czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

Data: 2016-01-18 15:44:12
Autor: marcin_
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
chcę zrobić wałek polegający na tym że w pit36 z działalności pokażę dochód 90 tys zł, pit będzie ze stępelkiem US. Dzięki temu będe miał kondycje finansową i wezme sobie kredyt. A do US złoże korektę z dochodem faktycznym, około 40 tys zł. Wpadkę moge tylko zaliczyc wtedy jesli bank każe mi pokazać potwierdzenie zapłaty podatku do US i tu moje pytanie czy banki żądaja takich rzeczy ??

Data: 2016-01-18 16:02:11
Autor: J.F.
Użytkownik "marcin_"  napisał w wiadomości grup
[...]

Po pierwsze - grozi odsiadka. Wyludzenie kredytu itp.
Po drugie - zbyt wielka zmiana, to US cos zacznie podejrzewac.
Chyba, ze pierwsza cyfre niewyraznie napiszesz, 9 do 4 podobne :-)

Po trzecie ... stempelka z US dawno nie widzialem, teraz wypisuja potwierdzenie przyjecia.
Ale moze pit 36 stempluja jeszcze.
Tylko nie ciesz sie - patrz po pierwsze :-)

Po czwarte - bank ma wglad w operacje, chyba, ze firme obslugujesz z innego konta.

J.

Data: 2016-01-18 16:18:54
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 18 Jan 2016 15:44:12 +0100, marcin_ napisał(a):

[...]

Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
zakombinujesz.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-01-18 16:24:03
Autor: MarekZ
UĹźytkownik "BorysPogoreło"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:161qjr1h4uc7m.9cpn1uiufsij.dlg@40tude.net...

Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
zakombinujesz.

Ale jeśli będzie gotowy poświęcić na to kilka godzin i wygenerować alternatywną KPiR zakombinuje, czyż nie? :)

Serio banki chcą jakichś "kopii KPiR"? Co za dziecinada.

Data: 2016-01-18 17:29:28
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 18 Jan 2016 16:24:03 +0100, MarekZ napisał(a):

Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
zakombinujesz.

Ale jeśli będzie gotowy poświęcić na to kilka godzin i wygenerować alternatywną KPiR zakombinuje, czyż nie? :)

Wiadomo, tylko to więcej kombinacji wymaga. I nie da się wtedy powiedzieć
"oj pomyliłem się, miało być 45 nie 95".

Serio banki chcą jakichś "kopii KPiR"? Co za dziecinada.

Jeśli idziesz do nich jako przedsiębiorca, to to dopiero początek...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-01-20 01:47:36
Autor: Marek
On Mon, 18 Jan 2016 16:18:54 +0100, Borys Pogoreło<borys@pl.edu.leszno> wrote:
Oprócz PIT będziesz musiał też dostarczyć KPiR. Tu już tak łatwo nie
zakombinujesz.

Jaki bank wymaga kpir??
Mam dwa hipoteczne i3 konsumocyjne. Do hipo  wystarczyl tylko pit + niezaleganie. A konsumpcyjne na gębę.

--
Marek

Data: 2016-01-20 18:51:21
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 20 Jan 2016 01:47:36 +0100, Marek napisał(a):

Jaki bank wymaga kpir??
Mam dwa hipoteczne i3 konsumocyjne. Do hipo  wystarczyl tylko pit + niezaleganie. A konsumpcyjne na gębę.

Jeśli hipoteczny brałeś tylko na podstawie dochodów firmowych, to trafiłeś
na wyjątkowo luźnego analityka. DB, ING, BZWBK, mBank...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-01-18 16:21:27
Autor: MarekZ
Użytkownik "marcin_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569cfa3f$0$645$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku. Nie mogą. Jedyne czego mogą zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.

Dopóki kredyt będzie obsługiwany - nic się nie wydarzy.

Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z tego wyniknąć problem.

Data: 2016-01-18 08:32:14
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 16:21:29 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:

Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku.
Żądają często.
Nie mogą.
Niby dlaczego?
Jedyne czego mogą zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.
Czasami żądają zaświadczenia o wysokości zapłaconego podatku

Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z tego wyniknąć problem.
Przy egzekucji nikt już w papiery dochodowe składane przy wniosku nie patrzy.

Data: 2016-01-18 16:51:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

"MarekZ" n7ivto$7sr$1@srv13.cyf-kr.edu.pl

Dopóki kredyt będzie obsługiwany - nic się nie wydarzy.

Nie będzie! Duda-franek spłaci -- sprawiedliwie kursując. ;)

Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na podstawie BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z tego wyniknąć problem.

-=-

Jak to jest?

  () Gdy KODujący manifestują -- to znak, że KODujący mają rację!
  () Ale gdy frankowicze manifestują -- to znak, że frankowicze
     są nieodpowiedzialni!

-=-

Aby było jasne -- ani nie KODuję po ulicach, ani nie mam franków czy ostróg. :)

[mam obecnie nadmiary pieniędzy i nie mam zdrowia; bez cudu
za jakiś czas umrę z głodu...

 -- Z dehydratacji powstają wypukliny,
    z wypuklin -- przepukliny,
    a z przepuklin -- paraliż... Chyba że...
 -- Chyba, że?...
 -- Chyba, że wcześniej nastąpi śmierć.

Więc jest nadzieja -- zanim umrę z głodu, mogę umrzeć z innego powodu;
kardiolog mówi, że warto nie przejmować się i żyć spokojnie, odkładając
szarpanie się z życiem na nigdy]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-19 12:10:58
Autor: Uncle Pete
On 2016-01-18 16:51, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Jak to jest?

  () Gdy KODujący manifestują -- to znak, że KODujący mają rację!
  () Ale gdy frankowicze manifestują -- to znak, że frankowicze
     są nieodpowiedzialni!

Nikt nie ma racji poza tymi, kto bierze udział w miesięcznicach.

Data: 2016-01-18 16:59:43
Autor: marcin_

Użytkownik "MarekZ"  napisał w wiadomości

Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku. Nie mogą. Jedyne czego mogą zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.

Bardzo Ci dziekuje za pomoc.

Data: 2016-01-18 17:58:47
Autor: MarekZ
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
Użytkownik "marcin_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569d0bf3$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

Bardzo Ci dziekuje za pomoc.

Użytkownik Kris napisał, że banki jednak żądają takich zaświadczeń. Ja się z tym nigdy nie spotkałem w przypadku 1-osobowej dg (co innego w przypadku kredytów dla osób prawnych) ale nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd, tak że poczekaj na opinie innych.

Data: 2016-01-18 13:07:08
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 17:58:49 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
Użytkownik "marcin_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569d0bf3$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

> Bardzo Ci dziekuje za pomoc.

Użytkownik Kris napisał, że bank jednak żądają takich zaświadczeń. Ja się z tym nigdy nie spotkałem w przypadku 1-osobowej dg (co innego w przypadku kredytów dla osób prawnych) ale nie chciałbym wprowadzić Cię w błąd, tak że poczekaj na opinie innych.

Jak wg Ciebie bank ma wyliczyć dochód za bieżący rok np w sierpniu?
Chyba tylko po dowodach wpłat podatku dochodowego/ ryczałtu.
W lutym mogą w oparciu o pit za rok ubiegły ale w sierpniu np to tylko kpirni dowody wpłat pdatku.

Data: 2016-01-18 22:35:05
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-18 o 22:07, Kris pisze:

[...]

KPiR tak, ale dowody wpłaty podatku już nie. Banki wymagają zaświadczenia o niezaleganiu.

RobertS

Data: 2016-01-18 23:00:11
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 22:35:07 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

KPiR tak, ale dowody wpłaty podatku już nie. Banki wymagają zaświadczenia o niezaleganiu.
Ryczałtowcą liczą dochód w oparciu o dowody wpłat podatku, tym na zasadach ogólnych podobnie- dowody wpłat podatku za wszystkie miesiące bieżącego roku+pit za rok ubiegły. A zaświadczeń o niezaleganiu czasami nie wymagają- wystarczy oświadczenie + potwierdzenia terminowej zapłaty ZUS i podatków właśnie

Data: 2016-01-19 09:48:55
Autor: marcin_
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości

Ryczałtowcą liczą dochód w oparciu o dowody wpłat podatku, tym na zasadach ogólnych podobnie- dowody wpłat podatku za wszystkie miesiące bieżącego roku+pit za rok ubiegły.

