Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke

czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke

Data: 2011-01-13 15:08:35
Autor: gregor
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
Witam

Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja wspawal ...

teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

pacjent Rover 420 Si (2 litry benzyna)

gregor

Data: 2011-01-13 14:11:58
Autor: to
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
begin gregor
Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy
siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec
mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja
wspawal ...

Chodzi Ci o to, że mechanik wstawił łącznik elastyczny o mniejszej średnicy? To może obniżyć moc silnika, ale dławić się etc. raczej nie powinien.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-13 15:18:36
Autor: Tomasz Pyra
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 15:08, gregor pisze:
Witam

Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy
siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec
mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja
wspawal ...

teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi
kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie
dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo
podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

Jeżeli mówiąc "siatka" masz na myśli elastyczny łącznik wydechu, taki jak to http://i39.tinypic.com/30t00p0.jpg ,to nie powinno się nic takiego dziać jeżeli tylko średnia elementu jest odpowiednia.

Nawet zmniejszenie przepustowości wydechu powoduje problemy przy wysokich obrotach, a nie przy niskich.

Natomiast co do możliwego związku, to czy po montażu zostało wszystko podłączone jak należy (np. jakieś poodłączane na czas spawania sondy lambda)?
Jeżeli spawanie było łukiem elektrycznym, to na czas spawania powinno być zamontowana ochrona przeciw uszkodzeniu urządzeń elektronicznych.

Data: 2011-01-13 15:24:22
Autor: gregor
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 15:18, Tomasz Pyra pisze:
Jeżeli mówiąc "siatka" masz na myśli elastyczny łącznik wydechu, taki
jak to http://i39.tinypic.com/30t00p0.jpg ,to nie powinno siÄ™ nic
takiego dziać jeżeli tylko średnia elementu jest odpowiednia.

Nawet zmniejszenie przepustowości wydechu powoduje problemy przy
wysokich obrotach, a nie przy niskich.

Natomiast co do możliwego związku, to czy po montażu zostało wszystko
podłączone jak należy (np. jakieś poodłączane na czas spawania sondy
lambda)?
Jeżeli spawanie było łukiem elektrycznym, to na czas spawania powinno
być zamontowana ochrona przeciw uszkodzeniu urządzeń elektronicznych.


tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto odpalilo bez problemu teraz tylko te kankurki, a przed spawaniem tej siatki nic sie nie dzialo, no nic

gregor

Data: 2011-01-13 15:39:22
Autor: Tomasz Pyra
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 15:24, gregor pisze:

tak to łącznik, no nie przypominam sobie by cos było montowane auto
odpalilo bez problemu teraz tylko te kankurki, a przed spawaniem tej
siatki nic sie nie dzialo, no nic

Żeby to miał być wpływ samej siatki, to by było nieprawdopodobne.

Natomiast przy okazji spawania można popsuć to i owo - wystarczy źle podłączona masa i obwód który się zamknął obwodem sondy lambda uszkodzi albo sondę, albo komputer.
Samo spawanie również generuje silne impulsy e-m które podobno potrafią popsuć komputer samochodu, jeżeli instalacja nie została odpowiednio zabezpieczona.

Data: 2011-01-13 16:54:11
Autor: PaweL
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów

na przeszkodzie lokalnej odbija się fala spalin i wraca do zaworów wydechowych. Przy okre¶lonych obr. taka wracaj±ca fala może się spotkać z wła¶nie wylatuj±ca porcj± ¶wieżych spalin i skutecznie pohamować ich wypływ.

¶rednice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików s± dokładnie wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje. Tfardy jest, nie mientki.

Paweł

Data: 2011-01-13 17:57:17
Autor: marek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów

na przeszkodzie lokalnej odbija się fala spalin i wraca do zaworów wydechowych. Przy okre¶lonych obr. taka wracaj±ca fala może się spotkać z wła¶nie wylatuj±ca porcj± ¶wieżych spalin i skutecznie pohamować ich wypływ.

¶rednice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików s± dokładnie wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje. Tfardy jest, nie mientki.



ogolnie rotfl.

Data: 2011-01-13 22:14:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 17:57, marek pisze:
taka zwężka może nawet doprowadzić do przegrzewania zaworów

na przeszkodzie lokalnej odbija siÄ™ fala spalin i wraca do zaworĂłw
wydechowych. Przy określonych obr. taka wracająca fala może się
spotkać z właśnie wylatująca porcją świeżych spalin i skutecznie
pohamować ich wypływ.

