czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?

Data: 2014-03-17 12:23:31
Autor: Sebastian
czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?
bank PKO BP oferuje "rachunek dziecka" - jest to
owoc starań Macierzyńskiego aby dostosować SKO do
wymogów XXI wieku.

otworzyć "rachunek dziecka" może (cyt.) "rodzic - przedstawiciel ustawowy"

oddział PKO BP interpretuje to jako "rodzic będący
przedstawicielem ustawowym" (nie pozbawiony tzw. praw
rodzicielskich) i stoi na stanowisku że dziadek ani
babcia takowego rachunku otworzyć nie mogą...

nie i koniec, kropka.

No cóż, szkoda że pseudoprawnicy banku nie przewidzieli
że dzieci bywają wychowywane nie tylko przez rodziców,
ale także przez dziadków.

Data: 2014-03-17 22:54:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
czy Macierzyński dał ciała czy praco wnik placówki PKOBP okazał się niekompetentn y?
W dniu 2014-03-17 20:23, Sebastian pisze:

No cóş, szkoda şe pseudoprawnicy banku nie przewidzieli
że dzieci bywają wychowywane nie tylko przez rodziców,
ale takĹźe przez dziadkĂłw.

No to jeszcze jeden kamyczek do tego tworu, bo dziś zakładałem.

1. w oddziale 2 rodzicĂłw
2. w/w rodzice zakładają po 1 rachunku KONTO ZA ZERO celem posiadania "dostępu" do konta dla dziecka (junior).
3. Rodzic 1 zakłada konto dla dziecka w obecności rodzica 2.
4. Okazuje się, że da się do konta dla dziecka podpiąć TYLKO I WYŁĄCZNIE konto jednego rodzica celem nadzoru nad rachunkiem dziecka.

Podpinamy zatem konto dla dziecka pod konto rodzica 1.

W związku z uparciem się rodzica 2 na to by "mieć nadzór nad kontem dla dziecka" okazuje się, że można założyć drugie konto dla dziecka (tego samego dziecka), do którego też można podpiąć tylko jednego rodzica. Zakładamy konto dla dziecka nr 2 (ma inny zupełnie nr rach) i podpinamy go pod rodzica dwa.

Wniosek : PKO BP przyjęło, że rodzice ZAWSZE I WSZĘDZIE CHCĄ MIEĆ WSPÓLNE KONTO :D, i PKO BP nie wzięło pod uwagę, że rodzice mogą chcieć mieć osobne konta indywidualne.

Panie AMRA - strzał w stopę IMHO.
Z drugiej strony moja dusza (wiśniożercy i innowiercy) zadowolona jest, bo dzięki temu miast 2 500 PLN na 4,5 % aktualnie mogę mieć 5 000 PLN na 4,5 %, ale chyba nie taki cel przyświecał bankowi, co ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2014-03-18 06:47:32
Autor: lolekanabolek
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]

2. w/w rodzice zakładają po 1 rachunku KONTO ZA ZERO celem posiadania
"dostępu" do konta dla dziecka (junior).

dla celów upewnienia się, aby KONTO ZA ZERO naprawdę było za ZERO to
naleĹźy:
- wlać tam co miesiąc 1k
- nie brać karty do konta

To wszystkie obostrzenia czy coś przeoczyłem??

--
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-03-18 10:23:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2014-03-18 07:47, lolekanabolek pisze:

[...]

Mi wyszło, że to wszystko.
Errata: wlać 1 500 i nie brać karty do konta. W tym przekonaniu utwierdził mnie pracownik zakładający mi konta.

Data: 2014-03-18 09:30:56
Autor: lolekanabolek
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Mi wyszło, że to wszystko.
Errata: wlać 1 500 i nie brać karty do konta. W tym przekonaniu
utwierdził mnie pracownik zakładający mi konta.

faktycznie, 1500 zeta, dzięki

--
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-03-18 04:04:56
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu wtorek, 18 marca 2014 10:30:56 UTC+1 użytkownik lolekanabolek napisał:
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> Mi wyszło, że to wszystko.

