czy komornik moĹźe

Data: 2013-08-28 01:24:51
Autor: Jawi
czy komornik moĹźe
Uczestniczyłem dziś w dyskusji.
Jest dłużnik, ma kilka kredytów, w tym jeden hipoteczny.
Wszystkie są ściągane przez komornika, za wyjątkiem tego hipotecznego, ten kredyt jest spłacany.
Każdy jest z nich zaciągnięty w innym banku.
I pytanie: Czy komornik może zająć nieruchomość obciążoną kredytem spłacanym w jednym banku na rzecz innych wierzycieli?
Moim zdaniem to uderza w interes banku udzielającego kredytu pod zastaw nieruchomości.

Data: 2013-08-27 20:15:00
Autor: witek
czy komornik moĹźe
Jawi wrote:
[...]

komornik moze zajac co chce.
przy czym pytanie co rozumiesz przez zajecie.
jesli masz na mysli sprzedaz, to tu są już konkretne przepisy co z tego i w jakiej kolejnosci jest zaspokajane.
Przy czym komornikowi zwisa czy on cos z tego dostanie czy nie.
Po prostu ci tą nieruchomość sprzeda chocby na zlość.
Albo dlatego, ze ma kolege, ktory chetnie ją kupi za bezcen.

Data: 2013-08-28 00:01:36
Autor: Kris
czy komornik może
W dniu środa, 28 sierpnia 2013 03:15:00 UTC+2 użytkownik witek napisał:
Albo dlatego, ze ma kolege, ktory chetnie ją kupi za bezcen.
Bzdura.

Data: 2013-08-28 08:33:43
Autor: Liwiusz
czy komornik moĹźe
W dniu 2013-08-28 03:15, witek pisze:
Jawi wrote:
[...]

Po sprzedaży nieruchomości w pierwszej kolejności zostanie zaspokojony bank. Poza tym czym innym zajęcie, a czym innym sprzedaż. Od jednego do drugiego droga daleka. Nawet jak nie planujemy nieruchomości sprzedać, to warto zabezpieczyć się na niej, aby nie dopuścić do "odpływu majątku" od dłużnika.

[...]

Bzdura jakich mało. Niech jeden z drugim, którzy tak krzyczą, że nieruchomości są sprzedawane za bezcen, przystąpią do licytacji, to kupią ją za bezcen+1000zł. W praktyce często jest tak, że nieruchomość w ogóle się nie sprzedaje (z różnych przyczyn,zbyt wysokiej ceny, nieatrakcyjności itp.).

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 05:10:49
Autor: witek
czy komornik moĹźe
Jawi wrote:
[...]

a czasami sie sprzedaja za 2/3 wartosci, a czasami jeszcze taniej.
I co z tego, ze nie moze. I co zrobisz komornikowi jak chałupę wystawi taniej i pojdzie. Mozesz co najwyzej glosno pokrzyczec. Na sad i tak cie nie bedzie stac zapewne.
Nie pisz mi o uczciwosci komornikow.

Data: 2013-08-28 12:21:49
Autor: wromek
czy komornik może
[...]

wycene robi rzeczoznawca, nie komornik. na wycene mozna sie poskarzyc (tzn. zaskarzyc) co nie zmeinia faktu, ze im nizsza wycena tym wieksza szansa na sprzedaz nieruchomosci drozej, bo przyjdzie wiecej ludzi i bedzie licytowac.
komornik nie sprzedaje za 2/3 wartosci tylko wystawia za 3/4 ceny oszacowania na pierwszą licytację a za 2/3 ceny oszacowania na drugą.
widywałem przypadki, ze nieruchomsoc szla w drugiej licytacji za kwote wieksza niz 3/4 ceny oszacowania (a czasami szla za cene wieksza niz cena rynkowa).

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-31 09:36:57
Autor: poreba
czy komornik może
Dnia Wed, 28 Aug 2013 12:21:49 +0200, wromek napisał(a):

a czasami sie sprzedaja za 2/3 wartosci, a czasami jeszcze taniej./.../
Nie pisz mi o uczciwosci komornikow.
wycene robi rzeczoznawca, nie komornik. na wycene mozna sie poskarzyc
Można, można... Po ilu latach i i po ilu przypadkach 'zadzialała' procedura
ochronna?
http://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/szczytno-skazany-prawomocnie-komornik-nadal-prowadzi-kancelarie/f5774

--
pozdro
poreba

Data: 2013-08-31 11:27:58
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-31 09:36, poreba pisze:
[...]

Chyba nie wiesz o czym piszesz. Zaskarżenie wyceny hamuje sprzedaż do momentu rozpatrzenia zażalenia przez sąd. Egzekucja z nieruchomości to sprawa na lata. Nie wiem jaką cipą musi być dłużnik, aby dopuścić do sprzedania takiej nieruchomości "za bezcen".

--
Liwiusz

Data: 2013-09-01 03:24:33
Autor: poreba
czy komornik może
Dnia Sat, 31 Aug 2013 11:27:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]
Faktem jest, że nie znam przepisów regulujących sprawy egzekucji.

Egzekucja z nieruchomości to sprawa na lata.
Jednakże szczycieńskiemu komornikowi udało zalatwić kilka spraw szybko,
sprawnie i na szkodę - głównie - dłuzników, kilku. Ale przecież komornicy krysztalowi są, a jak nie są, to tylko 'cipa' nie da
się zmielić lokalnemu układowi - w 100% zadziała 'system', taaa

--
pozdro
poreba

Data: 2013-09-01 07:33:16
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-09-01 03:24, poreba pisze:
[...]

Nie znam szczegółów.

Ale przecież komornicy krysztalowi są, a jak nie są, to tylko 'cipa' nie da
się zmielić lokalnemu układowi - w 100% zadziała 'system', taaa

Polacy to jeden z najbardziej cwanych i kombinatorskich narodów, w dobrym tego słowa znaczeniu. Nasi rodacy jeżdżą po całej Europie, sprowadzają wraki, które potem sprzedają jako pełnosprawne samochody. Miliony osób wyemigrowało "na zmywak", aby lepiej zarabiać. W promocji w Mediamarkt ludzie zabijają się w kolejkach po tańsze golarki.

A Ty mi chcesz wmówić, że komornik sprzedaje nieruchomości za "bezcen" i jeszcze nikt się nie pokapował, że można z tego skorzystać?

Przypomnę tylko, że komornik sprzedaje nieruchomości *na licytacji*.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 10:41:10
Autor: wromek
czy komornik może
[...]

Byłem już na kiludziesięciu licytacjach nieruchomości. Czasami nie szły nawet w drugiej a czasami szły w pierwszej i się o nią zabijali. Wszystko zależy od tego, co to za nieruchomość, gdzie i jaka jest wycena. Kolega komornika może tak samo kupić nieruchomosć jak ja czy ktokolwiek inny.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-28 09:36:59
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik moĹźe
On Wed, 28 Aug 2013, Jawi wrote:

I pytanie: Czy komornik może zająć nieruchomość obciążoną kredytem spłacanym w jednym banku na rzecz innych wierzycieli?

  Już wiesz że może.

Moim zdaniem to uderza w interes banku udzielającego kredytu pod zastaw
nieruchomości.

  W jaki niby sposób?
  Chyba nie kojarzysz, jak działa hipoteka.
  Dla korzystające z zabezpieczenia z grubsza jest przecież obojętne, komu
będzie licytował nieruchomość - również jakby została sprzedana.
  To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.
  Jak ktoś to kupi a nie spłaci "pierwotnej" hipoteki to mu nabytą
nieruchomość zabiorą i już.

