czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej

Data: 2010-01-05 07:30:23
Autor: Jacek
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
witam
1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę  drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

2. jeśłi nie mam kasy fiskalnej i książkę prowadzi mi biuro to czy sprzedaż nieudokumentowaną fakturami muszę codziennie wpisywać do ewidencji sprzedaży i ewidencje tę posiadać w miejscu wykonywana sprzedaży czy wystarczy  tylko zrobić zestawienie miesięczne i dać do biura

jacek

Data: 2010-01-05 11:24:22
Autor: Michał Gut

Użytkownik "Jacek" <jacek99@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhum9u$gk9$1achot.icm.edu.pl...
witam
1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę  drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

raport dobowy masz obowiazek drukowac, chyba ze nie bylo sprzedazy. malo tego, nie sprzedasz nic przez kase jesli go nie wydrukujesz:) sprawdz jak nie wierzysz:) nie ma tu znaczenia kto czy co ci prowadzi kwity. tak samo jak musisz je przechowywac (chociaz nie mam pojecia po kiego to komu)

[...]

codzienna sprzedaz gdy wystepuje (sa nawet do tego takie smiesazne kwitki akcydensowe).
generalnie rzecz biorac opisz co chcesz zrobic to moze bedzie ci prosciej doradzic

Data: 2010-01-05 13:44:29
Autor: janek
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
1. chodzi o to że kasa ma ograniczoną ilość wydruków raportów dobowych jesliby zrezygnowac z ich dziennego drukowania ( książke prowadzi biuro iksięguje przychody na podstawie zestawienia miesięcznego a nie dziennego )możnaby dłużej używać kasę

2. ktos nie ma kasy ( książke prowadzi mu biuro ) czy musi prowadzić dzienną ewidencje sprzedaży i posiadać ją np. na targu ?

Data: 2010-01-05 21:16:51
Autor: Michał Gut

Użytkownik "janek" <alg4569@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhvc76$2vp$1achot.icm.edu.pl...
[...]

e no bez przesady - kasa starcza na kilka lat 7-8 powinno spokojnie a znam przypadki ze i dluzej.

fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to musisz i koniec. a ze jest ograniczona liczba rekordow pamieci...coz....
Technicznie nie ma zadnych problemow zeby wsadzic 2x wieksza kostke amieci (to zwykle PROMy - pamieci jednokrotnego zapisu. kosztuja grosze). chodzi o to ze kasa sama zmusi do wymiany uzytkownika:) to tak jak z calym dzisiejszym sprzetem:) licz na 3 lata uzywania, 5 jak go zmusisz ale do 7 lat malo co ci dociagnie.

sir

Data: 2010-01-09 01:44:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 5 Jan 2010, Michał Gut wrote:

[...]

[...]
fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to
musisz i koniec.

  A podstawa prawna?
  Bo nie wykluczam że jest. Ale poproszę o podanie.

  Ale obstawiam że *NIE* w związku z KPiR!
  No chyba że skreślili par.20.2 rozporządzenia o KPiR, a ja o tym
nie wiem...
  Jak chodzi o KPiR, to raporty dobowe kasy rejestrującej NIE są potrzebne.

  Natomiast codzienna ewidencja sprzedaży nie dokumentowanej fakturami
ani kasą rejestrującą jak najbardziej, nie może być "miesięczna"
(zwracam uwagę, że to się nie wyklucza - można mieć np. sprzedaż
na rzecz pracownika, na kasie niekoniecznie musi być, ale jeśli
nie jest to musi być na *dziennym* wykazie ewidencji sprzedaży).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-05 18:47:46
Autor:
[...]

Na kasach z 2004 sprzedam :) Według instrukcji krzyczeć zacznie po 2 dniach sprzedazy bez RD

Data: 2010-01-05 20:22:24
Autor: Vasco
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
Hej,

[...]

Na moją kasę nabiję dalszą sprzedaż nawet jak się zmieni data - a więc bez wydruku dobowego. Przetestowane, gdy wpisywałem tuż przed północą, a kasa miała kilka minut przesunięty zegar i na paragonie był następny dzień...

Podobnie z dwukrotnym drukowaniem raportu dobowego. Oczywiście drugi wydruk będzie zerowy.

Vasco

Data: 2010-01-05 21:13:39
Autor: Michał Gut
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
doprecyzuje -  po 24h od wykonania piewszej sprzedazy od raportu dobowego (czyli pierwsza transakcja zawarta w nowym raporcie) nie bedzie mozliwa sprzedaz. Testowane na elzabach i o ile mi wiadomo wszystkie tak maja ale musialbym sprawdzic w wymaganiach dot kas rejestrujacych z mf.

Data: 2010-01-06 18:07:26
Autor: Dariusz Domagała
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
1. Rozporządzenie MF z dnia 28.11.2008r w sprawie kryteriow i warunków
    technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestujące oraz warunków
    ich stosowania - Par. 7 a w szczególności pkt. 2

    I nie ma tu znaczenia kto prowadzi 'papiery'

    EOT

2. Jak nie masz kasy to prowadzisz 'Ewidencje sprzedaży' i wpisujesz codzienny utarg

Obie ewidencje tzn. raporty dobowe lub ewidencje sprzedaży (bez kasy) masz mieć
w miejscu prowadzenia sprzedaży - to sprawdza kontrola.

Do biura oddaje się raport miesięczny lub samo podsumowanie sprzedaży.

Darek

czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej