czy mPodroznik i mDirect to jest to samo ubezpieczenie?

Data: 2010-04-25 06:53:55
Autor: plusz
czy mPodroznik i mDirect to jest to samo ubezpieczenie?
dość niejasno jest to opisane na stronie
http://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/podrozne/index.html#tabs=0

czy to to samo ubezpieczenie?

BTW. czy ktoś porównywał z innymi firmami jak wygląda zakres
ubezpieczenia jeśli chodzi o podróż do USA?

--
plusz

Data: 2010-04-25 08:47:43
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 25 Kwi, 15:53, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
[...]

Podstawowa wada tego ubezpieczenia to brak opcji opóźnionego bagażu i
lotu. Przy podróży samolotem to ważna cecha, bardzo często się z niej
korzysta, znacznie częściej niż z leczenia.
Od lat daruję sobie ubezpieczenia w podróży tej firmy.
Polecam Uniqa, Inter Partner i Elvia.

Data: 2010-04-25 09:06:05
Autor: plusz
czy mPodroznik i mDirect to jest to samo ubezpieczenie?
On Apr 25, 5:47 pm, "krzysztof_krawc...@gazeta.pl"
<krzysztof_krawc...@gazeta.pl> wrote:

[...]

no ale za opóźnienie bagażu i lotu odpowiada linia lotnicza, więc
chyba nie da się z tego ubezpieczenia skorzystać?

porównując ceny Elvii i Uniqi z Generali oraz kwoty kosztów leczenia i
OC wynika, że Generali jest tańsze.
Czy porównywałeś inne parametry? Generalnie 400 zł za opóźnienie
bagażu przy różnicy 200 zł w cenie oferty każe mi się zastanowić.

--
plusz

Data: 2010-04-25 09:15:41
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 25 Kwi, 18:06, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
> [...]

Czy porównywałeś inne parametry? Generalnie 400 zł za opóźnienie
bagażu przy różnicy 200 zł w cenie oferty każe mi się zastanowić.

LInia lotnicza odpowiada do wysokości około 100 USD przy opóźnieniu
bagażu, do tego zwraca jedynie 50% za odzież wierzchnią, a za bieliznę
100%. Co kupisz za 100 USD? Przy lotach międzykontynentalnych zdarzało
mi się czekać na bagaż i dwie pełne doby.
Nie wierzę, żeby ceny różniły się aż o 200 zł. Chyba, że mowa o
różnych pakietach.
Proponuję sprawdzić warunki i ceny na stronach, na których kupuję
ubezpieczenie i nie kosztowało mnie nigdy ubezpieczenie dużo. Chyba,
że Twój pobyt w USA jest dłuższy niż 2 tygodnie, to w takim razie,
opłaca się kupić roczny pakiet w Ergo Hestii i Compensie.
podaję strony gdzie kupuję ubezpieczenia:
www.inseco.pl (najczęściej)
www.ipolisa.pl
www.uniqa24.pl
Allianz może mieć też akceptowalne stawki.
Przy dłuższym pobycie w USA, stawiałbym jednak na wysokość sumy
ubezpieczenia KL. Tam zwykłe zabiegi kosztują majątek.

Data: 2010-04-25 10:04:55
Autor: plusz
czy mPodroznik i mDirect to jest to samo ubezpieczenie?
On 25 Kwi, 18:15, "krzysztof_krawc...@gazeta.pl"
[...]

ale korzystałeś wtedy z ubezpieczenia? przecież limit ubezpieczenia z
tytułu opóźnienia bagażu to właśnie 100-120 EUR.

--
plusz

Data: 2010-04-27 02:46:06
Autor: krzysztof_krawczyk@gazeta.pl
On 25 Kwi, 19:04, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:
> [...]

ale korzystałeś wtedy z ubezpieczenia? przecież limit ubezpieczenia z
tytułu opóźnienia bagażu to właśnie 100-120 EUR.

Generalnie korzystam z ubezpieczeń dołączonych do kart, bo tam SU są
znacznie większe. Czasami dokupuję ubezpieczenie Uniqi tylko na jeden,
dwa dni, bo mają opcję opóźnienia dojazdu na lotnisko.

Data: 2010-04-27 13:35:16
Autor: Pete
W dniu 27.04.10 11:46, krzysztof_krawczyk@gazeta.pl pisze:
Generalnie korzystam z ubezpieczeń dołączonych do kart, bo tam SU są
znacznie większe. Czasami dokupuję ubezpieczenie Uniqi tylko na jeden,
dwa dni, bo mają opcję opóźnienia dojazdu na lotnisko.

Ale tylko w wypadku wypadku :D

--
Pete

Data: 2010-04-25 09:09:38
Autor: plusz
[...]

w przypadku bagażu istotne jest dla mnie bardziej czy ubezpieczenie
obejmuje kradzież z samochodu/hotel  (w trakcie pobytu w USA) oraz
rabunek telefonów, aparatów itp.

--
plusz

Data: 2010-04-27 00:59:08
Autor: plusz
[...]

zrobiłem bardziej dokładną analizę
na stronie mBanku są opisane dwa ubezpieczenia podróżne - mPodróżnik i
mDirect.

W mojej ocenie to powinien zbadać UOKiK, bo większość opcji prowadzi
do zakupu mDirect (BRE Ubezpieczenia).
Można oczywiście kupić mPodróżnik wypełniając odpowiedni formularz,
ale jest to trudniejsze niż mDirect.

Rzeczywiście przy zakupie przez mBank nie ma opcji wypłaty 100EUR w
przypadku opóźnienia bagażu lub samolotu (w obu ubezpieczeniach)
Wystarczy jednak wejść na Generali Direct (strona generali) i można
zarówno zmieniać dowolnie wysokość KL i OC, oraz wartość
ubezpieczonego bagażu. Dodatkowo w OWU jest wyraźnie opisane jak
działa to ubezpieczenie.

--
plusz
kalkulatorlokat.pl

Data: 2010-04-27 09:49:07
Autor: Rafal M
On 27 Kwi, 09:59, plusz <pluszpica...@googlemail.com> wrote:

[...]

Przeciez od dawna wiadomo, ze nie warto korzystac z posrednikow - tym
bardziej, ze bezposrednio u zrodla rowniez mozna to ubezpieczenie bez
problemu kupic ;)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-04-27 14:06:56
Autor: Marcin Lubojański
plusz wrote:

W mojej ocenie to powinien zbadać UOKiK, bo większość opcji prowadzi
do zakupu mDirect (BRE Ubezpieczenia).
Można oczywiście kupić mPodróżnik wypełniając odpowiedni formularz,
ale jest to trudniejsze niż mDirect.

Czy można karać za to że "promuje" się własne ubezpieczenia??
Niewydajemisie...

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

czy mPodroznik i mDirect to jest to samo ubezpieczenie?