czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"

Data: 2011-02-14 14:37:10
Autor: mz
czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
Ratowałem raz człowieka.
Nie zastanawiałem się czy jest nosicielem HIV czy czegoś tam innego. Liczyło się jego zycie i nie było czasu na myslenie o pierdołach o których piszecie.
Nie udało się. Później sie dowiedziałem, że osoba ta miała pęknięte serce i dlatego się nie udało.

A jesli chciałbyś pomóc to zamiast gadać zapisz się na jakiś takiś kurs.

Data: 2011-02-14 17:39:02
Autor:
czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
Ratowa³em raz cz³owieka.
Nie zastanawia³em siê czy jest nosicielem HIV czy czego¶ tam innego. Liczy³o siê jego zycie i nie by³o czasu na myslenie o pierdo³ach o których piszecie.

Je¶li Twoje ¿ycie jest mniej warte od ¿ycia drugiego cz³owieka to rzeczywi¶cie mog± byæ to dla Ciebie pierdo³y. Moim zdaniem wykaza³es siê g³upot±. Zasad± jest bowiem przede wszystkim zdrowie i ¿ycie ratuj±cego.

PS. Ratowa³em kilka razy, ale tylko raz przy powa¿nym wypadku i... uratowa³em :) Ale zanim siê zabra³em do roboty musia³em siê przebiæ przez ok. 30 osobowy t³um gapiów, w tym jednemu odpowiedzieæ, by siê odpier..., gdy zacz±³ mnie szturchaæ za ramiê i mówiæ, bym przesta³, bo mogê zaszkodziæ.

Data: 2011-02-14 20:44:14
Autor: Tadeusz

Użytkownik "mz" <> napisał w wiadomości ...

Później sie dowiedziałem, że osoba ta miała pęknięte serce i dlatego się nie udało.

nie no bez jaj...
połknął mini ładunek wybuchowy???
bo inaczej nie wyobrażam sobie "pęknięcia serca"

Data: 2011-02-14 20:52:47
Autor: spp
W dniu 2011-02-14 20:44, Tadeusz pisze:

[...]

Może miał tylko złamane?

--
spp

Data: 2011-02-14 22:05:22
Autor: Massai
Tadeusz wrote:

> [...]

nie no bez jaj...
połknął mini ładunek wybuchowy???
bo inaczej nie wyobrażam sobie "pęknięcia serca"

Przebyty zawał, blizna, poszerzona komora np. na tle nadciśnienia, i
trach w bliźnie...

Masować sobie można do wiwatu, bo ma krew w osierdziu, czyli tzw.
tamponadę serca, co utrudnia napełnianie komór, i drastycznie
zmniejsza rzut serca, głównie prawego.
 To ten stan co na filmach pokazujÄ… czasami, że siÄ™ wkÅ‚uwajÄ… w
serce strzykawką i aspirują krew, żeby ją usunąć z osierdzia.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-15 07:11:24
Autor: mz

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:ijc0mj$b25$1newsread1.aster.pl...

[...]

Wypadek samochodowy, osoba wypadła z samochodu podczas koziołkowania.

Data: 2011-02-16 14:18:09
Autor: Asia
W dniu 14.02.2011 14:37, mz pisze:
[...]

Trzeba było się zapisać na taki kurs - to wiedziałbyś, że pierwszą
rzeczą jaką należy upewnić się czy nie ma zagrożeń oraz wiedział, że
bezpieczeństwo ratownika jest podstawą.

Choć prawdopodobnie w opisanej przez wątkotwórcę sytuacji mogło nie być
zagrożeń dla ewentualnego ratownika, były też inne osoby które mogłyby
zapewnić bezpieczeństwo na drodze.

Data: 2011-02-16 14:44:59
Autor: mz

Użytkownik "Asia" <asia@wpwpw.net> napisał w wiadomości news:ijgiqg$dqj$1news.dialog.net.pl...
[...]

Widzicie ludziki, nie musiałem sie martwić czy mnie coś rozjedzie bo wszystko było ok 30 m w polu od drogi.

czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"