czy allegro to monopolista?

Data: 2010-03-27 11:40:12
Autor: Tans
czy allegro to monopolista?
Czy serwis aukcyjny Allegro jest monopolistą na rynku polskim? Jakie muszą być spełnione warunki, aby Urząd Antymonopolistyczny zainteresował się tą firmą?

Tans

Data: 2010-03-27 12:27:41
Autor: Cyb
czy allegro to monopolista?
On Sat, 27 Mar 2010 11:40:12 +0100, Tans <.@.> wrote:

Czy serwis aukcyjny Allegro jest monopolistą na rynku polskim? Jakie muszą być spełnione warunki, aby Urząd Antymonopolistyczny zainteresował się tą firmą?

a jest monopolista?
ma szereg mniejszych i jednego nawet wiekszego konkurenta (ebay),
wiec jaki z niego monopolista? po prostu ma najwiecej uzytkownikow i
tyle..
cen dumpingowych tez raczej nie stosuje...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-03-27 12:29:43
Autor: Tans
czy allegro to monopolista?
Cyb wrote:
[...]

Dzięki za odpowiedź. Masz rację, allegro niczego nie sprzedaje.

Tans

Data: 2010-03-27 13:02:13
Autor: SDD
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Tans" <.@.> napisał w wiadomości news:4badec2a$0$14956$c3e8da3news.astraweb.com...

Dzięki za odpowiedź. Masz rację, allegro niczego nie sprzedaje.

Jak to nie. Sprzedaje usluge dostepu do swojej platformy aukcyjnej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-03-27 14:36:06
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Tans"

[...]

to jest monopolista
wykorzystuje pozycję największego usługodawcy i ZMUSZA
do akceptowania swoich zasad, ktore niewiele mająwspólnogo z
wolną konkurencją

  macso

Data: 2010-03-27 09:56:15
Autor: witek
czy allegro to monopolista?
macso wrote:

to jest monopolista
wykorzystuje pozycję największego usługodawcy i ZMUSZA
do akceptowania swoich zasad, ktore niewiele mająwspólnogo z
wolną konkurencją

ty tez jesteś monopolistą.

zmuszasz mnie do czytania głupot, a zrezygnować nie mogę bo nie mam alternatywy.

Data: 2010-03-27 16:28:27
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "witek"

[...]

możesz
KF wiecznie żywy

macso

Data: 2010-03-28 11:09:13
Autor: Nostradamus
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "macso" <macso@poczta.oniet.pl> napisał w wiadomości news:hol8an$9p6$2inews.gazeta.pl...
\

możesz
KF wiecznie żywy

Zmuszasz wszystkich  do wrzucenia cię tam? Jesteś monopolistą wsród głupoli ;)

Data: 2010-03-28 20:15:51
Autor: BETON
czy allegro to monopolista?
Aby określić monopol trzeba by zbadać  rynek- jaki obsługuje allegro a inne firmy konkurencyjne. Powszechnie nazywana monopolistą -TP, w czesci swoich usług wcale nie jest takim monopolistą...moze byc najwyżej liderem a to zasadnicza róznica.

Data: 2010-03-28 20:42:23
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Nostradamus" <

możesz
KF wiecznie żywy

Zmuszasz wszystkich  do wrzucenia cię tam? Jesteś monopolistą wsród głupoli ;)

nie zmuszam
ale niech nie marudzi skoo ma wybór

macso

Data: 2010-03-27 16:38:16
Autor: niusy.pl
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

ty tez jesteś monopolistą.

zmuszasz mnie do czytania głupot, a zrezygnować nie mogę bo nie mam alternatywy.

Ja mam: czytanie witka

Data: 2010-03-27 15:47:15
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-27 14:36, macso pisze:

to jest monopolista
wykorzystuje pozycję największego usługodawcy i ZMUSZA
do akceptowania swoich zasad, ktore niewiele mająwspólnogo z
wolną konkurencją

To tak jak usnet - udostępnia platformę do wymiany myśli i _zmusza_ do czytania takich głupot jak powyższa. :(

--
spp

Data: 2010-03-27 16:27:43
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "spp"

[...]

korzystasz z allegro ?
mogę ci podesłać setki maili któe z nimi wymieniłem
w kwestiach regulamiu itd
zawiesili ci aukcję ?
skasowali prowizję za niewykonaną usługę?
więc się nie nadymaj bo ciżyłka pęknie

macso

Data: 2010-03-27 16:37:47
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-27 16:27, macso pisze:

[...]

Tylko co to ma wspólnego z monopolem? Każdy spór między przedsiębiorcami świadczy o monopolu?
Przecież możesz zmienić platformę (podać czy wygooglasz sam?) A tutaj dokończ spó przed sądem skoro uważasz się za pokrzywdzonego.
Tyle, że nie antymonopolowym a powszechnym. :)

--
spp

Data: 2010-03-27 20:24:54
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "spp"

[...]

nie jestem przedsiębiorcą tylko zwykłym użytkownikiem,
i uzupełnij sobie teorię co to monopol

macso

Data: 2010-03-27 21:09:10
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-27 20:24, macso pisze:

Tylko co to ma wspólnego z monopolem? Każdy spór między
przedsiębiorcami świadczy o monopolu?

nie jestem przedsiębiorcą tylko zwykłym użytkownikiem,
i uzupełnij sobie teorię co to monopol

Hmm, wygląda na to, że ilość wiedzy jaką musisz uzupełnić jest znacznie większa niż wiedza o monopolach. :(

--
spp

Data: 2010-03-27 21:26:01
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

nie jestem przedsiębiorcą tylko zwykłym użytkownikiem,
i uzupełnij sobie teorię co to monopol

Hmm, wygląda na to, że ilość wiedzy jaką musisz uzupełnić jest znacznie większa niż wiedza o monopolach. :(

idź i nie grzesz więcej

macso

Data: 2010-03-27 16:50:55
Autor: Cyb
czy allegro to monopolista?
On Sat, 27 Mar 2010 16:27:43 +0100, "macso" <macso@poczta.oniet.pl>
wrote:

[...]

a musisz korzystac z ich uslug?
inne serwisy aukcyjne wylaczyli?
allegro w jakikolwiek sposob blokuej ci dostep do innych uslugodawcow
tego typu?

pozdarwiam,
cyb

Data: 2010-03-27 21:44:52
Autor: cyklista
czy allegro to monopolista?
wrote:

[...]

O monopolu nie świadczy brak konkurencji a procent udziału w rynku (między innymi), i bez wątpienia Allegro jest monopolistą w Polsce w działce portali aukcyjnych.

Data: 2010-03-27 21:48:50
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-27 21:44, cyklista pisze:

O monopolu nie świadczy brak konkurencji a procent udziału w rynku
(między innymi), i bez wątpienia Allegro jest monopolistą w Polsce w
działce portali aukcyjnych.

Co najwyżej podmiotem dominującym.

--
spp

Data: 2010-03-27 21:56:55
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "cyklista"

[...]

nie dyskutuj ze znawcami tematu

macso

Data: 2010-03-28 11:50:02
Autor: Marek Dyjor
czy allegro to monopolista?
macso wrote:
[...]

to zmień platformę i już...

nikt cie nie zmusza do handlowania na allegro. A problemy z Allegro to mają zwykle kombinatorzy.

Data: 2010-03-28 14:02:42
Autor: Minotaur
czy allegro to monopolista?

A problemy z Allegro to mają
zwykle kombinatorzy.

a kazdy pijak to zlodziej ...

Data: 2010-03-28 14:36:05
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Marek Dyjor" <

[...]

następny teoretyk

macso

Data: 2010-03-28 15:28:54
Autor: Marek Dyjor
czy allegro to monopolista?
macso wrote:
[...]

tja teoretyk od 2000 roku  :)  230 komentarzy  i żadnych problemów z allegro.

Data: 2010-03-28 13:58:36
Autor: Budzik
czy allegro to monopolista?
Użytkownik Marek Dyjor mdyjor@poczta.onet.pl ...

tja teoretyk od 2000 roku  :)  230 komentarzy  i żadnych problemów z allegro.

bo nie miałes przyjemnoscli pisac do zadnej konsultantki/konsultanta...

Data: 2010-03-28 16:18:23
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Budzik"

tja teoretyk od 2000 roku  :)  230 komentarzy  i żadnych problemów z
allegro.

bo nie miałes przyjemnoscli pisac do zadnej konsultantki/konsultanta...

nie życz mu tego, szkoda chłopaka

macso

Data: 2010-03-28 14:40:00
Autor: Budzik
czy allegro to monopolista?
[...]

Imo to zalezy od poczucia humoru.
Wielbiciele Monty Pythona beda zadowoleni...

Data: 2010-03-28 16:17:34
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

[...]

no to teoretyk, średnio 2 transakcje na miesiąc to nawet chałupnictwo nie jest.
ja mam 950 od 2001 z tego 99 % w ciągu ostatnich 2 lat i nawet jednego neutrala.
z kontrahentamiw obie strony  zero problemu, ale za to z allegro mnóstwo, a kasę biorą za szystko.
teraz jeszcze zmuszają do korzystania z systemu płacę z allegro co w przypadku prowadzenia DG
jest totalnym nieporozumieniem. i wybrać sobie nie można, MUSISZ wybrać ten system.
i niech mi ktoś powie że to nie jest monopol

macso

Data: 2010-03-28 14:39:57
Autor: Budzik
czy allegro to monopolista?
Użytkownik macso macso@poczta.oniet.pl ...

jest totalnym nieporozumieniem. i wybrać sobie nie można, MUSISZ
wybrać ten system.

o co chodzi? Na drupie allegro wyjasniano, ze mozna sobie wybrac, a juz którys raz widze info, ze jest to obowiązkowe.
To w koncu mozna czy nie?

Data: 2010-03-28 20:41:35
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Budzik"

[...]

kilka dni temu zmienili regulamin i jest obowiązkowo

macso

Data: 2010-03-28 19:58:39
Autor: Budzik
czy allegro to monopolista?
Użytkownik macso macso@poczta.oniet.pl ...

kilka dni temu zmienili regulamin i jest obowiązkowo

to rzeczywiscie nieładnie.

Data: 2010-03-28 22:44:51
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Budzik"

kilka dni temu zmienili regulamin i jest obowiązkowo

to rzeczywiscie nieładnie.

oczywiście można wybrać opcję za pobraniem
tyl że to droższe, a w przypadku gdy klient jednak nie odbierze to klapa

macso

Data: 2010-03-28 22:47:56
Autor: Budzik
czy allegro to monopolista?
[...]

ja tam wole placic przelewami.
Gotówki czesto nie mam odpowiedniej przy sobie, czesto odbiera ktos za mnie itd.

Data: 2010-03-28 20:44:11
Autor: Samotnik
czy allegro to monopolista?
Dnia 28.03.2010 macso <macso@poczta.oniet.pl> napisał/a:
teraz jeszcze zmuszają do korzystania z systemu płacę z allegro co w przypadku prowadzenia DG
jest totalnym nieporozumieniem. i wybrać sobie nie można, MUSISZ wybrać ten system.

W jaki sposób zmuszają?
--
Samotnik

Data: 2010-03-28 23:33:24
Autor: scream
czy allegro to monopolista?
Dnia Sun, 28 Mar 2010 20:44:11 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

teraz jeszcze zmuszają do korzystania z systemu płacę z allegro co w przypadku prowadzenia DG
jest totalnym nieporozumieniem. i wybrać sobie nie można, MUSISZ wybrać ten system.
W jaki sposób zmuszają?

Wybierając opcję wcześniejszej przedpłaty, dotychczas określanej jako
płatność na konto przed wysłaniem towaru automagicznie włącza się "Płacę z
Allegro" i po 1) trzeba zaakceptować regulamin ichniej usługi zanim się
wystawi aukcje, 2) trzeba zaakceptować ich pośrednictwo w płatności (i
związane z tym opóźnienia). Inaczej nie można wystawić aukcji z przedpłatą.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2010-03-28 23:40:11
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "scream"

[...]

opóźnienia to pryszcz.
jeśli prowadzisz DG i masz kasę fiskalną to informacja że do llegor wpłyneła kasa od kupującego nic ci nie daje.
musisz mieć ją na swoim koncie żeby móc wystawić paragon. kupujący zapacił, dostał od allegro info że kasa doszła,
a ty nie możesz zrealizować transakcji zgodnie z obowiązującym prawem.
coś mi sę wydaje że mocno wzrośnie ilość komentarzy negatywnych w najbliższym czasie.
a jeszcze jak masz kilka a nawet kilkanaście płatności dziennie, to masz dodatkową zabawę z identyfikacją wpłat.

macso

Data: 2010-03-29 01:22:15
Autor: mvoicem
czy allegro to monopolista?
(28.03.2010 23:40), macso wrote:
{...}
[...]

