czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?

Data: 2010-07-22 18:15:23
Autor: krzychu
czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?
moja plyta glowna to

ABIT NF7 v 2.0

system Windows XP SP2

chcialbym podlaczyc dysk

Seagate 1 TB Barracuda 7200.12 (32MB, Serial ATA II)

i moc cos na nim zapisywac/odczytywac ewentualnie jako dysk systemowy

Data: 2010-07-22 18:22:16
Autor: Czarek

http://allegro.pl/listing.php/search?string=kontroler&from_showcat=1&category=4459&buy=1&sg=0&change_view=1

--
Cz.

Data: 2010-07-22 18:44:06
Autor: Czarek
czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?
W dniu 2010-07-22 18:39, qwerty napisał/a:

Ta płyta ma sata.
Nie ma.
Wycinek z instrukcji: SATA 150 RAID (NF7-S/NF7-S2/NF7-S2G)

--
Cz.

Data: 2010-07-23 07:59:02
Autor: qwerty
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i29sjv$29en$4@news.mm.pl...
W dniu 2010-07-22 18:39, qwerty napisał/a:

Ta płyta ma sata.
Nie ma.
Wycinek z instrukcji: SATA 150 RAID (NF7-S/NF7-S2/NF7-S2G)

Kiedyś widziałem zmodyfikowany bios do NF7.

Data: 2010-07-23 09:00:48
Autor: Czarek
W dniu 2010-07-23 07:59, qwerty napisał/a:

Kiedyś widziałem zmodyfikowany bios do NF7.

No i co z tego?

--
Cz.

Data: 2010-07-23 11:51:25
Autor: BreloK

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:i29sjv$29en$4news.mm.pl...
W dniu 2010-07-22 18:39, qwerty napisał/a:

Ta płyta ma sata.
Nie ma.
Wycinek z instrukcji: SATA 150 RAID (NF7-S/NF7-S2/NF7-S2G)

Ma SATA I, więc spokojnie będzie działać z dyskiem  SATA II

Data: 2010-07-23 05:35:36
Autor: Matt
On 23 Lip, 11:51, "BreloK" <emailniejestdoste...@gmail.com> wrote:
Ma SATA I, więc spokojnie będzie działać z dyskiem  SATA II

NF-7 v2 nie ma SATA. Nie ma kontrolera, nie ma gniazdek na plycie.
NF-7S w dowolnej wersji ma SATA.

--
Regards
Matt

Data: 2010-07-23 14:48:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:305882a4-8212-4e39-a436-fbb7cd205a3e@g35g2000yqa.googlegroups.com...
NF-7 v2 nie ma SATA. Nie ma kontrolera, nie ma gniazdek na plycie.

Jesteś absolutnie pewien?
http://logout.hu/cikk/eg_veled_abit/teljes.html
Może jestem ślepy, ale co masz nad baterią na stronie, którą podałem powyżej?

Data: 2010-07-23 06:55:32
Autor: Matt
On 23 Lip, 14:48, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Jesteś absolutnie pewien?http://logout.hu/cikk/eg_veled_abit/teljes.html
Może jestem ślepy, ale co masz nad baterią na stronie, którą podałem powyżej?

Jestem absolutnie pewien, mialem te plyte. Na zdjeciu jest NF-7S

Ze strony abita:
http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=NF7&fMTYPE=Socket%20A&pPRODINFO=Specifications&fSEARCHTEXT=NF7

Model Chipset Features
NF7-S nForce2 SPP + MCP2-T SATA, IEEE1394
NF7 nForce2 SPP + MCP2
NF7-M nForce2 IGP + MCP2 Integrated GeForce4 MX

--
Regards
Matt

Data: 2010-07-23 07:02:19
Autor: Matt
czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?
Na tej aukcji masz zdjecie NF-7: widac ze gniazdek SATA jak i samego
kontrolera na niej nie ma (jest tylko zielona naklejka):

http://allegro.pl/item1159527315_abit_nf7_ver_2_0_nforce2_ddr_dual_spdif.html

--
Regards
Matt

Data: 2010-07-23 17:07:36
Autor: qwerty
czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?
Uzytkownik "Matt" <mateusz.wojcik@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:57bce1f0-8b7a-44cc-b1a6-194c4ad6dc39@x21g2000yqa.googlegroups.com...
Na tej aukcji masz zdjecie NF-7: widac ze gniazdek SATA jak i samego
kontrolera na niej nie ma (jest tylko zielona naklejka):

http://allegro.pl/item1159527315_abit_nf7_ver_2_0_nforce2_ddr_dual_spdif.html

Wystarczylo napisac, ze jestes absolutnie pewien.  Wydawalo mi sie, ze w ver. 2 dodali.

Data: 2010-07-23 22:51:02
Autor: astro
czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?
Potrzebujesz kontrolera SATA na PCI lub redukcji ATA -> SATA.
Najprawdopodobniej zasilacz nie posiada odpowiedniej wtyczki, musisz wiec
nabyc redukcje MOLEX -> SATA.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-07-28 14:49:51
Autor: jurajski Jaskiniowiec
Dnia 23-07-2010 o 22:51:02  napisał(a):

Potrzebujesz kontrolera SATA na PCI lub redukcji ATA -> SATA.
Przy okazji trzeba dodac, ze w niektorych dyskach trzeba zaslepke  zalozyc/przelozyc, co by taki dysk pracowal jako SATA I.

Najprawdopodobniej zasilacz nie posiada odpowiedniej wtyczki, musisz wiec
nabyc redukcje MOLEX -> SATA.

Bywaja takie dyski, ktore maja jedno i drugie, ale fakt faktem, coraz  czesciej nie maja i trzeba dokupic :-)

czy jest mozliwe podlaczyc dysk SATA na plycie bez SATA ?