czy dostanê kartê kredytow±?

Data: 2010-08-10 16:23:06
Autor: JanKo
czy dostanê kartê kredytow±?
mogê w którym¶ z polskich banków ubiegaæ siê o kk czy muszê
odczekaæ jeszcze jaki¶ czas?

Z tego co pamiêtam, w mBanku o kartê kredytow± mo¿esz siê ubiegaæ po 3 miesi±cach od za³o¿enia konta. Je¶li wynagrodzenie jest przelewane na to konto regularnie to forma zatrudnienia nie jest specjalnie weryfikowana.
W OpenFinance dzwoni± z propozycj± kk w momencie za³o¿enia lokaty. Zatrudnienie ich nie interesuje.

Jeste¶ pewien ¿e potrzebujesz karty kredytowej? Do wiêkszo¶ci czynno¶ci wystarcza zwyk³a karta p³atnicza.

Data: 2010-08-10 14:35:09
Autor:
czy dostanê kartê kredytow±?
JanKo <bez@maila.tu> napisa³(a):
> [...]

Jeste¶ pewien ¿e potrzebujesz karty kredytowej? Do wiêkszo¶ci czynno¶ci wystarcza zwyk³a karta p³atnicza.

z racji tego, ¿e trochê podró¿ujê przyda mi siê do rezerwacji hoteli bo
niestety na wiêkszo¶ci portali mo¿na to robiæ za po¶rednictwem kk. Poza tym
taka sama forma p³atno¶ci u³atwia ¿ycie je¶li chodzi np. o egzaminy w Prometricu

Rafa³

Data: 2010-08-10 20:20:23
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
czy dostanÄ™ kartÄ™ kredytowÄ…?
rafalek816.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

Jesteś pewien że potrzebujesz karty kredytowej? Do większości czynności
wystarcza zwykła karta płatnicza.

z racji tego, że trochę podróżuję przyda mi się do rezerwacji hoteli bo
niestety na większości portali można to robić za pośrednictwem kk.

A myślisz, że jak niby oni są w stanie sprawdzić czy dana karta jest kredytowa, czy debetowa? Zwykła płaska debetówka mbanku zadziała, tylko trzeba na mlinię zadzwonić i poprosić o odblokowanie transakcji zdalnych (internetowych/telefonicznych/pocztowych).

--
MiCHA

Data: 2010-08-10 18:45:25
Autor:
czy dostanê kartê kredytow±?
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa³(a):

> z racji tego, że trochÄ&#65533; podróżujÄ&#65533; przyda mi siÄ&#65533; do rezerwacji hoteli bo
> niestety na wiÄ&#65533;kszoÅ&#65533;ci portali można to robiÄ&#65533; za poÅ&#65533;rednictwem kk.

A myÅ&#65533;lisz, że jak niby oni sÄ&#65533; w stanie sprawdziÄ&#65533; czy dana karta jest kredytowa, czy debetowa? ZwykÅ&#65533;a pÅ&#65533;aska debetówka mbanku zadziaÅ&#65533;a, tylko trzeba na mliniÄ&#65533; zadzwoniÄ&#65533; i poprosiÄ&#65533; o odblokowanie transakcji zdalnych (internetowych/telefonicznych/pocztowych).

no o tym w sumie nie wiedzia³em, dziêki za zwrócenie uwagi

Rafa³

Data: 2010-08-10 21:11:30
Autor: Jacek Osiecki
czy dostanê kartê kredytow±?
Dnia Tue, 10 Aug 2010 20:20:23 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisa³(a):
[...]
A my¶lisz, ¿e jak niby oni s± w stanie sprawdziæ czy dana karta jest kredytowa, czy debetowa? Zwyk³a p³aska debetówka mbanku zadzia³a, tylko trzeba na mliniê zadzwoniæ i poprosiæ o odblokowanie transakcji zdalnych (internetowych/telefonicznych/pocztowych).

I wszystko piêknie, a potem mo¿e siê okazaæ ¿e p³aszczaka nie przyjm±.
W przypadku hoteli akurat ma³o prawdopodobne, ale w wypo¿yczalni aut jak
najbardziej - znajomy siê tak naci±³ ze swoj± VE mBanku...

Warto mieæ KK - zawsze to bezpieczniejsze przy wyjazdach (mieæ rezerwê któr±
mo¿na zap³aciæ).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-11 09:04:20
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Jacek Osiecki pisze:

[...]
I wszystko pięknie, a potem może się okazać że płaszczaka nie przyjmą.

A jak będziesz mieć płaską kredytówkę, to niby przyjmą? Jeśli jest wymóg "wypukłości", to kredytowość karty niczego nie zmieni. Możesz wtedy równie dobrze pokazać wypukłą debetówkę. I tak przecież nie stwierdzą, jaki to naprawdę jest rodzaj karty...

W przypadku hoteli akurat mało prawdopodobne, ale w wypożyczalni aut jak
najbardziej - znajomy siÄ™ tak naciÄ…Å‚ ze swojÄ… VE mBanku...

Owszem, ale w wypożyczalniach, podobnie jak w paru innych miejscach, używają imprinterów do "odbicia" numeru karty na umowie. Dlatego karta musi być wypukła. Nie ma znaczenia czy jest przy tym kredytowa, czy debetowa...

Warto mieć KK - zawsze to bezpieczniejsze przy wyjazdach (mieć rezerwę którą
można zapłacić).

Warto mieć KK, ale nie dlatego że jest gdzieś wymagana, tylko aby nie blokować swoich środków.

Twój znajomy jakby poszedł do wypożyczalni z kredytową Carrefour Visą, albo srebrną kredytową Eurobanku, albo kredytową Euro26 mBanku, to miałby dokładnie taki sam problem - bo to są karty płaskie, a nie wypukłe.

--
MiCHA

Data: 2010-08-12 21:37:54
Autor: kashmiri
czy dostanÄ™ kartÄ™ kredytowÄ…?
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> dared to write:
Jacek Osiecki pisze:

[...]

Najpierw siÄ™ trochÄ™ doszkol.

W USA są zupełnie inne mechanizmy obciążania kart kredytowych i debetowych. Na pinpadach (i w bankomatach) w ogóle masz wybór, czy transakcję obciążyć jako "debit", czy jako "credit". Nie wszystkie terminale - rzec można, mniejszość - pozwalają na transakcje debetowe; i nie wszystkie karty są przyjmowane w obu systemach. VE mBanku nie da się w USA obciążyć jako "credit" - musi iść jako debit. A jeżeli akceptant tego nie obsługuje - jesteś w d.

Jeśli nie wierzysz, spróbuj w niektórych amerykańskich sklepach online zapłacić debetówką. Powodzenia.

k.

Data: 2010-08-12 19:24:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
kashmiri pisze:

Twój znajomy jakby poszedł do wypożyczalni z kredytową Carrefour Visą,
albo srebrnÄ… kredytowÄ… Eurobanku, albo kredytowÄ… Euro26 mBanku, to
miałby dokładnie taki sam problem - bo to są karty płaskie, a nie wypukłe.

Najpierw siÄ™ trochÄ™ doszkol.

Nie ucz ojca dzieci robić... :-)

[...]

Byłem w USA wielokrotnie i wiem jedno: Nigdy żadna transakcja żadną polską kartą (niezależnie czy płaską, czy wypukłą, czy kredytową, czy debetową, czy obciążeniową) nie udała mi się po wybraniu na terminalu opcji "debit". Natomiast opcja "credit" działała zawsze - i na wszystkich kartach, jakie testowałem - a były to przeróżne karty, wielu różnych banków - w tym także debetowe (i kredytowe też) mBanku.

Natomiast oczywiście zdarzało się w różnych zapadłych dziurach w Teksasie, czy Nowym Meksyku, że nie mieli terminala elektronicznego - i wtedy siłą rzeczy płaskie karty nie działały. (Nawet jak były to kredytowe płaskie...)

--
MiCHA

Data: 2010-08-10 21:47:44
Autor: Krzysztof Halasa
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

[...]

Tak czy owak KK jest w takich sytuacjach duzo lepsza, nie ma glupich
blokad, ktore nam blokuja nasza kase. Tylko limit sensowny.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-08-17 11:59:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czy dostanê kartê kredytow±?

"JanKo" i3rndt$9kb$1@inews.gazeta.pl

Jeste¶ pewien ¿e potrzebujesz karty kredytowej?
Do wiêkszo¶ci czynno¶ci wystarcza zwyk³a karta p³atnicza.

Ale kredytowa (jak sama nazwa wskazuje) daje kredyty. :)
(budzi zaufanie -- czyli ;) daje zyski z lokat)

czy dostanê kartê kredytow±?