Ee? A z czego to ci się wzięło?

p. m.

Data: 2010-04-01 11:05:05
Autor: Gotfryd Smolik news
czy allegro to monopolista?
On Sun, 28 Mar 2010, macso wrote:

[...]

  Dwa błędy o charakterze prawnym:
- wpłaty na konto bankowe, dotyczące transakcji które da się
  zidentyfikować, w istotnej większości są zwolnione z obowiązku
  kasowego; przyznaję, że są wyjątki i to występujące praktycznie,
  ale pozostaje drugie:
- primo w naszym przypadku allegro staje się pośrednikiem i to
  *z nim* dokonywana jest ta część transakcji która dotyczy
  płatności, secundo w rozumieniu VAT *NIE LICZY SIĘ* moment
  dokonania transakcji cywilnoprawnej - ustawa o VAT ma *odrębną*
  definicję pojęcia "sprzedaży" i na ludzki język można ją
  przełożyć na "wydanie".
   Momentem podatkowym jest więc albo wpłata na *własne* konto
  (przy przedpłacie, i to otrzymywanej od przedsiębiorcy), albo
  wysyłka towaru.

a jeszcze jak masz kilka a nawet kilkanaście płatności dziennie, to masz dodatkową zabawę z identyfikacją wpłat.

  A to osobna sprawa - bo jeśli utrudnili identyfikację to piętno,
a za "przymuszenie" do pośrednictwa też (piętno).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-01 20:20:38
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1004011057480.1856quad...
[...]

wydrukuję i włożę w ramki, do czasu pierwszej kontroli US

macso

Data: 2010-04-01 23:30:35
Autor: Gotfryd Smolik news
czy allegro to monopolista?
On Thu, 1 Apr 2010, macso wrote:

  Momentem podatkowym jest więc albo wpłata na *własne* konto
 (przy przedpłacie, i to otrzymywanej od przedsiębiorcy), albo
 wysyłka towaru.

wydrukuję i włożę w ramki, do czasu pierwszej kontroli US

  To jeszcze podstawę prawną sobie odszukaj, bo kontrolera
raczej ramka nie przekona ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-02 19:57:21
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1004012329550.1828quad...
On Thu, 1 Apr 2010, macso wrote:

[...]

a Godryd Smolik nie wystarczy ???

macso

Data: 2010-04-02 23:10:35
Autor: Gotfryd Smolik news
czy allegro to monopolista?
On Fri, 2 Apr 2010, macso wrote:

 To jeszcze podstawę prawną sobie odszukaj, bo kontrolera
raczej ramka nie przekona ;)

a Godryd Smolik nie wystarczy ???

  Nijak nie wystarczy, sprawdzali mi papiery, samo nazwisko
nie działało ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-28 20:43:38
Autor: Samotnik
czy allegro to monopolista?
Dnia 28.03.2010 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a:
nikt cie nie zmusza do handlowania na allegro. A problemy z Allegro
to mają zwykle kombinatorzy.

następny teoretyk

tja teoretyk od 2000 roku  :)  230 komentarzy  i żadnych problemów z allegro.

Dzięki temu masz o nich dobre zdanie. Spróbuj wyjaśnić jakikolwiek problem
z nimi. Po tygodniu odpisze Ci automat. Nie na temat, nie w Twojej sprawie.
Po prostu jakiś parser uzna, że chodziło Ci o coś tam, mimo, że chodziło Ci
o coś zupełnie innego. Po dwóch tygodniach jakaś studentka powtórzy to, co napisał automat. Nic więcej nie uzyskasz. Nikt więcej nie będzie chciał z
Tobą dyskutować. Zostaje tylko sąd.
--
Samotnik

Data: 2010-03-28 22:46:38
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl> napisał w wiadomości news:slrnhqvfq7.n90.samotniklocalhost.localdomain...
[...]

a jeszcze przekopiują gotowce z wyciągami z regulaminu na parę stron.

macso

Data: 2010-03-28 23:14:37
Autor: Marek Dyjor
czy allegro to monopolista?
macso wrote:
[...]

jeśli masz tyle z nimi problemów to czemu nie poszedłeś do sądu lub nie sprzedajesz gdzie indziej?

