czy jesli moja zonba otrzyma darowizne to i ja ja otrzymam?

Data: 2009-04-23 20:52:04
Autor: zenek
czy jesli moja zonba otrzyma darowizne to i ja ja otrzymam?

Użytkownik "zorby" <zorby@poczta.beztego.onet.pl> napisał w wiadomości news:gsq8j1$5bs$1inews.gazeta.pl...
Witam, tesciowa chce mojej zonie ( córce) darowac dom, ale zeby nie płacic podatku to bedzie darowała tylko mojej żonie - z tego co sie dowiedziałem to zeby ominac podatek, to zona praktycznie na drugi dzien( ponoć nie ma jakiegos okreslinego czasu) moze darowac pół domu mi, tylko ze w takim wypadku zapłace 2x notariuszowi i wszystkie opłaty, natomiast zastanawia mnie czy jak tesciowa przepisze mojej zonie ( nie mamy zednej intercyzy czy innych rzeczy)  to czy jakos "automatycznie" nie staje ja sie współwłascicielem domu ???

Matka wie, co robi. W życiu różnie bywa i najlepiej wiedzą o tym rodzice. Jeśli będziesz zył z żoną to przecież nie będzie  problemu. Jeśli się rozwiedziecie,  to znaczy, że teściowa miała rację, ofiarowując dom córce.

Pozdrawiam-
zenek

Data: 2009-04-23 20:56:37
Autor: spp
zenek pisze:

[...]

Cóż, w takim razie to będzie dom żony, nie ich.

Ale to NTG.

--
spp

Data: 2009-04-23 21:19:50
Autor: zorby
[...]

nie o to chodzi, ona by i mi go przepisała 9 bo ogolnie 3/4 kosztów na dom ja poniosłem - tylko kredyt wziety był na nia wiec ona była wlascicielem) teraz łaski nie robi tylko poprostu chcemy ominąc 7% od wartosci bo to kupa kasy przy darowiznie tesciowa - ziec

Data: 2009-04-23 14:28:13
Autor: witek
zorby wrote:

nie o to chodzi, ona by i mi go przepisała 9 bo ogolnie 3/4 kosztów na dom ja poniosłem

oj, nie mów tego głośno w US, że finansowałeś dom teściowej.
Tak przy okazji wcale bym się nie zdziwł jakby po tej darowiźnie w stosunku do teściowej US rozpoczął kontrolę skąd miała kasę na budowę domu.

- tylko kredyt wziety był na nia wiec ona była
wlascicielem)

ale z samego kredytu zapewne domu by nie wybudbowała, wiec pytanie jak wyżej. Skąd wzięła resztę kasy.

I drugie pytanie od US , skąd ma kasę na spłacanie kredytu.

  teraz łaski nie robi tylko poprostu chcemy ominąc 7% od
wartosci bo to kupa kasy przy darowiznie tesciowa - ziec

skopaliście sprawę równo na samym początku, bo było wziąc kredyt na wszsystkich

Data: 2009-04-23 21:34:48
Autor: zorby
[...]

z kredytu

[...]

przecierz zarabia

skopaliście sprawę równo na samym początku, bo było wziąc kredyt na wszsystkich

jak byl zaciagany ja z zona nie zarabiałem wogóle

Data: 2009-04-23 15:01:13
Autor: witek
zorby wrote:

I drugie pytanie od US , skąd ma kasę na spłacanie kredytu.

przecierz zarabia

no, jeśli rata kredytu nie jest większa niż jej zarobki - koszty utrzymania
i  kredyt wystarczył na postawienie i wykończenie domu.

Ale z postu wynika, że do kredytu trzeba było jeszcze dołożyć.