czy TPSA może zmusić...?

Data: 2009-09-12 02:36:32
Autor: Agall
czy TPSA może zmusić...?
Zaistniały stan faktyczny:
1. kablowa linia telefoniczna ( przechodząca rzekomo przez teren prywatny) uległa uszkodzeniu,
2. tpsa wobec braku zgody właściciela na nieodplatne wejście na jego teren rezygnuje z naprawy kabla i stanowczo sugeruje podpisanie zgody/umowy na radiolinię,
3. ten sposób połączenia powoduje "niepełnosprawność" łącza - w przyszłości zaistnieje brak możliwości korzystania z internetu (dostępności ADSL), zakłóceń spowodowanych znaczną odległością, czy nie działaniem odbiornika przy braku zasilania.
4. dotychczasowo łączący kabel w znacznej części został sfinansowany ze środków abonenta.
Teraz pytania:
a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić do pogorszenia warunków świadczenia usługi?
b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?
c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie z tel. komórkowego)?
Pozdrawiam i proszę o komentarze.

Data: 2009-09-12 01:49:00
Autor: SzalonyKapelusznik
czy TPSA może zmusić...?
On 12 Wrz, 02:36, "Agall" <ag...@mail.ru> wrote:
[...]

TP ma obowiazek swiadczenia uslugi powszechnej jaka jest telefon.
Forma swiadczenia uslugi jest dowolna. Operator wywazuje sie ze
swojego obowiazku a to ze abonent nie chce telefonu w takiej formie w
jakiej TP moze swiadczyc usluge to problem abonenta.
Jesli nie zgodzisz sie na radiolinie wtedy za porozumieniem stron
wygasa umowa na swiadczenie uslugi.

c/ TP chce naprawic. Ale nie ma mozliwosci prawnych do takiego
dzialania. O odszkodowanie raczej uderzac do sasiada niz operatora.

Data: 2009-09-14 00:09:05
Autor: Marcin Wasilewski
czy TPSA może zmusić...?
Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisał w wiadomości news:af74c13e-c23e-4111-8a27-b114ea57d06a37g2000yqm.googlegroups.com...
On 12 Wrz, 02:36, "Agall" <ag...@mail.ru> wrote:

TP ma obowiazek swiadczenia uslugi powszechnej jaka jest telefon.
Forma swiadczenia uslugi jest dowolna.

    Tak? A czy standard telefonii stacjonarnej polega na tym, że każdy posiadający odbiornik radiowy (np. skaner) może Cię podsłuchiwać?

Data: 2009-09-13 22:18:20
Autor: Smok Eustachy
czy TPSA może zmusić...?
Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:09:05 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

UÂżytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisaÂł w
wiadomoÂści
On 12 Wrz, 02:36, "Agall" <ag...@mail.ru> wrote:

TP ma obowiazek swiadczenia uslugi powszechnej jaka jest telefon. Forma
swiadczenia uslugi jest dowolna.

    Tak? A czy standard telefonii stacjonarnej polega na tym, Âże kaÂżdy
posiadajÂący odbiornik radiowy (np. skaner) moÂże CiĂŞ podsÂłuchiwaĂŚ?

A każdy mający 2 kabelki może podsłuchiwać czy nie może.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-14 06:35:59
Autor: szerszen
czy TPSA mo?e zmusia...?

Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:pan.2009.09.13.22.20.09Eustachy.pl...

A każdy mający 2 kabelki może podsłuchiwać czy nie może.

a odrozniasz wlaczenie odbiornika, od fizycznej ingerencji w linie telefoniczna?
w odpowiedni sposob mozna podsluchiwac i zaszyfrowanego skype, ale trzeba wziac pod uwage naklad sil i srodkow do tego potrzebnych

Data: 2009-09-14 12:05:47
Autor: Smok Eustachy
czy TPSA mo?e zmusia...?
Dnia Mon, 14 Sep 2009 06:35:59 +0200, szerszen napisał(a):

UÂżytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisaÂł w wiadomoÂści

A kaÂżdy majÂący 2 kabelki moÂże podsÂłuchiwaĂŚ czy nie moÂże.

[...]

 A jaki to problem wleźć na słupa?
Podsłuch taki jest prostszy technicznie. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-14 21:16:32
Autor: Marcin Wasilewski
czy TPSA mo?e zmusia...?
Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:pan.2009.09.14.12.07.41Eustachy.pl...
Dnia Mon, 14 Sep 2009 06:35:59 +0200, szerszen napisał(a):

A jaki to problem wleźć na słupa?

