Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   czy leci z nami pilot?

czy leci z nami pilot?

Data: 2017-08-07 17:56:23
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące, ale wygląda na
to, że to linie lotnicze pierwsze postarają się o wyeliminowanie pilotów z
kokpitów ich pasażerskich samolotów:

Pilotless planes could save airlines billions. But would anyone fly?
http://money.cnn.com/2017/08/07/technology/business/pilotless-planes-passengers/index.html

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Data: 2017-08-07 19:29:57
Autor: masti
czy leci z nami pilot?
dnia Mon, 07 Aug 2017 17:56:23 +0000, Pszemol napisał:

Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące, ale wygląda
na to, że to linie lotnicze pierwsze postarają się o wyeliminowanie
pilotów z kokpitów ich pasażerskich samolotów:

Pilotless planes could save airlines billions. But would anyone fly?
http://money.cnn.com/2017/08/07/technology/business/pilotless-planes-
passengers/index.html

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

samoloty już dawno to potrafią.
nie latają bez pilota ze względu na obawy pasażerów.



--
BMW R1100GS '94
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-08-07 20:06:37
Autor: Jacek Maciejewski
czy leci z nami pilot?
Dnia Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Jak miałbym polecieć z pilotem który nie zaczynał szkolenia od szybowca
albo szkolił się w wojsku to naprawdę wolałbym lecieć bez pilota :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-07 18:31:45
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Jak miałbym polecieć z pilotem który nie zaczynał szkolenia od szybowca
albo szkolił się w wojsku to naprawdę wolałbym lecieć bez pilota :)

A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?

Data: 2017-08-07 20:55:34
Autor: tck
czy leci z nami pilot?

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:omabmh$fel$1dont-email.me...
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Jak miałbym polecieć z pilotem który nie zaczynał szkolenia od szybowca
albo szkolił się w wojsku to naprawdę wolałbym lecieć bez pilota :)

A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?


jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da rade komputer...
z resztą chyba częściej zdarzają się wypadki z błędu pilota.....


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-07 18:58:48
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:omabmh$fel$1dont-email.me...
Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Dnia Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Jak miałbym polecieć z pilotem który nie zaczynał szkolenia od szybowca
albo szkolił się w wojsku to naprawdę wolałbym lecieć bez pilota :)

A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?


jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da rade komputer...
z resztą chyba częściej zdarzają się wypadki z błędu pilota.....

Masz rację - parę dni temu pilot AirCanada przez pomyłkę ustawił się i
zaczął przygotowania do wylądowania na bocznym pasie, pełnym samolotów
czekających w kolejce na swój odlot. W ostatnich sekundach się ocknął i
uniknął niezłego rozpiździchu :-))

Data: 2017-08-07 22:32:03
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?

jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da rade komputer...

Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
zawiodl. I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.

J.

Data: 2017-08-08 08:25:16
Autor: tck
czy leci z nami pilot?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:r1lnah9i0n6m$.sdb3rvfgczo2$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:55:34 +0200, tck napisał(a):
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?

jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da
rade komputer...

Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
zawiodl.
I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.

J.

chyba jednak nie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_France_447

Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie - pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało na konieczność działania odwrotnego. Zastosowana w samolocie metoda sterowania typu fly-by-wire sprawia, że działanie urządzeń sterowniczych samolotu jest wypadkową wskazań obu drążków sterowych. W sytuacji działań przeciwstawnych (np. jeden pilot odpycha końcówkę drążka, drugi w tym momencie ją ściąga - co w tym locie miało miejsce) - wypadkowa działania maszyny może mieć skutek zerowy, jak przy braku jakiejkolwiek reakcji załogi. Stąd też w samolotach z tego typu sterowaniem musi być wyraźny podział na pilota będącego przy sterach i pilota obserwującego sytuację i wskazania przyrządów. Brak takiego podziału - przy różnicach w interpretacji sytuacji - może sam w sobie sprawić przesłankę do wypadku lub katastrofy.



