czy można testować jednocześnie więcej niż 1 dysk

Data: 2012-04-03 01:48:00
Autor: Jan
czy można testować jednocześnie więcej niż 1 dysk
Witam i Pytam.
Czy mogę uruchomić testy HD TUNE PRO na więcej niż jednym dysku
twardym. Zwłaszcza chodzi mi o czasochłonny test Error Scan.
Co o tym myślicie i sądzicie?
Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.

Data: 2012-04-03 15:44:36
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-04-03 10:48, Jan wrote:
Witam i Pytam.
Czy mogę uruchomić testy HD TUNE PRO na więcej niż jednym dysku
twardym. Zwłaszcza chodzi mi o czasochłonny test Error Scan.
Co o tym myślicie i sądzicie?
Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam.

Z pkt. widzenia klasycznego lub nowego peceta, testowanie kilku napędów HDD nie obciąża w sposób istotny ani procesora ani systemu, pod linuxem przy pomocy badblocks robiłem dokładne testy kilku (zapis/weryfikacja).

Jeżeli w Jedynym Systemie Operacyjnym HDTune da się odpalić kilka razy, to i testować można.

Problem może się pojawić, gdy dyski zaczną zwracać błędy, system może resetować porty SATA, co może mieć wpływ na inne równoczesne testy. Generalnie nie powinno tak się dziać, ale windows ma to do siebie, że blokuje się całkowicie w przypadku problemow z IO HDD (do tego stopnia, że myszka nie odpowiada).

Data: 2012-04-04 00:06:01
Autor: Jan
On 3 Kwi, 15:44, Rafal Lukawski <rafal...@lukawski.pl> wrote:
On 2012-04-03 10:48, Jan wrote:

> [...]

Generalnie nie powinno tak się dziać, ale windows ma to do siebie, że
blokuje się całkowicie w przypadku problemow z IO HDD (do tego stopnia,

Panie Rafale
to mnie rozbawiło: Jedynym Systemie Operacyjnym
i to pisane z dużej litery he he he. I wiadomo o co chodzi, mimo że
nie pada nazwa owego systemu ;)
ps. dyski do mnie jadą, pisałem o nich w moim poprzednim wątku, na
który nie dostałem odpowiedzi. To są używane dyski, ale mało i test na
jednym trwa ponad 5 godzin.
Dziękuję Panie Rafale.

czy można testować jednocześnie więcej niż 1 dysk