    Taki, że:

a) to karalne,
b) można spaść,
c) sąsiedzi mogą Cię zobaczyć i wezwać policję.

Podsłuch taki jest prostszy technicznie.

    Od czego prostszy technicznie? Bo w przypadku radiolinii, to siadasz wygodnie w fotelu, uruchamiasz radio (do kupienia w sklepie czy na allegro) i już sobie w spokoju, przy ciepłym kominku i piwku podsłuchujesz i do czasu, aż uzyskanych w ten sposób informacji nie zaczniesz ujawniać, to nawet karalne to nie jest, w odróżnieniu od wpinania się w druty na słupie.

Data: 2009-09-12 07:41:59
Autor: szerszen
czy TPSA może zmusić...?

Użytkownik "Agall" <agall@mail.ru> napisał w wiadomości news:h8eqet$atg$1mx1.internetia.pl...

a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić do pogorszenia warunków świadczenia usługi?

obawiam sie ze nie specjalnie masz mozliwosci

b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?

jak dla mnie, to w takiej sytuacji dochodzi do zerwania umowy z winy operatora

c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie z tel. komórkowego)?

rekompensaty raczej nie masz szans, chyba ze to firma, telefon firmowy i umowa z gwarancja swiadczenia uslugi, w co watpie

Data: 2009-09-12 08:05:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
czy TPSA może zmusić...?
Agall wrote:

Teraz pytania:
a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić do pogorszenia warunków świadczenia usługi?

Jest ciężko. Najprościej byłoby dogadać się z sąsiadem. Tepsa w zasadzie wywiązuje się z obowiązku - zamiast linii kablowej oferuje radiową, spełniającą większość wymogów dla *telefonu* (świadczenie usług w technologii ADSL nie jest obowiązkiem operatora)

b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?

tak

c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie z tel. komórkowego)?

Rodzaj i wysokość odszkodowania określone są w regulaminie tepsy. Na pewno nie są to kwoty rekompensujące korzystanie z komórki, a raczej liczone są na podstawie wysokości ostatnich rachunków linii stacjonarnej.
Oprócz tego należy Ci się zwrot abonamentu za okres, w którym nie mogłeś korzystać z telefonu.

M.

Data: 2009-09-12 03:15:00
Autor: SzalonyKapelusznik
czy TPSA może zmusić...?
On 12 Wrz, 11:06, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_...@tpsa.waw.pl> writes:

> [...]
> radiową, spełniającą większość wymogów dla *telefonu* (świadczenie
> usług w technologii ADSL nie jest obowiązkiem operatora)

Warto sprawdzic, czy na tej linii radiowej bedzie dzialac modem do
internetu, bo ma obowiazek dzialac. Nawet jesli sie nie zamierza w ten
sposob z internetu korzystac, to powod do odszkodowania kazdy dobry.
8-)

> [...]
> pewno nie są to kwoty rekompensujące korzystanie z komórki, a raczej
> liczone są na podstawie wysokości ostatnich rachunków linii

Ale dla wielu osob w zupelnosci wystarczaja na pokrycie rachunkow za
komorke.

  MJ

A mozesz podac podstawe prawna od kiedy to internet jest usulga
powszechna ktora TP ma obowiazek swiadczyc?

Odszkodowanie jest w wysokosci abonamentu telefonicznego z ktorego
chcialo sie kozystac.

ALE odszkodowanie to nalezy sie tylko wtedy gdy TP np. nie chce
ciagnac 50 kilometrow kabla do abonenta a na radiowke tez nie ma co
liczyc (bo mieszka za daleko od nadajnika). A

A nie wtedy kiedy klient kreci nosem i on nie chce miec telefonu w
kropki.

Data: 2009-09-12 12:03:55
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
czy TPSA może zmusić...?
Michal Jankowski wrote:

[...]

Tylko pamiętaj, że tu jest mowa nie o odszkodowaniuz  tytuły odmowy świadczenia usługi powszechnej, a tylko z powodu czasowej (do momentu wypowiedzenia) "niemożności".

Poza tym jeśli nawet w przypadku połączeń krajowych zasada, o której piszesz, może być zachowana, to w przypadku np. rozmów międzynarodowych 99 % osób będzie płacić po 2-3 zł za minutę do UE :-(

M.

czy TPSA może zmusić...?