--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-08 00:03:34
Autor: przemek.jedrzejczak
czy leci z nami pilot?
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

W niemieckiej Wiki jest ten fragment w polskiej nie

Chesley Sullenbergers Analyse Bearbeiten
Chesley B. Sullenberger, Sachverständiger für Flugunfälle, ist der Ansicht, dass der Unfall in einer Boeing mit geringerer Wahrscheinlichkeit geschehen wäre. Während Airbus seine Cockpits mit Sidesticks ausstattet, verwendet Boeing im Gegensatz dazu klassische Steuerhörner. Diese sind mechanisch miteinander gekoppelt, die Sidesticks bei Airbus jedoch nicht. In einem Cockpit mit Steuerhörnern ist jede Steuereingabe des einen Piloten somit für den anderen Piloten klar sichtbar, überdies wird das Steuerhorn bei jeder Eingabe auch vergleichsweise stark bewegt. Die Aufnahmen des Stimmenrecorders belegen, dass weder der links noch der rechts sitzende Kopilot den überzogenen Zustand des Flugzeugs identifizierten, obwohl 75-mal eine Überziehwarnung ertönte. Um den Fehler des pilot flying zu erkennen, das Flugzeug unaufhörlich zu überziehen, hätte der links sitzende pilot not flying den Sidestick des rechten Piloten im Auge behalten müssen; erschwerend kam hinzu, dass eine vergleichsweise geringe Positionsänderung des Sidesticks ausreicht, um die Ruder von einer neutralen Position zum Vollausschlag zu bringen. Wie die Cockpitaufnahmen zeigen, bemerkte der hinter den Sitzen stehende Kapitän den überzogenen Flugzustand erst, als Bonin ausrief ,,aber ich ziehe doch die ganze Zeit voll hoch".[58]

Data: 2017-08-08 09:44:08
Autor: tck
czy leci z nami pilot?

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:9be281fe-0ccb-4b55-a713-499b2d0e244dgooglegroups.com...
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.


w naszej jest, że samolot realizował wypadkową ruchów, ten typ tak ma, dobrze wyszkolona załoga powinna być tego świadoma.
co by nie mówić nie jest to błąd komputera tylko brak wiedzy i/lub komunikacji między członkami załogi.


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-08 11:35:37
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów.
W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

Jakby stery byly sprzezone, to i Boeing by spadl, gdyby w rozne strony skrecali.
Tylko moze byloby latwiej zauwazyc ze sie niechcaco ster wciska.

Tak nawiasem mowiac - narzekaja na to elektryczne sterowanie, a przeciez te duze samoloty tez nie maja recznego sterowania, tylko jakis wzmacniacz po drodze.
No ale moze to prosty serwomechanizm i nie odbija mu jak w Airbusie :-)

J.

Data: 2017-08-08 19:26:41
Autor: Mateusz Bogusz
czy leci z nami pilot?
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

"Analiza fachowców pokazała słabość samochodów w kolorze białym. Znacznie lepiej widać na nich rdzę."

Tyle samo jest warte stwierdzenie, które zacytowałeś. Po prostu trzeba wiedzieć co się robi, a nie mówić że to wina samochodu bo w tym modelu pedały są na odwrót.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-08-08 17:44:11
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl> wrote:
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga
czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w
prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

"Analiza fachowców pokazała słabość samochodów w kolorze białym. Znacznie lepiej widać na nich rdzę."

Tyle samo jest warte stwierdzenie, które zacytowałeś. Po prostu trzeba wiedzieć co się robi, a nie mówić że to wina samochodu bo w tym modelu pedały są na odwrót.


Mylisz się, i to bardzo. Jeśli urządzenia są nieintuicyjne w obsłudze to
ludzie będą robić błędy. I nic nie pomoże tutaj instrukcja. Jesli
rzeczywiście wypuścisz samochód z pedałami ustawionymi odwrotnie to
będziesz musiał się liczyć z mnóstwem katastrof.

Data: 2017-08-08 21:28:48
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omcs8h$dpc$1@node1.news.atman.pl...
Analiza fachowców pokazała słabość konstrukcji Airbusa względem Boeninga czyli brak mechanicznego sprzężenia sterów. W uproszczeniu PN skręcał w prawo a PNF w lewo co plus słabe wyszkolenie skończyło się katastrofą.

"Analiza fachowców pokazała słabość samochodów w kolorze białym. Znacznie lepiej widać na nich rdzę."

