czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?

Data: 2009-11-17 21:16:47
Autor: SN .. AP
czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?
Witam
Czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?

Tak to wyglada:

http://tinyurl.com/yf724pm

Nie mam suwmiarki pod reka i nie chce tego rozbebeszac a pozniej sie okaze ze stery 1 i 1/8 nie wchodza do ramy.

Trek 800 stalowa rama - malutka damka dla mamy.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-17 12:37:24
Autor: Saurus
czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?
Możesz zmienić na a-head 1", tylko po co?

Data: 2009-11-17 21:52:43
Autor: MadMan
Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:16:47 +0100, SN .. AP napisał(a):

Nie mam suwmiarki pod reka i nie chce tego rozbebeszac a pozniej sie okaze ze stery 1 i 1/8 nie wchodza do ramy.

To skombinuj suwmiarkę i zmierz średnicę mostka w miejscu w którym
wchodzi w stery. Jeśli ma 25.4 mm to możesz zmieniać na ahead 1 1/8". --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-11-17 23:06:32
Autor: jpogoda
On 17 Lis, 21:52, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

To skombinuj suwmiarkę i zmierz średnicę mostka w miejscu w którym
wchodzi w stery. Jeśli ma 25.4 mm to możesz zmieniać na ahead 1 1/8".

W 99% przypadkach pewnie tak jest.
Ale... u mnie w starym Wheelerze 1800 ('1999) mostek miał 22,8mm a
główka ramy była jednak ahead 1 1/8".
Producent roweru wsadził stery będące jednocześnie redukcją z 1 1/8"
na 1".
Bez problemu wymieniłem w pewnym momencie widelec (i stery) na ahead 1
1/8".
Może i tu tak jest?

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-11-18 08:37:39
Autor: MadMan
Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:06:32 -0800 (PST), jpogoda napisał(a):

[...]

Nie, tu jest prościej - mostek już ma te 25.4 mm. Zerowej grubości
ścianki rury sterowej jeszcze nie wynaleziono. --

Data: 2009-11-18 02:17:58
Autor: jpogoda
On 18 Lis, 08:37, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Nie, tu jest prościej - mostek już ma te 25.4 mm. Zerowej grubości
ścianki rury sterowej jeszcze nie wynaleziono.

:-) Ano racja.
Nie doczytałem o tych 26mm :-)

Pzdr,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-11-18 14:03:20
Autor: SN .. AP
czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?
DZIEKUJE MadManowi i reszcie za pomoc :) to ide troche sie posmarowac na czarno : D

Data: 2009-11-18 01:57:59
Autor: SN .. AP
czy moge zmienic starego typu gniazda skretow na ahead 1 i 1/8 w tym rowerze ?
To skombinuj suwmiarkę i zmierz średnicę mostka w miejscu w którym
wchodzi w stery. Jeśli ma 25.4 mm to możesz zmieniać na ahead 1 1/8".

Dobry pomysl bo w sumie 25,4 to jest 1 rowny cal :)

Ponad ta duza nakretka rurka ma rowne 26mm
Wiec jest to rura mostka wchodzaca w wieksza rurke co ma gwint od widelca to chyba
moge sie zabierac za instalowanie sterow ahead 1 i 1/8 ?