czy mSaver odsetki dopisał juz wczoraj?

Data: 2012-09-27 17:30:09
Autor: m7marek
czy mSaver odsetki dopisał juz wczoraj?
dziś patrzę do historii mSaver a tam odsetki z 25/26.09.2012 parę groszy,
ale przegladając szczegóły tej operacji tam datę mam 30-03-2003 na kwote znacznie wiekszą i z opisem jakiejś bardzo starej operacji (czwartej w historii mojej obecnosci w mbanku właśnie z tego dnia, te niby odsetki to tez 4 operacja w msaverze)
cos chyba im się posypało!

a te przedwczesne grosze odsetek to może, że zaakceptowałem promocję 7% na mSaverze, i policzone na 5%
ale jesli tak, to stąd niepokojący wniosek, że dopiero po dzień po akceptacji promocji, procent jest podnoszony a nie momentalnie.

a w ogóle to już podatku od tych odsetek nie ma w historii

Data: 2012-09-27 08:48:47
Autor: eisenberg
W dniu czwartek, 27 września 2012 17:32:07 UTC+2 użytkownik m7marek napisał:
[...]

Zajrzałem sprowokowany wpisem i mam analogicznie, z tym że :
Data operacji
01-07-2001
Data księgowania
29-06-2001

Data: 2012-10-04 02:46:07
Autor: Piotr Hołda
[...]

Mam podobnie. Wczoraj zrobiłem opeacje w takiej kolejności:
1. Przelałem na mSaver pewną kwotę pieniędzy.
2. Modyfikacja polegająca na włączeniu promocji i akceptacji regulaminu.
3. Modyfikacja polegająca na zawieszeniu dalszych wpłat.

Dziś widzę odsetki za 1 dzień policzone wg stawki 5% rocznie - podatek. Bardziej niepokojące jest to, że w opcjach modyfikacji znów pojawiła się opcja przystąpienia do promocji. Czy to znaczy, że ta promocja mi się wyłączyła? Jak mam to sprawdzić? Nigdzie w systemie transakcyjnym nie ma możliwości sprawdzenia oprocentowania.

Już całkiem by the way: wydruk operacji mSavera drukuje jakieś operacje z eKonta :D
Totalna sieczka. Chyba trzeba uciekać z tego banku. A kiedyś tak pięknie wszystko działało.

Data: 2012-10-04 05:46:35
Autor: Piotr Hołda
W dniu czwartek, 4 października 2012 11:46:08 UTC+2 użytkownik Piotr Hołda napisał:
> [...]

3. Modyfikacja polegająca na zawieszeniu dalszych wpłat.

Dziś widzę odsetki za 1 dzień policzone wg stawki 5% rocznie - podatek.

Koleś na mLinii wcisnął mi ciekawą teorię: Odsetki 5% zostały mi policzona za 10.03 bo dokonałem modyfikacji produktu. Niezależnie od powyższego na koniec miesiąca zostaną naliczona odsetki 7% za okres od 10.03 do 10.31. A więc za 10.03 podwójnie. Sprawdzę na koniec miesiąca czy to prawda. Jeżeli tak to mamy w mBanku nowy lepszy oscylator. Tylko jak tą procedurę wykorzystać więcej niż raz?

Data: 2012-10-04 17:32:40
Autor: m7marek
Użytkownik "Piotr Hołda"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b3e3b52b-4d12-4a71-916d-034e47eef1de@googlegroups.com...

[...]

podwójnie na pewno nie naliczają, przetestowane w wrześniu:
24.09 załozenie mSavera 0zł
25.09 autowpłata 1zł
25.09 modyfikacja - przystąpienie do promocji
25.09 wpłata 3000zł
25/26.09 odstetki 1d 5%  0,41zł (ale zapomnieli o podatku :)
28.09 wypłata 3000zł
28.09/01.10 odsetki 2d 7% 1,15zł - podatek 0,22zł

wniosek1: promocja zaczyna się w następny dzień po modyfikacji (i być moze jednoczesnie po wpłacie na ekonto >1000zł)
wniosek2: jednak te 3tys/m limitu tu nie obowiązują, jak niektórzy sugerują
wniosek3: ciągle nie poprawili błędu w historii w szczegółach tych jedniodniowych odsetek

Data: 2012-10-04 09:24:05
Autor: Piotr Hołda
W dniu czwartek, 4 października 2012 17:34:06 UTC+2 użytkownik m7marek napisał:
> [...]

24.09 załozenie mSavera 0zł

25.09 autowpłata 1zł

25.09 modyfikacja - przystąpienie do promocji

I tu Twój przypadek różni się od mojego. Ja najpierw wpłaciłem, później zmodyfikowałem - tego samego dnia. Wg kolesia z mLinii to miało znaczenie ale widzę, że bredził.

I tak w pierwszej chwili powiedział koleś na mLinii. Kiedy zapytałem na jakiej podstawie, po dłuższym namyśle i chyba konsultacji z kimś jeszcze, zmienił zdanie.

W regulaminie jest wyraźny zapis, że przystępuję do promocji w chwili modyfikacji. mLinia nie była w stanie wskazać paragrafu ani w regulaminie promocji ani w regulaminie prowadzenia rachunków, na podstawie którego podwyższone oprocentowanie miałoby obowiązywać od następnego dnia. Stąd pewnie ta teoria sklecona na kolanie. Żałuję, że nie nagrywałem :)

Data: 2012-10-04 09:32:01
Autor: Piotr Hołda
czy mSaver odsetki dopisał juz wczoraj?
W dniu czwartek, 4 października 2012 17:34:06 UTC+2 użytkownik m7marek napisał:

25/26.09 odstetki 1d 5%  0,41zł (ale zapomnieli o podatku :)

Ja i żona założyliśmy identyczne mSavery. Wszystkie operacje identyczne i wykonywane tego samego dnia. Mi podatek potrącili, żonie nie :)

Ja rozumiem, że system może mieć błędy ale działanie losowe? Zaczynam się bać tego banku.

Data: 2012-10-05 05:17:04
Autor: MrMrooz
[...]
co do wpłaty - nie ma znaczenia, ja miałem za wrzesień 7%, choć wpłaty na eKonto były przed założeniem mSavera

Pozdrawiam
Michał M

czy mSaver odsetki dopisał juz wczoraj?