[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?

Data: 2011-02-07 10:00:26
Autor: pw
[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?
Witam,
Czy jest planowany termin wylaczenia nadawania w MPEG2 i calkowite przejscie na AVC/H264? troche sie denerwuje bo tego dziadostwa praktycznie nie da sie ogladac ...

Data: 2011-02-07 10:07:18
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-07 10:00, pw pisze:
Witam,
Czy jest planowany termin wylaczenia nadawania w MPEG2 i calkowite
przejscie na AVC/H264? troche sie denerwuje bo tego dziadostwa
praktycznie nie da sie ogladac ...

dlaczego mieli by wyłączać?
wiesz ile jest nowych odbiorników odbierających
tylko mpeg2?
nie wiem co masz z tą jakością, bo żale raczej do nadawcy,
a nie kompresji.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-07 10:14:51
Autor: pawell32
[...]

coÅ› masz nie tak. tv lub odbiornik.
teraz policzyłem:
21 transponderów nadających polskie i polskojęzyczne kanały
w mpeg2, a w mpeg4 7.
więc sam widzisz, mpeg4 to na razie początek

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-07 12:27:28
Autor: Robert_J
[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?
Czy jest planowany termin wylaczenia nadawania w MPEG2 i calkowite przejscie na AVC/H264?

A dlaczego???

...troche sie denerwuje bo tego dziadostwa praktycznie nie da sie ogladac ...

To prawda, ale raczej ze wzgledów tematycznych niz technicznych ;-))))

Data: 2011-02-07 14:03:49
Autor: pw
On 02/07/2011 12:27 PM, Robert_J wrote:
Czy jest planowany termin wylaczenia nadawania w MPEG2 i calkowite
przejscie na AVC/H264?

A dlaczego???

pytam sie, poniewaz mpeg2 nie da sie ogladac, wiec po co marnowac pasmo? po za tym gdzies czytalem ze maja to za jakis czas wylaczyc, tylko nie wiem dokladnie kiedy ...

...troche sie denerwuje bo tego dziadostwa praktycznie nie da sie
ogladac ...

To prawda, ale raczej ze wzgledów tematycznych niz technicznych ;-))))

tematycznych tez

Data: 2011-02-07 14:23:15
Autor: Robert_J
[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?
pytam sie, poniewaz mpeg2 nie da sie ogladac,

Móglbys podac powód takiego stwierdzenia? Co rozumiesz pod pojeciem "nie da sie ogladac"? Ja ogladam i jakos nie narzekam...

...wiec po co marnowac pasmo?

?

po za tym gdzies czytalem ze maja to za jakis czas wylaczyc, tylko nie wiem dokladnie kiedy ...

Gdzie czytales?

To prawda, ale raczej ze wzgledów tematycznych niz technicznych ;-))))

tematycznych tez

No przeciez napisalem ;-)))

Data: 2011-02-07 14:27:39
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-07 14:03, pw pisze:
pytam sie, poniewaz mpeg2 nie da sie ogladac, wiec po co marnowac pasmo?

co się nie da oglądać? co Ty masz za sprzęt?
wiesz, że nawet hd nadawali w mpeg2?
poza tym myślisz, że jak zmienią na mpeg4 to jakość obrazu
siÄ™ poprawi? zajmie jedynie mniej miejsca.

po za tym gdzies czytalem ze maja to za jakis czas wylaczyc, tylko nie
wiem dokladnie kiedy ...

to chyba nie w Polsce, c+ i cp dajÄ… do odbioru dekodery sd,
które chyba nie są w stanie odebrać mpeg4.

...troche sie denerwuje bo tego dziadostwa praktycznie nie da sie
ogladac ...

coÅ› chyba przesadzasz

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-07 16:08:37
Autor: Robert_J
[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?
co się nie da oglądać? co Ty masz za sprzęt?

Ja myślę że on raczej naczytał się za dużo teorii i śmiesznych forów internetowych ;-)))

wiesz, że nawet hd nadawali w mpeg2?

Nie wiem czy nawet nadal nie nadajÄ…...?

poza tym myślisz, że jak zmienią na mpeg4 to jakość obrazu
siÄ™ poprawi? zajmie jedynie mniej miejsca.

Dokładnie ;-). W listopadzie, kiedy odpalałem cyfrę w sieci, trochę ćwiczyliśmy porównania organoleptyczne. Nie ma zauważalnej różnicy na np. TVP 1 czy TVP 2 między MPEG2 z HB a MPEG4 z Astry.

Data: 2011-02-07 21:51:04
Autor: Jerzy Pastusiak
[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?
Czesc Robert ,

Robert_J:
| Ja my¶lê ¿e on raczej naczyta³ siê za du¿o teorii i ¶miesznych forów
| internetowych ;-)))

no i czemu tak mu dokuczasz i od jakis teoretykow wymyslasz
-=-=-

Jako ciekawostka, format HDV (High Definition Video),
(HDV - format zapisu wideo wysokiej rozdzielczo¶ci na kasecie
formatu DV), wlasnie jako metode kompresji, przyjal mpg-2:
http://pl.wikipedia.org/wiki/High_Definition_Video HDV 1080i ;  1440 × 1080
Compressed video bitstream rate: ~25 Mbit/s !!
-=-=-

DVD tez kompresuje w mpg-2, przy czym zwykle strumien bitowy
jest ~5 Mbit/s (max ~8)

SRG nadawalo w mpg-2 ze strumieniem kilkunastu Mbit/s.

Natomiast niektore platformy upychaja na jednym transponderze
~ 20 przekazow TV, o strumieniach ~2-3 Mbit/s, co daje wiadomo
jaki obraz.
-=-=-

A przykladowo tutaj:
http://www.mythtv.org/wiki/Configuring_HDTV

mamy jednoznacznie:
In North America, HD material is transmitted in MPEG-2 format.

In the United States, ATSC permits only MPEG-2 as the codec.
-=-=-

W Kanadzie - Bell TV (over 100 HD channels), dopiero:
is planning on using MPEG-4 starting 2010 for HD channel transmission
in order to save bandwidth:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_TV

MPEG-4 pozwala na zaoszczedzenie pasma, co niekoniecznie musi
sie przelozyc na zwiekszenie strumienia bitowego, raczej
prowadzi do upchania wiekszej liczby przekazow na transponderze.

Pzdr.J.P.

[SAT] czy maja zamiar wylaczyc MPEG2?