czy od jeżdżenia na rowerze można schudnąć?

Data: 2010-04-18 21:52:44
Autor: kml
czy od jeżdżenia na rowerze można schudnąć?

Użytkownik "Kleju" <pk@pro.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqfnr6$mam$1news.onet.pl...
jak w temacie, udało się komuś?
Kleju

Jak połączysz to z dietą albo chociaż ograniczeniem żarcia to jasne, że tak. Jak będziesz żarł w dalszym ciągu jak świnia i od czasu do czasu przejedziesz się kawałek to cudów nie będzie.

kml
Last update 14/04/2010 AVID Elixir 5 i Bocialarka 2.0

Data: 2010-04-19 02:13:54
Autor: Rowerex
On 18 Kwi, 21:52, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Kleju" <p...@pro.onet.pl> napisał w wiadomościnews:hqfnr6$mam$1news.onet.pl...

> [...]

Jak będziesz żarł w dalszym ciągu jak świnia i od czasu do czasu
przejedziesz się kawałek to cudów nie będzie.

Dokładnie! Bez diety sama jazda może prowadzić do tycia, wiem to po
sobie. Bez zmiany nawyków żywieniowych im więcej, ciężej i dłużej
jeździłem, tym bardziej tyłem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 11:39:37
Autor: bans
W dniu 2010-04-19 11:13, Rowerex pisze:

 Bez zmiany nawyków żywieniowych im więcej, ciężej i dłużej
jeździłem, tym bardziej tyłem.

Tyłeś, czy przybierałeś na wadze? Bo to różnica.

--
bans

Data: 2010-04-19 05:01:27
Autor: Rowerex
On 19 Kwi, 11:39, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2010-04-19 11:13, Rowerex pisze:

>  Bez zmiany nawyków żywieniowych im więcej, ciężej i dłużej
> jeździłem, tym bardziej tyłem.

Tyłeś, czy przybierałeś na wadze? Bo to różnica.

Obrastałem tłuszczem. W archiwum można znaleźć mój wątek sprzed paru
lat -  "urósł mi brzuch" z tego co pamiętam. Wówczas zawziąłem się i w
kilka miesięcy zrzuciłem ok 7kg. Zadowolony wróciłem do starego
sposobu odżywania się, zacząłem tyć i odrobiłem wszystko w następnych
latach. Potem znów dieta, znowu spadek wagi, kolejne "odpuszczenie" i
kolejny wzrost wagi. Wszystko z własnego łakomstwa i bezmyślności.

Wiem do czego zmierzasz, ale naprawdę nie przesadzajmy z tym
przyrostem masy mięśniowej. Przeciętny amator rowerzysta nie ma szans
na rozbudowanie sobie mięśni do poziomu Pudziana, bo tylko przy takich
rozmiarach można porównywać tłuszcz do mięśni. Kolarze zawodowi mają
potężnie rozbudowane mięśnie nóg, a mimo to nawet sprinterzy wcale
dużo nie ważą.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 14:46:46
Autor: Fabian
Rowerex pisze:
[...]

Ale sprinterzy ważą znacząco więcej niż górale, więc jednak mięśnie
ważą. BMI najlepszych górali to jakieś 20, a sprinterów 23-24. Taki
Fabian Cancellara musiał by schudnąć 9 kg aby osiągnąć BMI 20,5, jakie
ma Franco Pellizotti. 9 kg to chyba dużo?

Fabian.

Data: 2010-04-19 06:56:43
Autor: Rowerex
On 19 Kwi, 13:46, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:
Rowerex pisze:

> [...]

Ale sprinterzy ważą znacząco więcej niż górale, więc jednak mięśnie
ważą. BMI najlepszych górali to jakieś 20, a sprinterów 23-24.

Więcej od kolegów z peletonu, czyli kolarzy zawodowych. A jak się to
ma do przeciętnego preclowicza?

Taki
Fabian Cancellara musiał by schudnąć 9 kg aby osiągnąć BMI 20,5, jakie
ma Franco Pellizotti. 9 kg to chyba dużo?

Wskaźniki BMI to nie wyrocznia! Wyliczanie wskaźnika na podstawie
wzrostu kończy się tak samo lub gorzej niż dobieranie rozmiaru ramy
również na podstawie wzrostu. To są wartości mocno orientacyjne,
przyjęte na podstawie statystyk, statystycznej budowy ciała itp.

Pokaż mi wskaźnik BMI biorący pod uwagę następujące czynniki:
- długość tułowia do szyi
- długość od szyi do czubka głowy (bo ma wpływ na wzrost)
- długość nóg
- obwód klatki piersiowej
- obwód bioder
- szerokość ramion
- długość rąk

Jak mi znajdziesz kalkulator BMI biorący to pod uwagę, to wtedy możemy
sobie dyskutować, co to znaczy "wskaźnik wagi"

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 19:21:56
Autor: Fabian
Rowerex pisze:

[...]

Co mnie obchodzi w tej dyskusji przeciętny preclowicz? Przecież nie o
tym dyskutujemy. Piszesz, że sprinterzy dużo nie ważą, a ja Ci próbuje
udowodnić, że jednak dużo - kilkanaście % więcej niż gdyby byli
góralami. Ich mięśnie dużo ważą, na przykładzie jednego zawodnika, jest
to 9 kg. I jest to 9 kg więcej, przecież górale to też nie sama skóra i
kości.

[...]

Wskaźnik BMI to stosunek wagi do kwadratu wysokości.

Jak mi znajdziesz kalkulator BMI biorący to pod uwagę, to wtedy możemy
sobie dyskutować, co to znaczy "wskaźnik wagi"

BMI to pewien wyznacznik. Jest pewna prawidłowość dla czołowych kolarzy
peletonu. Zakładam, że czołowi zawodnicy mają podobne predyspozycje,
budowę ciała i optymalną ilość tkanki tłuszczowej.

Fabian.

Data: 2010-04-19 10:44:40
Autor: Rowerex
On 19 Kwi, 18:21, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:

Co mnie obchodzi w tej dyskusji przeciętny preclowicz? Przecież nie o
tym dyskutujemy.

Uuu..., no to faktycznie - odchudzamy Armstronga? ;-)

[...]

A ja nie udowadniam, tylko zwracam uwagę na to, że waga to nie tylko
mięśnie i tłuszcz.

> [...]
> - szerokość ramion
> - długość rąk

Wskaźnik BMI to stosunek wagi do kwadratu wysokości.

Tylko wysokości....

Proponuję więc obydwu ukatrupić (może przyjadą na TdP? ;-), obedrzeć
ze skóry, oddzielić wszystkie organy wewnętrzne, kości, tłuszcz,
mięśnie, odsączyć płyny ustrojowe, wszystko zważyć, pomierzyć i
wykonać analizę różnic i podobieństw ;-)

> [...]

peletonu. Zakładam, że czołowi zawodnicy mają podobne predyspozycje,
budowę ciała i optymalną ilość tkanki tłuszczowej.

Zakładanie podobnej budowy ciała jest obarczone sporym błędem.
Porównywać należy wszystko, łącznie z wagą organów wewnętrznych i
wszystkich flaków.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 22:08:19
Autor: arturbac
W dniu 2010-04-19 19:44, Rowerex pisze:
Porównywać należy wszystko, łącznie z wagą organów wewnętrznych i
wszystkich flaków.

Nie zapomnij o zawartości flaków i zalegających odchodach w jelitach ;-)

Data: 2010-04-20 10:07:32
Autor: Coaster
arturbac wrote:
W dniu 2010-04-19 19:44, Rowerex pisze:
Porównywać należy wszystko, łącznie z wagą organów wewnętrznych i
wszystkich flaków.

Nie zapomnij o zawartości flaków i zalegających odchodach w jelitach ;-)

Niezbyt uwaznie czytasz - Rowerex juz o tym wspominal: "[...] Zaczynają uważać, że spadek wagi o 1-2kg to już sukces, tymczasem 1kg to są wahania jednodniowe, wystarczy oddać mocz i uwalić większego klocka [...]"

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-20 09:19:18
Autor: Coaster
Rowerex pisze:

[...]

Na r.b.t byla kiedys dyskusja na temat duzej nieprecyzyjnosci BMI u osob powyzej 2 m wzrostu. Firma ubezpieczeniowa robila klientowi (zdaje sie, ze mial jakies 2,3 m wzrostu) problemy z wykupieniem polisy, choc klient nie byl otyly, nie mial nadwagi - byl po prostu dobrze zbudowany. BMI pozycjonowal go w grupie z nadwaga.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-19 14:52:55
Autor: bans
W dniu 2010-04-19 14:01, Rowerex pisze:

[...]

Ke? Dlaczego? Mięsień jest cięższy niz tłuszcz, czyli nawet jak go nie widać, to swoje waży. Tłuszcz jest bardziej "efektowny wizualnie" ;)

Kolarze zawodowi mają
potężnie rozbudowane mięśnie nóg, a mimo to nawet sprinterzy wcale
dużo nie ważą.

Nie rozumiem cię. Twierdzisz, że bez tych  mięśni ważyliby tyle samo? :)

A co do tych sprinterów: Usain Bolt, obecny rekordzista świata w biegu na 100m  "mierzy 195 cm wzrostu, waży około 94 kg" - rzeczywiście, chucherko ;)

--
bans

Data: 2010-04-19 07:03:31
Autor: Rowerex
On 19 Kwi, 13:52, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

Ke? Dlaczego? Mięsień jest cięższy niz tłuszcz, czyli nawet jak go nie
widać, to swoje waży. Tłuszcz jest bardziej "efektowny wizualnie" ;)

Ile to jest 7kg mięśni? Tak objętościowo?

> Kolarze zawodowi mają
> potężnie rozbudowane mięśnie nóg, a mimo to nawet sprinterzy wcale
> dużo nie ważą.

Nie rozumiem cię. Twierdzisz, że bez tych  mięśni ważyliby tyle samo? :)

Twierdzę, że mają bardziej rozbudowane mięśnie niż niejeden
preclowicz, a mimo to ważą mniej niż ci sami preclowicze.

A co do tych sprinterów: Usain Bolt, obecny rekordzista świata w biegu
na 100m  "mierzy 195 cm wzrostu, waży około 94 kg" - rzeczywiście,
chucherko ;)

Taaa... a jadąc na rowerze bierze Petacchiego na każdym finiszu  ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 07:10:09
Autor: mg
czy od jeżdżenia na rowerze można schudnąć?
Twierdzę, że mają bardziej rozbudowane mięśnie niż niejeden
preclowicz, a mimo to ważą mniej niż ci sami preclowicze.

Ile kg weźmie na klatę wspinaczkowiec?
Ile sekund kultrysta powisi na jednym palcu?

Zmieniacie trochę temat. Dyskutujecie o tym co jest po drugiej stronie
szczytu, a najpierw trzeba znaleźć wyjście z wąwozu. Jak ktoś wejdzie
na szczyt to sam wybierze dalszą drogę.

Data: 2010-04-19 07:53:40
Autor: Rowerex
On 19 Kwi, 15:10, mg <abcde...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Zmieniacie trochę temat. Dyskutujecie o tym co jest po drugiej stronie
szczytu, a najpierw trzeba znaleźć wyjście z wąwozu. Jak ktoś wejdzie

I pełna zgoda! Z tego powodu pozwoliłem sobie skrytykować wskaźniki
BMI - wzrost bynajmniej nie jest wyznacznikiem prawidłowej wagi. Nie
sądzę też, by na preclu byli kulturyści chodzący na siłownię 5 dni w
tygodniu i machający stukilogramowymi sztangami.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-04-19 11:58:02
Autor: Doczu
W dniu 2010-04-18 21:52, kml pisze:

[...]

Zdaje się TY jakiś czas temu pisałeś w jednym z wątków którego nie mogę znaleźć o tym że przy jeździe i odwodnieniu się miast spalać tłuszcz, organizm spala cukry. Czy jakoś tak to brzmiało.
W związku z tym że nie mogę się dogrzebać, który to był wątek możesz słówko tutaj skrobnąć na ten temat ?

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-04-19 12:23:54
Autor: zly
Dnia Mon, 19 Apr 2010 11:58:02 +0200, Doczu napisał(a):

Zdaje się TY jakiś czas temu pisałeś w jednym z wątków którego nie mogę znaleźć o tym że przy jeździe i odwodnieniu się miast spalać tłuszcz, organizm spala cukry. Czy jakoś tak to brzmiało.

Zawsze najpierw organizm sięga po 'cukry' a dopiero potem po tłuszcz.

--
marcin

Data: 2010-04-19 12:27:21
Autor: Fabian
zly pisze:
[...]

Przy odpowiedniej intensywności wysiłku sięga też po cukry, dlatego
jeżeli chce się schudnąć, to nie ma sensu wysiłek powyżej pewnego
poziomu, bo ilość energii pozyskiwanej z tłuszczu w jednostce czasu jest
ograniczona.

Fabian.

czy od jeżdżenia na rowerze można schudnąć?