czujniki cofania

Data: 2017-10-07 08:34:53
Autor: adam
czujniki cofania
Hej,
Potrzebuję kupić czujniki cofania. Najprostsze z głośnikiem wystarczą. Zależy mi na braku awaryjności. Co polecacie? Czy tylko markowe np valeo, czy coś jeszcze wchodzi w grę?
Dzięki, pzdr
Adam

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-10-07 08:00:40
Autor: Budzik
czujniki cofania
Użytkownik adam adabi@poczta.onet.pl ...

[...]

Najtansze za 5 dych z allegro - chodza w kilku autach bez problemu.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2017-10-08 10:30:08
Autor: Shrek
czujniki cofania
W dniu 08.10.2017 o 10:16, Bolko pisze:

Wszystkie te czujnik działają na zasadzie auto <> duża przeszkoda.
Ale już na zwykłym znaku drogowym to polegną.

Raz wjechałem w słupek, ale wtedy pikały - tylko myślałem, że to zasapa - a w zaspie był słupek;)

Wie ktoś czy to sensownie działa?

http://allegro.pl/elektromagnetyczny-czujnik-cofania-pdc-bez-wiercen-i5745146806.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=Y2FtcGFpZ24ANTY1ODUxNAA5MzI5NwA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=eaf28286-26f1-4d2c-8477-88f703aac4c3

Shrek

Data: 2017-10-08 09:26:43
Autor: Budzik
czujniki cofania
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Link sie połamał i nie chce mi się przeklejac ale jezeli to jest ten pasek który się przykleja to działa ale gorzej niz czujniki bo odległosc jest duzo mniejsza (ok 60cm)

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2017-10-09 22:08:59
Autor: jerzu.xyz
czujniki cofania
On Sun, 8 Oct 2017 10:30:08 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Wie ktoś czy to sensownie działa?

Na TVN Turbo w "101 napraw" taki montowali. Działa, ale zdecydowanie
gorzej niż te wiercone.

https://player.pl/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-2,S04E02,71396.html

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-10-08 11:34:10
Autor: Shrek
czujniki cofania
W dniu 08.10.2017 o 11:26, Budzik pisze:

[...]

Tak - to co pasek się przykleja. Znaczy że co od 60cm wyje ciągłym, czy dopiero cokolwiek wykrywa od 60cm. Bo jak to pierwsze to do niczego się nie nadaje, a jak to drugie, to... nawet nie wiem od ilu moje łapią, ale chodzi o to żeby mi ostatnie poł metra pomogły.

Shrek

Data: 2017-10-08 11:00:37
Autor: Budzik
czujniki cofania
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Od 60 cokolwiek łapie.
Normalne czujniki łapia ponad 2 metry.
I to nie chodzi o to, ze ci tylko pol metra maja pomoc - chodzi o mozliwy czas reakcji.
Jak bedziesz chciał podjechac blisko do przeszkody ktora widzisz to spoko.
Jak liczysz na to, ze czujnik pomoze ci w cofaniu i nie walniesz w cos czego nie widzisz, to przy 60cm najprawdopodobniej nie zdarzysz zareagowac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2017-10-08 04:12:44
Autor: Przemyslaw P.
czujniki cofania
Jak nie potrafisz zareagować podczas cofania, mając 60cm zapasu, to z jaką prędkością to robisz? U mnie czujniki łapią od ok 1m, are raczej mniej niż więcej. Poniżej 20cm jest już dźwięk ciągły, czujniki oryginalne Boscha. Praktycznie da się dojechać na styk do drugiego auta, ściany. Wykrywają znaki, skarpy, krzewy itp, więc sprawdzają się znakomicie. Lepsza byłaby chyba tylko kamera cofania.

Data: 2017-10-08 04:27:49
Autor: Bolko
czujniki cofania
czujniki więc sprawdzają się znakomicie. Lepsza byłaby chyba tylko kamera cofania.

Wykrywają znaki
Nie wierzę. Ale ja to aut nie szanuje.

Ale szwagier kupił "nowe" volvo, a że dużo kosztowało to jest do niego baaardzo przywiązany więc obchodzi się z nim jak z jajkiem.
A i tak zaliczył obcierkę na znaku "bo nic nie pikało".

Rozmawiałem z gościem przy okazji naprawy alarmu w aucie. Czujniki są rozstawione co X cm i możesz mieć pecha i nie wykryje.
Generalnie czujki wykrywają przedmioty których szerokość jest większa od odległości między czujnikami. Wtedy elektryk dawał gwarancje na to że zostaniesz poinformowany o tym że COŚ jest z tyłu.

Data: 2017-10-08 11:57:52
Autor: Budzik
czujniki cofania
Użytkownik Przemyslaw P. przemyslaw.22@gmail.com ...

Jak nie potrafisz zareagować podczas cofania, mając 60cm zapasu, to
z jaką prędkością to robisz?

A ty z jaka predkoscią?
Cofajac z predkoscia 5km/h masz przy 60cm pol sekundy na reakcje...

U mnie czujniki łapią od ok 1m, are
raczej mniej niż więcej. Poniżej 20cm jest już dźwięk ciągły,
czujniki oryginalne Boscha. Praktycznie da się dojechać na styk do
drugiego auta, ściany.

Pod warunkiem ze widzisz przeszkode.
A jak jej nie widzisz?
No chyba ze cofasz z predkoscia 1km/h to wtedy oczywiscie bez problemu...

 Wykrywają znaki, skarpy, krzewy itp, więc
sprawdzają się znakomicie. Lepsza byłaby chyba tylko kamera cofania.
Probowałem jednego i drugiego - imo czujniki cofania pod wzgledem reakcji sa wygodniejsze, na kamerze troche łatwiej zwłaszcza jak np. cofasz busem po parkingu gdzie piesi celowo właza ci tak jakby chcieli zostac przejechani.