No to tu by powstał problem, jedyne co mnie blokuje to właśnie, czy bank zarząda zapłaty podatku. Tylko i wyłącznie wtedy leżę, ewentualnie zaświadczenia z US o wysokości zapłaconego podatku (jesli w ogóle takie zaświadczenia są) Kpir moge sobie zrobic jaka chce. Kredyt bedzie spłacany bez problemu, zaciągnięty ma być w luty/marzec 2016

Data: 2016-01-19 01:27:28
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 09:49:01 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:
bez problemu, zaciągnięty ma być w luty/marzec 2016
W marcu to może być że wystarczy im PIT za rok ubiegły, nie będą chcieli dowodów opłaty za trok bieżący.
Zależy tez jaka kwota kredytu- inne dokumenty dla 10000 a inne dla 100000zl

Data: 2016-01-19 11:17:06
Autor: marcin_
[...]

pit bedzie tylko za 2015, bieżący rok i opłaty za st/lu/mar juz będą ok. Kredyt 350 tys zł na budowę domu

Data: 2016-01-19 03:01:09
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 11:17:12 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:

pit bedzie tylko za 2015, bieżący rok i opłaty za st/lu/mar juz będą ok. Kredyt 350 tys zł na budowę domu
Przy takiej kwocie raczej się nie uda. Analitycy to nie idioci i jak zobaczą skokowy wzrost dochodów to zaczną temat drążyć i dokumentów wymagać

Data: 2016-01-19 15:15:27
Autor: marcin_
[...]

Niech drążą ile wlezie, dam im wszystko tylko byleby nie chcieli potwierdzenia zapłaty podatku. Tylko i wyłącznie tego sie obawiam. Pytanie tylko jedno czy ktos kiedykolwiek musił pokazać w banku potwierdzenie zapłaty Pit-5/L/Pit-36/L ?? Czy bank ma prawo tego rządać

Data: 2016-01-19 06:33:21
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 15:15:33 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:
Czy bank ma prawo tego rządać

Ma prawo żądać.
Ty nie masz obowiązku im donosić
Oni nie mają obowiązku udzielić kredytu.

Data: 2016-01-19 06:34:35
Autor: Kris
[...]

Ale jak już będziesz fałszował dokumenty to sfałszuj i potwierdzenie zapłaty. Co tam się będziesz rozdrabniał.

Data: 2016-01-20 09:53:51
Autor: marcin_
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości

Ale jak już będziesz fałszował dokumenty to sfałszuj i potwierdzenie zapłaty. Co tam się będziesz rozdrabniał.

Bez przesady.
Wiesz, obracam się w duzym kręgu przedsiębiorców i uwierz 98% z nich nie płaci podatków wynikających z ich faktycznych dochodów, bo oddać musieliby prawie 50% swoich zarobionych pieniędzy (19% pit i 23% VAT) do tego cholernie wysoki ZUS. Nie wiem czy prowadzisz firme i zatrudniasz pracowników czy masz umowę o pracę ale ja prowadząc DG jak zarobie 5 tysięcy na miesiąc, to gdybym miał to wykazać i ozusować i opodatkować + wynagrodzenia dla pracowników do zostałoby mi góra 2 tys zł (ale to wielka góra bo raczej mniej). Dlatego każdy kombinuje jak może. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Nie jestem bankowcem, ale Twoje faktyczne uczepienie się pokazywania w banku potwierdzeń zapłaconych podatków to jakaś pomyłka i nie chciałbym na takiego marnego analityka trafić, kompletny brak wiedzy z Twojej strony. Pwiem ci tylko za ja za 1 kwartał 2014 zapłaciłem 25 tys podatku, za 2 kwartał 5 tys zł, za 3 kwartał było 18 tys pit a za 4 kwartał  17 tys a pit36L za 2014 wykazał stratę 50 tys zł i powiedz co by ci dało to że bym ci te wpłaty pokazał ??
Liczy sie chyba tylko pit roczny

Kredyt w banku spółdzileczym będzie, nie mam tam oczywiście konta.  Aliory, mbaki i inne eurobanki miały oferty ogromnie mniej korzystne od BS a formalności masa

Data: 2016-01-20 01:11:30
Autor: Kris
W dniu środa, 20 stycznia 2016 09:53:57 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:

Kredyt w banku spółdzileczym będzie, nie mam tam oczywiście konta..  Aliory, mbaki i inne eurobanki miały oferty ogromnie mniej korzystne od BS a formalności masa
Pierwszy z brzegu bank spółdzielczy
http://www.bankbps.pl/__data/assets/pdf_file/0010/101008/dokumentowanie_dochodow.pdf

Data: 2016-01-20 10:26:37
Autor: marcin_
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości

Pierwszy z brzegu bank spółdzielczy
http://www.bankbps.pl/__data/assets/pdf_file/0010/101008/dokumentowanie_dochodow.pdf

Serdecznie Ci dziękuje :)
A więc w moim wypadku okazywać wpłat nie trzeba będzie bo klientem BS nie jestem

Data: 2016-01-20 11:06:39
Autor: WAM
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
On Wed, 20 Jan 2016 10:26:37 +0100, "marcin_" <marcin_@interia.pl>
wrote:

[...]

* jeden z poniższych dokumentów - jeżeli jesteś Klientem naszego Banku
od minimum 3 miesięcy albo
* dokumenty, o których mowa w punkcie 1 poniżej - jeżeli jeszcze nie
jesteś Klientem naszego Banku od minimum 3 miesięcy

1 Zaświadczenie z ZUS i US o braku zaległości 2 Informacja Wnioskodawcy o braku zaległości wobec ZUS i US wraz
dowodami wpłaty podatku dochodowego i składek za ostatnie 3 miesiące WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2016-01-20 12:30:25
Autor: WAM
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

A tak, zle odczytalem, racja.

WAM

Data: 2016-01-20 10:37:24
Autor: J.F.
Użytkownik "marcin_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:569f4b24$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale jaki to krag, bo ja sie tez obracam w pewnym kregu i w nim sie podatki placi uczciwie.
Czasem tylko dorobi sp.k do sp.zo.o :-)
A klnie sie, jak kontrola z US sie zbytnio czepia i szuka dziury w calym.

Vat dla przedsiebiorcy jest "przezroczysty".  Oczywiscie jak sprzedaje nievatowcom, to moze popatrzec, ze to dodatkowy podatek na jego zarobek.

[...]

I mowisz, ze z tego zostaje 2000 ?

wykazał stratę 50 tys zł i powiedz co by ci dało to że bym ci te wpłaty pokazał ??
Liczy sie chyba tylko pit roczny

Auto za 100k wylizales ? :-)

No to ja radze dobrze uwazac z tym nieplaceniem, bo za rok bedzie kontrola szczegolowa :-)

Kredyt w banku spółdzileczym będzie, nie mam tam oczywiście konta.

A bedzie cie stac na splate ?

J.

Data: 2016-01-20 18:55:14
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 20 Jan 2016 09:53:51 +0100, marcin_ napisał(a):

Wiesz, obracam się w duzym kręgu przedsiębiorców i uwierz 98% z nich nie płaci podatków wynikających z ich faktycznych dochodów, bo oddać musieliby prawie 50% swoich zarobionych pieniędzy (19% pit i 23% VAT)

Od kiedy VAT to "zarobione pieniądze"?

[...]

Etatowiec z "podwójnego brutto" widzi podobną kwotę :)

Ty masz przynajmniej pole manewru i przywileje w postaci KUP (tak, wiem Ĺźe
na etacie tez się da, ale to równie rzadki widok co uczciwy polityk).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2016-01-19 15:22:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-01-19 o 15:15, marcin_ pisze:

[...]

Ma prawo.

A co do reszty - grupa dyskusyjna to chyba nie jest dobry pomysł na
dyskusje nt. planów popełnienia przestępstwa.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-19 21:10:14
Autor: RobertS
[...]

wszystko zależy do banku, analityk może chcieć potwierdzenie zapłaty podatku, ale zwykle wystarczy zaświadczenie o niezaleganiu

tylko NIE wnioskuj o kredyt w banku, w którym masz główne konto!

