czy istnieje nadal instytucja czasowej nieobecności?

Data: 2011-08-05 17:04:35
Autor: Przemek
czy istnieje nadal instytucja czasowej nieobecności?
Widzę dużo wątków w związku z doręczeniem dokumentów urzędowych/sądowych.
Kiedyś można było przy wyjeździe zawiadomić pocztę o czasowej nieobecności, ew. podać nowy adres.
Jak już kiedyś pisałem moja poczta dziwnie interpretuje kwestię upoważnienia do odbioru przesyłek sądowych (rozporządzenie ministra zawęża to co daje ustawa pocztowa).
Czy mogę zgłosić na poczcie, że mnie nie ma w domu 2 miesiące, mogę nawet podać adres zagranicą gdzie będę, czy jak przyjdzie przesyłka i nie zostanie odebrana, ale nadawca zostanie poinformowany o nowym adresie, to pierwotna przesyłka będzie uznana za skutecznie doręczoną czy nie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Przem

czy istnieje nadal instytucja czasowej nieobecności?