - można jeszcze mocniejszy magnes zamocować ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-02-19 12:53:09
Autor: kml

Użytkownik " mariuszmo" <mariuszm.o@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ijo1e2$dkh$1inews.gazeta.pl...

Tak z ciekawości jaką szkołę wyznajecie w tym kierunku? wady i zalety?

Nudzimy się w sobotnie popołudnie co?

http://endurorider.pl
Mineralne oleje hamulcowe 18/02/2011

Data: 2011-02-20 04:40:46
Autor: Marek
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
kml:

Nudzimy si w sobotnie popo udnie co?

....więc czepiamy się innych znudzonych, pisząc OT? ;).

A ja właśnie, przy okazji odpowietrzania hamulców przed sobotnią
wycieczką, zdemontowałem przewód i stopkę, bo zgubiłem licznik.
Przebieg kabla wiąże się oczywiście z "przytuleniem"go do czegoś
mocniejszego, ale również z lokalizacją licznika na kierownicy. Ja
wolę go mieć po lewej. Dodatkowo czujnik mam zamocowany tymi samymi
opaskami co zaczepy przewodu hamulca.

--
Marek

Data: 2011-02-20 16:58:04
Autor: kml
Marek wrote:
...więc czepiamy się innych znudzonych, pisząc OT? ;).

Nie do końca albowiem jestem otwarty na każdą dyskusję techniczną i rowerową, ale zakładanie wątku tylko po to aby sprawdzić czy z lewa jest lepiej niż z prawa to już nadużycie brakuj moderacji na preclu IMO :)

Data: 2011-02-20 18:21:22
Autor: szaman
On 02/20/2011 04:58 PM, kml wrote::
Marek wrote:
[...]

e tam!
lepszy taki temat niż kolejne mordobicie:)

sz

Data: 2011-02-20 18:52:48
Autor: kml

Użytkownik "szaman" <piekar22@op.pl> napisał w wiadomości news:ijriij$pq0$1news.onet.pl...

[...]