czy do peugeot 307 można zamontować gaz

Data: 2010-08-25 10:10:10
Autor: Staszek Sosenko
czy do peugeot 307 można zamontować gaz
On 25 Sie, 13:56, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:
Witam

Może pytanie jest głupie ale czy do takich aut montuje się instalacje gazowe ?

Mam okazję kupić bardzo tanio ale to podobno na automacie pali do 10l
a po przełączeniu na skrzynie sekwencyjną średnio 8.

Silnik benzyna 2.0 (szczegołów nie znam).

Ile może kosztować jazda takim autem po zamontowaniu gazu ? Jeżeli
normalnie by palił te 8 to na gazie ile ? Dużo więcej ?

Czy ma to bardzo duży wpływ na silnik ? Auto jest po kompleksowym
remoncie (między inny remont silnika) więc zakładam, że jest w dobrym
stanie. Chciałbym żeby z 5 lat jeszcze pojeździło. Czy gazem
go nie zakatuje od razu ?

Zbiorczo do wszystkich, którzy już się wypowiedzieli:

KURWA, ludzie! Czy Wy nie potraficie odpowiedzieć raz na temat?
Człowiek pyta się o możliwość założenia gazu do silnika 2.0 w Pugu, a
Wy będziecie rozkminiać, dlaczego jakaś firma sprzedaje dobry samochód
za bezcen. Może to nawet jest złom, ale JAKIE TO MA ZNACZENIE W TYM
WĄTKU? Co do okazji: swój pierwszy samochód (w dobrym stanie,
bezwypadkowy, z oryginalnym przebiegiem) kupiłem w DE za 300EUR w
momencie, gdy jego wartość rynkowa oscylowała w okolicach 900-1000EUR..
Ktoś powie: NIEMOŻLIWE! A jednak jest to możliwe! Jak? Pracowałem w
salonie Opla. Pewnego dnia przyszedł Helmut, zamówił nową Astrę i
zostawił w rozliczeniu Audi 80. Jako pracownik mogłem ten samochód
kupić w cenie j/w.

Do wątkotwórcy:

Z tego co wygooglałem silnik 2.0 w P307 ma klasyczny układ wtryskowy,
dlatego nie widzę przeciwwskazań co do montażu instalacji LPG.
Aktualnie dobrej klasy instalacja sekwencyjnego wtrysku to wydatek
rzędu 2800PLN (BRC) z montażem. Czy warto? IMO zdecydowanie, zwłaszcza
przy takich przebiegach dziennych. Uwzględniając skrzynię automatyczną
spodziewałbym się spalania w okolicach 15-16l/100km w mieście i 8-9l/
100km w spokojnej trasie (tak paliła zagazowana Zafira 2.2 16V "w
automacie" ;))

Sprawa wpływu instalacji LPG na żywotność silnika to kwestia bardzo
flejmogenna ;) Wspomniana Zafira przejechała na LPG 100kkm zanim
poszła w świat i IMO silnik nie zdradzał żadnych oznak nadmiernego
zużycia (oprócz żłopania oleju, ale to słynny ECOTEC ;))

Pozdrawiam
Staszek Sosenko [CKMK]
Nissan 100NX 2.0 GTI

Data: 2010-08-25 19:23:44
Autor: J.F.
On Wed, 25 Aug 2010 10:10:10 -0700 (PDT),  Staszek Sosenko wrote:
[...]

My mu powiemy ze mozna, a bedzie przeklinal ten dzien gdy pomyslal ze
bedzie tanio :)

Pewnego dnia przyszedł Helmut, zamówił nową Astrę i
zostawił w rozliczeniu Audi 80. Jako pracownik mogłem ten samochód
kupić w cenie j/w.

No tak, ale jego auto nie wymagalo wczesniej "remontu" :-)

J.

Data: 2010-08-25 20:55:08
Autor: bagno
Staszek Sosenko wrote:

[...]

Tragedia. Chyba sobie dam spokój bo szukałem w miare ekonomicznego
auta a to jest zupełnie przeciwieństwo. Poszukam chyba jakiegos diesla.

Data: 2010-08-25 23:29:23
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2010-08-25 20:55, bagno pisze:
Staszek Sosenko wrote:

[...]

Czyli patrzac na ceny gazu wychodzi taniej niz jakilkowiek diesel. Tak, wiem, zaraz odezwa sie CI ktorym diesle pali w miescie 5l/100km. Jezdzilem 307 HDI 110KM - w miescie palil 8,5l/100km.

