czy masz PSO?

Data: 2011-09-03 10:40:27
Autor: RobertS
czy masz PSO?
tak/nie i dlaczego?

jeżeli tak to jak oceniasz to co masz?

jeżeli nie masz to czy w jakiś sposób oszczędzasz na (odległą) przyszłość?

taki temacik w oderwaniu od kk i ror-ów, które są na grupie zwykle omawiane ;-)

RobertS

Data: 2011-09-03 10:51:26
Autor: azot
czy masz PSO?

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:j3sp5r$h97$1news.icpnet.pl...
[...]

Wciskaj to jeleniom, którzy przyjdą do ciebie na spotkanie. Tu chyba takich nie ma.

azot

Data: 2011-09-03 10:54:58
Autor: RobertS
czy masz PSO?

Wciskaj to jeleniom, którzy przyjdą do ciebie na spotkanie. Tu chyba
takich nie ma.

azot

odbiło ci? kto komuś coś wciska?
to tylko wstęp do dyskusji...

RobertS

Data: 2011-09-03 11:31:16
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3sq12$h97$4news.icpnet.pl...

Wciskaj to jeleniom, którzy przyjd± do ciebie na spotkanie. Tu chyba
takich nie ma.

azot

odbi³o ci? kto komu¶ co¶ wciska?
to tylko wstêp do dyskusji...

-- pozdrawiam
RobertS

Robercie daj spokoj, to jakis nowy chyba....

Co do tematu to ja mialem, ale stwierdzilem ze mnie to za drogo kosztuje :) fakt ze to moja wina bo dokladnie nie policzylem tej Skandii- a to sie msci.
Za rownowartosc Skandii kupilem ostatnio ponad 2ha lasu w poblizu miasta jako czesc zabezpieczenia na emeryture...
A od przyszlego roku jak dobrze pojdzie ze skonczeniem budowy domu to zaczne kupowac akcje itp ale sam a szykuja sie nam chyba dobre czasy do kupowania dobrych spolek

Data: 2011-09-03 11:51:02
Autor: Bogdan B.
czy masz PSO?
W dniu 2011-09-03 10:54, RobertS pisze:

Wciskaj to jeleniom, którzy przyjdą do ciebie na spotkanie. Tu chyba
takich nie ma.

azot

odbiło ci? kto komuś coś wciska?
to tylko wstęp do dyskusji...

Obawiam się że dyskusja taka właśnie będzie.
Okazjonalnie pojawiajÄ… siÄ™ posty na grupie na taki temat.
Ogólny ton jest taki że oszczędzać nie warto, bo przyjdzie:
US/ZUS/kryzys i diabli wszystko wezmÄ….
Plus dodatkowa nutka niewiary że piszący te posty mogą być
tak starzy, że przejdą na emeryturę.
Ciekaw jestem ich miny jeżeli będą mieli pecha i dożyją wieku
emerytalnego ;-)

Data: 2011-09-04 09:08:27
Autor: karkow
czy masz PSO?

Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości news:4e61f889$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

na tej grupie omawia się właśnie lokaty, rory, kk... tragedia.

Data: 2011-09-04 09:21:21
Autor: z
czy masz PSO?
Bogdan B. pisze:

[...]

Po przeanalizowaniu tematu (jako amator oczywiście) gdzie włożyć kilkadziesiąt tysięcy ciągle mi wychodzi ziemia. Mieszkanie pod wynajm+kredyt sobie odpuściłem.
Może teraz ktoś mnie sprowadzi na jedynie słuszną drogę = do banku. :-)

Data: 2011-09-04 09:33:09
Autor: wromek
czy masz PSO?
Po przeanalizowaniu tematu (jako amator oczywi¶cie) gdzie w³o¿yæ kilkadziesi±t tysiêcy ci±gle mi wychodzi ziemia. Mieszkanie pod wynajm+kredyt sobie odpu¶ci³em.
Mo¿e teraz kto¶ mnie sprowadzi na jedynie s³uszn± drogê = do banku. :-)

jesli nieruchomosc na wynajem to tylko na kredyt. za gotowke (czy z udzialem gotowki) sie nie oplaca.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-04 08:17:40
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-04, wromek <wromek@> wrote:

[...]

[...]

Nie jestem przekonany (zaznaczam, ¿e opisujê rynek w Poznaniu). Jestem najemc± domu (4 pokoje, gara¿, ogródek itp), p³acê nieco ponad 2000 z³. Tu¿ obok, podobny taki dom (zabudowa szeregowa) chc± sprzedaæ za ponad 500 tys. Znajdziesz kredyt na pó³ miliona, z rat± poni¿ej 2000 z³ (¿eby zarobiæ)?

Z mieszkaniami podobnie - wynaj±æ mieszkanie w nowym budownictwie mo¿na
za mniejsze pieni±dze ni¿ wynosi rata kredytu. A jeszcze musisz ponie¶æ
koszty remontów oraz przyj±æ ¶rednio, ¿e mieszkanie przez 2 miesi±ce
w roku nie zarabia.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-04 11:27:54
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnj66d15.2pid.proteuspl-test.org...
On 2011-09-04, wromek <wromek@> wrote:

[...]

