czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?

Data: 2013-06-03 14:20:54
Autor: PiteR
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?
ja tam się nie znam, dlatego pytam ;)

--
Piter

Data: 2013-06-03 14:26:32
Autor: mappl
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?
ja tam się nie znam, dlatego pytam ;)

wiele rzeczy, chociażby całkiem udane chipsety do CPU Socket A.

Data: 2013-06-03 17:14:50
Autor: Kamil
Użytkownik "mappl" napisał:

wiele rzeczy, chociażby całkiem udane chipsety do CPU Socket A.

Udane? Chyba dlatego, że w ogóle działają. Jednak jakość tego działania plasuje się 100 lat za Murzynami. To syf i tyle.

Pzdr

Data: 2013-06-04 09:52:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 3 Jun 2013 17:14:50 +0200, Kamil napisał(a):

wiele rzeczy, chociażby całkiem udane chipsety do CPU Socket A.

Udane? Chyba dlatego, że w ogóle działają. Jednak jakość tego działania plasuje się 100 lat za Murzynami. To syf i tyle.

Na posiadanego i ostro katowanego swego czasu Asusa A7V133 na VIA KT133A nie
mogłem złego słowa powiedzieć.

[ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej    ]
[ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie.  (JoeMonster.org) ]

Data: 2013-06-04 12:52:00
Autor: Miroslaw Kwasniak
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
[...]

http://www.anandtech.com/show/786
several problems have recently been discovered with many of VIA's chipset,
with the KT133A being one of the most affected. One of the biggest issues is
with data corruption when combining a hard drive hooked up to the 686B South
Bridge with a Creative Labs Sound Blaster Live! sound card. At the same
time, problems with connecting certain USB devices also seems to create some
problems.

;)

Data: 2013-06-04 17:25:04
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 4 Jun 2013 12:52:00 +0000 (UTC), Miroslaw Kwasniak napisał(a):

[...]

To najwyraźniej miałem mega szczęście, gdyż dysków miałem podłączonych wtedy
AFAIR 4 plus dwie nagrywarki, Live'a jak najbardziej również użytkowałem, a
i trochę peryferiów na USB się przewinęło. :D

[ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się   ]
[ wokół niego.                                                  (Faldheim) ]

Data: 2013-06-05 02:50:58
Autor: Krystek
W dniu 2013-06-04 17:25, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Mam zapakowany w piwnicy (po zakupie nowego), stary z płytą główną ABIT KT7A (<http://www.in4.pl/recenzje.htm?rec_id=10>) i procesorem AMD Athlon Thunderbird 1GHz. Też złego słowa powiedzieć nie mogę na ten chipset. Był stabilny.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-05 08:02:13
Autor: Miroslaw Kwasniak
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:
[...]

Stał się stabilny, jak połatali drajwery, aby nie było równoległych
transmisji dma :(

Sam piszę właśnie z KT133A (Gigabyte 7ZXE), która w zasadzie chodzi
non-stop od nastu lat ;)

Data: 2013-06-04 19:30:14
Autor: Michal
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udane go?
W dniu 2013-06-04 14:52, Miroslaw Kwasniak pisz e:

[...]

Wykopałeś z googla wynurzenia Anandtech sprzed 12 lat. Parę ładnych lat używałem SB Live! 4830 i 0220 najpierw z VIA MVP3 i southbridge na VIA 586B (chyba najbardziej udany chipset dla SS7, zwłaszcza w świetnych płytach Epoxa z 2 MB cache - dzięki temu już w 1999 r. miałem w domowym komputerze trójpoziomową strukturę cache (64kb L1, 256kb L2 FullSpeed w K6-2+ i 512kb/2 MB L3 na mobo), a potem KT133A + VIA 686B. Nie było też problemów z trzeszczącym dźwiękiem na obu SB Live! ani Aureal Vortex 1 i 2.

P.S.
Co ciekawe: winna była AFAIK wcale nie VIA, która zaprojektowała southbridge zgodnie ze specyfikacją PCI bus master, a ciała dało Creative robiąc i testując Live! niezgodnie z wytycznymi specyfikacji PCI, tylko po prostu testując je tylko z chipsetami Intela. Podobnie zresztą dał ciała Microsoft w Windows95 ustawiając pętlę czasową na sztywno tak, że na AMD K6-2 350 MHz i szybszych system zawieszał się na amen w czasie ładowania. Trzeba było CPU zezworkować na niższe taktowanie, zainstalować system i wgrać patcha, a dopiero potem powrócić do nominalnego taktowania. No ale gdzie winna może być taka "wspaniała" firma jak Microsoft czy Creative uważająca że PC=Wintel.
Akurat oni dali ciała a złe języki wieszały psy na VIA i AMD.

--
/MB

Data: 2013-06-04 20:59:44
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-04 09:52, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Było dużo płyt na ich "chipsetach".
Używałem co najmniej kilku i nie mogę złego powiedzieć.
Tylko ja byłem zwolennikiem AMD. Bo na płytach pod Intela było dużo głosów krytycznych co do niektórych modeli, w zakresie współpracy chipsetów VIA z pamięciami i CPU. Kulała wydajność.
W każdym razie dużo się działo wtedy na forach ;)
VIA miała i chyba ma jeszcze? Płyty z wbudowanym prockiem w formacie ITX, kiedy na rynku takich wynalazków wtedy nie było. --

Data: 2013-06-05 00:05:04
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 04 Jun 2013 20:59:44 +0200, Jawi napisał(a):

[...]

