czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?

Data: 2012-02-26 09:10:21
Autor: Krasnal
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Miałem ostatnio nieprzyjemne zajście z kelnerką -barmanką w knajpie. Chciałem zapłacić kartą kredytową, rachunek opiewał na 27 zł. Pani odmówiła tłumacząć, że mogę zapłacić kartą dopiero od 30 zł. Czy słusznie? Czy istnieje kwota minimalna transakcji kartami? Czy to jest zwykłe "widzimisie". Pani była uparta ja też :-). W końcu dokupiłem do 30 złotych herbatę i wyszedłem zniesmaczony. Czy istnieją jakies przepisy które nakazują sprzedawcy realizować kartą każdą kwotę? Nie mówię tu o płaceniu kartą np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jakiś rachunek.

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

Data: 2012-02-26 09:17:09
Autor: RadoslawF
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Dnia 2012-02-26 09:10, Użytkownik Krasnal napisał:
Miałem ostatnio nieprzyjemne zaj¶cie z kelnerk± -barmank± w knajpie. Chciałem zapłacić kart± kredytow±, rachunek opiewał na 27 zł. Pani odmówiła tłumacz±ć, że mogę zapłacić kart± dopiero od 30 zł. Czy słusznie? Czy istnieje kwota minimalna transakcji kartami? Czy to jest zwykłe "widzimisie". Pani była uparta ja też :-). W końcu dokupiłem do 30 złotych herbatę i wyszedłem zniesmaczony. Czy istniej± jakies przepisy które nakazuj± sprzedawcy realizować kart± każd± kwotę? Nie mówię tu o płaceniu kart± np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jaki¶ rachunek.

Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowi±zek.

Pozdrawiam

Data: 2012-02-26 09:58:40
Autor: mx
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Nie mówię tu o płaceniu kart± np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest jaki¶ rachunek.

Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowi±zek.

Może, błagam, nie pier.......?

Sprzedawca oklei się nalepkami mc, visa, itp, a przy kasie mówi "cash bitte?". Co do minimalnej kwoty to mam"tak± pewn± nie¶miało¶ć", ze zrozumieniem podchodzę do takich ograniczeń, 10, 20 czy max 30 zł. Wstyd, że o te 3 zł kelnerka tak walczyła (może szef kazał). Powinna 27 skasować, a herbata za free.

Data: 2012-02-26 10:47:31
Autor: maruda
W dniu 2012-02-26 09:58, mx pisze:
Nie mówię tu o płaceniu kart± np. za toaletę:-) ale 30 zł to juz jest
jaki¶ rachunek.

Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowi±zek.

Może, błagam, nie pier.......?

Nawzajem :)

Sprzedawca oklei się nalepkami mc, visa, itp, a przy kasie mówi "cash
bitte?". Co do minimalnej kwoty to mam"tak± pewn± nie¶miało¶ć", ze

Nie pamiętam jaka "instytucja" zarz±dzała kas± (okienkiem), które było jak najbardziej pooklejane "visami" itp. Miałem tam kupić znaczki skarbowe. Chciałem płaćkart± (~20zł). Wała! A co znacz± te naklejki? "Może pan Vis± wypłacić tutaj gotówkę."
;)

O ile się nie mylę, poczta też jest oklejona. Próbował kto¶ płaćkart± np abonament RTV (pomijaj±c ewidentn± głupotę samej tej czynno¶ci)?

