czy mogę nagrywać

Data: 2011-04-01 21:11:19
Autor: lamia
czy mogę nagrywać
nie wiem jakie jest aktualne prawo w kwestii nagrywania
- czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)? Czy moze mi ktoś zabronić?  (kojarzę, że musze uprzedzić). Chyba mnie nie mogą wyprosić czy coś?

Data: 2011-04-01 21:35:31
Autor: m4rkiz
czy mogę nagrywać
Użytkownik "lamia" <lamia3c@odwa.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in580c$ca$1@node2.news.atman.pl...
nie wiem jakie jest aktualne prawo w kwestii nagrywania
- czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)?

tak

Czy moze mi ktoś zabronić?

nie

(kojarzę, że musze uprzedzić).

nie

Chyba mnie nie mogą wyprosić czy coś?

nie moga

Data: 2011-04-02 16:32:22
Autor: lamia
czy mogę nagrywać
czy w ogóle można nagrywać? (rejestrować rozmowę lub wypowiedź)?

Data: 2011-04-02 18:13:42
Autor: animka
czy mogę nagrywać
W dniu 2011-04-02 16:32, lamia pisze:
czy w ogóle można nagrywać? (rejestrować rozmowę lub wypowiedź)?

"lamia"<lamia3c@odwa.pl>  wrote in message
- czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)? Czy moze mi ktoś

Możesz.Tylko na wszelki wypadek, jak możesz maskuj nagrywanie, bo może jakiś oszołom do Ciebie skoczyć.

--
animka

Data: 2011-04-02 18:37:40
Autor: lamia
czy mogę nagrywać
dotarłam do następującej informacji:

"Jeśli jesteś jedną z osób biorących udział w zgromadzeniu, to możesz je nagrywać, podobnie jak byś mógł zapisywać wypowiedzi"
"jeśli jesteś tam fizycznie i możesz słuchać wypowiedzi, które chcesz nagrać. Jeżeli tak jest to prawo nie zabrania nagrywania"

- Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy dlatego w usługach trelefonicznych uprzedzają o nagrywaniu, czy z innego powodu?

Data: 2011-04-02 18:40:02
Autor: Andrzej Lawa
czy mogę nagrywać
W dniu 02.04.2011 18:37, lamia pisze:

- Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy

A jakie znaczenie ma forma notowania, hmm?

dlatego w usługach trelefonicznych uprzedzają o nagrywaniu, czy z innego
powodu?

Bo tak jest trendi i dżezi.

Data: 2011-04-02 18:45:09
Autor: lamia
czy mogę nagrywać
dotarłam do takej kwestii:

"W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, co do ewentualnego naruszenia dóbr osobistych rozmówcy, wystarczy uzyskać jego zgodę na nagrywanie rozmowy.

Zgoda rozmówcy nie musi być połączona z zachowaniem specjalnej formy, może być to zgoda dorozumiana - jak kontynuowanie rozmowy po wysłuchaniu komunikatu o możliwości jej monitorowania i nagrywania."

niejasnej z jednego powodu: czym może być "naruszenie dóbr osobistych" w wyniku nagrywania rozmowy/wypowiedzi? Ktoś wie?

Data: 2011-04-02 19:09:41
Autor: animka
czy mogę nagrywać

http://www.google.pl/search?hl=pl&source=hp&q=+czym+mo%C5%BCe+by%C4%87+%22naruszenie+d%C3%B3br+osobistych%22+w+++wyniku+nagrywania+rozmowy%2Fwypowiedzi%3F+&btnG=Szukaj+w+Google&aq=f&aqi=&aql=&oq

--
animka

Data: 2011-04-03 01:33:36
Autor: lamia
czy mogę nagrywać
"animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:in7l97$av6$1node2.news.atman.pl...
[...]

"Unormowanie dóbr osobistych zostało ujęte w kodeksie cywilnym jednakże przepisy kc nie definiują pojęcia prawa do dóbr osobistych. Kodeks cywilny wskazuje jedynie w art. 23. ogólną zasadę, że dobra osobiste, wymienione w nim przykładowo, pozostają pod ochroną prawa cywilnego, i to niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach. Nie wskazuje on natomiast środków ochrony, a więc sankcji przewidzianych na wypadek ich naruszenia. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego "

"Kodeks cywilny nie zawiera definicji dóbr osobistych, poprzestając na ich przykładowym wyliczeniu. W procesach sądowych najczęściej wskazywanymi dobrami osobistymi są dobre imię i godność człowieka, które to składają się na użyte w art. 23 KC pojęcie czci."

"Artykuł 23 KC jedynie przykładowo wymienia dobra osobiste korzystające z ochrony prawa, przy czym nie zawiera ani definicji pojęcia "dobro osobiste człowieka", ani też nie definiuje poszczególnych dóbr."

itp itd
dziękują animko za link do googli!

ps:
ponawiam pytanie: Czy mógłby ktoś podać przykład 'naruszenia dóbr osobitych' w wyniku nagrania rozmowy bez uprzedzenia nagrywanego? Dzięki.

Data: 2011-04-04 06:47:23
Autor: Olgierd
czy mogę nagrywać
Dnia Sun, 03 Apr 2011 01:33:36 +0200, lamia napisał(a):

ponawiam pytanie: Czy mógłby ktoś podać przykład 'naruszenia dóbr
osobitych' w wyniku nagrania rozmowy bez uprzedzenia nagrywanego?

Samo nagrywanie raczej trudno sobie wyobrazić jako naruszenie dóbr osobistych -- nawet nagrywanie jakiejś awantury -- ale już ew. rozpowszechnienie takiego nagrania, to tak.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-04-04 10:37:37
Autor: Kamil
czy mogę nagrywać
Dnia Sat, 02 Apr 2011 18:40:02 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

W dniu 02.04.2011 18:37, lamia pisze:

- Czy prawdą jest, że nagrywanie jest tożsame z zanotowaniem? Czy

A jakie znaczenie ma forma notowania, hmm?

??
Cóż za zbiór wyrazów :)
Bo zdaniem, a już logicznym to na pewno nie jest.
Zapewne chodziło ci o coś w stylu:
- A jakie znaczenie ma forma utrwalania/rejestracji, hmmm?

:)

Data: 2011-04-03 10:18:41
Autor: Marek Dyjor
czy mogę nagrywać
lamia wrote:
[...]

aby od razu wyeliminować debili którzy by chcieli pobluzgać sobie.

ostatnio też uspokoiłem klienta który zaczął mi ubliżać przez telefon mówiąc że nagrywam rozmowy i możemy sie spotkać w sądzie jak nie zaprzestanie obrażania, jak nożem uciął.

Data: 2011-04-03 12:00:38
Autor: wesoły romek
czy mogę nagrywać

Użytkownik "lamia" <lamia3c@odwa.pl> napisał w wiadomości news:in580c$ca$1node2.news.atman.pl...
nie wiem jakie jest aktualne prawo w kwestii nagrywania
- czy moge nagrywać na zebraniu (zebranie wspólnoty)? Czy moze mi ktoś zabronić?  (kojarzę, że musze uprzedzić). Chyba mnie nie mogą wyprosić czy coś?

ja bym ci jebnął za takie kurewskie zagranie

czy mogę nagrywać