RobertS

Data: 2016-01-19 12:19:06
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:10:12 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

tylko NIE wnioskuj o kredyt w banku, w którym masz główne konto!

Mylisz dwie rzeczy- dowody wpłat podatku(czy to zryczałtowanego, czy dochodowego) potrzebne są do ustalenia zdolności kredytowej a zaświadczeniem o niezaleganiu w innym celu.

Data: 2016-01-19 21:38:05
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-19 o 21:19, Kris pisze:

Mylisz dwie rzeczy- dowody wpłat podatku(czy to zryczałtowanego, czy dochodowego) potrzebne są do ustalenia zdolności kredytowej a zaświadczeniem o niezaleganiu w innym celu.

zdolność kredytowa liczona jest na podstawie dochodu netto oraz zobowiązań kredytowych

są banki, w których zamiast zaświadczenie o niezaleganiu można przedstawić potwierdzenia zapłaty podatku

są też takie, w których wystarczy pokazać zaświadczenie z ZUS lub z US

ps
że tak zapytam, ile przeprocesowałeś kredytów osób mających dochód z DG?

RobertS

Data: 2016-01-19 12:58:00
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:38:02 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

zdolność kredytowa liczona jest na podstawie dochodu netto
A ten trzeba jakoś wyliczyć(m.in dowody wpłat podatku)
oraz zobowiązań kredytowych

są banki, w których zamiast zaświadczenie o niezaleganiu można przedstawić potwierdzenia zapłaty podatku
A co ma wspolnego zaświadczenie o niezaleganiu z obliczaniem dochodu?

są też takie, w których wystarczy pokazać zaświadczenie z ZUS lub z US
Z ZUS o niezaleganiu, z us o niezaleganiu ale też często o wysokości zapłaconego podatku.
że tak zapytam, ile przeprocesowałeś kredytów osób mających dochód z DG?
"30 setków baranów porwałem, 20 setków zżarłem w ty 4 śmierdzące"

Data: 2016-01-19 22:06:20
Autor: RobertS
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

zdolność kredytowa liczona jest na podstawie dochodu netto
A ten trzeba jakoś wyliczyć(m.in dowody wpłat podatku)

w ten sposób się zdolności nie liczy, napisałem wcześniej co analityk bierze pod uwagę

możesz mieć zapłacony podatek w kwocie 0 (zero) złotych, a zdolność kredytowa będzie

oraz zobowiązań kredytowych

są banki, w których zamiast zaświadczenie o niezaleganiu można
przedstawić potwierdzenia zapłaty podatku
A co ma wspolnego zaświadczenie o niezaleganiu z obliczaniem dochodu?

NIC, zaświadczenie jest wymagane do uruchomienia kredytu, nie ma wprost wpływu na zdolność kredytową

niestety jak ktoś US/ZUS ma nieuregulowane to kredytu bank nie uruchomi, wcześniej klient musi napisać oświadczenie, że nie zalega ze skłądkami i podatkami

są też takie, w których wystarczy pokazać zaświadczenie z ZUS lub z US
Z ZUS o niezaleganiu, z us o niezaleganiu ale też często o wysokości zapłaconego podatku.

to wynika przecież z PIT więc po co dokument dot. zapłaconego podatku?

że tak zapytam, ile przeprocesowałeś kredytów osób mających dochód z DG?
"30 setków baranów porwałem, 20 setków zżarłem w ty 4 śmierdzące"

czyli widzę, że pełen profesjonalizm ;-/

jeżeli nie wiesz a tylko słyszałeś lub "misietylkowydaje" to może daj sobie spokój z wprowadzaniem userów w błąd...

RobertS

Data: 2016-01-19 13:26:01
Autor: Kris
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 22:06:18 UTC+1
to wynika przecież z PIT więc po co dokument dot. zapłaconego podatku?
Ta.;) Szczególnie np w grudniu wyliczysz aktualny dochód z pitu za rok ubiegły
> "30 setków baranów porwałem, 20 setków zżarłem w ty 4 śmierdzące"

czyli widzę, że pełen profesjonalizm ;-
Ano

jeżeli nie wiesz a tylko słyszałeś lub "misietylkowydaje" to może daj sobie spokój z wprowadzaniem userów w błąd
Daruj Sobie tego typu tekstu.
Jako pośrednik to co najwyżej wiesz że trąbią ale nie wiesz w którym kościele.
Gość próbuje wałek skręcić a Ty mu jeszcze nadzieje robisz.