  Odwróciłeś kota ogonem (na 100% założyłeś, że to jest FIFO) i się
dziwisz że nie przystaje do wyobrażeń ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-28 09:43:22
Autor: Liwiusz
czy komornik może
  To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.

Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 10:42:55
Autor: wromek
czy komornik może
  To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.

Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

Dokładnie, nawet jak kupisz kradzione auto na licytacji komorniczej to masz je czyste ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-28 10:47:03
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 10:42, wromek pisze:
[...]

Nad tym się nie zastanawiałem. Potrafisz uzasadnić?

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 11:51:27
Autor: wromek
czy komornik może
Nad tym się nie zastanawiałem. Potrafisz uzasadnić?

Przepisami w tej chwili nie (tylko po dyskusjach z licytantami). Ale czy wyobrażasz sobie możliwość, że komornik musi oddać komuś jego własność po wyegzekwowaniu kwoty i zaspokojeniu wierzyciela?

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-28 14:23:24
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 11:51, wromek pisze:
[...]

Przede wszystkim nie wyobrażam sobie, aby prawowity właściciel rzeczy nie mógł jej odzyskać tylko dlatego, że została sprzedana przez komornika. Jak odkręcić? Tak samo jak z innej sprzedaży. Pojazd wraca do właściciela, a roszczenie o zwrot ceny kupujący ma do sprzedającego, czyli do licytowanego dłużnika.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 19:32:16
Autor: wromek
czy komornik może
[...]

Wg mnie to tak nie działa. Kupujesz na licytacji bez wad prawnych tak samo jak neiruchomość.
Skoro Ciebie to tak bardzo nurtuje to poszukam podstaw...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-28 20:55:03
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 19:32, wromek pisze:
[...]

To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 15:56:41
Autor: witek
czy komornik może
Liwiusz wrote:

To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem. Trzeba najpierw zostac dluznikiem.

Data: 2013-08-28 23:05:13
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 22:56, witek pisze:
Liwiusz wrote:

To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem.

Toż piszę, że przecież to bardzo łatwo ukartować, jeśli stawką miałoby być legalne sprzedanie kradzionych rzeczy.

Trzeba
najpierw zostac dluznikiem.

To chyba prostsze niż pie***enie.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 23:08:23
Autor: wromek
czy komornik może
To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem. Trzeba najpierw zostac dluznikiem.

hehe akurat podstawionym dluznikiem tez latwo zostac. widywalem takie patenty.
kupowali dluznikowi starego rupiecia za marne grosze, ktorego cena gieldowa byla ok i wierzyciel bral udzial w licytacji i podbijal, jak napompowal cene kilka x cena zakupu rupiecia to odpuszczal. wszyscy zadowoleni: komoras bo swoje zabral, wierzyciel i dluznik, ktory dostawal dzialke ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-29 00:03:04
Autor: PMG
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 20:55, Liwiusz pisze:

[...]

Nie wiem czy komornik może zająć fanty pochodzące z kradzieży ale na licytacji komorniczej kupujesz rzeczy tzn. ruchomości (art 879 kpc) i nieruchomości (art 1000 kpc) bez obciążeń.

Data: 2013-08-29 06:43:02
Autor: Liwiusz
czy komornik może
W dniu 2013-08-29 00:03, PMG pisze:
[...]

Może (musi) zająć wszystko będące we władaniu dłużnika.

ale na
licytacji komorniczej kupujesz rzeczy tzn. ruchomości (art 879 kpc) i
nieruchomości (art 1000 kpc) bez obciążeń.

Nie jestem przekonany, czy to o takie "obciążenia" chodzi.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-30 09:40:56
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik może
On Wed, 28 Aug 2013, wromek wrote:

[...]

  Mnie intryguje takie pytanie - od kiedy *ujawnione* obciążenie
rzeczy miałoby być "wadą prawną"?
(i rzecz jasna, to osobna sprawa od "bez obciążeń"!)

  Przecież nieruchomość obciążona hipoteką nie jest wadliwa ("wadliwa
prawnie") - nabywca wie co kupuje. Nieruchomość razem z długiem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 21:59:38
Autor: wromek
czy komornik może

 Mnie intryguje takie pytanie - od kiedy *ujawnione* obciążenie
rzeczy miałoby być "wadą prawną"?
(i rzecz jasna, to osobna sprawa od "bez obciążeń"!)

wyraziłem się nieprecyzyjnie - tak na szybko ;)

 Przecież nieruchomość obciążona hipoteką nie jest wadliwa ("wadliwa
prawnie") - nabywca wie co kupuje. Nieruchomość razem z długiem.

jak kupujesz "u komornika" to nie kupujesz razem z dlugiem, kupujesz czyste...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-04 23:24:14
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik może
On Wed, 4 Sep 2013, wromek wrote:

[...]

  Skoro już pociągnąłeś wątek, to przy okazji wrócę do meritum.

  Nie sprawdzałem w przepisach, nie mam czasu i zdrowia aby w tej chwili
rozłożyć na drobne chwilowo zbędną mi wiedzę :), ale rozwiązanie
wygląda na proste.

  Tak mnie w którymś momencie, zupełnie asynchronicznie ;) oświeciło
gdzie leży błąd w pytaniu które sugerujesz, a raczej w odpowiedzi
którą sugeruje zadane pytanie.
  Otóż CO ZAJMUJE KOMORNIK oraz CO SPRZEDAJE KOMORNIK, oto jest pytanie :)

  Przecież komornik nie zajmuje nieruchomości oderwanej "prawnie".
  Zajmuje nieruchomość WRAZ Z HIPOTEKĄ, prawda?
  Natomiast, jak słusznie prawisz, sprzedaje "bez obciążeń".

  No to licytuje, spłaca poprzednich khem... jak to by się nazywało,
"obciążycieli" (wierzycieli hipotecznych?) i *resztę* która mu
została bierze dla siebie ;)
  Bo dla wierzyciela, który zlecił egzekucję "ohipotekowanej"
nieruchomości, po potrąceniu kosztów komorniczych, może już
za wiele nie zostać. A dla dłużnika tym bardziej.
  Ale wierzyciele którzy byli "wcześniej na stosie" są w ten
sposób zabezpieczeni zgodnie z ideą działania "stosu hipotecznego".

  To nie po stronie kupującego pozostaje obciążenie hipoteczne,
ono jest po stronie dłużnika - przez to, że mniej długu zostanie
zaspokojone.
  I wierzycielowi nie opłaca się zlecanie egekucji z nieruchomości
obciążonej 100% hipoteką, bo nie dostanie ani złotówki, a koszty
komornicze musi skredytować.

  Dobrze gadam?
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-04 16:31:14
Autor: witek
czy komornik może
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

nie.

na zlosc ci zrobie puszcze z torbami chocbym sam miał nic z tego nie miec.

Data: 2013-09-05 09:37:08
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik może
On Wed, 4 Sep 2013, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

  A to możesz mieć rację.
  Szczególnie jak dłużnik "nic innego nie ma" bo wszystko na małżonka przepisane.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 10:10:35
Autor: wromek
czy komornik może
nie.

na zlosc ci zrobie puszcze z torbami chocbym sam miał nic z tego nie miec.

żadna "instytucja" tak nie działa (tu istnieje jakaś racjonalność). osoby prywatne czasami tak działają.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-05 10:08:56
Autor: wromek
czy komornik może

 Dobrze gadam?

"instytucje" uzywaja tylko kalkulatorów, tu emocje są wyłączone. jesli osbiorą 20 tys ze 100 zadłuzenia to i tak będą licytować.
jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140 tys. nier a 300 zadluzenie)
komornik swoje 8-15 proc bierze od razu, potem sąd dzieli reszte ale to zawsze przychód i cześciowa spłata zadłużenia. reszte odbiorą sobie później od osoby lub od dzieci...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-05 12:17:45
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik może
On Thu, 5 Sep 2013, wromek wrote:

"instytucje" uzywaja tylko kalkulatorów, tu emocje są wyłączone. jesli
osbiorą 20 tys ze 100 zadłuzenia to i tak będą licytować.

  A to jest oczywiste.
  Miałem na myśli obciążenie bliskie 100% wartości, tak że zostaje
tylko na wynagrodzenie komornika i pokrycie innych kosztów.

jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy
niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140
tys. nier a 300 zadluzenie)

  300 złotych?
  Chyba gdzieś widziałem taki opis - ale dłużnik się "zasłużył",
już nie pamiętam czy skarga coś dała.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-05 13:52:44
Autor: wromek
czy komornik może
[...]

oni sprzedadzą nawet jak bedzie 300% obciazenia, komornik zabierze ok. 8 a reszta to i tak jakis tam przychod...
koszty komornicze i pochodne to zawsze jest maly % przy wartosci nieruchomosci... tzn. gdyby to bylo 200 zł do odzyskania to pewnie by olali ale jak to bedzie 100 kpln z 300 kpln to na pewno sie pokuszą.

jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy
niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140
tys. nier a 300 zadluzenie)

300 kpln...

 300 złotych?
 Chyba gdzieś widziałem taki opis - ale dłużnik się "zasłużył",
już nie pamiętam czy skarga coś dała.

chodzi mi o 300 kpln...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-09-06 00:30:07
Autor: Gotfryd Smolik news
czy komornik może
[...]

  Minus 200%? ;)

koszty komornicze i pochodne to zawsze jest maly % przy wartosci
nieruchomosci... tzn. gdyby to bylo 200 zł do odzyskania to pewnie by olali
ale jak to bedzie 100 kpln z 300 kpln to na pewno sie pokuszą.

  100 z 300 oczywiście.
  Ale mowa była o obciążeniu prawie 100%.
  Czyli 0 z 300, zakładając że się nie pomyliłem w rozumowaniu.
  Przypomnę: *nabywca* jest zwolniony z obciążeń.
  Ale to nie znaczy że *sprzedawca* (czyli komornik) jest zwolniony
z obciążeń. Mi wychodzi że to on ma spłacić (z wylicytowanej kwoty)
hipoteki, i jakoś gryzie mi się to z Twoim pomysłem licytowania
nieruchomości obciążonej na 300% :)

jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140 tys. nier a 300 zadluzenie)

300 kpln...

  Jasne, nie zajarzyłem że tu piszesz "dług" a nie "obciążenie
hipoteczne", wnoszę o ułaskawienie.
  To oczywiście ma sens.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-06 07:28:55
Autor: wromek
czy komornik może
 Minus 200%? ;)

Jak minus 200?!

[...]

Nabywca tak ale sprzedawca to dlużnik a nie komornik. Dlużnik dalej ma do spłacenia część przewyzszającą przychód ze sprzedaży nieruchomości.

[...]

Sprzedawca to dłużnik. Komornik tylko "pomaga" nieporadnemu dłużnikowi sprzedać dobra i spłacić długi ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-08-29 00:36:54
Autor: Jawi
czy komornik może
W dniu 2013-08-28 09:43, Liwiusz pisze:
  To jest stos (LIFO) i nabywca (lub kolejny obciążający) nabywa (lub
obciąża) nieruchomość JUŻ OBCIĄŻONĄ.

Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

ha :) to jak komornik sprzeda nieruchomość, to co z kredytem hipotecznym na tej nieruchomości?
Bo kredytobiorca niewypłacalny. Komornik spłaci wierzycieli innych, a ten bank na rzecz którego był ten zastaw zostaje bez nieruchomości i z dłużnikiem bez kasy?

--

czy komornik moĹźe