Data: 2010-08-26 08:41:35
Autor: bagno

Staszek Sosenko wrote:

[...]

Ten podobno pali jednak 10 (i to raczej minimum 10) na automacie i jakieś
8 na półautomacie.

Wydaje mi się, że co by z tym nie zrobić to tanio nie będzie.

Data: 2010-08-26 09:56:30
Autor: krzysiek82
bagno pisze:
  > Wydaje mi się, że co by z tym nie zrobić to tanio nie będzie.

dokładnie, szczególnie jak skrzynia padnie.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 14:00:13
Autor: PaPi
czy do peugeot 307 można zamontować gaz
Ten podobno pali jednak 10 (i to raczej minimum 10) na automacie i jakieś
8 na półautomacie.

Nie wierz w takie cuda.
Niekatowany 1.6 o mocy okolo 100-120KM w miescie pali okolo 10l/100km.
Jakim cudem samochod o wiekszej pojemnosci silnika z automatem ma Ci spalic tyle samo a nawet mniej ?
Mowa o jezdzie typowo miejskiej - tj. duza ilosc swiatel, srednia <30km/h.

Data: 2010-08-26 15:33:43
Autor: bagno
PaPi wrote:
[...]

Możliwe, że dane są zaniżone. Podejrzewam, że na półautomacie to te auto
było testowane najwyżej kilka razy (na dłuższej trasie). Normalnie pracuje
cały czas na automacie. Ostatnio na trasie 60 km (głównie autostrada)
pokazywał średnio 8,9l / 100.

Data: 2010-08-26 16:08:15
Autor: PaPi
[...]

No to nie licz na miejskie spalanie 10l/100km. Jak zalezy Ci na ekonomice rozejrzyj sie za corolla 1.4 D4D.
Autko niezle sie zbiera i pali niewiele. Do tego brak dwumasy i FAP oraz kulturalnie pracujacy silnik.

Data: 2010-08-26 16:30:27
Autor: bagno

Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w wiadomości news:4c767552news.home.net.pl...
[...]

Jednak sobie przypomniałem, że testowaliśmy wtedy inna trase i to nie była
głównie autostrada. Dopiero ostatnie 10 km było na autostradzie. Ale to
pewnie nie zmienia w żaden sposób faktu, że to auto ekonomiczne nie
jest.

Zobacze.

Data: 2010-08-26 16:58:10
Autor: bagno
[...]

Dałem filtr do 20000 i zostały mi jakieś 3 złomy. Niestety ale max 15000.

Data: 2010-08-26 09:55:58
Autor: krzysiek82
Grzegorz Prędki pisze:
wiem, zaraz odezwa sie CI ktorym diesle pali w miescie 5l/100km.

zwykle wypowiadają się w tej kwestii tacy co nigdy dieslem nie jeździli :d np mój sąsiad znawca motoryzacji a jeszcze nawet prawka nie zrobił.

Jezdzilem 307 HDI 110KM - w miescie palil 8,5l/100km.

i tak mniej więcej wychodzi.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 11:14:09
Autor: Cavallino
[...]

115 konny Ceed mieści się w 7 bez większego problemu.
Średnio (czyli z trasą) jeszcze o 0,5 do 1 l mniej.

Data: 2010-08-26 06:33:05
Autor: Samotnik
czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
Dnia 25.08.2010 bagno <bagno@o2.pl> napisał/a:
Staszek Sosenko wrote:

[...]

Nieekonomiczne to są diesle.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-08-26 08:42:12
Autor: bagno

Staszek Sosenko wrote:

[...]

Pod jakim względem ?

Data: 2010-08-26 07:50:34
Autor: Samotnik
czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
Dnia 26.08.2010 bagno <bagno@o2.pl> napisał/a:
Tragedia. Chyba sobie dam spokój bo szuka?em w miare ekonomicznego
auta a to jest zupe?nie przeciwie?stwo. Poszukam chyba jakiegos diesla.

Nieekonomiczne to s? diesle.

Pod jakim wzgl?dem ?

Pieniędzy na paliwo. Weź kalkulator i policz, ile kosztuje paliwo konieczne do przejechania 100km dieslem i na gazie. Oczywiście przy obecnych cenach, bo faktycznie, może sie stać tak, że ON wróci do ceny 3 zł za litr, a gaz zdrożeje 2,50. Tylko jakoś od paru lat różnica jest spora.

Materiał do wyliczeń: mam dwa samochody porównywalnej wielkości, jeden na
LPG, drugi diesel. Diesel pali 7,5 na trasie, ten z LPG 10-11. --
Samotnik

Data: 2010-08-26 11:17:00
Autor: Cavallino
[...]

Kiepski coś ten diesel.
U mnie (w kompakcie) spalanie z LPG było takie jak piszesz, ale diesel na trasie to max 6 l i to po autostradach.

Tyle że diesel jeździ i nic się nie dzieje, a z gazem i w benzyniaku co chwilę było coś do majstrowania.
Tak to jest z niefabrycznymi instalacjami.

Data: 2010-08-26 11:42:05
Autor: bagno
Cavallino wrote:
[...]

No i właśnie to jest kolejny problem. Byłem przed chwilą u mechanika
i mi odradza zarówno automaty jak i gaz.

Za to doradził najmniej awaryjny silnik z jakim się spotkał (1,9  DTI w
golfie 4). Ale o tym znowu czytam, że to nie za bardzo chce jechać.

Data: 2010-08-26 03:51:09
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Zmień mechanika , bo to zapewne ten z tych co ... Panie tylko
niemieckie samochody , a nie jakieś badziewia francuskie i itd ...
Dla takich lepszy 20letni VW niż 5 letni francuz ...

A co do LPG.

Obecnie mamy już V generacji instalacje LPG. Olbrzymia ilość
samochodów jeździła i jeździ na instalacjach I i II-generacji których
NIE DAŁO się idealnie ustawić.  Bardzo często jechał gościu do
gazownika aby tanio założył i aby mało paliło ...
I kończyło sie to źle (strzały w kolektor , zmulenie samochodu ,
wypalanie zaworów i itd...)
Tyle że te czasy minęły i obecnie instaluje się instalki IV i V
generacji które są bardziej "inteligentne" i nie mają wad instalek I i
II-gen.

A Twój mechanik , zapewne jego "wiadomości" i poziom "wiedzy" skończył
się na Audi 80 i Golfie II ;)

Data: 2010-08-26 13:37:59
Autor: bagno
/// Kaszpir /// wrote:
[...]

No nie wiem. Ford na przykład nie jest niemiecki.

Dla takich lepszy 20letni VW niż 5 letni francuz ...

Raczej radził szukać nowszego rocznika więc nie za bardzo.

[...]

"- IV generacja - ten rodzaj instalacji gazowej wykorzystywany jest w motorach z sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie lotnej. Każdy z wtryskiwaczy przeznaczony jest dla jednego cylindra. Dzięki temu dynamika jazdy na gazie odstaje tylko minimalnie od podróżowania z wykorzystaniem benzyny, a automatyczny proces przełączenia się źródła napędu jest niezauważalny i pozbawiony charakterystycznych "kopnięć" i "strzałów". Instalacje te stosuje się w samochodach najnowszych. Cena montażu to od 4000 zł wzwyż.

- V generacja - najdroższa ze wszystkich obecnie stosowanych serii instalacji gazowych (ceny zaczynają się od 9 500 zł). Wyróżniają się sekwencyjnym wtryskiem gazu w fazie ciekłej pompowanym pod ciśnieniem 10-12 bar eliminując dławienie się silnika w zimie gdzie często ciśnienie doprowadzające gaz do jednostki jest niskie."

Jeżeli ceny tak się kształtują to spokojnie można założyć, że coś takiego nie istnieje. A już na pewno
ta 5 generacja.

Próbowałem zrobić wycene na jakiejś stronie ale oni chcą wiedzieć ile mam cylindrów i jaki
kolektor ssący. Skąd ja to mam do cholery wiedzieć ?

A Twój mechanik , zapewne jego "wiadomości" i poziom "wiedzy" skończył
się na Audi 80 i Golfie II ;)

Raczej nie. Widuje u niego przeróżne auta.

Data: 2010-08-26 05:30:37
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

Z jakiego lamusa masz te "informacje" ?

IV-generacja to standard i można już mieć taką instalkę z montażem za
1800zł ...
Oczywiście na najtańszych częściach ...

V-generacja nie jest wcale aż tak droga , jest oczywiście droższa ,
ale ma swoje zalety (niższe spalanie i wyższa moc).

Jeżeli ceny tak się kształtują to spokojnie można założyć, że coś takiego
nie istnieje. A już na pewno
ta 5 generacja.