średnice rur wydechowych i miejsca umieszczenia tłumików są dokładnie
wyliczone. Fabrycznie. Wiejski tuner głupotami się nie przejmuje.
Tfardy jest, nie mientki.



ogolnie rotfl.

Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto".


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-13 22:43:27
Autor: marek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto".

prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich samochodow z przytkanymi wydechami.

Data: 2011-01-13 22:52:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 22:43, marek pisze:
Uzasadnij swoje rozbawienie, "specjalisto".

prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich
samochodow z przytkanymi wydechami.

To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-13 23:42:17
Autor: marek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich
samochodow z przytkanymi wydechami.

To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy.


no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie.

Data: 2011-01-14 11:02:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-13 23:42, marek pisze:
prosze bardzo. uzasadnieniem jest cala masa jezdzacych kilkunastoletnich
samochodow z przytkanymi wydechami.

To, że jeżdżą, to raczej mało znaczy.


no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie.

Następuje degradacja osiągów. Z reguły niezauważalna dla użytkownika, gdyż nie jest nagła, lecz rozciągnięta w czasie i przebiegu auta.
Potem, gdy nagle trzeba wymienić praktycznie cały układ wydechowy, to się okazuje, że auto dostaje "drugie życie".
To samo jest z uniwersalnymi gadżetami "tuningowymi" - strumienice, pseudosportowe tłumiki, itp. Ich założenie nie gwarantuje polepszenia osiągów, a często ich pogorszenie (tylko tego nie ma w ulotkach reklamowych/opisach aukcji). Tylko tu, mało który domorosły tjuner przyzna się do tego, że wyrzucił kasę w błoto.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-14 11:28:04
Autor: marek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
no tak, mocny argument. to przepraszam w takim razie.

Następuje degradacja osiągów. Z reguły niezauważalna dla użytkownika, gdyż nie jest nagła, lecz rozciągnięta w czasie i przebiegu auta.
Potem, gdy nagle trzeba wymienić praktycznie cały układ wydechowy, to się okazuje, że auto dostaje "drugie życie".
To samo jest z uniwersalnymi gadżetami "tuningowymi" - strumienice, pseudosportowe tłumiki, itp. Ich założenie nie gwarantuje polepszenia osiągów, a często ich pogorszenie (tylko tego nie ma w ulotkach reklamowych/opisach aukcji). Tylko tu, mało który domorosły tjuner przyzna się do tego, że wyrzucił kasę w błoto.

aha. i to wszystko tlumaczy "przegrzewanie sie zaworow". nie mam wiecej pytan, "specjalisto".

Data: 2011-01-14 12:02:44
Autor: PaweL
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke

aha. i to wszystko tlumaczy "przegrzewanie sie zaworow". nie mam wiecej pytan, "specjalisto".

Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z zakresu silników, termodynamiki, mechaniki płynów, akustyki wyklucza możliwo¶ć powstawania problemów o których napisałem? Czy po prostu nie czytałe¶ nigdy o tym w A¦ i nie widziałe¶ w TVNTurbo, więc ¶miejesz sie jak niektórzy na widok sera?


jak (wszystkim?) wiadomo na pocz±tku układu wydechowego jest bardzo duża pulsacja ci¶nienia. Mamy tam zjawiska falowe, rezonansowe itp. Zwężka w tym miejscu to nie zwykły opór, a miejsce powstawania odbić, generator fal stoj±cych itd.

ile na grupie jest pytań - "muszę naprawić głowicę, jaki warsztat możecie polecić?" Sk±d wiesz ile z tych awarii jest następstwem innych wcze¶niejszych niefachowych napraw?


Paweł

Data: 2011-01-14 12:15:29
Autor: marek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z

drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja praktyczna. na tym zakoncze.

Data: 2011-01-14 12:34:58
Autor: Jakub Witkowski
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-14 12:15, marek pisze:
Drogi @marku, czy ob¶miewasz moj± wypowiedĽ, bo Twoja inżynierska wiedza z

drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja praktyczna. na tym zakoncze.

Wielokrotnie dysponuj±c tylko moj± "inżyniersk±" wiedz± z zakresu mechaniki, fizyki
oraz logiki ogólnej, musiałem poprawiać po, lub naprawiać rzeczy z którymi "praktycy"
i "profesjonali¶ci" sobie zwyczajnie nie poradzili.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-01-15 20:57:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-14 12:15, marek pisze:
Drogi @marku, czy obśmiewasz moją wypowiedź, bo Twoja inżynierska
wiedza z

drogi PawLe. Twoja inzynierska wiedza nie ma nic wspolnego z moja
praktyczna. na tym zakoncze.

Mi wystarczy, że widziałem głowicę pewnego auta, którego właścicielka długo dość jeździła z problematycznym (stwarzającym spore opory) katalizatorem. Deptała coraz mocniej, bo auto coraz słabiej jechało. Auto paliło coraz więcej. Aż głowica powiedziała "dziękuję za współpracę". Problemem były gniazda zaworów wylotowych. Tam już nie było mikropęknięć, tam były spękania widoczne gołym okiem.
Auto to Fiesta Mk IV, silnik 1.25 75KM.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-01-14 07:29:42
Autor: Agent
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke

Użytkownik "gregor" <chrupolek@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ign119$svp$1inews.gazeta.pl...
Witam

Bylem u mechanika "kowal" naprawil mi 1 rzecz i przy okazji wymienilismy siatke (1 tlumik za kolektorem) moja byla juz lekko dziurawa wiec mechanik znalazl na oko z 20% mniejsza siatke ale na dlugosc ok wiec ja wspawal ...

teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

Ja bym sprawdził sonde lambda czy jest dobrze podłączona i nie ukręcona.

Data: 2011-01-14 17:58:44
Autor: R_SZ
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
teraz mam taki problem bo od momentu wyjechania z warsztatu auto robi kangurki na 2 biegu ogolnie na 1 ... sie dlawi jechac jedzie ale sie dlawi i tu pytanko czy ma wplyw wielkosc dziury w siatce ? bo podejzewam, ze bede musial ja zmienic i chcialem sie tylko upewnic ...

Witam
Podepnę się pod temat.

Mój pacjent to FIAT UNO 1.0 FIRE 97'.
Objawy te same, dławi się i robi kangurki na 2 biegu.
Potem jak się rozchula to jako¶ idzie.
Wcze¶niej gasł po nagrzaniu się, przejechałem nim 1-2km i gasł na AMEN.
Nie udawało się go odpalić (brak iskry), dopiero na drugi dzień (10-12 godzin stania) palił od ręki.

Przestał cał± zimę pod blokiem, teraz pali na dotyk, nie ga¶nie (może się teraz nie przegrzewa).
Ale kangurki zostały.

Paliwo podaje, wszystko co ma zwi±zek z iskr± zostało wymienione (cewka, aparat zapłonowy, ¶wiece, kable).
Czy sonda lambda może być przyczyn± takich objawów?
Wymieniałem też tłumik końcowy, ale to była wymiana na nowy tłumik ze sklepu (rzemiosło).

Teraz o pocz±tku choroby (o ile ma to zwi±zek).
W ubiegłym roku w okresie powodzi przejechałem moim UNO przez wylan± rzekę.
Wody było po kostki w kokpicie. Przeszedł bezproblemowo, jak barka na Odrze :)
Problemy z ga¶nięciem i kangurkami zaczęły się 2-3 miesi±ce póĽniej.

Dodatkowy objaw, nie wiem czy zwi±zany.
Na wolnych obrotach widać jak "faluje" o¶wietlenie z przednich reflektorów.
Na wysokich obrotach też faluje, ale ze znacznie wyższ± częstotliwo¶ci±.
Wymieniłem szczotki i regulator napięcia w alternatorze, bez poprawy.
Podejrzewam, że alternator dostał jakie¶ wewnętrzne zwarcie, albo padły diody.

Generalnie autko to trup i nadaje się na złom. Jeżdżę już nowszym sprzętem ze stajni Forda.
Ale zanim UNO oddam na złom (OC i przegl±d do maja) chciałem się z nim pobawić i doj¶ć co było przyczyn± moich kłopotów.

Będę wdzięczny za podpowiedzi co należałoby sprawdzić i ewentualnie podmienić.
Mam do dyspozycji drugiego UNO na chodzie (od kolegi), ale przecież nie przełożę połowy auta "na próbę".

Robert

Data: 2011-01-26 13:21:34
Autor: gregor
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
chcialbym poinformowac (bo byl liczny odzew), ze objawy dlawienia nalge znikly i na 100% nie byla to wina siatki (no chyba, ze sie cos tam poprzepalalo i teraz jest ok :)

gregor

Data: 2011-01-26 16:51:03
Autor: Karolek
czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke
W dniu 2011-01-26 13:21, gregor pisze:
chcialbym poinformowac (bo byl liczny odzew), ze objawy dlawienia nalge
znikly i na 100% nie byla to wina siatki (no chyba, ze sie cos tam
poprzepalalo i teraz jest ok :)

Moze kataliztor sie rozpadl i przytkal rure?

--
Karolek

czy mozliwe dlawienie przez mniejsza siatke

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona