Data: 2011-01-13 15:08:35 | |
Autor: gregor | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
Witam
Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja wspawal ... teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ... pacjent Rover 420 Si (2 litry benzyna) gregor |
|
Data: 2011-01-13 14:11:58 | |
Autor: to | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
begin gregor
Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy Chodzi Ci o to, że mechanik wstawił łącznik elastyczny o mniejszej średnicy? To może obniżyć moc silnika, ale dławić się etc. raczej nie powinien. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-13 15:18:36 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 15:08, gregor pisze:
Witam Jeżeli mówiąc "siatka" masz na myśli elastyczny łącznik wydechu, taki jak to http://i39.tinypic.com/30t00p0.jpg ,to nie powinno się nic takiego dziać jeżeli tylko średnia elementu jest odpowiednia. Nawet zmniejszenie przepustowości wydechu powoduje problemy przy wysokich obrotach, a nie przy niskich. Natomiast co do możliwego związku, to czy po montażu zostało wszystko podłączone jak należy (np. jakieś poodłączane na czas spawania sondy lambda)? Jeżeli spawanie było łukiem elektrycznym, to na czas spawania powinno być zamontowana ochrona przeciw uszkodzeniu urządzeń elektronicznych. |
|
Data: 2011-01-13 15:24:22 | |
Autor: gregor | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 15:18, Tomasz Pyra pisze:
Jeżeli mówiąc "siatka" masz na myśli elastyczny łącznik wydechu, taki tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto odpalilo bez problemu teraz tylko te kankurki, a przed spawaniem tej siatki nic sie nie dzialo, no nic gregor |
|
Data: 2011-01-13 15:39:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 15:24, gregor pisze:
tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto Żeby to miał być wpływ samej siatki, to by było nieprawdopodobne. Natomiast przy okazji spawania można popsuć to i owo - wystarczy źle podłączona masa i obwód który się zamknął obwodem sondy lambda uszkodzi albo sondę, albo komputer. Samo spawanie również generuje silne impulsy e-m które podobno potrafią popsuć komputer samochodu, jeżeli instalacja nie została odpowiednio zabezpieczona. |
|
Data: 2011-01-13 16:54:11 | |
Autor: PaweL | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów
na przeszkodzie lokalnej odbija się fala spalin i wraca do zaworów wydechowych. Przy okre¶lonych obr. taka wracaj±ca fala może się spotkać z wła¶nie wylatuj±ca porcj± ¶wieżych spalin i skutecznie pohamować ich wypływ. ¶rednice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików s± dokładnie wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje. Tfardy jest, nie mientki. Paweł |
|
Data: 2011-01-13 17:57:17 | |
Autor: marek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów ogolnie rotfl. |
|
Data: 2011-01-13 22:14:23 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 17:57, marek pisze:
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto". -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-01-13 22:43:27 | |
Autor: marek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto". prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich samochodow z przytkanymi wydechami. |
|
Data: 2011-01-13 22:52:06 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 22:43, marek pisze:
Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto". To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-01-13 23:42:17 | |
Autor: marek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie. |
|
Data: 2011-01-14 11:02:39 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-13 23:42, marek pisze:
prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich Następuje degradacja osiągów. Z reguły niezauważalna dla użytkownika, gdyż nie jest nagła, lecz rozciągnięta w czasie i przebiegu auta. Potem, gdy nagle trzeba wymienić praktycznie cały układ wydechowy, to się okazuje, że auto dostaje "drugie życie". To samo jest z uniwersalnymi gadżetami "tuningowymi" - strumienice, pseudosportowe tłumiki, itp. Ich założenie nie gwarantuje polepszenia osiągów, a często ich pogorszenie (tylko tego nie ma w ulotkach reklamowych/opisach aukcji). Tylko tu, mało który domorosły tjuner przyzna się do tego, że wyrzucił kasę w błoto. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-01-14 11:28:04 | |
Autor: marek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie. aha. i to wszystko tlumaczy "przegrzewanie sie zaworow". nie mam wiecej pytan, "specjalisto". |
|
Data: 2011-01-14 12:02:44 | |
Autor: PaweL | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z zakresu silników, termodynamiki, mechaniki płynów, akustyki wyklucza możliwo¶ć powstawania problemów o których napisałem? Czy po prostu nie czytałe¶ nigdy o tym w A¦ i nie widziałe¶ w TVNTurbo, więc ¶miejesz sie jak niektórzy na widok sera? jak (wszystkim?) wiadomo na pocz±tku układu wydechowego jest bardzo duża pulsacja ci¶nienia. Mamy tam zjawiska falowe, rezonansowe itp. Zwężka w tym miejscu to nie zwykły opór, a miejsce powstawania odbić, generator fal stoj±cych itd. ile na grupie jest pytań - "muszę naprawić głowicę, jaki warsztat możecie polecić?" Sk±d wiesz ile z tych awarii jest następstwem innych wcze¶niejszych niefachowych napraw? Paweł |
|
Data: 2011-01-14 12:15:29 | |
Autor: marek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja praktyczna. na tym zakoncze. |
|
Data: 2011-01-14 12:34:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-14 12:15, marek pisze:
Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z Wielokrotnie dysponuj±c tylko moj± "inżyniersk±" wiedz± z zakresu mechaniki, fizyki oraz logiki ogólnej, musiałem poprawiać po, lub naprawiać rzeczy z którymi "praktycy" i "profesjonali¶ci" sobie zwyczajnie nie poradzili. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-15 20:57:18 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-14 12:15, marek pisze:
Drogi @marku, czy obśmiewasz moją wypowiedź, bo Twoja inżynierska Mi wystarczy, że widziałem głowicę pewnego auta, którego właścicielka długo dość jeździła z problematycznym (stwarzającym spore opory) katalizatorem. Deptała coraz mocniej, bo auto coraz słabiej jechało. Auto paliło coraz więcej. Aż głowica powiedziała "dziękuję za współpracę". Problemem były gniazda zaworów wylotowych. Tam już nie było mikropęknięć, tam były spękania widoczne gołym okiem. Auto to Fiesta Mk IV, silnik 1.25 75KM. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-01-14 07:29:42 | |
Autor: Agent | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
Użytkownik "gregor" <chrupolek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ign119$svp$1inews.gazeta.pl... WitamJa bym sprawdził sonde lambda czy jest dobrze podłączona i nie ukręcona. |
|
Data: 2011-01-14 17:58:44 | |
Autor: R_SZ | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ... Witam Podepnę się pod temat. Mój pacjent to FIAT UNO 1.0 FIRE 97'. Objawy te same, dławi się i robi kangurki na 2 biegu. Potem jak się rozchula to jako¶ idzie. Wcze¶niej gasł po nagrzaniu się, przejechałem nim 1-2km i gasł na AMEN. Nie udawało się go odpalić (brak iskry), dopiero na drugi dzień (10-12 godzin stania) palił od ręki. Przestał cał± zimę pod blokiem, teraz pali na dotyk, nie ga¶nie (może się teraz nie przegrzewa). Ale kangurki zostały. Paliwo podaje, wszystko co ma zwi±zek z iskr± zostało wymienione (cewka, aparat zapłonowy, ¶wiece, kable). Czy sonda lambda może być przyczyn± takich objawów? Wymieniałem też tłumik końcowy, ale to była wymiana na nowy tłumik ze sklepu (rzemiosło). Teraz o pocz±tku choroby (o ile ma to zwi±zek). W ubiegłym roku w okresie powodzi przejechałem moim UNO przez wylan± rzekę. Wody było po kostki w kokpicie. Przeszedł bezproblemowo, jak barka na Odrze :) Problemy z ga¶nięciem i kangurkami zaczęły się 2-3 miesi±ce póĽniej. Dodatkowy objaw, nie wiem czy zwi±zany. Na wolnych obrotach widać jak "faluje" o¶wietlenie z przednich reflektorów. Na wysokich obrotach też faluje, ale ze znacznie wyższ± częstotliwo¶ci±. Wymieniłem szczotki i regulator napięcia w alternatorze, bez poprawy. Podejrzewam, że alternator dostał jakie¶ wewnętrzne zwarcie, albo padły diody. Generalnie autko to trup i nadaje się na złom. Jeżdżę już nowszym sprzętem ze stajni Forda. Ale zanim UNO oddam na złom (OC i przegl±d do maja) chciałem się z nim pobawić i doj¶ć co było przyczyn± moich kłopotów. Będę wdzięczny za podpowiedzi co należałoby sprawdzić i ewentualnie podmienić. Mam do dyspozycji drugiego UNO na chodzie (od kolegi), ale przecież nie przełożę połowy auta "na próbę". Robert |
|
Data: 2011-01-26 13:21:34 | |
Autor: gregor | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
chcialbym poinformowac (bo byl liczny odzew), ze objawy dlawienia nalge znikly i na 100% nie byla to wina siatki (no chyba, ze sie cos tam poprzepalalo i teraz jest ok :)
gregor |
|
Data: 2011-01-26 16:51:03 | |
Autor: Karolek | |
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke | |
W dniu 2011-01-26 13:21, gregor pisze:
chcialbym poinformowac (bo byl liczny odzew), ze objawy dlawienia nalge Moze kataliztor sie rozpadl i przytkal rure? -- Karolek |
|