Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   czujnik licznia przewodowy - z której strony?

czujnik licznia przewodowy - z której strony?

Data: 2011-02-19 10:53:20
Autor: Grzegorz
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Hello  mariuszmo !:
kiedyś jak były v-brake wszyscy montowali magnes i czujnik z prawej strony
koła, jednak po wejściu tarczówek coraz częściej zauważam założone z lewej po
stronie tarczy, co ma związek pewnie z tym, że lepiej poprowadzić przewód po
pancerzu hamulca.

Tak z ciekawości jaką szkołę wyznajecie w tym kierunku? wady i zalety?

Niezależnie od tego czy to kontaktron czy cewka - jest to OBOJĘTNE. A zatem - jak komu pasi.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-02-19 05:24:34
Autor: ArteQ
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Niezale nie od tego czy to kontaktron czy cewka - jest to OBOJ TNE. A
zatem - jak komu pasi.

Niezupełnie.
IMO lepiej jest mocować jednak po stronie prawej, czyli przeciwnej do
tarczy. Szprychy z lewej strony koła, ze względu na mocowanie tarczy,
są bliżej osi roweru - czyli dalej od goleni amortyzatora. Zamocowany
tam magnesik ma większą odległość od czujnika - czasem zbyt dużą i
pojawiają się problemy z zasięgiem, albo gubieniem impulsów (zapewnie
nie u wszystkich, ale jednak zdarza się). Z prawej strony koła, gdzie
szprychy są osadzone szerzej na piaście, czyli wypadają bliżej goleni
amortyzatora ta odległość jest mniejsza i problemy z odległością
magnesu od czujnika nie występują.

--
ArteQ

Data: 2011-02-19 21:20:44
Autor: Grzegorz
czujnik licznia przewodowy - z której strony?
Hello ArteQ !:
Niezale nie od tego czy to kontaktron czy cewka - jest to OBOJ TNE. A
zatem - jak komu pasi.

Niezupełnie.
IMO lepiej jest mocować jednak po stronie prawej, czyli przeciwnej do
tarczy. Szprychy z lewej strony koła, ze względu na mocowanie tarczy,
są bliżej osi roweru - czyli dalej od goleni amortyzatora. Zamocowany
tam magnesik ma większą odległość od czujnika - czasem zbyt dużą i
pojawiają się problemy z zasięgiem, albo gubieniem impulsów (zapewnie
nie u wszystkich, ale jednak zdarza się). Z prawej strony koła, gdzie
szprychy są osadzone szerzej na piaście, czyli wypadają bliżej goleni
amortyzatora ta odległość jest mniejsza i problemy z odległością
magnesu od czujnika nie występują.

Masz rację - ale ... ja pod czujnik jak trzeba podkładam jakąś gumę tak, aby był odstęp około milimetra. I mam spokój. Poza tym ..... jestem elektronikiem, wiem jak toto działa.

Aha - można jeszcze mocniejszy magnes zamocować ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

czujnik licznia przewodowy - z której strony?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona