czy Laguną II można szybko jeździć?

Data: 2010-08-09 14:36:22
Autor: Przemysław Gubernat
czy Laguną II można szybko jeździć?
W dniu 2010-08-08 23:33, PaweL pisze:
Po zakrętach czy można tym samochodem szybko jechać?
Słyszałem że Laguny II mają miękkie zawieszenie i prowadzenie na krętych drogach
pozostawia wiele do Ĺźyczenia. To prawda?
To pytanie do posiadaczy tych samochodĂłw. Czy nawet mocniejsze wersje tych
samochodów (2.0dCi) są takie miękkie? Wymiana amortyzatorów na sztywniejsze
(jeśli takie są) nie pomoże?

Pytam, bo zaświtała mi myśl o zakupie takiego samochodu. Z rocznika ~2006. Ale
lubię dynamiczną jazdę na zakrętach. Zawieszenie może być problemem odbierającym
radość z jazdy.

Zadajesz złe pytanie. Poprawne pytanie brzmi jaki samochód nadaje się do
"sportowej" jazdy po polskich drogach.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-08-09 16:43:17
Autor: PaweL
czy Laguną II można szybko jeździć?

Zadajesz złe pytanie. Poprawne pytanie brzmi jaki samochód nadaje się do
"sportowej" jazdy po polskich drogach.

Ja wiem jaki samochód się nadaje do sportowej jazdy. Serce mi podpowiada żeby poszukać rodzinnej Imprezy WRX kombi :) Ale koszty paliwa odbiorą dużo z frajdy z jazdy.

Data: 2010-08-09 22:34:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-09 16:43, PaweL pisze:

[...]

Jeśli koszty paliwa Cię przerażają, to na WRX'a Cię nie stać, bo one są najmniejszym problemem. Taka smutna prawda, zasłyszana od posiadaczy takiego wózka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-10 10:05:23
Autor: kamil

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i3popf$gjn$1news.dialog.net.pl...
[...]

WRXa (nie kombi) ujezdzam od 1.5 roku i te smutne prawdy zazwyczaj opowiadaja ludzie, ktorzy sciagneli super-panie-okazje z niemiec, a potem zdziwieni ze w ponaciaganej budzie zawieszenie co pol roku do wymiany albo silnik zdycha (bo przejechal juz ze 400tys, a na liczniku 127).

Samochodem przejechalem ponad 25tys km i poza czestszymi wymianami oleju koszty sa porownywalne, jak w innych markach. Komplet rozrzadu z wymiana kosztowal tyle, co w Civicu VTI.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-10 11:13:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-10 11:05, kamil pisze:

[...]

Tyle, że mówimy o szybkiej jeździe po zakrętach. Opony, zawieszenie na naszych drogach. To raz.
Dwa - znów zapominasz, że siedzisz w UK i żyjesz tamtejszymi realiami.
U nas dalej jest powiedzenie: nic do Subaru za 100-wkę i coś za tysiąca.
Ludzi, którzy ogarniają te wózki jest mało.
M.in. to mnie wyleczyło z zakupu kilkuletniej (w tej chwili już kilkunasto) Imprezy nawet z wolnossącym silnikiem.

Data: 2010-08-10 10:30:37
Autor: kamil
"Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> wrote in message news:i3r581$760$1news.dialog.net.pl...
[...]

Masz oczywiscie racje - opony czy klocki znikaja znacznie szybciej. Moze moj blad, ze porownuje do innych samochodow kupowanych z mysla "ma dawac frajde z jazdy", a ludzie szukajacy uturbionego Subaru (czy innego mocnego auta) zazwyczaj mieli wczesniej inne szybkie samochody, inaczej kupiliby paska w dizlu. Nie zauwazylem jakiejs ogromnej roznicy w eksploatacji WRXa a powiedzmy Prelude czy MX-6 KLZE. Jest kilka rzeczy, ktorych nie robi sie w innych autach (olej w skrzyni i dyferencjale np), ale to robi sie raz na 2-3 lata przy przecietnej eksploatacji.

W wiekszych miastach w Polsce serwis jest dosc latwo dostepny, a podstawowe rzeczy jak hamulce czy wydech wymieni kazdy warsztat, bo to nie filozofia. Jednak podstawa to pewny samochod. Zle traktowana skrzynia padnie w dwa dni chocby, a to juz zbedne koszty.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-10 10:31:26
Autor: PaweL
czy Laguną II można szybko jeździć?

Jeśli koszty paliwa Cię przerażają, to na WRX'a Cię nie stać, bo one są najmniejszym problemem. Taka smutna prawda, zasłyszana od posiadaczy takiego wózka.

Nie przerażają,  a przygnębiają. Teraz moje 2 domowe samochody spalają benzynę za 1000zł miesięcznie. Myślę że to dużo i chciałbym raczej zmniejszyć tą wartość.

Data: 2010-08-11 08:07:55
Autor: Arek M
[...]

A co jest wiekszym problemem? :)

Auto sie nie psuje.
Opony zuzywaja sie podobnie jak w innych wózkach o podobnej mocy. Przeglądy w ASO kosztują podobnie niz w przypadku innych, lepszych aut (nie mowimy o popierdołkach typu kia czy fiat, maly przegląd jest nawet tańszy od podobnego w volvo, duzy kosztuje podobnie)

Zabrzmi to moze paradoksalnie, ale jesli pominiemy koszty paliwa to subarak jest chyba najtanszym autem w eksploatacji jakie miałem :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-08-11 10:36:50
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-11 08:07, Arek M pisze:

[...]

Na naszych drogach? Przy zamiłowaniu do ostrej jazdy - zawieszenie.
Tylko zwróć uwagę, że była moja odpowiedź była poprzedzona wypowiedzią Pawła - który pyta o Lagunę 2, a WRX'a pozostawia jednak w sferze życzeń.

Auto sie nie psuje.

Nie ma takich. Chyba, że kapeluszysz po drogach. ;)

Opony zuzywaja sie podobnie jak w innych wózkach o podobnej mocy.

Zależy jak tym jeździć. Zasłyszane od użytkownika: zimówki to nie problem, bo dwie zimy na komplecie przejeździł. Za to przez 3 czy 4 lata użytkowania Subaraka, w sezonie letnim zajeżdżał dwa komplety wcale nie badziewnych, letnich kapci.

Przeglądy w ASO kosztują podobnie niz w przypadku innych, lepszych aut
(nie mowimy o popierdołkach typu kia czy fiat, maly przegląd jest nawet
tańszy od podobnego w volvo, duzy kosztuje podobnie)

Od podobnego, czyli T4 czy T5, bo wózkami dla plebsu to Ty się chyba nigdy nie bujałeś. ;)

Zabrzmi to moze paradoksalnie, ale jesli pominiemy koszty paliwa to
subarak jest chyba najtanszym autem w eksploatacji jakie miałem :)

Zacznij sobie prowadzić dzienniki na spritmonitor czy motostat. Ale skrupulatnie, z wpisywaniem każdej wydanej złotówki. ;)

Data: 2010-08-09 23:21:45
Autor: Przemek V
On 9 Sie, 16:43, "PaweL" <lespawma...@interia.pl> wrote:
> [...]

żeby poszukać rodzinnej Imprezy WRX kombi :) Ale koszty paliwa odbiorą dużo

Powszechna opinia w kraju za małą wodą jest, że z dupowozów klasy
Laguny prowadzących się znośnie w zakrętach najlepsze będzie Mondeo.

Data: 2010-08-10 10:35:01
Autor: PaweL
czy Laguną II można szybko jeździć?

Powszechna opinia w kraju za małą wodą jest, że z dupowozów klasy
Laguny prowadzących się znośnie w zakrętach najlepsze będzie Mondeo.

Jak się w Mondeo wtryskiwacze nie posypią. W dieslu 2litrowym. Bo to najrozsądniejszy silnik.

Paweł

czy Laguną II można szybko jeździć?