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-02-26 11:17:05
Autor: Robert Tomasik
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Użytkownik "maruda" <maruda@null.com> napisał w wiadomo¶ci news:jicv3n$2im$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie masz racji, tyle, że osoba przed okienkiem nie jest stron± tej umowy. Na tego typu ograniczenia bardzo dobrze robi skarga do banku, który wydał kartę. Bank w umowie z klientem gwarantuje jej honorowanie. Po skardze Bank (który też nie ma umowy ze sklepem) przesyła j± dalej w ł±ńcuszku i dlatego ważne jest, by w skardze napsiać, kto obsługuje dany punkt. Na końcu ł±ńcuszka jest punkt, który ma umowę z firm± dostarczajac± terminal, w której jest do¶c wysoka kara finansowa za bezpodstawne niehonorowanie kart. Nie ma w tej umowie wpisu o minimalnej kwocie. Knajpa zapłaci karę, to na drugi raz okaże się, że i 5 zł da sie zapłacić. Ja kilka sklepów i punktów wyleczyłemw  ten sposób z limitów w mojej okolicy - bez wrzasków w sklepie i czepiania się personelu, który wykonuje po prostu polecenia szefa.

[...]

Zapłacisz, tylko jako¶ dziwne jest to rozliczane. Zdaje się, że jako wypłata gotówki, a nie transakcja bezgotówkowa i przy karcie kredytowej naliczana jest prowizja.

Data: 2012-02-26 11:22:44
Autor: Szymon
W dniu 2012-02-26 11:17, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ciekawe czy w przypadku kart debetowych z darmowymi wypłatami z bankomatów prowizja wyniosłaby zero. Bo też kiedy¶ słyszałem, że poczta uznaje tak± transakcję jako wypłata gotówki, a nie płatno¶ć bezgotówkowa.

Data: 2012-02-26 10:45:02
Autor: jureq
Dnia Sun, 26 Feb 2012 11:22:44 +0100, Szymon napisał(a):

[...]

To jest traktowana jako "wypłata w oddziałach innych banków" a nie jako "wypłata w bankomacie" i dla większo¶ci kart debetowych jest raczej drogie.

Data: 2012-02-27 17:03:02
Autor: Rafał Grzelak
jureq wrote:

> [...]

To jest traktowana jako "wypłata w oddziałach innych banków" a nie
jako "wypłata w bankomacie" i dla większo¶ci kart debetowych jest

Tak wlasnie jest. 'Płaciłem' kiedy¶ delfinkiem mb±kowym na poczcie -
5pln prowizji.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-02-26 12:37:12
Autor: Jacenty
On 26 Lut, 11:17, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Sk±d masz dane o karach?
Czy mam rozumieć, że skoro sklepy Lidl, które przez jakie¶ 10 lat
przyjmowały płatno¶ci kart± wył±cznie powyżej 20 zł pomimo skarg
składanych m. in. przez dyskutantów tego forum, płaciły bajońskie sumy
"za bezpodstawne niehonorowanie kart"?

Data: 2012-02-26 15:50:43
Autor: Krzysiek
On 26 Lut, 21:37, Jacenty <jgasow...@wp.pl> wrote:

Czy mam rozumieć, że skoro sklepy Lidl, które przez jakie¶ 10 lat
przyjmowały płatno¶ci kart± wył±cznie powyżej 20 zł

jednak nieraz spotyka sie sytuację, że sprzedawca nie czepia się tych
kilku złotych.
z reszt± czasem sam proponuje kartę przy niższej kwocie jak nie ma
drobnych by wydać;)

Data: 2012-02-27 00:24:29
Autor: Robert Tomasik
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Użytkownik "Jacenty" <jgasowski@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:e4faaa61-1f98-4995-99fb-2dbd0a5d637ed17g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Ze szkolenia.

[...]

Nie wiem. U mnie przestały sie wygłupiać po pierwszej skardze. Czy płacili karę, to nie wiem.

Data: 2012-02-26 12:32:31
Autor: Krzysztof Halasa
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
maruda <maruda@null.com> writes:

O ile się nie mylę, poczta też jest oklejona. Próbował ktoś płaćkartą
np abonament RTV (pomijając ewidentną głupotę samej tej czynności)?

Naklejenie naklejek dziwnym trafem jest uznawane praktycznie przez
wszystkich za ofertę... poza tylko jednym wyjątkiem, jeśli w grę wchodzi
jakiś urząd RP (włączając pocztowy). Tu nagle wszelkie ustalenia
i np. ustawy (Kodeks Cywilny) przestają mieć zastosowanie.

Nie dotyczy to tylko kart, problem jest znaaaacznie szerszy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-02-27 09:15:21
Autor: Jarek Andrzejewski
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
On Sun, 26 Feb 2012 12:32:31 +0100, Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl>
wrote:

[...]

wszystkich za ofertę... poza tylko jednym wyj±tkiem, je¶li w grę wchodzi
jaki¶ urz±d RP (wł±czaj±c pocztowy). Tu nagle wszelkie ustalenia
i np. ustawy (Kodeks Cywilny) przestaj± mieć zastosowanie.

Nie dotyczy to tylko kart, problem jest znaaaacznie szerszy.

ja kiedy¶ dr±żyłem temat braku kas fiskalnych na pocztach i dostałem
tylko odpowiedĽ nie na temat, że usługi pocztowe s± zwolnione z VAT.
Determinacji na dalsze dr±żenie już mi zabrakło...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-26 17:05:50
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 26 Feb 2012 09:17:09 +0100, RadoslawF napisał(a):

Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowi±zek.

Tylko w sytuacji, kiedy nie oferuje płatno¶ci kart± w ogóle. Kiedy
informuje, na przykład przez wywieszenie odpowiednich piktogramów, że
oferuje zapłatę kart±, to już takiej swobody nie ma. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2012-02-26 22:12:20
Autor: RobertS
[...]

czasem w menu lub innym widocznym miejscu jest info, że płatno¶ć kart± od kwoty X, jeżeli s± nalepki i nie ma info o ograniczeniach to zakładam, że zapłacić można każd± kwotę
miałem już sytuację, że chciałem zapłacić 50 zł, ale ponoć limit był min. 80 zł, powiedziałem że nie mam tyle, nie wiedziałem że jest limit i co dalej, jak zaproponowali wypłatę z bankomatu to zapytałem kto za to zapłaci, ze swojej strony propozycja płatno¶ci przelewem, a jak nie to niech wzywaj± policję czy kogo tam chc± i się okazało, że jednak można przyj±ć i 50 zł...

RobertS

Data: 2012-02-27 07:41:29
Autor: Olgierd
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
On Sun, 26 Feb 2012 09:17:09 +0100, RadoslawF wrote:

Przyjęcie karty do dobra wola "sprzedawcy" a nie obowiązek.

Ale przecieĹĽ sprzedawca nie "przyjmuje kartÄ™", lecz otrzymuje wynagrodzenie w pieniÄ…dzu.

Zastanów się zatem czy sprzedający ma obowiązek przyjęcia zapłaty... No w sumie nie ma ;-) ale wówczas jest w zwłoce względem kupującego.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-26 11:24:59
Autor:
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
jaki poseudo menager tej knajpy to co się dziwisz? s± miejsca gdzie jest
paypass/wave i limity... debile.
technicznie - 1zł jest granic±.

Data: 2012-02-26 16:09:39
Autor: Marcepan
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
s± miejsca gdzie jest
paypass/wave i limity... debile.

Niby dlaczego? Transakcja PP to nawet kilkadziesi±t razy większy koszt dla sprzedawcy niż tradycyjna transakcja kart±.

technicznie - 1zł jest granic±.

Na czym polega techniczna niemożno¶ć wpisania zera przed przecinkiem?

Data: 2012-02-26 19:26:10
Autor: Iksinski
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?

Użytkownik "Marcepan" <brak@tego.maila> napisał w wiadomo¶ci news:jidhti$s4v$1inews.gazeta.pl...

Niby dlaczego? Transakcja PP to nawet kilkadziesi±t razy większy koszt dla sprzedawcy niż tradycyjna transakcja kart±.

Uzasadnisz to twierdzenie?

