Data: 2011-06-19 20:55:17 | |
Autor: marek | |
czy egr ma wplyw na temperature silnika? | |
sytuacja wyglada tak. turbodizel japonski, 2,5l pojemnosci, konstrukcyjnie stary jak swiat.
silnik jest w super kondycji, uklad chlodzenia rowniez (nowa chlodnica, oczyszczony uklad). temperatura zawsze stala w miejscu, czy to zima czy lato i upaly po 40 stopni. jednak przy bardzo dlugich podjazdach (kilkanascie km) o sporym nachyleniu (pod 12% zdaje sie) chlodzenie nie wydalalo i po kilkunastu minutach jazdy na 2 biegu auto sie zaczynalo gotowac. robilem cuda, lacznie z wymiana chlodnicy na miedziana oraz blokowaniem wisko na stale. i nic to nie dalo. trudno, uznalem ze tak ma byc i jest to wada (bywaly w historii silniki z takimi wadami, np F.Testarossa). dzisiaj z nudow wzialem kawalek nierdzewki i wycialem zaslepke na egr. zaslepilem w 5 minut i bardzo sie zdziwilem. Auto sprawia wrazenie jakby dostalo z 50 koni, na wolnych obrotach blyskawicznie sie wkreca do 4krpm. podczas jazy rowniez czuc wiekszego kopa. nie jest to efekt placebo poniewaz zaraz po robocie, ruszajac z parkingu na wstecznym po prostu auto wyrwalo mi tak do tylu ze prawie przywalilem w budynek :D rowniez przyspieszenie od 0 do 100 spadlo z minut, do sekund :) i teraz pytanie. Czy zestawienie kilku spraw: - mniejsza moc - wieksze cisniecie gazu - dolot goracych spalin do cylindrow moglo spowodowac wieksze grzanie sie silnika ? |
|
Data: 2011-06-20 14:44:32 | |
Autor: PaweL | |
czy egr ma wplyw na temperature silnika? | |
Prawidłowo działający EGR podaje spaliny tylko przy częściowym obciążeniu silnika. Na wolnych obrotach i przy pełnym obciążeniu silnika powstaje mało NOx więc nie ma potrzeby recyrkulacji spalin.
U ciebie najprawdopodobniej EGR jest uszkodzony - nie domyka się. Wyjmij zaślepkę, uskutecznij EGR, nie bądź hitlerowcem trującym ludzi. Paweł |
|