czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej

1 Data: Styczeń 05 2010 07:30:23
Autor: Jacek
czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
witam
1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę  drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

2. jeśłi nie mam kasy fiskalnej i książkę prowadzi mi biuro to czy sprzedaż nieudokumentowaną fakturami muszę codziennie wpisywać do ewidencji sprzedaży i ewidencje tę posiadać w miejscu wykonywana sprzedaży czy wystarczy  tylko zrobić zestawienie miesięczne i dać do biura

jacek

2 Data: Styczeń 05 2010 11:24:22
Autor: Michał Gut
Re: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej

Użytkownik "Jacek" <jacek99@wp.pl> napisał w wiadomości
witam
1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę  drukować dzienny raport sprzedaży
z kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

raport dobowy masz obowiazek drukowac, chyba ze nie bylo sprzedazy. malo
tego, nie sprzedasz nic przez kase jesli go nie wydrukujesz:) sprawdz jak
nie wierzysz:) nie ma tu znaczenia kto czy co ci prowadzi kwity. tak samo
jak musisz je przechowywac (chociaz nie mam pojecia po kiego to komu)

[...]

codzienna sprzedaz gdy wystepuje (sa nawet do tego takie smiesazne kwitki
akcydensowe).
generalnie rzecz biorac opisz co chcesz zrobic to moze bedzie ci prosciej
doradzic

3 Data: Styczeń 05 2010 13:44:29
Autor: janek
Re: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
1. chodzi o to że kasa ma ograniczoną ilość wydruków raportów dobowych
jesliby zrezygnowac z ich dziennego drukowania ( książke prowadzi biuro
iksięguje przychody na podstawie zestawienia miesięcznego a nie
dziennego )możnaby dłużej używać kasę

2. ktos nie ma kasy ( książke prowadzi mu biuro ) czy musi prowadzić dzienną
ewidencje sprzedaży i posiadać ją np. na targu ?

4 Data: Styczeń 05 2010 21:16:51
Autor: Michał Gut

Użytkownik "janek" <alg4569@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

e no bez przesady - kasa starcza na kilka lat 7-8 powinno spokojnie a znam
przypadki ze i dluzej.

fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to
musisz i koniec. a ze jest ograniczona liczba rekordow pamieci...coz....
Technicznie nie ma zadnych problemow zeby wsadzic 2x wieksza kostke amieci
(to zwykle PROMy - pamieci jednokrotnego zapisu. kosztuja grosze). chodzi o
to ze kasa sama zmusi do wymiany uzytkownika:) to tak jak z calym
dzisiejszym sprzetem:) licz na 3 lata uzywania, 5 jak go zmusisz ale do 7
lat malo co ci dociagnie.

sir

5 Data: Styczeń 09 2010 01:44:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 5 Jan 2010, Michał Gut wrote:

[...]

[...]
fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to
musisz i koniec.

  A podstawa prawna?
  Bo nie wykluczam że jest. Ale poproszę o podanie.

  Ale obstawiam że *NIE* w związku z KPiR!
  No chyba że skreślili par.20.2 rozporządzenia o KPiR, a ja o tym
nie wiem...
  Jak chodzi o KPiR, to raporty dobowe kasy rejestrującej NIE są potrzebne.

  Natomiast codzienna ewidencja sprzedaży nie dokumentowanej fakturami
ani kasą rejestrującą jak najbardziej, nie może być "miesięczna"
(zwracam uwagę, że to się nie wyklucza - można mieć np. sprzedaż
na rzecz pracownika, na kasie niekoniecznie musi być, ale jeśli
nie jest to musi być na *dziennym* wykazie ewidencji sprzedaży).

pzdr, Gotfryd

6 Data: Styczeń 05 2010 18:47:46
[...]

Na kasach z 2004 sprzedam :) Według instrukcji krzyczeć zacznie po 2 dniach sprzedazy bez RD

7 Data: Styczeń 05 2010 20:22:24
Autor: Vasco
Re: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
Hej,

[...]

Na moją kasę nabiję dalszą sprzedaż nawet jak się zmieni data - a więc bez
wydruku dobowego. Przetestowane, gdy wpisywałem tuż przed północą, a kasa
miała kilka minut przesunięty zegar i na paragonie był następny dzień...

Podobnie z dwukrotnym drukowaniem raportu dobowego. Oczywiście drugi wydruk
będzie zerowy.

Vasco

8 Data: Styczeń 05 2010 21:13:39
Autor: Michał Gut
Re: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
doprecyzuje -  po 24h od wykonania piewszej sprzedazy od raportu dobowego
(czyli pierwsza transakcja zawarta w nowym raporcie) nie bedzie mozliwa
sprzedaz. Testowane na elzabach i o ile mi wiadomo wszystkie tak maja ale
musialbym sprawdzic w wymaganiach dot kas rejestrujacych z mf.

9 Data: Styczeń 06 2010 18:07:26
Autor: Dariusz Domagała
Re: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
1. Rozporządzenie MF z dnia 28.11.2008r w sprawie kryteriow i warunków
    technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestujące oraz warunków
    ich stosowania - Par. 7 a w szczególności pkt. 2

    I nie ma tu znaczenia kto prowadzi 'papiery'

    EOT

2. Jak nie masz kasy to prowadzisz 'Ewidencje sprzedaży' i wpisujesz
codzienny utarg

Obie ewidencje tzn. raporty dobowe lub ewidencje sprzedaży (bez kasy) masz
mieć
w miejscu prowadzenia sprzedaży - to sprawdza kontrola.

Do biura oddaje się raport miesięczny lub samo podsumowanie sprzedaży.

Darek

czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej