czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?

Data: 2016-06-13 03:49:29
Autor: nowyjestem
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
korzystałem kiedyś z bluecash, ale niestety bluecash
nie obsługuje deutsche banku. Zastanawiam się nad założeniem konta w zpay.pl bo wymienia db wśród banków które obsługuje. Nie wiem co tzn. że "obsługuje" bo np. bluecash owszem wysyła przelewy do db, ale z db już niestety nie wysyła.

zaznaczam, że nie zależy mi na ekspresowości, a tylko
na tym aby w ogóle przelać na zewnątrz. Z pewnych powodów muszę założyć "jakieś" konto w db i decyduję
się na "oszczędną firmę", ale wśród warunków jest to
że możliwy jest przelew raz w miesiącu bez prowizji,
ale tylko w obrębie db (a nie chcę zakładać innych
konto w tym zakichanym db) więc przelew "ekspresowy"
służyłby tylko i wyłącznie do wypłacania pieniędzy
na zewnątrz (alternatywą jest aż 15 zł prowizji).

pytanie pierwsze: czy zpay umożliwia przelew z db do
innego banku?

pytanie drugie: czy znacie jakieś patenty na ominięcie
prowizji 3zł za przelew w zpay? przykładowo bluecash
swego czasu pozwalał na zasilenie konta z innego banku
a następnie na wypłacenie do właściwego i nie traktował
tego jako przelew więc transakcje były bezprowizyjne.
Miałem tak chyba z 8 kont i przerzucałem sobie kasę
między nimi całkowicie bezpłatnie - czy w zpay jest możliwe coś podobnego?

Data: 2016-06-13 04:26:22
Autor: Dawid Rutkowski
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
Hmm, czy to jakiś trwały uraz dotyczący db ?
Oby nie jakiś ogólny, bo po co tak kombinować ?
Chyba że to nie Ty musisz założyć konto w db, a osoba prawna, którą reprezentujesz.
Inaczej po co wymyślać jakieś "oszczędne firmy" oraz inne bluecashy czy zpaye, skoro wystarczy:
- dla osoby fizycznej - dbNet,
- dla osoby fizycznej prowadzącej DG - dbNet lub dbNetBiznes ?
Przelewy przez net za darmo.
Chyba że to tylko ordynarny spam reklamowy.

Data: 2016-06-13 05:36:53
Autor: nowyjestem
W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 13:26:24 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Hmm, czy to jakiś trwały uraz dotyczący db ?
Oby nie jakiś ogólny, bo po co tak kombinować ?
Chyba że to nie Ty musisz założyć konto w db, a osoba prawna, którą reprezentujesz.

no właśnie rachunek musi założyć osoba prawna którą reprezentuję
a wszelkie osoby prawne deutsche bank traktuje jak dojną krowę

gdyby nie klient dziwak który upiera się że muszę mieć konto w db
a ja nie chcę akurat tego klienta stracić, nigdy nie otworzyłbym żadnego konta w tym cudacznym tworze który niewiele ma wspólnego z normalną bankowością (korzystałem z ich usług wspomnienia mam złe ale dla kluczowego klienta muszę jakoś przełamać obrzydzenie)

traktuję tę "oszczędną firmę" jako jakieś rozwiązanie, ale sam
sposób skonstruowania oferty (prowizja 15zł i nieludzkie ograniczenia
że jedyny sposób wyjęcia pieniędzy to przelew na konto w db) aż
mnie odrzucają ze wstrętem.

Data: 2016-06-13 15:21:50
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:95aec07e-f160-4bbf-9fd0-7feb28dce29c@googlegroups.com...
[...]

Nie tylko - fizyczne przymuszone kredytem tez tak traktuje ...

J.

Data: 2016-06-13 14:41:21
Autor: J.F.
[...]

Ale zaraz - jesli ci nie zalezy na ekspresowosci, to robisz normalny przelew (elixir), ktory chyba w DB nie kosztuje 15 zl ?

J.

Data: 2016-06-13 06:00:59
Autor: nowyjestem
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
Ale zaraz - jesli ci nie zalezy na ekspresowosci, to robisz normalny przelew (elixir), ktory chyba w DB nie kosztuje 15 zl ?

J.

właśnie w tym rzecz że normalny przelew kosztuje w db aż 15zł i to nie jest żart (to jest taryfa opłat za "oszczędną firmę")

Data: 2016-06-14 03:03:07
Autor: Dawid Rutkowski
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
Z tego pomysłu z "oszczędną firmą" nic chyba nie wyjdzie - to jest konto stricte oszczędnościowe, analogiczne do "db konta oszczędnościowego" - stąd też tylko jeden bezpłatny przelew wewnętrzny w miesiącu, a inne po 15zł - poza jedną cechą - choć tu może wyłącznie w stosunku do "db konta oszczędnościowego plus" - czyli że trzeba mieć też rachunek "podstawowy".
Także samego konta "oszczędna firma" raczej nie dasz rady założyć, musisz mieć co najmniej "db S". Koszt 20zł/mc, chyba że trzymasz 10k ("średniomiesięczne saldo na rachunkach klienta" - czyli zgadnąć trzeba, czy można trzymać tylko 10k na "oszczędnej firmie" i mieć z tego dodatkowo 60zł rocznie na flaszkę na sylwestra, czy też jeśli masz "db S" oraz "oszczędną firmę" to musisz w sumie trzymać 20k - ale nawet, przyjmując konieczność posiadania takiego rachunku, to te 10k dadzą "zysk" - czyli uniknięcie opłat - porównywalny do lokaty na 3%). Jest też 30 darmowych przelewów elixir - tylko nie jest jasne, czy tyle dostajesz co miesiąc, czy to tylko taka "powitalna paczka", a za każdą następną paczkę 30 przelewów 10zł - albo 1,5zł za sztukę przelewu.
Z "db S" możesz korzystać z easyNet, także odchodzą koszty i komplikacje (karty, klucze, czytniki == windows) związane z używaniem powerNet.
Cóż, dla kluczowego klienta koszt 20zł/mc można ponieść, choć to na pewno niesmaczne. Ale klient to naprawdę dziwak, z czym ma problem ? Potrzebuje, żebyś mu potwierdził w minutę, że przyszła płatność ? Czy nie umie zrobić przelewu poza db ? Jeszcze sądziłem, że on też ma "oszczędną firmę", ale fakty przedstawione w pierwszym akapicie obaliły tą teorię.

A czym tak Ci podpadł db ? Dla mnie to od 5 lat podstawowy bank + KK (fartem darmowa) i jest OK - ale pytam, bo może jeszcze na coś, czego trzeba się wystrzegać, nie trafiłem.

Data: 2016-06-14 03:07:22
Autor: nowyjestem
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
Także samego konta "oszczędna firma" raczej nie dasz
rady założyć, musisz mieć co najmniej "db S". infolinia twierdzi że można założyć samą oszczędną firmę
tyle że ciężko będzie wtedy coś bezprowizyjnie wypłacić

Data: 2016-06-14 03:28:03
Autor: Dawid Rutkowski
czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?
infolinia twierdzi że można założyć samą oszczędną firmę
tyle że ciężko będzie wtedy coś bezprowizyjnie wypłacić
To furtka jest, choć w przypadku db informacje bywają różne (np. stąd mam bezpłatną KK - pytałem w oddziale o to, czy jeśli mam kartę główną oraz jedną dodatkową, to wydanie w sumie 12k w ciągu roku zwolni mnie z opłaty za obie karty - doradca gdzieś dzwonił i mi to potwierdził - a potem, jak po kilku miesiącach to 12k już poszło, poprosiłem o potwierdzenie, że z opłaty będę zwolnione - a tu piszą, że jednak każdą kartą osobno trzeba wydać 12k - nawet nie tak, że w sumie 24k - także poskarżyłem się na to do doradcy, a on mi załatwił zwolnienie z opłat za te KK), także nie uwierzę, póki się tak tego konta nie da założyć.

A czy tej kasy nie możesz sobie wypłacić via prywatne konto w db (bo niestety dbNetBiznes też jest tylko dla osób fizycznych z DG) ? Jeśli nie pozwalają na to przepisy, to pewnie tak samo będzie z ew. użyciem bluecash czy zpay czy też innego systemu, gdzie przelew przechodzi przez konto obcej firmy - chyba że można przez konto obcej firmy, a przez konto osoby fizycznej - czy to obcej czy też reprezenta spółki - nie wolno.

Jak nie to wybór - czy 20zł/mc - lub ew. zamrożenie 10k - czy też 15zł za przelew - jak raz w miesiącu lub rzadziej to będzie taniej i jeszcze 0,6% odsetek będzie...

czy ktoś korzystał z www.zpay.pl?