Tell me about it. :D Nawet gdzieś mi się jeszcze dwa sprawne komplety
telepią, z czego jeden jeszcze właśnie na KT133 lub KT133A jest. :D

Używałem co najmniej kilku i nie mogę złego powiedzieć.
Tylko ja byłem zwolennikiem AMD.

Wtedy, kiedy używałem płyt z chipsetami VIA, to akurat też pod Socket A.
Choć w zasadzie do momentu, jak się pojawił nForce 2.

[...]

VIA Nano, VIA C3 - tak mi się kojarzy. :)

[ Doskonałość jest osiągnięta, nie wtedy, gdy nie ma nic do dodania, ale   ]
[ wtedy, gdy nie ma nic do ujęcia.              (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2013-06-08 15:40:51
Autor: Michal
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?

> Na posiadanego i ostro katowanego swego czasu Asusa A7V133 na VIA KT133A nie
> mogłem złego słowa powiedzieć.

Pod SocketA, to od VIA lepszy był nawet SIS - zwykły 735 sprawował się
zupełnie akceptowalnie, beż używania żadnych "PCI latency patch" w celu odzyskania wydajności IDE.

Jednak czipsetowym "królem" platformy były nForce.

Żeby nie było, "przerabiałem" swojego czasu wszystkie z nich.

M.

Data: 2013-06-04 12:10:26
Autor: MadMan
[...]

A co z nimi było nie tak? O jaką "jakość działania" ci chodzi? Działają,
są wydajne, i tyle...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-06-04 21:01:48
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-04 12:10, MadMan pisze:
[...]

Bo Kamil to taki "juser" co Ci powie "syf i tyle".
Bo tak i już :)

Data: 2013-06-04 22:39:58
Autor: Kamil
Użytkownik "MadMan" napisał:

A co z nimi było nie tak? O jaką "jakość działania" ci chodzi? Działają,
są wydajne, i tyle...

Zrobiłem trochę komputerów ludziom. Z VIA były zawszw problemy. Mało wymagający tzw. domowy użytkownik tego nie zauważał, ale już filmy, czy gry nie wyrabiały. Na innych płytach z tym samym procesorem tego nie było. Mam po prostu złe doświadczenia.

Pzdr

Data: 2013-06-03 20:46:48
Autor: MadMan
Dnia Mon, 3 Jun 2013 14:26:32 +0200, mappl napisał(a):

ja tam się nie znam, dlatego pytam ;)

wiele rzeczy, chociażby całkiem udane chipsety do CPU Socket A.

Wyłączając pierwsze southbridge z SATA - nie widziały dysków SATA2 :P
Ale fakt, miałem płytę na Via KT600 i była całkiem udana. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-06-03 23:57:17
Autor: mappl
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?
Wyłączając pierwsze southbridge z SATA - nie widziały dysków SATA2 :P
Ale fakt, miałem płytę na Via KT600 i była całkiem udana.

ani napędów optycznych z tym interfejsem, ale to były czasy, gdy w domach HDD miały po 80 GB i zazwyczaj były to dyski PATA a Win XP bez SP nie obsługiwał pojemności powyżej 120 GB :) Ważną zaletą, poza niską ceną, było też, że płyty na tych chipsetach bez problemu obsługiwały moduły DDR o pojemności 1 GB, z czym chipsety Intela miały spore kłopoty. OC takiego Bartona lub Thoroughbreda-B też było ok :)

poza tym w platformach typu mini-PC VIA też ma sporo udanych produktów

Data: 2013-06-05 02:51:05
Autor: astro
czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?
Od sierpnia 2001 do... polowy 2010 intensywnie wykorzystywalem komputer z Duronem 900MHz i ECS K7VMA (VIA KM133). Sprzet NIEZWYKLE stabilny. Nie sprawial zadnych problemow podczas wieeelu godzin pracy z nim spedzonych. Jakis czas temu zainstalowalem kupiony na Gumtree za 5zl procesor Athlon 1400 (10.5*133MHz). Niestety pracuje jako 10.5x100MHz = 1050MHz, ale przy obecnie sporadycznym uzytkowaniu w tej konfiguracji rowniez spisuje sie dobrze.

Znaczne problemy sprawiala natomiast ECS K7VZA (nie bylem jej pierwszym wlascicielem). W zaleznosci od rewizji oparta na KT133 lub KT133A (nie pamietam, jaka ja mialem). Za cholere nie dalo sie obejsc ograniczenia wielkosci dysku do 32GB (mialem najnowsza, dostepna wersje BIOSu). Komputer czesto sie zawieszal. Kiedys calkowicie odmowila posluszenstwa po wymianie procesora. Od osmiu miesiecy kilka razy w tygodniu uzywam komputera opartego na ASUS A7V600-EAY (VIA KT600) z Sempronem 2600+. Stabilna, bezproblemowa.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-06-06 12:32:39
Autor: Dominik & Co
Dnia 03.06.2013 PiteR <email@fauszywy.pl> napisał/a:
ja tam się nie znam, dlatego pytam ;)

Np procka, "z którego" aktualnie piszę ;-)

dominik@dionisos:~$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : CentaurHauls
cpu family      : 6
model           : 9
model name      : VIA Nehemiah
stepping        : 8
cpu MHz         : 796.081
(...)

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

czy VIA zrobiła kiedykolwiek coś udanego?