Może najpierw więcej poczytać i dowiedz się więcej ...
Pojedź do jakiegoś gazownika , zamiast gadać głupoty ...

kolektor ssący. Skąd ja to mam do cholery wiedzieć ?

Jedziesz do gazownika i masz wycenę od "ręki" ...

Raczej nie. Widuje u niego przeróżne auta.

To że "widuje" nic nie znaczy ...
Dla mnie mechanik które takie bzdury o LPG gada to nie fachowiec ...
Jak się na czymś nie zna to sie nie wypowiada , zamist gadać bzdury
które go pogrążają jako fachowca ...

Data: 2010-08-26 15:29:53
Autor: bagno
/// Kaszpir /// wrote:
[...]

Możliwe, że są lekko przeterminowane. Wziąłem to z pierwszej
strony na jaką trafiłem.

IV-generacja to standard i można już mieć taką instalkę z montażem za
1800zł ...
Oczywiście na najtańszych częściach ...

No to nie tak źle.

[...]

Nigdzie nie pojadę bo tego auta jeszcze nie mam. A wycene muszę
mieć zanim go kupię. Będe dzwonił i może się dowiem.

[...]

Nie wiem. Ja tam nic poważnego u niego nie robiłem więc nie mogę
powiedzieć czy jest dobry. Wiem, że coś tam dłubie i klientów ma.

Data: 2010-08-26 22:30:00
Autor: /// Kaszpir ///
czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
Nigdzie nie pojadę bo tego auta jeszcze nie mam. A wycene muszę
mieć zanim go kupię. Będe dzwonił i może się dowiem.

Ja mam silnik z "koncernu" PSA i mój "silnik" jest "mocno wymagający"
jesli chodzi o LPG i mam raczej instalkę z najwyższej półki ...

Powiem tak . Nawet jakby okazało się że masz także "wymagający" silnik
(wymagający bardzo szybkich i precyzyjnych wtrysków) to i tam w
najgorszym wypadku u najdroższego gazownika nie przekroczy 3000zł.
Ale sądzę że że za instalkę do Peugota 307 2.0 spokojnie zamontujesz
za około 2500zł , licząc na dobrych częściach (Reduktor Magic III ,
listwa Matrix , Stag 4)

Ale jeśli chcesz mieć samochód tani w eksploatacji to na pewno nie
powinien być z silnikiem 2.0 i w automacie :)

Raczej poszukaj czegoś z silnikiem 1.6 z manualną skrzynią ;)
Chociaż z drugiej strony nawet jakby w mieście Peugeot palił ci 15L
LPG to ciągle wychodzi to mniej kwotowo niż w przeliczeniu 8L
benzyny ;)

Data: 2010-08-26 13:42:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Akurat problemy miałem z instalką IV gen.

Data: 2010-08-27 19:10:41
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-26 13:42, Cavallino pisze:
[...]

Dziadowską i pewnie dziadowsko założoną. Ale to już poruszaliśmy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-27 19:32:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

Akurat problemy miałem z instalką IV gen.

Dziadowską i pewnie dziadowsko założoną.

Ale to już nie moja wina.
Ja dziadowskiej nie zamawiałem.

Może też moja wina ma być, że Renault powkładało do Megane dziadowskie komponenty?

Data: 2010-08-27 22:49:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-27 19:32, Cavallino pisze:
[...]

Nigdzie nie powiedziałem, że to twoja wina. Ale nie wieszaj psów na francuskiej marce, za partactwo polskich instalatorów.

Może też moja wina ma być, że Renault powkładało do Megane dziadowskie
komponenty?

Cewki w silniku 1.6? :)

Data: 2010-08-27 22:53:17
Autor: Cavallino
czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

Nigdzie nie powiedziałem, że to twoja wina.

Ale tak sugerowałeś.

Ale nie wieszaj psów na francuskiej marce, za partactwo polskich instalatorów.

Przecież nie winię Renault za gaz.
Renault winię za pozostałe kilkanaście awarii w ciągu trzech lat.

Za gaz winię sam mój pomysł, żeby jakiś niefabryczny badziew do samochodu dokładać, a przecież znajomi mówili że tak będzie (Saszka na przykład), to trzeba było od razu dopłacić do diesla.

Może też moja wina ma być, że Renault powkładało do Megane dziadowskie
komponenty?

Cewki w silniku 1.6? :)

To akurat najmniejszy (bo tani) pikuś, ale i owszem - dały się we znaki.

Data: 2010-08-26 11:45:49
Autor: krzysiek82
bagno pisze:
Za to doradził najmniej awaryjny silnik z jakim się spotkał (1,9  DTI w
golfie 4). Ale o tym znowu czytam, że to nie za bardzo chce jechać.

W golfie nigdy nie było takiego silnika, był conajwyżej TDI a to jest różnica, chociaż DTI w francuzach nie są złe. TDI daje radę, nawet wersja 90KM nieźle ciągnie i jest wystarczająca dla normalnego człowieka czy to na miasto czy na trasę. Tylko znalezienie zadbanego golfa z przebiegiem w miarę w granicach rozsądku graniczy z cudem.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 12:35:18
Autor: bagno
krzysiek82 wrote:
bagno pisze:
[...]

Jasne. Bo miałem na myśli SDI.

[...]

No ale właśnie TDI podobno jest już bardziej awaryjny i więcej pali. Dlatego
miał być ten starszy SDI.

Data: 2010-08-26 12:40:42
Autor: krzysiek82
bagno pisze:
No ale właśnie TDI podobno jest już bardziej awaryjny i więcej pali.

Totalna bzdura, różnica w spalaniu jest ledwo co wyczuwalna. Jak kupisz wersję bez dwumasy to nie ma większej różnicy w trwałości. Ewentualnie turbo ale to nie są jakieś ogromne koszty.

SDI nadaje się głównie do miasta, bo wyprzedzać tym na trasie to jest jakaś masakra.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 12:45:44
Autor: bagno
krzysiek82 wrote:
bagno pisze:
[...]

Kupowanie auta to w ogóle jest jakaś masakra. Jak patrze na allegro to
tdi znowu znacznie przekroczy mój budżet. A poza tym nic w mojej
okolicy.

A jak mam rozpoznać wersję bez dwumasy ?

Data: 2010-08-26 12:53:51
Autor: krzysiek82
bagno pisze:
A jak mam rozpoznać wersję bez dwumasy ?

Nie pamiętam kodu silnika, AHU chyba nie ma dwumasy. Jak nie masz tyle kasy to kup astre g ale koniecznie sprowadzoną (większa szansa na zdrową blachę) i nie z gliwic (tam jest potem produkowali i knocili) zagazuj i będziesz zadowolony, auto spore zwłaszcza kombi a spalanie lpg dla silnika 1.6 to 8-10l.

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 13:04:15
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-26 12:53,  *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
astre g ale koniecznie sprowadzoną (większa szansa na zdrową blachę) i
nie z gliwic (tam jest potem produkowali i knocili)

Bzdura.

President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-08-26 15:52:16
Autor: krzysiek82
Mirek Ptak pisze:
[...]

to dlaczego nowsze egzemplarze mają problemy z rudą a starsze robione w Bochum nie?

--
krzysiek82

Data: 2010-08-27 08:10:09
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-08-26 15:52,  *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Nie mają. I czemu piszesz tylko o kombi?

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2010-08-26 13:42:50
Autor: bagno
krzysiek82 wrote:
bagno pisze:
[...]

Ja szukam raczej średniego niż dużego. A może nawet nie średniego tylko
małego.

W sumie myślałem już o różnych ale najbardziej rozmiarowo to chyba by
mi 3 drzwiowy peugeot 206 pasował. Na pewno nie żaden kombi.

A poza tym jak patrze na allegro to ceny z grubsza takie jak za golfy. Jakieś
16 tysięcy (zakładam, że nie kupie najtańszczego jakie znajde).

Data: 2010-08-26 14:05:15
Autor: PaPi
czy do peugeot 307 mo?na zamontowa? gaz
Kupowanie auta to w ogóle jest jakaś masakra.

Chcesz malopalace i bezproblemowe autko ?
Kup corolle z dieslem 1.4.

Data: 2010-08-26 09:54:55
Autor: krzysiek82
bagno pisze:
Tragedia. Chyba sobie dam spokój bo szukałem w miare ekonomicznego
auta a to jest zupełnie przeciwieństwo. Poszukam chyba jakiegos diesla.

diesel wcale nie wyjdzie taniej niż LPG, poszukaj auta z silnikiem o mniejszej pojemności i ze skrzynią manualną. Np moja astra spala ok 9l w cyklu mieszanym i jestem z tego bardzo zadowolony. Silnik prosty żadnych wynalazków jak w nowszych autach typu wymieniony tu 307 które się sypią po prostu.

--
krzysiek82

czy do peugeot 307 można zamontować gaz