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2017-10-08 11:57:42
Autor: Przemyslaw P.
czujniki cofania
Wiesz co? Nie mam pojęcia z jaką prędkością cofam, ale widać wystarczająco małą, żeby zmieścić się w naprawdę ciasnych miejscach i w nic nie przywalić. Czujniki bardzo dobrze spełniają swoją funkcję i pozwalają ogarnąć prawie 5m auta nie gorzej niż kompakta na każdym parkingu.
Mają szeroki zakres, bo zdarza się im reagować na przeszkody poza krawędzią zderzaka, ale łatwo to wyłapać.

Data: 2017-10-08 19:29:04
Autor: Budzik
czujniki cofania
[...]

Z doswaidczenia wiem ze to nie te ciasne miejsca sa problemem.
Przywalic zdarzy sie najczesciej w miejscu gdzie wydaje sie ze jest szeroko, ze nic nie ma i akurat wtedy...
Ale spoko, przeciez nie chce cie przekonac na siłe, pisze z własnego doswiadczenia ;-)

Data: 2017-10-08 13:05:58
Autor: Shrek
czujniki cofania
W dniu 08.10.2017 o 13:00, Budzik pisze:

[...]

Szczerze mówiąc to moje ultradźwięki stiga chyba też coś koło 80 cm coś łapią. Nigdy nie oczekiwałem od nich czego innego. W innych samochodach też mi się wydawało, że powyżej metra to na pewno nic nie łapie. Byłem przekonany że tak ma być;)

A co do przeszkody, to nie zawsze ją widzę, ale na ogół wiem, że gdzieś tam jest. Może mi zostało z czasów jak czujników nie było;)

Shrek

Data: 2017-10-08 11:57:52
Autor: Budzik
czujniki cofania
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Ja montuje takie za +-50zł i łapia od 2 metrów.

A co do przeszkody, to nie zawsze ją widzę, ale na ogół wiem, że
gdzieś tam jest. Może mi zostało z czasów jak czujników nie było;)

Pełna zgoda.
Ale zdarza sie...

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2017-10-08 14:26:24
Autor: T.
czujniki cofania
W dniu 2017-10-08 o 13:27, Bolko pisze:
[...]

To chyba jakieś pierwotne urządzenia. Ja mam jakieś tanie urządzenie z Allegro i pikają nawet na wyższe trawki. A już z pewnością na wąskie słupki. Skąd pomysł że na coś szerszego niż odległość między słupkami? To jakaś bzdura...
T.

Data: 2017-10-08 14:51:16
Autor: Cavallino
czujniki cofania
W dniu 08-10-2017 o 13:27, Bolko pisze:

Rozmawiałem z gościem przy okazji naprawy alarmu w aucie.
Czujniki są rozstawione co X cm i możesz mieć pecha i nie wykryje.

To badziew a nie czujnik.

Generalnie czujki wykrywają przedmioty których szerokość
jest większa od odległości między czujnikami.

Kto Ci tak bzdur nagadał?
Wtedy człowieka by nawet nie wykryły.

Porządne czujniki pokrywają całą przestrzeń za autem.
Mnie, nawet w kiepskim Dusterze, wykrywały nawet co bardziej wystające kłosy traw.

Data: 2017-10-08 12:48:41
Autor: spider
czujniki cofania
W dniu 2017-10-08 o 10:30, Shrek pisze:

[...]

Tu nie działa na mokrej karoserii, ale może to jakiś konkretny badziewiasty model ma taką przypadłość:
https://www.youtube.com/watch?v=2opGbNWVAeI

Data: 2017-10-09 22:06:25
Autor: jerzu.xyz
czujniki cofania
On Sat, 7 Oct 2017 08:00:40 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Najtansze za 5 dych z allegro - chodza w kilku autach bez problemu.

Dokładnie. Mam takie w Focusie (z wyświetlaczem) i działają OK. Ponad
rok temu montowałem podobne (bez wyświetlacza) w firmowym C-Maxie i
też nie ma z nimi żadnego problemu. I nawet udało mi się kupić z
czujnikami pod kolor auta, nie trzeba było malować.

Data: 2017-10-07 08:54:35
Autor: Yogi\(n\)
czujniki cofania
Użytkownik "adam" <adabi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:or9sih$8pa$1node1.news.atman.pl...
Hej,
Potrzebuję kupić czujniki cofania. Najprostsze z głośnikiem wystarczą. Zależy mi na braku awaryjności. Co polecacie? Czy tylko markowe np valeo, czy coś jeszcze wchodzi w grę?

Mam od 2009, są bezproblemowe. Choć nie mam stuprocentowej pewności, że dokładnie takie same.
http://allegro.pl/czujniki-parkowania-rs-4d-rs-4d-30-24-i6965551132.html

--
Yogi(n)

Data: 2017-10-07 08:58:37
Autor: Yogi\(n\)
czujniki cofania

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorud.pl> napisał w wiadomości news:59d87a2e$0$15190$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale w komplecie brak czujników, dopiero teraz zauważyłem. W każdym razie tego typu, tylko z czujnikami ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2017-10-07 10:17:12
Autor: Shrek
czujniki cofania
W dniu 07.10.2017 o 08:34, adam pisze:
Hej,
Potrzebuję kupić czujniki cofania. Najprostsze z głośnikiem wystarczą. Zależy mi na braku awaryjności. Co polecacie?

Ja mam takie:

http://allegro.pl/czujniki-parkowania-stig-srebrne-4-sensory-cofania-i6679397266.html

Już nie pamiętam który rok, ale pewnie trzeci czy czwarty. Bezproblemowe

Shrek

czujniki cofania