[SKRADZIONY(?) WAWA] - czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?

Data: 2011-05-27 08:38:53
Autor: Piotr
[SKRADZIONY(?) WAWA] - czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
Czesc,

Czy komus nie ukradziono Klein Palomino czerwony, na oko taki:

http://bikeboard.pl/index.php?d=galeria&g=4&art=739&m=5&skom=1

- amory Foxa
- hamulce tarcze XTR
- licznik na kierownicy
- rogi krotkie karbonowe

???

Pytam bo jakis typ lazil wczoraj ok. 2330 po dworcu Warszawa Zachodnia, chcac go sprzedac za 200 zl ('bo go suszylo' - jak twierdzil, twierdzil, ze kupil rok temu w Swinoujsciu za 1320 zl...

Jakby komus skradziono taki to prosze o kontakt, facet chyba probowal dojechac pociagiem do Trojmiasta, ale nie wzieli go z rowerem.

Jesli nie kradziony - to jakas super okazja ;)

Data: 2011-05-26 23:48:25
Autor: Piotrpo
On 27 Maj, 08:38, Piotr <zx040...@gmail.com> wrote:
[...]

To trzeba było pogonić do pracy jaki¶ patrol na dworcu.

Data: 2011-05-27 09:10:42
Autor: Piotr
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
To trzeba było pogonić do pracy jaki¶ patrol na dworcu.

Nie dało się, tłok, 6 minut na przesiadkę no i w sumie to tylko moje podejrzenia, jakbym wezwał patrol to typ się wykręci, powie np. że nie sprzedaje roweru i co...puszcz± go wolno...

W sumie mogłem odkupić za te 200 zł i potem szukać wła¶ciciela, nie wpadłem na to...

Data: 2011-05-27 09:22:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Piotr pisze:
[...]

Spisz± numery ramy i spisz± faceta. A to już krok to ewentualnego odzyskania sprzętu/kasy o ile rower kradziony.

Seco

Data: 2011-05-27 09:32:12
Autor: Piotr
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
Spisz± numery ramy i spisz± faceta. A to już krok to ewentualnego
odzyskania sprzętu/kasy o ile rower kradziony.

Hmm...no to szkoda, nie s±dziłem, że to tak. Ale ja bym musiał odpu¶cić poci±g chyba i go trzymać za rękę, bo przecież zanim przyjd± to on odjedzie...

Data: 2011-05-27 09:42:15
Autor: bans
W dniu 2011-05-27 09:32, Piotr pisze:

Ale ja bym musiał odpu¶cić
poci±g chyba i go trzymać za rękę, bo przecież zanim przyjd± to on
odjedzie...

WeĽ i już się nie pogr±żaj.

--
bans

Data: 2011-05-27 09:54:14
Autor: Piotr
[...]

Jak to nie pogr±żaj - a jak ty to sobie wyobrażasz, że taki facio będzie czekał grzecznie na Policję?

Chodzi po peronie i zagaduje ludzi, zanim się pokapowałem, że to jaki¶ lepszy rower i że może być kradziony - to musiałem z nim porozmawiać, facio chyba wyczuł sprawę bo zacz±ł się tłumaczyć, że kupił itd. i poszedł sobie, kręcił się obok schodów i znikn±ł mi z oczu...

I co - Policja przyjedzie ci za 20 minut, je¶li wogóle - to już go tam nie będzie...a pewnie nie przyjedzie - bo co ja będę zgłaszał "wydaje mi się, że kto¶ próbuje sprzedać kradziony rower" - my¶lisz, że oni będ± ganiać po okolicy i szukać faceta?

Data: 2011-05-27 01:09:09
Autor: Piotrpo
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
On 27 Maj, 09:54, Piotr <zx040...@gmail.com> wrote:

I co - Policja przyjedzie ci za 20 minut, je li wog le - to ju go tam
nie b dzie...a pewnie nie przyjedzie - bo co ja b d zg asza "wydaje mi
si , e kto pr buje sprzeda kradziony rower" - my lisz, e oni b d
gania po okolicy i szuka faceta?

Przesadzasz - czasami oni naprawdę co¶ zrobi±. Wiem, że już po sprawie
- w przyszło¶ci polecam po prostu telefon pod 112 - możesz już z
poci±gu ;)

Data: 2011-05-27 08:03:20
Autor: Olgierd
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
Dnia Fri, 27 May 2011 09:54:14 +0200, Piotr napisał(a):

WeĹş i juĹĽ siÄ™ nie pogrÄ…ĹĽaj.

Jak to nie pogrążaj - a jak ty to sobie wyobrażasz, że taki facio będzie
czekał grzecznie na Policję?

Mogłeś dryndnąć i nie czekać. Daliby radę (jakby chcieli).

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-27 10:05:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-27 10:03, Olgierd pisze:
[...]

Dryndnąć, albo napisać zawiadomienie można i teraz, może będą mieli monitoring na dworcu.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-27 10:05:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-27 10:05, Liwiusz pisze:
[...]

Ale - żeby coś się w sprawie ruszyło - to chyba Olgierd musiałby pisać co tydzień na blogu i pilnować ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-27 08:24:14
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 27 May 2011 10:05:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Weź przestań, w sprawie sprzed 1,5 miesiąca dziś znów miałem telefon -- i we wtorek znów idę na komisariat, tyle, że na inny, niż wcześniej. Zaczynam rozumieć tych, co wolą nic nie zgłaszać i się nie interesować ;-) --

Data: 2011-05-27 10:32:11
Autor: Piotr
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
Dryndnąć, albo napisać zawiadomienie można i teraz, może będą mieli
monitoring na dworcu.

Dzwoniłem - do jakiejś tam lokalnej komendy, powiedziano mi, że po pierwsze, to "nie ma dowodu, że kradziony", po drugie, że jak już chcę takie coś zgłosić to mam miec numer ramy, po trzecie to wogóle to jest nie do złapania bo patrol potrzebuje wieczorem dużo czasu na dojazd, bo nie mają ludzi i sprzętu...

Na komisariat dworcowy nie mogę się dodzwonić...

Data: 2011-05-27 10:55:51
Autor: bans
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
W dniu 2011-05-27 10:32, Piotr pisze:

Dzwoni�em - do jakiej� tam lokalnej komendy, powiedziano mi, şe po
pierwsze, to "nie ma dowodu, Ĺźe kradziony", po drugie, Ĺźe jak juĹź
chc� takie co� zg�osi� to mam miec numer ramy, po trzecie to wogóle
to jest nie do z�apania bo patrol potrzebuje wieczorem duşo czasu na
dojazd, bo nie maj� ludzi i sprz�tu...

A nie mowilem? Dokladnie tak jak pisalem cie splawiali! Oni sa w tym mistrzami. A ty to lyknales i jeszcze sie chwalisz, jak to cie wyslali na drzewo :)))

Wiesz, jaka ulge odczuwaja, kiedy im sie uda ciebie zniechecic do zlozenia zgloszenia? Zero roboty, zero papierkow, zero psucia sobie statystyki! Tam dokladnie tak to wyglada, tam chodzi tylko o jedno - o STATYSTYKE. Magiczny wspolczynnik "liczba zdarzen zgloszonych/liczba spraw rozwiazanych" ma byc jak najmniejszy, z tego ich rozliczaja!

A nasza sprawa jest wykorzystac to i obrocic na wlasna korzysc ZGLASZAJAC i zwiekszajac im wartosc licznika w tym wspolczynniku - co sposoduje, ze rusza tluste dupska i beda musili sami zwiekszyc mianownik!

--
bans

Data: 2011-05-27 09:13:14
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 27 May 2011 10:55:51 +0200, bans napisał(a):

[...]

Tyle, że tu jest trudno coś *zgłosić*, bo jako tako zgłosić kradzież może pokrzywdzony albo jej świadek, a tak w sumie co najwyżej można podejrzewać próbę paserki.

Data: 2011-05-27 11:25:03
Autor: bans
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
W dniu 2011-05-27 11:13, Olgierd pisze:

� kradzieĹź moĹźe
pokrzywdzony albo jej �wiadek, a tak w sumie co najwyşej moşn

No wlasnie, i po takich postach widze, ze postawa policji udziela sie i zwyklym obywatelom...

Ty nie jestes od tego, zeby analizowac, co mozna zglaszac, a co nie, ty jestes zwyklym obywatelem, ktoremu cos nie pasuje. A reszta nalezy do nich.

Przeciez mozesz zadzownic na policje, ze kierowca w widzianym przez ciebie samochodzie zachowuje sie jakby bym pod wplywem alkoholu, a nie musisz najpierw sam go zbadac alkomatem, nie? Choc policji bardzo by sie to podobalo :/

--
bans

Data: 2011-05-27 13:02:51
Autor: Piotr
[...]

To wszystko OK, tylko ja tylko mogłem domniemywać przestępstwo i tu jest problem - bo ja też nie będę kłamać i mówić, że na pewno kradziony itd. Policja by oczywiście sprawę zapisała w dokumentach - 'wysłano patrol, nic nie odnaleziono", poza tym ja muszę mieć chyba realny powód wezwania patrolu/zgłoszenia - i chyba nie może to być tylko domniemanie przestępstwa...

Dziad jeszcze chciał się zidentyfikować przy transakcji...

Sam już nie wiem - z jednej strony, kto rower wart 10 000 zł sprzedaje za 200 zł, z drugiej - kto będzie chciał dać się spisać (mówił o dowodzie i prawku) sprzedając kradziony...

No nic, poszło. Też patrzyłem po necie i nikt takowego nie zgłaszał jako skradzionego.

A i jeszcze pomyślałem, że może kradziony za granicą - wtedy zero szans na wykrycie...

Data: 2011-05-27 13:13:55
Autor: Mariusz Kruk
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr"
nic nie odnaleziono", poza tym ja muszę mieć chyba realny powód wezwania patrolu/zgłoszenia - i chyba nie może to być tylko domniemanie przestępstwa...

A jaki? "Proszę pana, ja dzwonię, bo tu się jacy¶ dwaj młodzieńcy
włamuj± do samochodu. Zapytałem ich i powiedzieli, że to nie ich
samochód, więc to nie domniemanie, tylko oni faktycznie ten samochód
kradn±".
Nie żartuj.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-27 13:39:52
Autor: Piotr
[...]

Słuchaj, funkcjonuje co¶ takiego w prawie jak "znamiona przestępstwa" - je¶li widzisz np. wybit± szybę w sklepie czy wyrwany zamek itd., to masz prawo domniemywać, że do przestępstwa doszło...

Ja nie wiem czy ci Policja wogóle wy¶le patrol jak powiesz, że kto¶ chce tanio sprzedać drogi rower - przecież pełno ludzi chodzi na jakie¶ targi/bazary i też sprzedaje jakie¶ srebra czy co tam za bezcen...

on nawet nie próbował w sumie ukryć swojej tożsamo¶ci...

Może, z drugiej strony - złodzieje to wiedz± i mniej więcej robi± tak, żeby nawet jak kto¶ zadzwoni - patrol nie przyjechał...?

Data: 2011-05-27 05:07:43
Autor: Piotrpo
On 27 Maj, 13:39, Piotr <zx040...@gmail.com> wrote:
> A jaki? "Prosz pana, ja dzwoni , bo tu si jacy dwaj m odzie cy
> w amuj do samochodu. Zapyta em ich i powiedzieli, e to nie ich
> samoch d, wi c to nie domniemanie, tylko oni faktycznie ten samoch d
> kradn ".
> Nie artuj.

S uchaj, funkcjonuje co takiego w prawie jak "znamiona przest pstwa" -
je li widzisz np. wybit szyb w sklepie czy wyrwany zamek itd., to masz
prawo domniemywa , e do przest pstwa dosz o...

Ja nie wiem czy ci Policja wog le wy le patrol jak powiesz, e kto chce
tanio sprzeda drogi rower - przecie pe no ludzi chodzi na jakie
targi/bazary i te sprzedaje jakie srebra czy co tam za bezcen...

on nawet nie pr bowa w sumie ukry swojej to samo ci...

Mo e, z drugiej strony - z odzieje to wiedz i mniej wi cej robi tak,
eby nawet jak kto zadzwoni - patrol nie przyjecha ...?

Znamiona przestępstwa to termin, którym posługuj± się prokuratorzy,
jak co¶ się stanie - np. je¶li pu¶cisz b±ka w windzie to sprawdz±, czy
podchodzi to pod jaki¶ paragraf z KK i albo znajd± co¶ i stwierdz±, że
to było przestępstwo, albo nie znajd± i dojd± do wniosku przeciwnego.
Policję możesz zawiadamiać o wszystkim - nie musisz mieć pewno¶ci co
szczegółów sytuacji, która tobie wydaje się podejrzana, ani nawet do
tego, czy działanie, które zgłaszasz jest zabronione. Jak widzisz, że
na ulicy duży pan w dresie wykrzykuje do blond panienki "za......
cię ......." to nie masz pewno¶ci, czy panna faktycznie jest w
niebezpieczeństwie, czy tylko to taka odmiana gry wstępnej. Nie masz
również możliwo¶ci dowiedzenia się tego (chyba, że jeste¶ jeszcze
większy). Masz jednak prawo, (a nawet obowi±zek w takim akurat
przypadku) zawiadomienia o tym policji.

Data: 2011-05-27 14:21:40
Autor: Piotr
[...]

Hmm, dzięki za wyja¶nienie...jako¶ inaczej o tym my¶lałem ;) - my¶l±c, że jakby każdy tylko podejrzewaj±c przestępstwo zgłaszał sprawy do Policji, to by było pełno "pustych przebiegów"...

Data: 2011-05-27 06:53:50
Autor: Piotrpo
On 27 Maj, 14:21, Piotr <zx040...@gmail.com> wrote:

Hmm, dzięki za wyja¶nienie...jako¶ inaczej o tym my¶lałem ;) - my¶l±c,
że jakby każdy tylko podejrzewaj±c przestępstwo zgłaszał sprawy do
Policji, to by było pełno "pustych przebiegów"...

Siedz±c w komisariacie i tak marnuj± ten czas - na przyszło¶ć się nie
krępuj ;)

Data: 2011-05-27 13:31:44
Autor: Olgierd
- czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?
Dnia Fri, 27 May 2011 14:21:40 +0200, Piotr napisał(a):

jakby każdy tylko podejrzewając przestępstwo zgłaszał sprawy do Policji,
to by było pełno "pustych przebiegów"...

No właśnie niekoniecznie pustych.

Jeśli uważasz, że ktoś próbował sprzedać rower o takiej wartości za 200 zł, to oznacza, że z olbrzymim prawdopodobieństwem byłeś świadkiem paserki. A więc nie byłoby pustego przebiegu.

Data: 2011-05-27 13:43:56
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Które s± zupełnie czym¶ innym niż ci się wydaje.

--

Data: 2011-05-27 10:09:24
Autor: bans
W dniu 2011-05-27 09:54, Piotr pisze:

[...]

Większo¶ć ludzi wła¶nie my¶li tak jak ty i wła¶nie dlatego policja rzadko kiedy rusza dupę. Dla nich nie ma zgłoszenia = nie ma sprawy = statystyki w porz±dku, można sobie wypić kawkę przed tv na komisariacie.

Trzeba zgłaszać, to jest działalno¶ć przynoszaca korzy¶ć na dług± metę, nie przyjad± raz, drugi, trzeci, a jak na koniec miesi±c dostan± opierdol od szefostwa za słabe statystyki, to się im trybik odpowiedni w głowach uruchomi.

Nie miałe¶ nigdy do czynienia z policj±? Oni potrafię nawet pobitego człowieka  przekonywać, że "zgłoszenie nie ma sensu, że i tak nie wykryj± sprawcy, a poza tym musisz mieć zwolnienie lekarskie powyżej 7 dni". ¦mierdz±ce lenie. Upierasz się przy zgłoszeniu i tyle.

--
bans

[SKRADZIONY(?) WAWA] - czy komus ukradli Klein Palomino czerwony?