Tak jest, najlepszy kolor to bordowy.

Tyle samo jest warte stwierdzenie, które zacytowałeś. Po prostu trzeba wiedzieć co się robi, a nie mówić że to wina samochodu bo w tym modelu pedały są na odwrót.

Akurat w samolotach wystepuje multum zaleznosci, z ktorych piloci czesto nie zdaja sobie sprawy.
A odkad sie skomputeryzowaly, to jeszcze wiecej.


J.

Data: 2017-08-08 11:56:21
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Użytkownik "tck"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:omblg9$2sv$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
jak załoga zareaguje tak jak w locie 447- przeciągnięcie- to chyba lepiej da rade komputer...

Trudno powiedziec, bo w tym locie zdaje sie ze wlasnie komputer
zawiodl.
I byc moze przeciagalby tak samo jak piloci.

chyba jednak nie
https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_France_447

Zdumiewający jest fakt braku właściwej reakcji załogi na przeciągnięcie - pierwszy oficer przez ponad 2 minuty trzymał stale uchwyt drążka wychylony na siebie - mimo, że sztuczny horyzont oraz zachowanie samolotu wskazywało na konieczność działania odwrotnego.

Ale przeczytaj to
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

"A second consequence of the reconfiguration into alternate law was that stall protection no longer operated. Whereas in normal law, the airplane's flight management computers would have acted to prevent such a high angle of attack, in alternate law this did not happen. (Indeed, the switch into alternate law occurred precisely because the computers, denied reliable speed data, were no longer able to provide such protection - nor many of the other functions expected of normal law).

The stall warnings stopped, as all airspeed indications were now considered invalid by the aircraft's computer due to the high angle of attack.[27] In other words, the aircraft had its nose above the horizon but was descending steeply. Roughly 20 seconds later, at 02:12 UTC, the pilot decreased the aircraft's pitch slightly, airspeed indications became valid and the stall warning sounded again and sounded intermittently for the remaining duration of the flight, but stopped when the pilot increased the aircraft's nose-up pitch."

Czyli pilot obniza nos, odzywa sie alarm o przeciagnieciu. Pilot podnosi nos, alarm cichnie
A powinno byc odwrotnie. To pilot zglupial od tych ostrzezen z komputera ... ale czy komputer by nie zglupial ?
Komputer byl dobrze oprogramowany - zauwazyl idiotyzmy w danych to wylaczyl autopilota, ale gdyby go nie bylo, to musialby sobie radzic dalej :-)

W dodatku podawane sa tam katy naplywajacego powietrza, na sztucznym horyzoncie moglo to nie wygladac tak zle.

A piloci nie wiedza co jest zepsute i ktorym wskaznikom mozna wierzyc.
Szczegolnie jak maja tam jakis  ekran z parametrami lotu, na ktorym znow pokazuje komputer - to co mu sie wydaje.

A tu jeszcze noc, nie widac co sie dzieje na zewnatrz.

J.

Data: 2017-08-07 22:03:44
Autor: Jacek Maciejewski
czy leci z nami pilot?
Dnia Mon, 7 Aug 2017 18:31:45 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?

Jakieś 3/4 przyczyn katastrof to błąd ludzki. Lecieć samolotem który ma
je wyeliminowane - czysty zysk :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2017-08-08 21:08:58
Autor: m4rkiz
czy leci z nami pilot?
On 2017-08-07 22:03, Jacek Maciejewski wrote:
A co z sytuacjami wyjątkowymi jak np awaria (oblodzenie) obu czujników
prędkości Airbusa nad Atlantykiem?

Jakieś 3/4 przyczyn katastrof to błąd ludzki. Lecieć samolotem który ma
je wyeliminowane - czysty zysk :)

jezeli w obecnej sytuacji zrezygnujesz z ludzi to bedziesz mial 99.99%
bo samolot nie wystartuje

jezeli zas mowa o zastapieniu czlowieka czyms czego jeszcze nie ma to zamiast czlowieka wprowadzasz system ktory sam bedzie mial swoje problemy

prawdopodobnie bedzie bezpieczniejszy ale jakis bug moze na przyklad rozlozyc wszystkie samoloty w powietrzu na raz... malo prawdopodobne ale nie niemozliwe

Data: 2017-08-07 21:28:10
Autor: sirapacz
czy leci z nami pilot?