Data: 2012-02-26 16:03:40
Autor: Krzysiek
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
On 26 Lut, 19:26, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

Uzasadnisz to twierdzenie?

może tu:
http://www.mastercard.com/us/wce/PDF/Poland.pdf

nie wiem czy ta tabela ma zastosowanie..może sa jakies inne umowy,
ponad to...

np. dla MCC Utilities (including Bill Payment) & Transportation &
Telecom
mamy
PayPass 1,50%
a chip full chip i Chip terminal jest 0,25zł.

wiec teraz zalezy od kwoty....

Data: 2012-02-27 10:29:02
Autor: Iksinski
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6b5cffc1-5cbe-4720-8b79-e85ebd2445c8db5g2000vbb.googlegroups.com...
On 26 Lut, 19:26, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:

wiec teraz zalezy od kwoty....

PayPass to jednorazowa transakcja na maksymalnie 50zł (przynajmniej wg mojej wiedzy).
1,5% z 50zł to 0,75zł, czyli zaledwie 3 razy więcej niż podałe¶ (0,25zł).

Do kilkudziesięciu razy więcej o których pisał Marcepan jeszcze sporo brakuje...

Data: 2012-02-27 21:11:31
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Iksinski pisze:

wiec teraz zalezy od kwoty....

PayPass to jednorazowa transakcja na maksymalnie 50zł (przynajmniej wg
mojej wiedzy).
1,5% z 50zł to 0,75zł, czyli zaledwie 3 razy więcej niż podałeś (0,25zł).

Do kilkudziesięciu razy więcej o których pisał Marcepan jeszcze sporo
brakuje...

Ale przecież PayPassem można zapłacić dowolną kwotę, także ponad 50zł... :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-26 19:43:22
Autor: PKL
Dnia 26.02.2012   <b1op.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał/a:
jaki poseudo menager tej knajpy to co się dziwisz? s± miejsca gdzie jest
paypass/wave i limity... debile.

Lublin, Tesco ul.Orkana
Zoo King,
Pani PayPassa pozwoliła użyć dopiero powyżej 10zł.
w dupie im się poprzewracało ;]

Data: 2012-02-26 17:31:57
Autor: Kenny
Użytkownik "Krasnal" <krasnalki2000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4f49e8f5$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nic nie zdzialasz. Pozostaje podkablowac do acquirera.

--
Pozdr.
Kenny

Data: 2012-02-27 18:19:54
Autor: Gabor
czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?
Nic nie zdzialasz. Pozostaje podkablowac do acquirera.

tak, rzeby dobić Polski biznes do końca:

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11092103,Ile_to_kosztuje__Transakcja_karta_platnicza.html

Data: 2012-02-27 21:21:03
Autor: DanW
W dniu 2012-02-27 18:19, Gabor pisze:
Nic nie zdzialasz. Pozostaje podkablowac do acquirera.

tak, rzeby dobi� Polski biznes do ko�ca:

http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,11092103,Ile_to_kosztuje__Transakcja_karta_platnicza.html

Płaciłem za hotel u naszych sąsiadów, bardzo prosta sprawa w Czechach, płacisz kartą to na fakturze jest doliczone dodatkowo 3% za taki typ płatności :) Pozdrawiam Dan.

Data: 2012-03-18 18:10:16
Autor: Krystek
[...]

Żeby? Jak sprzedawców nie stać na utrzymywanie terminala do płatności kartami to niech z niego zrezygnują, a ja z przyjemnością będę omijał takie miejsca w których nie mogę zapłacić kartą.

Ostatnio tak się naciąłem w aptece, czyli w miejscu, gdzie codziennie obraca się tysiącami, dziesiątkami tysięcy PLN: płatność od 20 zł (kupowałem lek z recepty, którego ceny wcześniej nie znałem - mógł kosztować 20 zł albo i 75; nie zawsze ma się tyle przy sobie). Dobrałem inne rzeczy do tych 20-tu złotych i zapłaciłem kartą, ale od teraz aptekę tę będę omijał z daleka.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

czy istnieje minimalna kwota transakcji KK?