czy da się włączyć komputer przez USB?

Data: 2011-05-03 09:46:50
Autor: Hals
czy da się włączyć komputer przez USB?
Przycisk power-on jest wlutowany bezpośrednio w płytę (i wciskany przez długi przycisk w obudowie) i nie jestem w stanie do niego dolutować kabelków by wystawić przycisk gdzieś na zewnątrz.

Dlaczego nie jesteś w stanie dolutować? Nie masz lutownicy czy może boisz się utraty gwarancji?
Punkty lutownicze są może i małe, ale są dostępne.
Hals.

Data: 2011-05-03 12:50:05
Autor: Michał Pysz
[...]

Lutownicę mam ale nie potrafię tego wykonać, punkty lutownicze są malutkie. Może poporstu powinienem dać te kompy do jakiegoś elektronika, który to zrobi!?!

mp.

Data: 2011-05-03 13:59:56
Autor: Hals
czy da się włączyć komputer przez USB?
Lutownicę mam ale nie potrafię tego wykonać, punkty lutownicze są malutkie. Może poporstu powinienem dać te kompy do jakiegoś elektronika, który to zrobi!?!

Może nawet przylutuje kabelki a na ich końcach złącza takie jak miałeś poprzednio?
To by ułatwiło całą sprawę - mniej przeróbek w przełączniku na szafie.
Ostatecznie możesz zrobić dźwignię która naciśnie ów przycisk :-)
Stopień komplikacji zależy już tylko od Twojej inwencji twórczej.
 Hals.

Data: 2011-05-03 20:50:43
Autor: Michał Pysz
czy da się włączyć komputer przez USB?
Może nawet przylutuje kabelki a na ich końcach złącza takie jak miałeś
poprzednio?
Rozebrałem drania (co chwilę zajęło bo stopień integracji jest spory i wszystko jest upakowane maksymalnie w małej obudowie).
Próbowałem przylutować dwa cieniutkie kabelki z szarej taśmy (podobne do takiej jak się stację dyskietek albo dysk podłącza) ale nie chciało chwycić. Ale udało się z miedzianymi kabelkami wyciągniętymi z skrętki.

Lut nie wygląda pięknie ale trzyma się solidnie i nie ma ryzyka zwarcia.

Dzięki za sugestię!!!

A koniec kabelka już sobie wyciągnę jak mi pasuje.

To by ułatwiło całą sprawę - mniej przeróbek w przełączniku na szafie.
Ostatecznie możesz zrobić dźwignię która naciśnie ów przycisk :-)
Stopień komplikacji zależy już tylko od Twojej inwencji twórczej.

To już ktoś proponował: dziura w szafie + ołówek :-)

mp.

czy da się włączyć komputer przez USB?