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8

Data: 2017-08-07 20:09:55
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8


Jak stare to wideo?
Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

Data: 2017-08-07 22:28:32
Autor: Shrek
czy leci z nami pilot?
W dniu 07.08.2017 o 22:09, Pszemol pisze:

Jak stare to wideo?
Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

  88.

Shrek

Data: 2017-08-07 21:21:32
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 07.08.2017 o 22:09, Pszemol pisze:

Jak stare to wideo?
Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

 88.

Tak właśnie wyglądało po kolorkach i braku ostrości :-)

Data: 2017-08-07 22:28:38
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:09:55 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:
Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8

Jak stare to wideo?
Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

1988. Przy czym piloci siedzieli za sterami, a AI to tam w zasadzie nie
bylo. I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

https://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296


J.

Data: 2017-08-08 10:08:27
Autor: sirapacz
czy leci z nami pilot?
W dniu 2017-08-07 o 22:28, J.F. pisze:
Dnia Mon, 7 Aug 2017 20:09:55 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:
Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

https://www.youtube.com/watch?v=feyx80koMC8

Jak stare to wideo?
Lata 80-te zeszłego stulecia? Czy starsze?

1988.

Przy czym piloci siedzieli za sterami, a AI to tam w zasadzie nie
bylo.
I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

wszystkie jakie były na pokładzie bo to lot testowy był:)

Data: 2017-08-08 10:09:17
Autor: sirapacz
czy leci z nami pilot?

I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

a nie -  tu chyba był tabun dziennikarzy na pokładzie

Data: 2017-08-08 13:51:19
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ombrl6$m2u$2@portraits.wsisiz.edu.pl...
I w odroznienu od Tupolewa - zginely tylko 3 osoby.

a nie -  tu chyba był tabun dziennikarzy na pokładzie

130 osob.

J.

Data: 2017-08-07 23:10:53
Autor: szod
czy leci z nami pilot?
W dniu 2017-08-07 o 19:56, Pszemol pisze:

Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące,
Ciekawe jak zachowa się taka samojezdna ciężarówka, jak na jej drodze imigranci z Calais narzucają płonących konarów :P W sumie mieli by łatwą przeprawę na naczepie, tylko kogo ukarać jak nie ma kierowcy? :P

Data: 2017-08-07 21:21:33
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
szod <brak@adresu.pl> wrote:
W dniu 2017-08-07 o 19:56, Pszemol pisze:

Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące,
Ciekawe jak zachowa się taka samojezdna ciężarówka, jak na jej drodze imigranci z Calais narzucają płonących konarów :P

Pewnie tak samo jak napotka na drodze każdą inną przeszkodę. Jest kamera
wideo, jest radar - komputer widzi że coś blokuje drogę, niezależnie kto
barykadę postawi.

W sumie mieli by łatwą przeprawę na naczepie, tylko kogo ukarać jak nie ma kierowcy? :P

E tam, od razu karać....

Data: 2017-08-08 13:11:21
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
czy leci z nami pilot?


Powitanko,

Ciekawe jak zachowa się taka samojezdna ciężarówka, jak na jej drodze imigranci z Calais narzucają płonących konarów :P

Uruchamia karabin maszynowy i taran. No co, komputer strzelał, aresztować komputer.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2017-08-08 15:07:56
Autor: J.F.
czy leci z nami pilot?
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oma9k7$876$1@dont-email.me...
Te dyskusje o samojezdnych samochodach czy ciężarówkach przemierzających
setki kilometrów bez kierowcy na pokładzie są ekscytujące, ale wygląda na
to, że to linie lotnicze pierwsze postarają się o wyeliminowanie pilotów z
kokpitów ich pasażerskich samolotów:

Pilotless planes could save airlines billions. But would anyone fly?
http://money.cnn.com/2017/08/07/technology/business/pilotless-planes-passengers/index.html
Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Przekonamy sie byc moze bardzo szybko
http://www.rmf24.pl/news-juz-niebawem-w-dubaju-wystartuje-pierwsza-latajaca-taksowka,nId,2425975

Projekt jest ponoc zaawansowany, a w rezerwie jest jeszcze jakis inny - wszyscy chca robic aero-taxi w Dubaju.

Przy czym tu odczucia pasazerow moga byc calkiem inne.

No i byc moze doczekamy sie rozwiazania problemow komunikacyjnych w miastach  :-)

J.

Data: 2017-08-08 21:52:28
Autor: __Maciek
czy leci z nami pilot?
Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC) Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

A myślisz że pasażer będzie miał coś do gadania w tej kwestii jak
wszystkie linie przejdą na zdalne/automatyczne sterowanie? Będzie
jedynie wybór - lecieć takim albo nie lecieć wcale. Będziesz mógł
(albo i nie, zależy od trasy) zamiast tego pojechać sobie
autonomicznym samochodem, takimż autobusem lub pociągiem. "Fajnie"
będzie, wreszcie waadza będzie mogła decydować czy gdzieś pojedziesz
czy nie. Jak zdecydują że nie, to tylko klikną parę razy na komputerze
i już pojazd w dane miejsce nie pojedzie. O totalnej inwigilacji już
nie wspominam, bo to wiadomo...

Data: 2017-08-08 23:08:40
Autor: Tomasz Pyra
czy leci z nami pilot?
Dnia Tue, 08 Aug 2017 21:52:28 +0200, __Maciek napisał(a):

Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC) Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

A myślisz że pasażer będzie miał coś do gadania w tej kwestii jak
wszystkie linie przejdą na zdalne/automatyczne sterowanie?

Wszystkie na raz nie przejdą.

I może się okazać że pasażerowie wolą zapłacić trochę więcej za to żeby
ktoś tam w kokpicie siedział.

W sumie nie ma się co dziwić - autonomiczny pojazd, jak w nim watchdogi
wykryją że coś jest nie tak to najwyżej się zatrzyma.
A autonomiczny samolot co zrobi? ;)

Data: 2017-08-08 21:41:17
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Dnia Tue, 08 Aug 2017 21:52:28 +0200, __Maciek napisał(a):

Mon, 7 Aug 2017 17:56:23 -0000 (UTC) Pszemol <Pszemol@PolBox.com>
napisał:

Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

A myślisz że pasażer będzie miał coś do gadania w tej kwestii jak
wszystkie linie przejdą na zdalne/automatyczne sterowanie?

Wszystkie na raz nie przejdą.

I może się okazać że pasażerowie wolą zapłacić trochę więcej za to żeby
ktoś tam w kokpicie siedział.

W sumie nie ma się co dziwić - autonomiczny pojazd, jak w nim watchdogi
wykryją że coś jest nie tak to najwyżej się zatrzyma.
A autonomiczny samolot co zrobi? ;)


Aktualne wersje automatycznej nawigacji samochodowej niestety są dopiero w
powijakach. Taki system w autach Tesli, hucznie nazwany właśnie "autopilotem", nie jest
w stanie zatrzymać samochodu przed stacjonarną przeszkodą (jak np
zaparkowany na środku drogi samochód naprawiaczy kablówki).

Nie tak dawno jakiś młodzian zginął w Chinach w Tesli tatusia bo ktoś
zostawił stojącą polewaczkę ulic na autostradzie i pół polewaczki było na
poboczu a pół na pasie ruchu. Chłopak uderzył z prędkością autostradową i
zginął na miejscu.

Data: 2017-08-09 15:46:38
Autor: __Maciek
czy leci z nami pilot?
Tue, 8 Aug 2017 23:08:40 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisał:

I może się okazać że pasażerowie wolą zapłacić trochę więcej za to żeby
ktoś tam w kokpicie siedział.

Jakiś sposób znajdą. Wprowadzi się to w formie przepisu czy czegoś.
Vide RoHS.


W sumie nie ma się co dziwić - autonomiczny pojazd, jak w nim watchdogi
wykryją że coś jest nie tak to najwyżej się zatrzyma.
A autonomiczny samolot co zrobi? ;)

Będzie robił co mu programiści kazali, a jak się rozbije to się powie
że problem już zidentyfikowano, winnych ukarano (albo ich nie było),
pracujemy nad tym żeby taka katastrofa się nie powtórzyła, no i
oczywiście bardzo współczujemy rodzinom ofiar. :-)

Data: 2017-08-09 22:46:54
Autor: Tomasz Pyra
czy leci z nami pilot?
Dnia Wed, 09 Aug 2017 15:46:38 +0200, __Maciek napisał(a):

Tue, 8 Aug 2017 23:08:40 +0200 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam>
napisał:

I może się okazać że pasażerowie wolą zapłacić trochę więcej za to żeby
ktoś tam w kokpicie siedział.