Data: 2010-03-28 23:42:45
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Marek Dyjor"

..

[...]

jak ci sąsiad smarka na wycieaczkę to go odajesz do sądu ?
o co mam się sadzić z nimi ? że są idiotami ?
a gdzie mam pójść  sprzedawać ? może bay ?
ich pozycja monopolistyczna polega właśnie na tym, że mimo różnych niedogodności jednak tam jest najwięcej klientów

macso

Data: 2010-03-29 07:46:19
Autor: Jacek Osiecki
czy allegro to monopolista?
Dnia Sun, 28 Mar 2010 11:50:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
nikt cie nie zmusza do handlowania na allegro. A problemy z Allegro to mają zwykle kombinatorzy.

Akurat to że tak nie jest wiem nawet ja, szaraczek co na allegro tylko
kupuje ;) Choćby kretyńska decyzja allegro o uniemożliwieniu zablokowania
aukcji dla "kopertek", dzięki czemu różne gnoje bezkarnie gnębią
konkurencję...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-03 22:22:07
Autor: Gotfryd Smolik news
czy allegro to monopolista?
On Sat, 3 Apr 2010, Marek Dyjor wrote:

Jacek Osiecki wrote:

[...]

  Osoby które nie potwierdziły tożsamości "cyklem listowym" - allegro
wysyła papierowy list na podany adres.
  W aukcjach oznaczane są symbolem koperty właśnie, i kiedyś istniała
możliwość automatycznego zablokowania możliwości zakupu.
  Taka "kopertka" może być czysto wirtualnym bytem "Miś Puchatek
z Pcimia Średniego ul Nieistotna 12a/5", a w praktyce złośliwą
konkurencją która postara się o wygenerowanie kosztów.
  Dostanie negatywa - no to co, komu wadzi negatyw misia puchatka.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-04 11:30:05
Autor: macso
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Marek Dyjor"

[...]

albo ulgowe podejście do konta junior,
u mnie jakiś dzieciak kupił kilka przedmiotów
zanim "się zorientował" że to na poważnie.

macso

Data: 2010-03-27 16:35:48
Autor: niusy.pl
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "spp" <spp@op.pl>

[...]

W jaki niby sposób zmusza ?

Data: 2010-03-29 12:36:29
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-27 16:35, niusy.pl pisze:

[...]

No w taki sam sposób jak allegro _zmusza_ do korzystania z ich usług. :)

--
spp

Data: 2010-03-29 12:46:18
Autor: niusy.pl
czy allegro to monopolista?

[...]

Nie widzę żadnej analogii. Ciebie można przestać czytać. Zrezygnować z korzystania z Allegro za bardzo nie można z powodu o którym mowa.

Data: 2010-03-29 12:53:56
Autor: spp
czy allegro to monopolista?
W dniu 2010-03-29 12:46, niusy.pl pisze:

Nie widzę żadnej analogii. Ciebie można przestać czytać. Zrezygnować z
korzystania z Allegro za bardzo nie można z powodu o którym mowa.

Jedzie facet pociągiem i przygląda się jak współpasażer wyciąga torby bułkę, masło i nóż. Kroi kanapkę, smaruje masłem, obkłada wędliną, pomidor i ... sru kanapkę za okno.
Bierze drugą bułkę, kroi, smaruje, obkłada serem, pomidor - ... sru kanapkę za okno.
Wzdycha, bierze kolejną bułkę, kroi, masło, ser, pomidor i ... za okno ...
Bierze czwartą kanapkę ...

Pasażer nie wytrzymuje - 'Panie, czemu pan najpierw szykujesz te kanapki a potem wyrzucasz za okno?" - pyta.
- A bo ja tak nie lubię z pomidorem.

I tego pasażera duża część użytkowników Allegro mi przypomina. :)

--
spp

Data: 2010-03-27 16:33:52
Autor: niusy.pl
czy allegro to monopolista?

Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

[...]

To właśnie daje możliwość traktowania go tak, jak monopolisty

czy allegro to monopolista?