czy komornik nie chce za dużo?

Data: 2010-05-05 15:31:15
Autor: neoniusz
czy komornik nie chce za dużo?
Dwa lata temu miałem sprawe w Sądzie Rejonowym, w. grodzki ze straza miejska. Dostalem grzywne 300zl i 80zl kosztow sadowych. Poprosilem o rozlozenie na raty - udalo sie na 5 rat po 76zł. Zapłaciłem 2 z tych rat i jakos reszta mi uleciała z pamieci. Dzis zjawil sie komornik i stwierdzil, ze musze zaplacic 228zl (pozostala kwota, czyli 3 raty), 257,83zl jako koszty komornika i 11,30zł za koszty korespondencji. Te koszty komornicze wydaja mi sie nieproporcjonalnie duze. Czy tak byc powinno czy cos kombinuja? Da sie jakos tego uniknac? Jestem studentem i podwojenie kwoty wydaje mi sie przesada - o ile bez problemu zaplacilbym ta pierwsza, pozostala - 228zl, to juz 580zl wydaje sie przesada.

Data: 2010-05-05 15:45:00
Autor: Icek
[...]

trzeba bylo placic na czas. 78 zeta to nie klopot ale jak widac potrafi
urosnac do 580

Choc w mojej ocenie to i tak malo bo wydawalo mi sie, ze prowizja komornika
jest ciut wyzsza (ta minimalna)

Mozesz czekac az zadecyduje, ze jestes niesciagalny i wtedy dobrowolnie
zaplacic.Po takim kroku sad zdecyduje o zamianie kary na odsiadke (masz czas
do dnia wyznaczonego zaakomodowania w pierdlu). Wiec wtedy czasu jest
niewiele.

Icek

Data: 2010-05-05 16:15:11
Autor: neoniusz
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hrrtui$mbv$1node2.news.atman.pl...
trzeba bylo placic na czas. 78 zeta to nie klopot ale jak widac potrafi
urosnac do 580

Madry Polak po szkodzie ;)

Data: 2010-05-05 18:59:46
Autor: Jacek
czy komornik nie chce za dużo?

trzeba bylo placic na czas. 78 zeta to nie klopot ale jak widac potrafi
urosnac do 580
A gdybyś najpierw przeczytał, a potem dopiero napisał cokolwiek...

Albo lepiej nic nie pisz.

Data: 2010-05-06 09:21:40
Autor: Icek
> [...]
> czas
> do dnia wyznaczonego zaakomodowania w pierdlu). Wiec wtedy czasu jest

Albo lepiej nic nie pisz.

ale masz cos do mojej wypowiedzi? Jakis konkret do zarzucenia ? Czy cos z
jakims przepisem jest niezgoden?

Icek

Data: 2010-05-10 15:10:21
Autor: Nostradamus

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hrtq1s$rbi$1node1.news.atman.pl...

Albo lepiej nic nie pisz.

ale masz cos do mojej wypowiedzi?

Nie żartuj ;)  Od popierdułki chcesz coś konkretnego??

Data: 2010-05-05 15:45:52
Autor: mi
czy komornik nie chce za duÂżo?
neoniusz wrote:
pozostala - 228zl, to juz 580zl wydaje sie przesada.

Ale o co Ci chodzi? Chcesz odjąć panu komornikowi nowego SUV-a spod kancelarii? Ludzie to zawistni są, no nie mogę...

Chcieliście państwa naiwności społecznej troszczącego się o wszystkich (a o swoich sprywatyzowanych funkcjonariuszy najbardziej), to o co chodzi?! Ludziom to nigdy się nie dogodzi.

mi

Data: 2010-05-05 16:14:38
Autor: neoniusz
czy komornik nie chce za du?o?
Użytkownik "mi" <mariano.italianoWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:hrrsqi$ehq$1news.onet.pl...
[...]

Taaa, dziekuje za odpowiedz na temat.

Data: 2010-05-05 16:31:01
Autor: Liwiusz
czy komornik nie chce za du?o?
neoniusz pisze:
[...]

   Wysokość opłaty egzekucyjnej to:

- 15% egzekwowanego roszczenia (w niektórych sytuacjach [np. egzekucja z rachunku bankowego] - 8%, nie mniej niż 1/10 średniego wynagrodzenia). Tyle w temacie. Dziękuję, do widzenia.

--
Liwiusz

Data: 2010-05-05 15:50:53
Autor: qwerty
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrrs0h$c8a$1@news.onet.pl...
[...]

Trzeba było płacić w terminie, a nie teraz kombinować.

Data: 2010-05-05 16:15:32
Autor: neoniusz
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hrrt3c$15p$1news.task.gda.pl...
Trzeba było płacić w terminie, a nie teraz kombinować.

Dziekuje, Wujku Dobra Rada.

Data: 2010-05-05 15:52:51
Autor: szerszen
czy komornik nie chce za dużo?

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hrrs0h$c8a$1@news.onet.pl...

pozostala - 228zl, to juz 580zl wydaje sie przesada.

przesada sa klopoty z pamiecia, pewne koszty komornicze sa niezalezne od tego czy to 200, czy 200 tysiecy

Data: 2010-05-05 16:16:14
Autor: neoniusz
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hrrt71$1cu$1news.task.gda.pl...
pozostala - 228zl, to juz 580zl wydaje sie przesada.

przesada sa klopoty z pamiecia, pewne koszty komornicze sa niezalezne od tego czy to 200, czy 200 tysiecy

Wczesniej tego nie wiedzialem - tutaj tez nikt nic madrego nie napisal. Dopiero teraz z innego zrodla dowiedzialem sie, ze jest to 1/10 przecietnego wynagrodzenia.

Data: 2010-05-10 21:31:19
Autor: Przemysław

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:hrrs0h$c8a$1news.onet.pl...
[...]

Proponuję najprostszy "myk", ale bez gwarancji, że się uda, przy czym nic nie tracisz.
Zapłać wierzycielowi czyli Sądowi kwotę główna i ew. pokaż dowód wpłaty komornikowi, a najlepiej wyślij listem.
Reszta zależy od up... sorry, poziomu desperecji komornika. Jak trafisz na upartego - to dopłacisz resztę, ale masz szansę, że
da sobie spokój.

P.

czy komornik nie chce za dużo?