Jakiś sposób znajdą. Wprowadzi się to w formie przepisu czy czegoś.
Vide RoHS.

Wprowadzać na siłę nikt nie będzie - bo czemu? Żeby nie pozwolić płacić
więcej klientowi który ma na to ochotę?

Raczej z czasem może po prostu ludzie okrzepną wiedząc że autonomiczne
samoloty jednak latają i nic się z nimi nie dzieje (albo i dzieje się nawet
mniej niż z kierowanymi ludzką ręką), a są tańsze.




W sumie nie ma się co dziwić - autonomiczny pojazd, jak w nim watchdogi
wykryją że coś jest nie tak to najwyżej się zatrzyma.
A autonomiczny samolot co zrobi? ;)

Będzie robił co mu programiści kazali

No właśnie to są te momenty kiedy urządzenie przestaje robić to co mu
kazali, bo się coś popsuło.
Na takie przypadki robi się właśnie watchdogi którym każdy krytyczny
komponent systemu musi się cyklicznie meldować że wszystko z nim w porządku
i program działa.
Jak coś jest nie halo, to takie urządzenie może zrobić reset systemu, ale
jak to nie pomoże to o ile samochodem da radę zahamować, to samolotem już
nie wyląduje.

, a jak się rozbije to się powie
że problem już zidentyfikowano, winnych ukarano (albo ich nie było),
pracujemy nad tym żeby taka katastrofa się nie powtórzyła, no i
oczywiście bardzo współczujemy rodzinom ofiar. :-)

Taka konkurencja załogowe vs bezzałogowe to od niezłych dziesięcioleci się
toczy na polu misji kosmicznych.
I jednak nadal bezzałogowe mają znacznie większy odsetek niepowodzeń - a
nie sądzę żeby te bezzałogowe były jakoś szczególnie słabiej zabezpieczane
niż załogowe.

Data: 2017-08-10 11:16:30
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
czy leci z nami pilot?


Powitanko,

wreszcie waadza będzie mogła decydować czy gdzieś pojedziesz
czy nie.

Taką waadzę obali armia... rowerzystów;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2017-08-10 06:52:55
Autor: Pszemol
czy leci z nami pilot?
"Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> wrote in message news:omh89d$vrf$2$opajaknews.chmurka.net...
wreszcie waadza będzie mogła decydować czy gdzieś pojedziesz
czy nie.

Taką waadzę obali armia... rowerzystów;-)

A to już kwestia software który będzie widział że to jedzie rower
a nie samochód. A nawet jak użyszkodnik niewłaściwie apka
ustawi, i będzie się na rowerze prezentował jako samochód, to
nie sądzę aby prędkość rowerzysty była konkurencyjna z samochodem
i dawała opcję alternatywnej trasy...

Data: 2017-08-10 21:22:38
Autor: __Maciek
czy leci z nami pilot?
Thu, 10 Aug 2017 11:16:30 +0200 "Pawel \"O'Pajak\""
<opajak1@gazeta.pl> napisał:

wreszcie waadza będzie mogła decydować czy gdzieś pojedziesz
czy nie.

Taką waadzę obali armia... rowerzystów;-)

Niby tak, tylko że zasięg i prędkośc roweru są jednak dość ograniczone
w porównaniu z samochodem...

Data: 2017-08-09 13:10:08
Autor: Sebastian Biały
czy leci z nami pilot?
On 8/7/2017 7:56 PM, Pszemol wrote:
Czy polecielibyście takim samolotem bez pilota?

Ponieważ warto zerknąc z innej strony na problem to mam dwa argumenty za:

https://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525

https://en.wikipedia.org/wiki/Tuninter_Flight_1153

Jest ich więcej ale te dwa są takie typowe: świr i wierzący.

czy leci z nami pilot?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona