czy ojciec Jarosawa i Lecha Kaczyńskich wyłudził polskie obywatelstwo?

Data: 2010-04-26 20:25:44
Autor: abc
czy ojciec Jarosawa i Lecha Kaczyńskich wyłudził polskie obywatelstwo?
Od 1927 Rajmund wraz z rodzicami mieszkali w Baranowiczach (jego ojciec
został naczelnikiem ekspedycji węzła kolejowego a matka zajęła się obrotem
nieruchomościami).

Tam Rajmund chodził do liceum, do którego uczęszczał również Lucjan
Jasiewicz, syn Wincentego, brat stryjeczny jego przyszłej żony Jadwigi. Tuż
przed wojną Kaczyńscy przeprowadzili się do Brześcia
Litewskiego.

Za udział w powstaniu warszawskim został odznaczony Krzyżem Srebrnym Orderu
Virtuti Militari z rozkazu nr 512 dowódcy AK Tadeusza Bora-Komorowskiego z 2
października 1944 (nr krzyża: 12798)[3]. Otrzymał również Krzyż Walecznych i
został awansowany na stopień porucznika.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rajmund_Kaczy%C5%84ski

Data: 2010-04-26 20:52:06
Autor: boukun

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bd5daad$0$17093$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty mi tu nie pierdol głodnych kawałków, tylko wytłumacz, jak to się stało, że Rajmund dostał paszport i wyjechał w najbardziej ciemnych czasach stalinowskich do USA na szkolenie CIA?

Kto dostawał wtedy paszporty? Kto dostawał kamienice z przydziału?

boukun

Data: 2010-04-26 20:54:33
Autor: boukun

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hr4nga$ck9$1mx1.internetia.pl...

[...]

Acha, jeszcze odpowidz mi, że jak to jest, że w rzekomym AK Rajmund był zwykłym szeregowcem, a dopiero w ciemnych czasach PRLu awansował na stopień porucznika?

boukun

Data: 2010-04-26 21:20:54
Autor: abc
[...]

A skąd takie informacje? Stalin przecież umarł w roku 1953, a w latach 1956 - 1958 trwała w PRL "odwilż" I właśnie w roku 1958 uzyskał Rajmund Kaczyński pełny etat na Wydziale Inżynierii Sanitarnej PW. Odbył szkolenia w Anglii i Holandii, które okazały mu się pomocne podczas projektowania instalacji sanitarnej w budynku Ambasady USA w Warszawie. W 1965 wyjechał na kontrakt budowlany do Libii, jak wiele tysięcy innych Polaków.

Data: 2010-04-26 21:39:36
Autor: boukun

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bd5e79c$0$19163$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dziękuję, tego właśnie szukałem, życiorys całkiem jak Geremka i innej KORowszczyzny, przeszkolonej przez CIA...

boukun

Data: 2010-04-27 08:37:32
Autor: abc
[...]

Poczytaj sobie życiorys prezesa Zarządu Głównego Związku Powstańców
Warszawskich http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_%C5%9Acibor-Rylski
Po wojnie był kierownikiem Biura Samochodów Remontowanych Motozbyt w
Poznaniu, a następnie od 1956 pracował w Zjednoczonych Zespołach
Gospodarczych INCO.

Data: 2010-04-27 08:04:07
Autor: cirrus
[...]

A co mnie to obchodzi, ojcowie, dziadkowie może zajmij się jeszcze prapra.....babką.

--
stevep

Data: 2010-04-26 21:31:04
Autor: the_foe
W dniu 2010-04-26 20:25, abc pisze:
[...]

to jest chlubne tylko implikuje pewne pytania, jak to sie stalo ze po wojnie, kiedy AKowcow tepiono a wrecz zabijano (w lesie albo na sali sadowej) pan Rajmund spokojnie sobie zyl za komuny, dostal szybko mieszkanie i robil kariere. jest to ewenement bo wiekszosc Akowcow by pzrezyc zmieniala tozsamosc, wyjezdzala na ziemie odzyskane (gdzie sluzby bezpieczenstwa dzialaly chaotycznie), nie wyciagali swoich dyplomow pracujac ponizej swoich kwalifikacji.

--
the_foe

Data: 2010-04-26 21:51:09
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hr4pli$bnv$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jest rzeczą wręcz niesłychaną, że bracia Kaczyńscy w ogóle się nie chwalą swoim ojcem-bohaterem AK. Biorąc pod uwagę ich specyficzną, nastawioną na historię retorykę oraz zamiłowanie do genealogii posła Jacka Kurskiego przemilczanie roli jaką ojciec odegrał w kształtowaniu ducha naszych bliźniaków jest co najmniej dziwne. Dla porównania bracia Kaczyńscy nie raz i nie dwa przypominali nam wszystkim o swojej mamusi w wywiadach, na plakatach czy spotach wyborczych, ale i w przypadku mamusi powstańcza przeszłość była marginalizowana(z wyjątkiem pompy towarzyszącej otwarciu muzeum PW) jakby nikt nie chciał prowokować do dłubania w życiorysie Rajmunda Kaczyńskiego.

W życiu ojca Kaczyńskich występują co najmniej 3 dziwne sprawy. Po pierwsze zaraz po wojnie dostaje się na studia na Politechnice Warszawskiej pomimo, że był niemal modelowym przykładem elementu kontrrewolucyjnego ze swoim szlacheckim pochodzeniem i akowską przeszłością. Po drugie w latach 60-tych zostaje wyznaczony przez komunistyczne władze do zaprojektowania instalacji wentylacyjnych w nowobudowanej ambasadzie USA. Po trzecie również w latach 60-tych kilkakrotnie dostaje paszport dzięki, któremu wyjeżdża na zachód i do Libii. W tamtych czasach spotykało to jedynie ludzi co do których komunistyczne władze miały absolutną pewność.

boukun

Data: 2010-04-26 22:32:45
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
sluzby
> bezpieczenstwa dzialaly chaotycznie), nie wyciagali swoich dyplomow

Cóż pewnie się sprzedał, nie tak jak Jaruzel, ale zawsze. Trochę mnie
śmieszą te opisy "kariery" Rajmunda... W końcu to zwykły kafelkarz w
komuszej szkole i nawet nie wykładał polityki.
No, ale...
Piotr

   :-)

   AR

Data: 2010-04-27 10:26:55
Autor: -heÂŽsk-
On Mon, 26 Apr 2010 21:31:04 +0200, the_foe <the_foe@wupe.pl> wrote:

W dniu 2010-04-26 20:25, abc pisze:
> Od 1927 Rajmund wraz z rodzicami mieszkali w Baranowiczach [...]

 moi dziadkowie tam mieszkali. nikt z nich o kaczynskich nie slyszal.
 --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

czy ojciec Jarosawa i Lecha Kaczyńskich wyłudził polskie obywatelstwo?