[ OT ] czy nazywa sie viewfinder?

Data: 2010-02-08 10:19:39
Autor: mm
[ OT ] czy nazywa sie viewfinder?
;)

Czy ma taka wlasną optyke, że pozwala na wariantowe - w znaczeniu:
wariantowe glebokosci obiektywu - ogladanie kadru i potem wybor obiektywu
dla kamery?

Gdzie w Polsce mozna kupic viewfinder [jesli o to chodzi...]?

w przypadku kamery na klasyzny film nie ma problemu. należy użyć ramki wielkości klatki. czyli dla mikrofilmu ramkę do slajdów. odległość od oka to dokładnie ogniskowa obiektywu który należy użyć by uzyskać taki sam kąt widzenia. ja używam takiej ramki do LF. wyciągnięcie i rozstawienie cięższej artylerii jest na tyle pracochłonne, że dopiero jak mam kadr warty zachodu dopiero rozpakowuję sprzęt. mało tego, taka ramka umiejscawia dokładnie położenie kamery. wiadomo gdzie postawić statyw i na jakiej wysokości ulokować aparat. w praniu taka ramka jest w tym linku:
http://abpc.com.pl/biebrza2/imagepages/image10.html
i zawsze mam ją ze sobą, nawet jak nie mam kamery LF. zawsze mam jednak cyfrowego kompakta i przez ramke robię zdjęcie interesującego mnie kadru a tracker dopisuje mi położenie GPS do zdjęcia i wiem dokładnie gdzie wrócić z ciężką artylerią.
pozdr
mm

[ OT ] czy nazywa sie viewfinder?