Moim zdaniem czas na kupowanie mieszkan pod wynajem dopiero nadejdzie jak spadna ceny....
Oczywiscie jak trafi sie okazja kupic jakies z promocja np  40% bo ktos musi sprzedac to jasne ze mozna rozwazyc wejscie w cos takiego....
Ale generalnie czas na mieszkania jeszcze chyba przed nami...

Data: 2011-09-04 12:50:55
Autor: karkow
czy masz PSO?

On 2011-09-04, wromek <wromek@> wrote:

[...]

[...]

analizujac takie inwestycje trzeba spojrzec z dwóch perspektyw - rata kredytu vs czynsz wynajmu ORAZ perspektywa wzrostu wartosci tej nieruchomosci, a to moze byc bardziej oplacalne niz 200z³ wyzszy czynsz niz rata...

Data: 2011-09-04 21:37:00
Autor: S³awomir Szysz³o
czy masz PSO?
Dnia Sun, 4 Sep 2011 12:50:55 +0200, "karkow" <kar.kow@op.pl> wklepa³(-a):

[...]

Jakie znaczenie ma warto¶æ nieruchomo¶ci, skoro nie chcesz jej sprzedawaæ tylko
wynajmowaæ?
Jaki¿ to zysk osi±gasz z warto¶ci na papierze?

--
S³awomir Szysz³o

Data: 2011-09-04 22:35:11
Autor: z
czy masz PSO?
S³awomir Szysz³o pisze:

Jakie znaczenie ma warto¶æ nieruchomo¶ci, skoro nie chcesz jej sprzedawaæ tylko
wynajmowaæ?
Jaki¿ to zysk osi±gasz z warto¶ci na papierze?

Inwestycja d³ugoterminowa. Po sp³aceniu kredytu dzieciak bêdzie mia³ swoje "m".

Data: 2011-09-04 20:49:42
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-04, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

[...]

Jaki¿ to zysk osi±gasz z warto¶ci na papierze?
Inwestycja d³ugoterminowa. Po sp³aceniu kredytu dzieciak bêdzie mia³ swoje "m".

Fajnie. Pytanie gdzie ja bêdê mieszka³ przez ten czas? :-)

I niespecjalnie widzê sens uk³adania dzieciakowi ¿ycia w ten sposób.
Nie do¶æ ¿e bêdzie mia³ stare mieszkanie, to jeszcze niekoniecznie w miejscu
gdzie bêdzie chcia³ / móg³ pracowaæ.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-05 00:20:46
Autor: wromek
czy masz PSO?
I niespecjalnie widzê sens uk³adania dzieciakowi ¿ycia w ten sposób.
Nie do¶æ ¿e bêdzie mia³ stare mieszkanie, to jeszcze niekoniecznie w miejscu
gdzie bêdzie chcia³ / móg³ pracowaæ.

od przybytku glowa nie boli, zawsze mozna sprzedac-kupic inne, zamienic, zastawic i wynajac i splacac kredyt za inne-opcji wtedy jest naprawde wiele ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 05:37:57
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-04, wromek <wromek@> wrote:
[...]

Zawsze? Powiedz tym którzy kupili spekulacyjnie na górce, a teraz maj±
pustostany i nie mog± ich sprzedaæ, bo s± za drodzy.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-05 10:09:50
Autor: wromek
czy masz PSO?
Zawsze? Powiedz tym którzy kupili spekulacyjnie na górce, a teraz maj±
pustostany i nie mog± ich sprzedaæ, bo s± za drodzy.

ZAWSZE :) jednak decyduje prawo rynku, czyli podazy i popytu i tego czy ktos chce sprzedac (nawet ze strat± jesli trzeba) czy sprzedawac  ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 07:10:10
Autor: z
czy masz PSO?
wromek pisze:

od przybytku glowa nie boli, zawsze mozna sprzedac-kupic inne, zamienic, zastawic i wynajac i splacac kredyt za inne-opcji wtedy jest naprawde wiele ;)

Dok³adnie. Nikt nikomu nie ka¿e w nim mieszkaæ. Drugie mieszkanie to skarb bo z rodzicami od pewnego wieku powinno nawet byæ nawet zakazane :-)

Data: 2011-09-05 20:01:52
Autor: S³awomir Szysz³o
czy masz PSO?
Dnia Sun, 04 Sep 2011 22:35:11 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> wklepa³(-a):

S³awomir Szysz³o pisze:

[...]

Dalej nie widzê tu jakie znaczenie ma tu warto¶æ nieruchomo¶ci. Skoro i tak nie
chcesz sprzedawaæ, to nie ma znaczenia czy mieszkanie jest warte 250 czy 300
tys.

--
S³awomir Szysz³o

Data: 2011-09-06 09:49:21
Autor: z
czy masz PSO?
S³awomir Szysz³o pisze:

Dalej nie widzê tu jakie znaczenie ma tu warto¶æ nieruchomo¶ci. Skoro i tak nie
chcesz sprzedawaæ, to nie ma znaczenia czy mieszkanie jest warte 250 czy 300
tys.

Ale tu chodzi³o o czê¶ciowe (przynajmniej) posi³kowanie siê kredytem który sp³acaliby wynajmuj±cy.
Korzy¶æ: drugie mieszkanie dla dziecka rozpoczynaj±cego doros³e ¿ycie.
Zak³adam zero dochodu miesiêcznego.

Data: 2011-09-05 19:57:50
Autor: karkow
czy masz PSO?

U¿ytkownik "S³awomir Szysz³o" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j40r1s.29c.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
[...]

mozesz kupic mieszkanie, wynajmowac, a potem sprzedac - to nie bedzie zysk na papierze

Data: 2011-09-05 20:03:48
Autor: S³awomir Szysz³o
czy masz PSO?
Dnia Mon, 5 Sep 2011 19:57:50 +0200, "karkow" <kar.kow@op.pl> wklepa³(-a):

mozesz kupic mieszkanie, wynajmowac, a potem sprzedac - to nie bedzie zysk na papierze

Mo¿e byæ strata. :)

--
S³awomir Szysz³o

Data: 2011-09-05 20:38:59
Autor: Maruda
czy masz PSO?
W dniu 2011-09-05 19:57, karkow pisze:

[...]

....obarczony ca³kiem znacz±cym ryzykiem - gdy najemca przestanie p³aciæ i ani my¶li wyprowadzaæ siê, ma ¿onê w ci±¿y (na przemian z córk± w ci±¿y) itp.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-09-05 23:22:44
Autor: wromek
czy masz PSO?
...obarczony ca³kiem znacz±cym ryzykiem - gdy najemca przestanie p³aciæ i ani my¶li wyprowadzaæ siê, ma ¿onê w ci±¿y (na przemian z córk± w ci±¿y) itp.

I dlatego Ty nie masz takich problemow - ja mam i poki co nie zaluje ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-04 16:32:35
Autor: Ra
czy masz PSO?
On 2011-09-04, wromek<wromek@>  wrote:

[...]

[...]

s± okresy kiedy taki dil jest nieop³acalny i teraz w³a¶nie tak jest
jakby rata by³a ni¿sza od kwoty najmu to przecie¿ ka¿dy by zosta³ rentierem i samoistnie takie perpetum mobile by siê skoñczy³o

Data: 2011-09-05 00:18:10
Autor: wromek
czy masz PSO?
[...]

Przy domach w Poznaniu to jest problem-tez tu mieszkam (od ok. 2 lat). Swoja droga ponizej 2500/mies za dom wart. ok. pol miliona to jest dobra cena.
Dom jest trudniej wynajac-dlatego ceny sa tak niskie w stos. do kredytu ale ja pewnie i tak wolalbym kreske i placic za swoje niz za cudze.

[...]

Tutaj bym sie nie zgodzil, na wynajmie mieszkania juz sie zarobi ponad rate i mieszkanie wcale nie musi stac puste w wakacje bo niekoniecznie trzeba wynajmowac studentom.
Poza tym jak mieszkanie jest w dobrej lokalizacji to nawet studenci nie odpuszcza takiego mieszkania przez wakacje (wszystko zalezy - kogo sie znajdzie).
Zanim kupilismy tu mieszkanie mieszkalismy pol roku na wynajetym (kawalerka w nowym budownictwie) za 1200 pln + czynsz + oplaty, w zimie wialo jak w kieleckiem, szpary w nowych oknach, szpary pod drzwiami-nie dalo rady tego ogrzac. Teraz mamy 2 pokoje w starym budownictwie (wiezowiec na os. Pod Lipami), zrobiona termomodernizacja, czysto, schludnie, czujniki ruchu na korytarzach, zielono na okolo, w zimie otwieramy okna bo za goraco-rata 1180 pln. mozna? mozna...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 05:44:41
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-04, wromek <wromek@> wrote:

[...]

[...]

Poda³em warunki brzegowe: _w nowym budownictwie_, a Ty opisujesz sytuacjê w starym. :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-05 10:11:23
Autor: wromek
czy masz PSO?
Poda³em warunki brzegowe: _w nowym budownictwie_, a Ty opisujesz sytuacjê
w starym. :)

bo ja akurat w tym przypadku wolalem stare i podalem jako przyklad kiedy mi sie to sprawdza (w por. do nowego-czasem gorszego) ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-04 10:12:52
Autor: RobertS
czy masz PSO?

Po przeanalizowaniu tematu (jako amator oczywiście) gdzie włożyć
kilkadziesiąt tysięcy ciągle mi wychodzi ziemia.

a jak bedziesz z tego korzyści czerpał?

Mieszkanie pod
wynajm+kredyt sobie odpuściłem.
Może teraz ktoś mnie sprowadzi na jedynie słuszną drogę = do banku. :-)

bo mieszkanie pod wynajem ma mniejszą rentowność niż większość lokat bankowych, jak coś chcesz pod wynajem to najlepiej nieruchomość z gwarancją najmu ;-)

RobertS

Data: 2011-09-04 11:39:29
Autor: z
czy masz PSO?
RobertS pisze:
  > a jak bedziesz z tego korzyÅ›ci czerpaÅ‚?

Najważniejsza korzyść jest taka że na tym nie stracę więcej niż trzymając w banku.
Wszystkie te bankowe oferty 6% (czy ile tam teraz jest) są dla mnie śmieszne jeżeli inflacja wynosi 5%.
Chodzi mi oto żeby faktycznie coś odłożyć dla dzieciaka na przyszłość a nie rajcować się super hiper ofertami instytucji co do których zaufania nie ma już żadnego.

Napiszesz że cena ziemi też może nagle lawinowo polecieć w dół.
Sądzę że wątpię :-)

Data: 2011-09-04 12:52:20
Autor: karkow
czy masz PSO?

Użytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j3vh0i$8s6$1inews.gazeta.pl...
RobertS pisze:
> [...]

Napiszesz że cena ziemi też może nagle lawinowo polecieć w dół.
pewnie nie ale to zalezy juz co kupujesz.
Jesli ktos uwaza ze inwestycje w nieruchomosci to super biznes to niech zwroci uwage na sytuacje irlandczykow, amerykanów....

Data: 2011-09-04 19:30:43
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "karkow" <kar.kow@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3vl91$afn$1news.onet.pl...

U¿ytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3vh0i$8s6$1inews.gazeta.pl...
RobertS pisze:
 > a jak bedziesz z tego korzy¶ci czerpa³?

Najwa¿niejsza korzy¶æ jest taka ¿e na tym nie stracê wiêcej ni¿ trzymaj±c w banku.
Wszystkie te bankowe oferty 6% (czy ile tam teraz jest) s± dla mnie ¶mieszne je¿eli inflacja wynosi 5%.
Chodzi mi oto ¿eby faktycznie co¶ od³o¿yæ dla dzieciaka na przysz³o¶æ a nie rajcowaæ siê super hiper ofertami instytucji co do których zaufania nie ma ju¿ ¿adnego.

Napiszesz ¿e cena ziemi te¿ mo¿e nagle lawinowo polecieæ w dó³.
S±dzê ¿e w±tpiê :-)
pewnie nie ale to zalezy juz co kupujesz.
Jesli ktos uwaza ze inwestycje w nieruchomosci to super biznes to niech zwroci uwage na sytuacje irlandczykow, amerykanów....

Tu nie chodzi moim zdaniem czy to irlandczycy,amerykanie itp
Tu chodzi o to ze rynek byl juz nasycony po korek i stad korekta/bessa czy jak to nazwiemy
Tu dokladnie zadzialalo prawidlo z rynku akcji- jak kazdy mowi ze trzeba kupowac tzn ze trzeba sprzedawac bo kazdy juz aakcje ma
Wszedzie tak jest na kazdym rynku - tak tez bedzie ze zlotem w przyszlosci - choc ono ma jeszcze forme pieniadza i mozna je latwo zamienic na inne dobra (mowie o fizycznym) - tutaj przykladem doskonalym byla sytuacja gdy banki centralne zaczely sprzedawac (jako ostatni) to wtedy trzeba je bylo kupowac.

Data: 2011-09-04 21:24:02
Autor: RobertS
czy masz PSO?

Napiszesz że cena ziemi też może nagle lawinowo polecieć w dół.
Sądzę że wątpię :-)

nie musi polecieć w dół, wystarczy, że nie bedzie wzrastać >5% rocznie i korzyść z tego żadna

RobertS

Data: 2011-09-04 22:31:33
Autor: z
czy masz PSO?
RobertS pisze:

nie musi polecieć w dół, wystarczy, że nie bedzie wzrastać >5% rocznie i korzyść z tego żadna

Napisz w czym lepsze jest trzymanie kasy na lokacie.
Wyższe bezpieczeństwo? Wyższy zysk?

Data: 2011-09-04 20:54:51
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-04, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

[...]

Napisz w czym lepsze jest trzymanie kasy na lokacie.
Wy¿sze bezpieczeñstwo? Wy¿szy zysk?

Przy obecnym stanie prawnym, na pewno mniejsze ryzyko.
Ju¿ nie mówi±c o tym, ¿e zakup mieszkania to tak¿e pieni±dze
które nie s± wliczane do jego warto¶ci (PCC, notariusz),
*kupa* straconego czasu (choæby na urz±dzenie pod wynajem,
szukanie lokatorów, remonty), potencjalnie sporo problemów
(niep³ac±cy lokatorzy, imprezowicze), d³ugi proces rozwi±zywania
konfliktów.

A zysk z tego co pamiêtam jest oceniany na poziomie 3-5%.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-05 00:02:14
Autor: wromek
czy masz PSO?
[...]

Prawo sie ostatnio troche zmienilo jesli sledzisz, co prawda to raczej kosmetyczne zmiany ale zaczyna to isc w dobra strone.
Koszty okolozakupowe i organizacyjne wrzucasz w KUP i sie to amortyzuje na przestrzeni lat. Jakims czynnikem warunkujacym sukces jest,
zeby sie na to decydowac na dlugie lata a nie krotkoterminowo. Co do zainwestowanego czasu i problemow to tego jest najwiecej na poczatku a potem to juz jakos idzie i jest to tylko kwestia monitorowania i ew. reagowania na powstajace problemy. Czasem sie zdarzy cos grubszego ale geleralnie czasmi przez kilka mies. jest calkowity spokoj.

Co do oceny zysku to mam inny poglada na ta sprawe: nie wyliczam sobie tego procentowo, bo korzysci sa nie tylko w procentach...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-04 23:52:18
Autor: wromek
czy masz PSO?
nie musi polecieæ w dó³, wystarczy, ¿e nie bedzie wzrastaæ >5% rocznie i korzy¶æ z tego ¿adna

korzysc zadna jesli lezy i ma zarabiac samymi wzrostami wartosci. tu musi byc jakas wartosc dodana, ktos o to wczesniej pytal-to tu daje odpowiedz, co ja robie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-04 23:49:11
Autor: wromek
czy masz PSO?
[...]

co do lokat to mnie tez smieszy to zabijanie sie o te procenciki. realna korzysc z lokat to mysle wartosc 0,7-1% rocznie max (ponad inflacje).
przeciez to smiech na sali, tyle kombinowania za takie ochlapy.

co do samej ziemi, to tez raczej niewiele z tego jest, no chyba, ze to jakas rolna jest i mozna to wydzierzawic rolnikowi jakiemus.
samo planowanie wzrostu wartosci bez czerpania doraznych profitow mija sie wg mnie z celem, raczej generuje koszty (podatki od gruntow itp.)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 07:05:37
Autor: z
czy masz PSO?
wromek pisze:

[...]

To dlaczego ludzie z³oto kupuj±. Przecie¿ dora¼nych profitów nie ma.
Jak 6 lat temu cena 1ha wynosi³a 10000z³ to wszyscy mówili ¿e ju¿ nie zdro¿eje. Teraz ten sam ha sprzedaje siê za 26000 z³. Oczywi¶cie mówimy o dobrym towarze w dobrym miejscu.

Mo¿na jeszcze spekulowaæ Tfuu poprawniej mówi siê "byæ inwestorem gie³dowym". :-) Jak kto¶ ma talent i nerwy czemu nie.
Tylko ¿e moje zdanie o spekulantach po tym co zrobili z cukrem jest co najmniej z³e. A to jak wiadomo tylko czubek góry...

Data: 2011-09-05 10:15:41
Autor: wromek
czy masz PSO?
[...]

zloto jest jednak troche bardziej plynne, mozna kilka x w ciagu dnia kupic i sprzedac i na tym zarobic.
nie trzeba w tym siedziec kilka lat ale zaryzykowac mozna, grunty to troche jednak inna bajka.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 11:13:13
Autor: z
czy masz PSO?
wromek pisze:

zloto jest jednak troche bardziej plynne, mozna kilka x w ciagu dnia kupic i sprzedac i na tym zarobic.
nie trzeba w tym siedziec kilka lat ale zaryzykowac mozna, grunty to troche jednak inna bajka.

Ale przecie¿ w±tek jest o d³ugoterminowym oszczêdzaniu a nie o spekulacji. :-)

Dziwne. 90% grupy rajcuje siê procentami w bankach chocia¿ udowodniono wiele razy ¿e d³ugoterminowo to g³upota.
M³odzie¿ czy ... ? ;-)

Data: 2011-09-05 12:52:52
Autor: Jarek Andrzejewski
czy masz PSO?
On Mon, 05 Sep 2011 11:13:13 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

wromek pisze:

nie trzeba w tym siedziec kilka lat ale zaryzykowac mozna, grunty to troche jednak inna bajka.
Ale przecie¿ w±tek jest o d³ugoterminowym oszczêdzaniu a nie o spekulacji. :-)

ale mo¿e siê okazaæ, ¿e d³ugoterminowo ziemiê trzyma³e¶, a potem
równie d³ugoterminowo bêdziesz szuka³ kupca na ni±, gdy zechcesz
zrealizowaæ zysk. --
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-05 13:24:49
Autor: z
czy masz PSO?
Jarek Andrzejewski pisze:
ale mo¿e siê okazaæ, ¿e d³ugoterminowo ziemiê trzyma³e¶, a potem
równie d³ugoterminowo bêdziesz szuka³ kupca na ni±, gdy zechcesz
zrealizowaæ zysk.
Mo¿e siê te¿ okazaæ ¿e kasa na koncie straci³a po³owê warto¶ci i w dodatku nie mo¿na jej odzyskaæ bo spekulanci w³a¶nie zrealizowali zyski.   :-)

Data: 2011-09-05 13:31:51
Autor: Jarek Andrzejewski
czy masz PSO?
On Mon, 05 Sep 2011 13:24:49 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Dlatego te¿ od jakiego¶ czasu nawo³ujê do zakupu z³ota i srebra :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-05 13:40:09
Autor: z
czy masz PSO?
Jarek Andrzejewski pisze:

Dlatego te¿ od jakiego¶ czasu nawo³ujê do zakupu z³ota i srebra :-)

Trzeba by³o wcze¶niej kupowaæ a nie teraz nawo³ywaæ :-)
Tyle kasy mog³e¶ zarobiæ :-)

Data: 2011-09-05 13:50:43
Autor: Jarek Andrzejewski
czy masz PSO?
On Mon, 05 Sep 2011 13:40:09 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

Jarek Andrzejewski pisze:

Dlatego te¿ od jakiego¶ czasu nawo³ujê do zakupu z³ota i srebra :-)

Trzeba by³o wcze¶niej kupowaæ a nie teraz nawo³ywaæ :-)
Tyle kasy mog³e¶ zarobiæ :-)

To zerknij sobie, od kiedy nawo³ujê.
I dlaczego piszesz "mog³e¶"? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-05 14:06:03
Autor: z
czy masz PSO?
Jarek Andrzejewski pisze:

To zerknij sobie, od kiedy nawo³ujê.
I dlaczego piszesz "mog³e¶"? :-)

Spekulant jeden :-)

Data: 2011-09-05 13:38:07
Autor: Jarek Andrzejewski
czy masz PSO?
BTW: co to jest PSO?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-06 10:07:42
Autor: yoss
czy masz PSO?

Uzytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@gmail.com> napisal w wiadomosci news:c4d967t0fgum0p4n9sng89v6kd0823g2nv4ax.com...
BTW: co to jest PSO?
-- pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Tez sie nad tym zastanawialem ;) to chyba chodzi o Nordee i PlanSystematycznegoOszczedzania.

yoss

Data: 2011-09-06 10:56:07
Autor: Jarek Andrzejewski
czy masz PSO?
On Tue, 6 Sep 2011 10:07:42 +0200, "yoss" <yoss@spam.wp.pl> wrote:

[...]

Aaaa, to w takim razie ja mam: co nie wydam, to oszczêdzam. Ca³kiem
systematycznie :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-09-06 11:40:33
Autor: Wieslaw Gajda \(Gold Finance\)
czy masz PSO?
Uzytkownik "yoss" <yoss@spam.wp.pl> napisal w wiadomosci news:4e65d44a$0$2437$65785112news.neostrada.pl...

[...]

PSO to generalnie Plan Systematycznego Oszczedzania. Ma go nie tylko Nordea. Wiekszosc TFI prowadzi takie plany, chociaz róznie sie nazywaja, np. PSI. Ale to jeden pies. Zasada jest taka, ze w zamian za zobowiazanie do wieloletnich regularnych wplat klient korzysta z obnizonych oplat w TFI.

--
Pozdrawiam,

Wieslaw Gajda
Doradca Finansowy, Oddzial Gdansk

Data: 2011-09-04 23:41:58
Autor: wromek
czy masz PSO?
bo mieszkanie pod wynajem ma mniejsz± rentowno¶æ ni¿ wiêkszo¶æ lokat bankowych, jak co¶ chcesz pod wynajem to najlepiej nieruchomo¶æ z gwarancj± najmu ;-)

nie kupuje sie mieszkania pod wynajem za gotowke. gotowke sie lokuje w bardziej rentowne przedsiewziecia niz lokata (jesli ktos umie i lubi).
mieszkanie pod wynajem sie kupuje za kredyt, najlepiej 100% i sie splaca kredyt z wynajmu (odsetki w koszty) i jeszcze troche grosza zostaje jak sie to z glowa zrobi.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 17:51:47
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j40rbn$903$1news.onet.pl...
[...]

Mozesz podac jakis przyklad jak sie gotowke lokuje bardziej rentownie niz lokaty?

Data: 2011-09-05 14:37:30
Autor: Clegan
czy masz PSO?
On 5 Wrz, 17:51, "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
wrote:

Mozesz podac jakis przyklad jak sie gotowke lokuje bardziej rentownie niz
lokaty?

Ja mogê: kup akcje i jak zdro¿ej± to sprzedaj, je¶li nie zdro¿ej± to
ich nie kupuj. Metoda w 100% skuteczna.

Takich obiegowych m±dro¶ci jest od cholery.  Wiêcej jest tylko
inwestoruf w necie, co to potrafi± wy³±cznie lokowaæ gotówkê na
wiêkszy % ni¿ kredyt. Sami jeniusze, ku¼wa, a¿ dziw ¿e jeszcze nie
mamy wiêkszych rezerw ni¿ Chiny.

Data: 2011-09-05 19:24:12
Autor: wromek
czy masz PSO?
Mozesz podac jakis przyklad jak sie gotowke lokuje bardziej rentownie niz lokaty?

niestety nie :) musisz sobie albo sam poszukac albo napisac do mnie na priv jesli chcesz zainwestowac ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 19:55:09
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j430jv$4f1$1news.onet.pl...
[...]

Czy dobrze rozumiem ze to inwestowanie za twoim posrednictwem?

Data: 2011-09-05 23:24:22
Autor: wromek
czy masz PSO?
Czy dobrze rozumiem ze to inwestowanie za twoim posrednictwem?

nie.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-03 11:56:06
Autor: wromek
czy masz PSO?
odbi³o ci? kto komu¶ co¶ wciska?
to tylko wstêp do dyskusji...

po co odpisujesz idiocie?!
ja mam PSO, polisa inwestycyjna w amplico.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-03 12:39:37
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
czy masz PSO?
On 11-09-03 11:56, wromek wrote:
odbiło ci? kto komuś coś wciska?
to tylko wstęp do dyskusji...

po co odpisujesz idiocie?!
ja mam PSO, polisa inwestycyjna w amplico.

PSO mam na zasadzie - sam wplacam stalym zleceniem na fundusze, IKE, obligacje 10letnie, lokaty  konta oszczednosciowe. Jako, ze mam tych kont jak psow, wiec mnie nie boli, ze cos spada, cos do wyjecia, etc ;)
We wszystkie skandie, axy i tak dalej - te oplaty mnie by bolaly...

--
Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

Data: 2011-09-03 12:44:38
Autor: wromek
czy masz PSO?
[...]

ja zrobilem blad kilka lat temu bo bylem mlody, glupi i bogaty :) no i teraz sie musze tego trzymac, bo wychodzic mi sie nie oplaca.
teraz mam swoje sposoby na inwestowanie: nieruchomosci i tworzenie wartosci dodanej gdzie sie tylko da ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-03 13:41:22
Autor: MarekZ
czy masz PSO?
U¿ytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j3t0es$ebd$1@news.onet.pl...

i tworzenie wartosci dodanej gdzie sie tylko da ;)

Czyli co na przyk³ad?

Data: 2011-09-04 09:35:26
Autor: wromek
czy masz PSO?
i tworzenie wartosci dodanej gdzie sie tylko da ;)

Czyli co na przyk³ad?

to juz zostawie dla siebie ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-03 14:41:33
Autor: Przemek
czy masz PSO?

U¿ytkownik "Micha³ 'Amra' Macierzyñski" <pbb@macierzynski.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4e6203e9$1news.home.net.pl...
On 11-09-03 11:56, wromek wrote:
[...]

Dokladnie Michal- te oplaty bola- choc one bola tez przy gdy sie samemu wplaca na fundusze gdy wie sie jakie niskie oplaty sa na zachodzie w funduszach odpowiadajacych naszym funduszom, plus zarzadzanie tez w wiekszosci pozostawia wiele do zyczenia (no pomijam wyczyszczenie Kadafiemu jednego z portfeli z 97% wartosci przez Goldmana :))   )

Data: 2011-09-03 15:09:01
Autor: Ra
czy masz PSO?
W dniu 2011-09-03 10:40, RobertS pisze:
[...]

nie, dopóki te wszystkie fundusze nie biją indeksów nie widzę sensu - a w dłuższym terminie chyba żaden nie bije. Właśnie ostatnio jeszcze przed ostatnimi spadkami spojrzałem na gwiazdy poprzednich lat czyli leg masson akcji czy skarbiac małych spółek i wyniki bardzo słabiutkie
IMHO lepiej założyć ike na rachunku maklerskim i kupować spółki z wig80 (te które tworzą większą część indeksu)
PS jak akurat lubię pospekulować więc siedzę w metalach licząc na wzrost kruśca lub $ i tak zastanawiam jak jakie jest bezpieczeństwo certyfikatów raifeissena. Bo pamiętam że miał duże problemy w 2008

Data: 2011-09-03 15:26:48
Autor: RobertS
czy masz PSO?
ostatnio porównywałem Axę, Skandię i Aegona...wybrałem program (z minimalną składką) w tym ostatnim; co prawda są opłaty, ale nic za darmo, mam pod parasolem kilkadziesiąt funduszy - to dla mnie największa zaleta (są jeszcze inne, ale dla mnie mniej istotne)
poza tym oszczędzam na lokatach, IKE oraz samodzielnie w akcje i TFI;
w każdym razie mam taki program (ułamek aktywów tam wrzuciłem) i zobaczymy jak na tym wyjdę (na tle innych inwestycji);
zawsze można wybrać PSO z min. składką ale "większe" pieniądze wpłacić na konto dodatkowe - jak będą potrzebne to przy wypłacie nie płaci się tych masakrycznych opłat

wiem, że osoby, którym kończą się lokaty w OF/IB będą zapraszane na spotkania w celu "zwiększenia rentowności swoich inwestycji", jak do Was zadzwonią to pójdziecie pogadać z doradcą? ;-)

RobertS

Data: 2011-09-03 14:33:53
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-03, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:
ostatnio porównywa³em Axê, Skandiê i Aegona...wybra³em program (z minimaln± sk³adk±) w tym ostatnim; co prawda s± op³aty, ale nic za darmo, mam pod parasolem kilkadziesi±t funduszy - to dla mnie najwiêksza zaleta (s± jeszcze inne, ale dla mnie mniej istotne)
poza tym oszczêdzam na lokatach, IKE oraz samodzielnie w akcje i TFI;
w ka¿dym razie mam taki program (u³amek aktywów tam wrzuci³em) i zobaczymy jak na tym wyjdê (na tle innych inwestycji);

Tylko jakie s± te koszty? Bo jak siê oka¿e, ¿e w najlepszym wypadku wyjdziesz
na zero, to ¶rednio siê to bêdzie op³acaæ w porównaniu do mBanku, to chyba
nie jest to najlepszy plan na oszczêdzanie. :-)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-03 21:22:18
Autor: RobertS
czy masz PSO?
Tylko jakie s± te koszty? Bo jak siê oka¿e, ¿e w najlepszym wypadku wyjdziesz
na zero, to ¶rednio siê to bêdzie op³acaæ w porównaniu do mBanku, to chyba
nie jest to najlepszy plan na oszczêdzanie. :-)

ok. 1,95% rocznie za zarz±dzanie + ok. 10 z³ (nie w ka¿dej wersji) za administracjê konta miesiêcznie, ale mo¿na przesuwaæ (w ramach parasola) ¶rodkami pomiêdzy 70-100 funduszami (w ró¿nych walutach) - dla mnie to najwa¿niejsza zaleta

dla niektórych wa¿niejszy jest tzw. BAT czyli trzeba p³aciæ sk³adki przez okre¶lony czas, je¿eli kto¶ ma chêæ oszczêdzaæ, ale za czêsto kusz± go ró¿ne "pokusy" to BAT jest potrzebny ;-)

podam przyk³ad znajomej, zarabia nie¼le, dosta³a jak±¶ extra kasê z firmy, wp³aci³a kasê do SFI i.......po 3 tygodniach stwierdzi³a, ¿e MUSI kupiæ sobie now± sofê (znudzi³ jej siê kolor poprzedniej), na tym siê jej oszczêdzanie zakoñczy³o

RobertS

Data: 2011-09-03 19:36:11
Autor: Wojciech Bancer
czy masz PSO?
On 2011-09-03, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

I w ramach tej op³aty masz chocia¿ jakie¶ rekomendacje? Jak wygl±da
to zarz±dzanie? To jest op³ata dodatkowa za "zarz±dzanie" ponad to co
pobieraj± fundusze, czy wiêcej?

[...]

[...]

Wiem, ¿e niektórzy wymagaj± przymusu (ja po czê¶ci chyba te¿, bo ulegam
zbyt czêsto pro¶bom ¿ony ;-). Jednak co Ci po przymusie, jak w skrajnych
przypadkach op³aty mog± poch³on±æ ca³y zysk, a nwet i spor± czê¶æ zbieranego kapita³u?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-09-03 22:25:27
Autor: RobertS
czy masz PSO?

I w ramach tej op³aty masz chocia¿ jakie¶ rekomendacje? Jak wygl±da
to zarz±dzanie?

tak, ale zdecydowanie siê nimi NIE sugerujê

To jest op³ata dodatkowa za "zarz±dzanie" ponad to co
pobieraj± fundusze, czy wiêcej?

tak, to jest dodatkowa op³ata pobierana przez TU, op³aty pobierane przez TFI s± od tego niezale¿ne - nie da siê ich pomin±æ

[...]

je¿eli 1,95% op³aty mia³oby poch³on±æ mi wiêkszo¶æ zysku to sensu nie ma, ale póki co tak siê nie dzieje

w ramach tej op³aty s± jeszcze inne korzy¶ci (mam nadziejê, ¿e ta opcja nie bêdzie mi potrzebna), je¿eli zakoñczê ¿ywot przed czasem to uposa¿eni dostan± min. to co wp³aci³em do programu nawet je¿eli na rachunku bêdê mia³ spor± stratê

RobertS

Data: 2011-09-05 15:09:29
Autor: Wies³aw Gajda \(Gold Finance\)
czy masz PSO?

U¿ytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j3sp5r$h97$1news.icpnet.pl...
tak/nie i dlaczego?

Tak, mam hedge. Bo w niego wierzê, bo ma niewielk± ujemn± korelacjê z indeksami gie³dowymi, bo inwestujê d³ugoterminowo.

je¿eli tak to jak oceniasz to co masz?

¦wietny na okres bessy. W hossie - s³aby.

--
Pozdrawiam,

Wies³aw Gajda
Doradca Finansowy, Oddzia³ Gdañsk