czy Laguną II można szybko jeździć?

Data: 2010-08-09 12:20:10
Autor: Michał
czy Laguną II można szybko jeździć?
PaweL <lespaw@interiakropkaonet.pl> napisał(a):
Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych drogach pozostawia wiele do życzenia. To prawda?
To pytanie do posiadaczy tych samochodów. Czy nawet mocniejsze wersje tych samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na sztywniejsze (jeśli takie są) nie pomoże?

Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006. Ale lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem odbierającym radość z jazdy.

Laguna 3 z wielowachaczowym i skrętną osią tylną da radę ;)

A co do laguny 2, niestety aż tak ostro nie jeździłem wydaje się że "nie da rady".

tz. porównując do audi A6, A6 pojedzie lepiej, kłopot jest w konstrukcji tyłu. Jeździłem laguną jedynką ostro (1.8 benzyna), tz. na prostej kop żaden,
i tak... na zakrętach... no..... no lepiej niż lanos, coś jak sportowy p206 tylko wygodniej, i silnik wyje.

generalnie renult co naprawdę skręca to safrane, zawieszenie jeszcze bardziej miękkie (lub ustawialne wysokość i twardość).
 Lagunę odstawiasz odrazu jak tylko jakieś zakręty się pojawiają,
przyczepność identyczna z A8 z pneumatycznym zawieszeniem.

laguna już po koleinach tak nie jeździ, szarpie ją trochę, i tył
średnio. Miękkie zawieszenie jest o tyle dobre że się dziurami nie przejmujesz, ani koleinami nawet przy duże prędkości, zakręcie i deszczu, co najwyżej go zniesie metr w bok, ale w żaden niekontrolowany
poślizg nie wpada, a elektronika zrobi swoje.

aha, ale laguna 2 ma spora przewagę na laguna 3, i laguną 1 (i safranem też):
-bezpieczeństwo.

http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

pozdrawiam.

--