czy olej świeci w UV? Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą?

Data: 2013-12-31 08:38:09
Autor: Kukus Minipalus
czy olej świeci w UV? Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą?

"ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:52c1dc0d$0$2145$65785112news.neostrada.pl...
witam

Opel agila benzyna. znika płyn chłodzący (0.5 litra na 1 m-c). świecenie lampą uv naokoło chłodnicy i węży - bez efektu. za to po  odkręceniu korka wlewu oleju - na korku biały budyń, który w nocy, w uv świeci na jasno zielono. Zaglądam przez otwór wlewowy oleju, to co widać, części silnika, kawałek popychacza - lekko zielonkawa poświata w świetle uv, na szczęście bez "budyniu" "Budyń" tylko na korku. Co może być powodem? umiera/umarła uszczelka pod głowicą? Auto zapala idealnie, jeździ prawidłowo.
ToMasz
Idź do warsztau, gdzie są w stanie zmierzyć zawartość CO (tlenku węgla) w ukłądzie chłodzenia. Miałem tak z C-Maxem. Znikał płyn, ale auto chodziło jak zegarek. Miał minimalny przedmuch na uszczelce między gniazdem zaworu a układem chłodzenia. Zapobiegawczo przeszlifowałem głowicę i nowa uszcelka - rozwiązało problem.

czy olej świeci w UV? Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą?