czy będę poinformowany o efektach mojej "skargi na bank" złożonej do KNF?

Data: 2014-06-22 04:11:29
Autor: zarząd komplementariusza
czy będę poinformowany o efektach mojej "skargi na bank" złożonej do KNF?
bank nie zrobił mi żadnej krzywdy, nie straciłem ani grosika

poinformowałem KNF (korzystając z ogólnie znanego formularza)
że konkretny bank krajowy działający w formie spółki akcyjnej
posiada procedury rażąco niezgodne z polskim prawem, opisałem
co konkretnie jest nieprawidłowe i dlaczego tak uważam.

załóżmy że KNF podzieli moją opinię i zażąda zmian regulaminu
otwierania rachunków bankowych dla przedsiębiorców...

czy dostanę jakiegokolwiek emaila informującego o efektach
podjętych przez KNF działań?! Jak myślicie?!

Data: 2014-06-22 16:28:42
Autor: grendaz99
W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 13:11:29 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:

czy dostanę jakiegokolwiek emaila informującego o efektach
podjętych przez KNF działań?! Jak myślicie?!

Ja posłałem zbiorczą skargę po dwuletniej wymianie korespondencji na różne tematy z bankiem. Nie przez formularz tylko pocztą z trąbką.

Dostałem następującą odp od UKNF:
- informuje że przyjął skargę,
- informuje że w zasadzie to koncentruje się na "identyfikacji problemów mogących rodzić konsekwencje dla szerokiego grona odbiorców usług finansowych",
- zaznacza że nie ma "uprawnień do władczej ingerencji w sprawach indywidualnych" - od tego są sądy cywilne, ew polubowny przy KNF, a do pomocy UOKIK,
- mając na uwadze powyższe podkreśla, że taki klient awanturujący się jak ja, powinien swoje żale kierować "bezpośrednio do tego podmiotu" a nie do nich :-),
- jednakże zauważa, że wielokrotnie kierowałem żale do banku i skoro wyjaśnienia mnie nie usatysfakcjonowały - więc oni podejmą niewyobrażalny wysiłek i prześlą te moje wyssane z palca zastrzeżenia do zarządu banku...
- no i oczywiście info o przetwarzaniu danych osobowych.

W odpowiedzi wiceprezes pokajał się za to, że - bank wziął kaskę niesłusznie ale przecież oddał z odsetkami, - bank zgubił dokumenty ale na własny koszt naprawił to przed sądem, - bank podstawił niekorzystne dokumenty do podpisu ale skoro klient się zorientował to przecież nie będzie nalegał, - że stosuje się do rekomendacji KNF ale moja umowa jest szczególna i nie musiał się zastosować, - że zapisy w umowie są takie ale w zasadzie bank  miał co innego na myśli,
- że nie złamał zapisów regulaminu bo UWAGA!: "odpowiednio reagował w przypadku zidentyfikowania poszczególnych nieprawidłowości i na bieżąco wprowadzał poprawki" :-),
- a cała reszta to zwykły błąd pracowników banku. Obiecał poprawę i co, i nic. Żadna następna informacja od ponad roku z UKNF do mnie nie dotarła, a bank dalej tak samo swobodnie podchodzi respektowania umów i własnych regulaminów. Jedyne co się zmieniło - to w korespondencji do mnie pisanie na końcu formułki "Proszę o przyjęcie przeprosin za niedogodności. Wyrażam nadzieję że zaistniała sytuacja nie wpłynie na naszą dalszą współpracę, a dzięki Pana sygnałowi możliwe będzie podniesienie jakości usług w tym zakresie". Staram się podnosić regularnie ;-)

Data: 2014-06-24 01:26:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy będę poinformowany o efektach mojej "skargi na bank" złożonej do KNF?

<grendaz99@gmail.com> 6df8017d-4198-46af-8004-d05ffe682652@googlegroups.com

: Obiecał poprawę i co, i nic.

Jaki to bank?

Data: 2014-06-24 15:51:11
Autor: grendaz99
czy będę poinformowany o efektach mojej "skargi na bank" złożonej do KNF?
W dniu wtorek, 24 czerwca 2014 01:26:29 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

Jaki to bank?

Skoro nie napisałem tego w poprzednim poście to widocznie nie zamierzałem. Nie ma to znaczenia w kontekście tematu wątku.

Data: 2014-06-22 21:12:51
Autor: koala
On 2014-06-22 13:11, zarząd komplementariusza wrote:

czy dostanę jakiegokolwiek emaila informującego o efektach
podjętych przez KNF działań?! Jak myślicie?!

Zapewne tylko skończy się tylko na powiadomieni o powzięciu informacji...w którym będzie pokrętne/mniej pokrętne info o tym czy mogą czy nie mogą coś zrobić ze skargą.

Pozdr,
Koala

Data: 2014-06-22 22:19:19
Autor: Arek
Użytkownik "zarząd komplementariusza" <zarzadkomplementariusza@poczta.pl> napisał w wiadomości news:eb2a3abe-71b4-42a0-a845-814748d9d9adgooglegroups.com...
[...]

Można wiedzieć w jakiej sprawie? Zakupu karty w ING czy zakładania konta dla spółki cywilnej?

Arek

Data: 2014-06-23 20:16:15
Autor: J.F.
Użytkownik "zarząd komplementariusza"  napisał w wiadomości
[...]

Urzednikow nie znasz ?
Jest sprawa, jest teczka, na jej dnie twoje pismo, odgrzebie ktos je na koniec, albo i nie odgrzebie.
Jak odgrzebie, to uzna za stosowne poinformowac, albo i nie uzna, bo przeciez juz raz cie poinformowano ze sprawe przekazujemy do odpowiedniego dzialu i twoja teczka jest zamknieta :-)

J.

czy będę poinformowany o efektach mojej "skargi na bank" złożonej do KNF?