Data: 2016-01-19 21:08:10
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-19 o 08:00, Kris pisze:

[...]

rozmawiamy o KPiR czy ryczałtowcach a może o tych co są na karcie podatkowej?

RobertS

Data: 2016-01-19 12:36:16
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:08:07 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

rozmawiamy o KPiR czy ryczałtowcach a może o tych co są na karcie podatkowej
Co za różnica? Jakoś dochód do zdolności wyliczyć muszą a zaświadczenie o niezaleganiu nic tu do tego nie ma. Najczęściej więc chcą dowody wpłat podatku/wyciąg z konta "firmowego"

Data: 2016-01-20 01:57:16
Autor: Marek
On Mon, 18 Jan 2016 23:00:11 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Ryczałtowcą liczą dochód w oparciu o dowody wpłat podatku, tym na
 zasadach ogĂłlnych podobnie- dowody wpłat podatku za wszystkie
miesią

Co żeś się uparł na te dowody wpłaty podatków. Dowpód zapłaty podatku nic kompletnie nie oznacza dla nikogo tym bardziej dla banku, bo można mieć nadal długi w US/ZUS mimo wpłacania podatków.
Skąd takie historie bierzesz? Stosunek kredytobiorcy z US lub ZuS jest wyłącznie określany z dokumentów o niezaleganiu. Wysokość dochodów jest w pit. To wszystko.

--
Marek

Data: 2016-01-19 22:44:20
Autor: Kris
W dniu środa, 20 stycznia 2016 01:57:19 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]

Skąd takie historie bierzesz? Stosunek kredytobiorcy z US lub ZuS jest wyłącznie określany z dokumentów o niezaleganiu. Wysokość dochodów jest w pit. To wszystko.
To składaj wniosek jeśli wiesz lepiej.

Data: 2016-01-19 21:17:51
Autor: Darek
[...]

Czegoś się nałykałeś i zaszkodziło? Przy pożyczce gotówkowej może nikt nie zażąda ale przy kredycie na mieszkanie czy typowo gospodarczym już tak. A bank może poprosić do dostarczenie jakiegokolwiek wyjaśnienia przed udzieleniem kredytu.

Dopóki kredyt będzie obsługiwany - nic się nie wydarzy.

Ale przecież on chce zaciągnąć (wyłudzić) kredyt

Gdyby przestał być obsługiwany i egzekucja toczyłaby się nie na
podstawie BTE lub ewentualnie dłużnik chciałby upaść, faktycznie może z
tego wyniknąć problem.

No obecnie egzekucja nie będzie się toczyła na podstawie BTE to jaki z tego będzie problem?

Darek

Data: 2016-01-19 21:40:08
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-19 o 21:17, Darek pisze:

[...]

nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale kredyt hipoteczny jest dla banku bezpieczniejszy niż gotówkowy

i dlatego też ten pierwszy...łatwiej dostać

a teraz pytanie:
czy wiesz dlaczego? ;-)

RobertS

Data: 2016-01-19 12:59:53
Autor: Kris
W dniu wtorek, 19 stycznia 2016 21:40:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

i dlatego też ten pierwszy...łatwiej dostać

Póki co banki kredytów osobom bez zdolności nie dają. Nawet hipotecznych
Wiesz dlaczego?

Data: 2016-01-19 22:08:06
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-19 o 21:59, Kris pisze:

a teraz pytanie:
czy wiesz dlaczego? ;-
Póki co banki kredytów osobom bez zdolności nie dają. Nawet hipotecznych
Wiesz dlaczego?

oczywiście, że nie dają, nie ma zdolności = nie ma kredytu*, JAKIEGOKOLWIEK!

*pomijam kredyty na DG udzielane na prognozę, tutaj zasady są inne

RobertS

Data: 2016-01-20 07:15:59
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 19 Jan 2016 21:17:51 +0100, Darek wrote:
> [...]

 Czegoś się nałykałeś i zaszkodziło? Przy pożyczce gotówkowej może nikt  nie zażąda ale przy kredycie na mieszkanie czy typowo gospodarczym już  tak.

Alior pod koniec 2014, przy uruchamianiu kredytu hipo nie chciał,
jedynie o niezaleganiu. Tak że polecam też uważać na swoją dietę.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2016-01-21 11:52:14
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-01-18, MarekZ <brak.adresu@w.pl> wrote:

[...]

Banki nie żądają potwierdzeń wpłat podatku. Nie mogą. Jedyne czego mogą zażądać to "zaświadczenie o niezaleganiu" a tam nie ma żadnych kwot. Ale wątpliwe aby zażądali także i takiego zaświadczenia.

No mnie np. BZWBK poprosił o takie potwierdzenia przy przenoszeniu karty
kredytowej do nich. Więc móc to mogą. ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2016-01-18 20:26:02
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "marcin_" <marcin_@interia.pl> napisał w wiadomości news:569cfa3f$0$645$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Akurat przedwczoraj przeglądałem regulamin promocji:
https://www.online.citibank.pl/documents/credit_cards/Regulamin_oferty_tablet_lenovo_january.pdf
patrz ostatnia strona, a tu chodzi o osobę prywatną i może chodzić o kartę z limitem np 2000PLN.
P.G.

Data: 2016-01-18 21:03:57
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-18 o 15:44, marcin_ pisze:
[...]

może wyjaśnię, bo widzę że ludzie niezłe bzdury wypisują:
1. wszystko jest możliwe do zrobienia, ale wiesz jakie są kary za próbę wyłudzenia kredytu, fałszowanie dokumentacji itp.? cokolwiek robisz to rób z głową!

2. w banku musisz pokazać PIT-36/36L oraz PIT-B, do tego KPiR za określony okres (szczegółowo lub tylko narastająco)

3. zaświadczenie z ZUS i US dot. niezalegania z podatkami

4. potwierdzenie zapłaty podatku jeżeli z PIT wynika niedopłata

generalnie jeżeli ktoś ogranicza koszty i ma wyższy dochód to jest ok, ale jeżeli komuś nagle przychody skaczą o 100% w górę to takie zdarzenia powodują wręcz niezdrowe zainteresowanie analityków i może tyle w tym temacie ;-)

RobertS

Data: 2016-01-18 23:31:45
Autor: brum
[...]

Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu (cokolwiek to jest).

Data: 2016-01-19 21:17:14
Autor: RobertS
czy banki sprawdzaj� potwierdzenia zap �aconego podatku ??
W dniu 2016-01-18 o 23:31, brum pisze:
mo�e wyja�ni�, bo widz� �e ludzie niez�e bzdury wypisuj�:
1. wszystko jest mo�liwe do zrobienia, ale wiesz jakie s� kary za pr�b�
wy�udzenia kredytu, fa�szowanie dokumentacji itp.?

Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu
(cokolwiek to jest).

Art. 297. § 1 KK. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo innego, od banku lub jednostki organizacyjnej prowadzącej podobną działalność gospodarczą na podstawie ustawy albo od organu lub instytucji dysponujących środkami publicznymi - kredytu, pożyczki pieniężnej, poręczenia, gwarancji, akredytywy, dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank zobowiązania wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego świadczenia pieniężnego na określony cel gospodarczy, elektronicznego instrumentu płatniczego lub zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

RobertS

Data: 2016-01-19 21:19:44
Autor: Darek
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu
(cokolwiek to jest).

Zazwyczaj zawiasy

Darek

Data: 2016-01-19 21:40:50
Autor: RobertS
W dniu 2016-01-19 o 21:19, Darek pisze:

Chetnie sie dowiem, jaka jest kara za usilowanie wyludzenia kredytu
(cokolwiek to jest).

Zazwyczaj zawiasy

Darek

tak ci się wydaje czy piszesz z doświadczenia?

RobertS

Data: 2016-01-18 21:05:36
Autor: witek
On 1/18/2016 8:44 AM, marcin_ wrote:
[...]

Nie zdazylo mi sie.

Ale w US juz sie na tym przejechal i raczej nie dostaniesz stempelka na twojej kopi a raczej papierek ze pit został przyjety.
Owszem mozesz formalnie wystapic po zaswiadczenie z US i takowe dostaniesz a potem zlozyc korekte.

Natomiast sadze, ze w umowie bankowej bedzie zapis, ze o kazdej zmianie sytuacji powiadamiasz bank.

Jak cie przyłapia ze robiles to celowo to cie troche poprzeciagaja, a natychmiastowe wypowiedzenie umowy kredytu masz jak w banku.

Szansa przylapania faktycznie niewielka.

Data: 2016-01-25 02:46:47
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 18 stycznia 2016 15:44:30 UTC+1 użytkownik marcin_ napisał:
[...]

Jak znam życie to po takim poście dostałeś kilka ofert od tzw "pośredników bankowych"
Z ciekawości: mam racje?
Nieprzypadkowo kredyty procesowane u pośredników mają najwyższą szkodowość.

Data: 2016-01-25 12:05:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale z czego to wynika ?
Posrednicy swobodniej oceniaja dokumenty, maja sile przekonywania w "centrali", czy centrala ich wnioskow nie sprawdza ?

J.

Data: 2016-01-25 12:10:59
Autor: Liwiusz
napisał:
chcę zrobić wałek polegający na tym że w pit36 z działalności pokażę
dochĂłd
[...]

Przyprowadzają klientów będących "w złej wierze", której nie widać w
dokumentach.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-25 05:56:35
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 12:11:09 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
Przyprowadzają klientów będących "w złej wierze", której nie widać w
dokumentach.
Ot to. Przykładów setki już bym mógł podać.

Data: 2016-01-25 12:37:22
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n84vsc$77j$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No ale w bank tez nie zobaczy w dokumentach jak klient sam przyjdzie w zlej wierze.

Czy, w odroznieniu od pracownikow bankow (*) namawiaja/instruuja do tych oszustw.
"Tu prosze wpisac 6000, przeciez tego i tak nikt nie sprawdzi.
A do kadrowej po zaswiadczenie to niech pan pojdzie jak premie wyplaca".

J.

(*) jak jest plan do wykonania i premia do stracenia, to i za pracownika banku bym nie reczyl :-)

Data: 2016-01-25 06:49:14
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 12:37:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Czy, w odroznieniu od pracownikow bankow (*) namawiaja/instruuja do tych oszustw.
Stwórz posta jak autor wątku, znaczy że chcesz wałek zrobić.
Gwarantuję Tobie że pośrednicy bankowi się do Ciebie odezwą.

Data: 2016-01-31 23:34:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

"marcin_" 569cfa3f$0$645$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Od dawna nie czytam, więc być może było -- nie można wpłacić podatku,
wydrukować potwierdzenie przelewu. po czym skorygować deklarację
i poprosić US o przelew zwrotny nadpłaty? ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-01 18:31:51
Autor: marcin_
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

Od dawna nie czytam, więc być może było -- nie można wpłacić podatku,
wydrukować potwierdzenie przelewu. po czym skorygować deklarację
i poprosić US o przelew zwrotny nadpłaty? ;)

--

jASNE, ŻE MOZNA, myslałem o tym, to byłby wałek w 99% niewykrywalny przez bank, ale skończyło sie jednak na legalu, może kiedy indziej ;)

Data: 2016-02-01 18:34:01
Autor: marcin_
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??
dopisze jeszcze, że może nie prosić o przelew zwrotny, ale póxniej robie korekte rocznego i z korekty wynika nadpłata, a ta US przelewa mi z powrotem na konto w ciągu 3 m-cy (z reguły krócej)

Data: 2016-02-02 16:26:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??

"marcin_" 56af9702$0$22837$65785112@news.neostrada.pl

dopisze jeszcze, że może nie prosić o przelew zwrotny, ale póxniej robie korekte rocznego i z korekty wynika nadpłata,
a ta US przelewa mi z powrotem na konto w ciągu 3 m-cy (z reguły krócej)

Choć jestem sumiennym ;) pracownikiem Biura Rachunkowego, zapytam, czy nie można
samemu skorygować nadpłaty -- w kolejnych miesiącach płacą stosownie mniej?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

czy banki sprawdzają potwierdzenia zapłaconego podatku ??