czy Laguną II można szybko jeździć?

Data: 2010-08-09 08:10:39
Autor: Agent
czy Laguną II można szybko jeździć?

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:i3n7r4$qcs$1usenet.news.interia.pl...
Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?
To pytanie do posiadaczy tych samochodów. Czy nawet mocniejsze wersje tych samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na sztywniejsze (jeśli takie są) nie pomoże?

Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006. Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem odbierającym radość z jazdy.

Pytanie bez sensu bo nikt nie wie ile to dla ciebie szybko i ile to miękko. Napisz jakiś przykład czym jeździłeś to będzie łatwiej stwierdzić czego oczekujesz.
P.S. Na moje taka Laguna napewno pozwoli na jazdę na Twoich mazurskich drogach z prędkościa co najmniej 1.5-2 x prędkość dozwolona. Jak chcesz szybciej to wynajmij sobie tor wyścigowy.

Data: 2010-08-09 08:32:11
Autor: PaweL
czy Laguną II można szybko jeździć?
Napisz jakiś przykład czym jeździłeś to będzie łatwiej stwierdzić czego oczekujesz...

Teraz jeżdżę Almerą 1.8 z amortyzatorami KYB UltraSR. I dobrymi oponami. Przyczepność jak dla mnie super. Na ciasnych zakrętach ograniczeniem prędkości jest z reguły brak widoczności końca zakrętu, zapas przyczepności jest duży.
Do Laguny takich amorów KYB nie produkuje :( Szukam jeszcze u innych producentów.
Po wakacjach zacząłem myśleć o trochę większym i cichszym aucie. Mam czas na zmianę do następnego dalszego urlopowego wyjazdu w przyszłym roku :)

Paweł

Data: 2010-08-09 08:42:24
Autor: Agent

Użytkownik "PaweL" <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał w wiadomości news:i3o7dd$2f2$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Musisz ostro jeździć a i Twoi pasażerowie musza to lubić. Ja jak jechałem np civiciem VII teraz avensis 2 wszystko na seryjnym zawieszeniu na granicy przyczepności to zwykle po paru minutach takiej jazdy każdy mówił że już mu starczy. Teraz wolę nawet coś miększego bo warunków na jazdę na max jest mało za to moje plomby lepiej znoszą miększe zawieszenie. Podsumowyjąc: Dziwie się że seria Ci nie wystarcza bo jak dla mnie trudno nie zapanować współczesnym autem na drogach publicznych jesli masz dobre opony i sprawne amorki. Co innego na torach - wtedy wszystko jest za miękkie.

Data: 2010-08-09 09:37:21
Autor: PaweL
czy Laguną II można szybko jeździć?
Musisz ostro jeździć a i Twoi pasażerowie musza to lubić...

Ostro, jak ostro. Z reguły na prostej mnie wyprzedzają, a gdy zaczyna się kręta droga wszyscy zwalniają, a ja zaczynam wyprzedzać ( w miarę możliwości). I to lubię. I nie przekraczam znacznie ograniczeń prędkości.
Twardo wcale nie jest, przysłowiowe plomby nie wypadają. Mam seryjne sprężyny, normalny skok kół. Na sztywniejszych amorach nadwozie się nie buja, a na dziurach koła nie zdążają w nie wpaść. Powiedział bym że komfort się poprawił. Przy powolnej jeździe jest twardziej niż na serii.

Data: 2010-08-10 09:05:53
Autor: to
czy Laguną II można szybko jeździć?
begin PaweL
Teraz je¿d¿ê Almer¹ 1.8 z amortyzatorami KYB UltraSR.

Kup sobie Mondeo ST200 albo (jeśli Ci starczy) ST220. To będzie jeździło po zakrętach (oczywiście biorąc poprawkę na masę).

--
ignorance is bliss

czy Laguną II można szybko jeździć?