czy magnezowe golenie amortyzatorów korodują?

Data: 2009-02-22 22:31:02
Autor: mariuszmo
czy magnezowe golenie amortyzatorów korodują?
czy odsłonięty magnez na goleniach dolnych amortyzatora będzie korodował?
kumpel miał kiedyś niefart i wciągnął pomiędzy koło a golenie kawał sporego drutu ukrytego pod śniegim w efekcie tego są dwie głebokie rysy na goleniach.
Z drugiej strony na magnezowych hakach kół ten lakier też szybko znika i tam nic się nie dzieje więc nie wiem czy ten stop jest podatny na jakąś szybką korozje.

Data: 2009-02-23 00:17:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Doczytaj o korozji magnezu.
Hehehe

zyga

Data: 2009-02-23 01:02:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 22.02.2009 22:31 użytkownik mariuszmo napisał :
[...]

Korodują, ale podlegają też procesowi pasywacji, więc możesz spać spokojnie.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-02-28 14:30:03
Autor: zibike
On 23 Lut, 01:02, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
Dnia 22.02.2009 22:31 użytkownik mariuszmo napisał :

Korodują, ale podlegają też procesowi pasywacji, więc możesz spać spokojnie.

Akurat :)
Miałem kiedyś Rock Shox Indy S. Golenie skorodowały na wylot, pod
naklejkami i  to tak sprytnie, że od wewnątrz, tzn, ubytki metalu były
olbrzymie wewnątrz goleni a na zewnątrz tylko mała dziurka :).
Amortyzator pękł w miejscu korozji w czasie jazdy ale konstrukcja
sprawia , że jest to raczej niegroźne (trzymają górne golenie).
Podobne uszkodzenia widziałem w innym amorze tego samego modelu.
Korespondowałem nawet w tym temacie z producentem ale mnie "zlał",
tzn. twierdził, że to korozja od soli na jezdni.

pozdrawiam
zibike

Data: 2009-03-01 12:15:56
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 28.02.2009 23:30 użytkownik zibike napisał :
[...]

I mieli rację, "normalnie" nie powinno się nic dziać, jeśli używałeś widelca w trudniejszych warunkach, typu dużo wody i soli to mimo pasywacji magnez nie jest już taki niepodatny. Tak nawiasem mówiąc ciekaw jestem z czego tak naprawdę są te lagi, czy rzeczywiście ze stopów magnezu, czy ze stopu glinu z magnezem. Poza tym Indy to taki troszkę stary amortyzator, mój kolega podobnie jak Ty załatwił Manitou Marsa, ale myślę, że w nowych widelcach albo stosuje się lepsze stopy, albo lepsze metody ochrony, bo już od dawna nie słyszałem o przypadku j.w., a magnezowe golenie montuje się już nawet w tanich widelcach.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-02 11:03:49
Autor: zibike
On 1 Mar, 12:15, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

> [...]

widelca w trudniejszych warunkach, typu dużo wody i soli to mimo
pasywacji magnez nie jest już taki niepodatny.

No właśnie nie bardzo, bo nie używałem go na posolonych drogach
(miałem wtedy dwa rowery i tego używałem tylko do off-roadu), mógł
jedynie złapać wodę. Myślę, że był po prostu byle jak zrobiony i
zraziłem się do tej firmy.

pozdrawiam
zibike

Data: 2009-02-23 17:40:50
Autor: Adrian S.
mariuszmo wrote:

[...]

 Koledze kiedyś booster przy Judy 100 przekorodował prawie na wskroś, także
ja bym uważał.

--
Adrian S. the Lajt Rider

czy magnezowe golenie amortyzatorów korodują?