> Errata: wlać 1 500 i nie brać karty do konta. W tym przekonaniu

> utwierdził mnie pracownik zakładający mi konta.

faktycznie, 1500 zeta, dzięki

Ewentualnie przy Koncie Dziecka mozesz wziac konto rodzica - bez karty (a z IKO) jest bezplatne - o ile prowadzisz caly czas konto dziecka. Ale to tylko w sytuacji, kiedy nie chcesz nic robic z tym RORem i posluzy do obslugi konta dziecka. W innym przypadku lepsze konto za zero. No i w kazdym przypadku IKO - bezplatne bankomaty PKO i Euronetu

Data: 2014-03-18 12:48:04
Autor: lolekanabolek

napisał:

> [...]
RORem i posluzy do obslugi konta dziecka. W innym przypadku lepsze
konto za zero. No i w kazdym przypadku IKO - bezplatne bankomaty PKO

a  można mieć 2 IKo w telefonie?? Bo jedno już mam w inteligo

--
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-03-18 22:41:09
Autor: RobertS
[...]

witam ;-)

czy pisząc konto dziecka masz też na myśli SKO czy to zupełnie inna bajka?

syn ma SKO, ma dostęp przez net, ale wypłacać może (jeszcze tego nie robiliśmy) tylko w placówce banku

czy gdybym również miał konto w PKO BP to na swoim loginie widziałbym również jego konto (SKO)?

czy moje konto mogłoby być darmowe (bez obowiązku wpłat)?

RobertS

Data: 2014-03-19 06:30:25
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu wtorek, 18 marca 2014 22:41:09 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

czy moje konto mogłoby być darmowe (bez obowiązku wpłat)?

 Oooo, kogo ja widze ;) To Ty zyjesz jeszcze? :))))))
1) Mozesz konto SKO podlaczyc do konta w PKO (w oddziale).
2) Piszemy o Konto Dziecka z oferty PKO Junior (czyli cos nowego wzgledem SKO) http://www.pkobp.pl/junior 3) Jak masz Konto Dziecka - mozesz zalozyc darmowe konto Rodzica (jesli nie wezmiesz karty). Mozesz wowczas kontrolowac i SKO i Juniora. Z Juniora syn bedzie mogl przelewac pieniadze i komorke doladowywac (ty bedziesz to oczywiscie autoryzowal - i akceptowal na druga reke - samo konto ma dostep pasywny)
4) Syn bedzie mogl sie przelaczac miedzy SKO a Juniorem (jeden login i haslo).

Data: 2014-03-19 19:39:13
Autor: RobertS
[...]

Jak widzisz nadal żyję i nawet dość często się tutaj pojawiam (w przeciwieństwie do Ciebie), bo to skarbnica wiedzy niedostępna w innym miejscu w sieci ;-)

ad. 2
Syn ma 9 lat, czy może takie konto założyć?

ad. reszta
jak on będzie mógł to i ja założę...tak sobie myślę, że konta miałem/mam we wszystkich możliwych bankach działających w naszym ślicznym kraju (pomijam BSy), a w PKO BP jeszcze nie miałem.

RobertS

Data: 2014-03-19 21:05:25
Autor: RobertS
czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?

2) Piszemy o Konto Dziecka z oferty PKO Junior (czyli cos nowego
wzgledem SKO) http://www.pkobp.pl/junior

już sobie na wszystkie pytania odpowiedziałem, na stronie jest tak bogaty FAQ, że wszystko jest jasne

skorzystam z oferty, zobaczymy jak (ta innowacyjna oferta) będzie działała w praktyce ;-)

RobertS

Data: 2014-07-07 11:31:38
Autor: lolekanabolek
[...]

juĹź nieaktualne ;-((
W nowym cenniku PKO Konto za Zero, czyli flagowy rachunek z oferty banku, znajduje się w sekcji "wycofane z oferty". Zmieniają się w nim progi zwalniające z opłaty za rachunek i kartę. Opłata warunkowa za ROR będzie się pojawiać, jeśli klient nie zasili go wpływami na poziomie 1000 zł (obecnie 1500 zł) oraz nie dokona transakcji kartą lub mobilnie na minimum 100 zł. Opłata warunkowa w karcie pojawi się, jesli nie zostaną dokonane transakcje na kwotę co najmniej 150 zł (obecnie 250 zł). Opłata warunkowa za kartę wzrośnie z 2,90 zł do 3,90 zł.

<http://prnews.pl/hydepark/pko-bp-siegnie-gebiej-do-kieszeni-klientom-po-wakacjach-podwyzki-3160100>
Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-03-19 08:02:06
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
[...]

Majac do wyboru - dziecko ma maksymalnie dwa konta (po jednym z kazdym z rodzicow) czy grzebac w systemie, miec problemy ze zgodami i ich odwolywaniem, wynikajace z tego problemy prawne - wybralismy rozwiazanie dla wyzeraczy wisienek.
Obslugujemy w ten sposob rowniez przypadki dzieci rozwiedzionych rodzicow.

Przy osobnych kontach - nie mamy jako bank kontroli co sie w zyciu rodzicow dzieje, wiec w sytuacji, gdyby jeden rodzic (ten dolaczony pozniej) wyciagnal kase, na co nie zgodzilby sie drugi - to mielibysmy problemy. Budowanie rozwiazan na taki przypadek byloby kosztowne - stad rozwiazanie, ktore "osladza" wymog posidania drugiego konta. Jak mozesz spojrzec od strony dziecka jest to calkowicie obsluzone...

Reasumujac - to byla swiadoma decyzja.

Data: 2014-03-20 21:44:02
Autor: RobertS
czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?
złożyłem wniosek wczoraj wieczorem, a już o 21.31 dzwonili do mnie (kierunkowy 81), trochę późno, to normalne w PKO BP?

kiedyś z Aliora dzwonili do mnie w sobotę, ale po 20 to jeszcze nigdy

RobertS

Data: 2014-03-18 03:58:26
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 20:23:31 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:
bank PKO BP oferuje "rachunek dziecka" - jest to

owoc starań Macierzyńskiego aby dostosować SKO do

wymogów XXI wieku.

otworzyć "rachunek dziecka" może (cyt.) "rodzic - przedstawiciel ustawowy"
(...) Dawno tu nie bylem ;) Fajnie, ze mnie ktos jeszcze pamietam - ale w sumie z usenetu same dinozaury teraz korzystaja.

Wywolany do tablicy odpowiadam - ze ani nie dalem ciala, ani pracownik nie popelnil bledu. Tak ten produkt jest skonstruowany.

Opiekun prawny - dziadek/babcia wg prawa za kazdym razem, kiedy tylko mialoby nastapic obciazenie rachunku dziecka (czyli wyplata chociazby 1 PLN), musieliby przedstawiac bankowi zgode sadu rodzinnego. Tak to wymyslono w bodaj kodeksie rodzinnym, zeby dbac o interesy maloletniego. To dlatego tez zbieramy od rodzica przy kazdym przelewie (internet/oddzial) stosowne oswiadczenie, kiedy wyciaga pieniadze z konta dziecka. Konsekwencja jest tez pole nadawcy w przelewi KIRowskim. Trudno byloby w internecie weryfikowac zgode sadu na kazdy przelew (ktos musialby sprawdzac oryginal - nie mozna tego zautomatyzowac, nie biorac na siebie ryzyka, ktorego bank nie moze na siebie wziac), odciecie internetu sprawia zas, ze produkt traci sens, a i tak nie rozwiazuje sytuacji.

Dlatego niestety, swiadomie zrezygnowalismy (tak, na koniec sam tak zadecydowalem, mimo ze nawet znam takie przypadki osobiscie) z obslugi czesci klientow. W takich konkretnych sytuacjach dziala inny produkt - SKO (sprawdzone wlasnie na tych znanych przypadkach).

Inna rzecz, ze przewidzielismy znak czasu - a mianowicie, ze rodzice sie np.. rozwodza. W takim przypadku dziecko ma dwa konta, ale jeden serwis bankowosci internetowej, gdzie pewne rzeczy moze zrobic z mama, inne z tata. Oszczednosci dziecko widzi jednak jedne (tak samo skarbonki ale pod spodem ma dwa rozne konta - zeby nie bylo problemu, ze mama "wyprowadza" pieniadze, ktore przela tata i odwrotnie. Bank mialby potem po prostu problemy - wszystko jest dobrze, jak jest dobrze... Wladze rodzicielska mimo rozwodu rodzice maja zazwyczaj bez zmian.

Konczac ten watek - Prawnikow mamy jak widzisz dobrych - bo to oni zwrocili uwage na ten szczegolowy przypadek. Czasami wyzwaniem sa kwestie techniczne, organizacyjne i finansowe. Dlatego swiadomie podejmujemy takie decyzje, ze wszystkich przypadkow nie obejmiemy. Wiem, ze jest to niezyciowe, ale musimy dzialac zgodnie z litera prawa, zeby w ogole miec taki produkt - zauwaz, ze do tej pory nic podobnego na rynku nie funkcjonowalo! Zgodnie z prawem pieniadze na koncie dziecka sa jego wlasnościa. Rodzice maja jednak w tym przypadku inne prawa niz opiekunowie prawni i bez sadu moga oswiadczyc, ze pieniadze dziecka wykorzystuja na jego cele.

Stad zeby zmienic te sytuacje i obsluzyc przypadek konta zakladanego przez opiekuna prawnego, trzeba byloby zmienic albo prawo, albo bardzo mocno pogrzebac w produkcie i systemie bankowosci internetowej (+ system centralny), majac swiadomosc, ze i tak wszystkiego nie obejmiemy i nie dojdziemy do sytuacji 1:1 rodzic - opiekun prawny. Mowiac uczciwie - z punktu widzenia banku to calkiem nowy produkt (prawnie i informatycznie), dzialajacy na silniku Juniora (tak jak Junior w duzej czesci dziala na silniku SKO).

Swoja droga, prawo czasami wymusza, zebysmy byli zyciowi az do bolu. Jest tez komto dla dzieci, ktorych rodzice nie chca u nas miec ROR, nawet tego specjalnego, konta rodzica (jesli wezmiesz IKO zamiast karty - jest bezplatne jesli masz konto Dziecka). Tyle ze takie konto dzieciece nie ma dostepu do bankowosci internetowej i wszystko trzeba robic w oddziale...

Data: 2014-03-20 19:06:58
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Michal 'Amra' Macierzynski pisze:

Rodzice maja jednak w tym przypadku inne prawa niz opiekunowie prawni i bez sadu moga oswiadczyc, ze pieniadze dziecka wykorzystuja na jego cele.

Eee?? Naprawdę?
Jak oficjalnym opiekunem prawnym dziecka jest nie biologiczny rodzic,
tylko ktokolwiek inny - np. ciocia, babcia (proboszcz...), to ma on inne
prawa niĹź rodzic? Z ktĂłrych paragrafĂłw to wynika? :-)

--
MiCHA

Data: 2014-03-21 03:39:38
Autor: zarząd komplementariusza
> [...]

Jak oficjalnym opiekunem prawnym dziecka jest nie biologiczny rodzic,
tylko ktokolwiek inny - np. ciocia, babcia (proboszcz...), to ma on inne
prawa niż rodzic? Z których paragrafów to wynika? :-)

wynika to z k.r.i.o.

Data: 2014-03-21 03:47:35
Autor: zarząd komplementariusza
W dniu piątek, 21 marca 2014 11:39:38 UTC+1 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:

> [...]

> tylko ktokolwiek inny - np. ciocia, babcia (proboszcz...), to ma on inne

> prawa niż rodzic? Z których paragrafów to wynika? :-)

dla nieobeznanych z "grypserą" prawniczą :) chodzi o ustawę
pod nazwą kodeks rodzinny i opiekuńczy. Zobacz np. art. 108
tejże ustawy

Data: 2014-03-21 12:54:39
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
zarząd komplementariusza pisze:

[...]

tejĹźe ustawy

Tak się składa, że to nie jest dobry przykład, bo ten artykuł akurat
zrównuje władzę rodzicielską z opieką... :-)
Ale mniejsza o to, wiem juĹź w czym rzecz. :-)

--
MiCHA

Data: 2014-03-30 19:42:09
Autor: zarząd komplementariusza
czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?
Jak oficjalnym opiekunem prawnym dziecka jest nie biologiczny rodzic, tylko ktokolwiek inny - np. ciocia, babcia (proboszcz...), to ma on inne prawa niż rodzic? Z których paragrafów to wynika? :-)

[...]

 zrównuje w jednym wyjątkowym przypadku, a przez to wskazuje
że w sytuacjach "niewyjątkowych" kompetencje rodzica są większe

czy Macierzyński dał ciała czy pracownik placówki PKOBP okazał się niekompetentny?