czy oni byli z padi ?

Data: 2010-08-11 06:57:39
Autor: to.ja
czy oni byli z padi ?
¦migłowiec MW uratował nurków
9 sierpnia 2010, godz. 16:25 (62 opinie)   fot. Marian Kluczyński/MW
¦migłowiec "Anakonda" uratował w poniedziałek dwóch nurków.
W poniedziałek po godz 13 do akcji ratunkowej na Bałtyku wyruszył ¶migłowiec Marynarki Wojennej. Tym razem pomocy potrzebowało dwóch nurków, którzy zbyt szybko wynurzyli się z głęboko¶ci. Zostali przetransportowani do Uniwersyteckiego Centru Chorób Tropikalnych w Gdyni. Ich stan jest dobry.

W poniedziałek tuż po godz. 13:03 służby ratownicze Marynarki Wojennej dostały informację z Morskiego Ratowniczego Centrum Koordynacyjnego w Gdyni o konieczno¶ci użycia ¶migłowca. Okazało się, że pomocy potrzebuje dwóch nurków na Zatoce Puckiej, którzy zbyt szybko wynurzyli się na powierzchnię, istniało więc podejrzenie choroby dekompresyjnej.

O godz. 13:20 na pomoc z Babich Dołów wyruszył ¶migłowiec MW "Anakonda" z lekarzem i ratownikiem na pokładzie.

Po dziesięciu minutach lotu ¶migłowiec dotarł na miejsce.- Poszkodowani nurkowie zostali podjęci na pokład przez ratownika, chor. mar. Krzysztofa Bileckiego. Tam znaleĽli się po opiek± lekarza kpt. mar. Daniela Bagińskiego. Następnie załoga skierowała ¶migłowiec na lotnisko MW w Gdyni Babich Dołach - mówi kpt. mar. Grzegorz Łyko. - Tuż przed godz. 14 poszkodowani zostali przekazani karetce pogotowia.

Nurkowie trafili do Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej. Stan nurków jest dobry.

Była to druga akcja ratownicza ¶migłowców Marynarki Wojennej w przeci±gu ostatnich dwóch dni. --

Data: 2010-08-11 05:37:51
Autor:
czy oni byli z padi ?
to.ja <to.ja@op.pl> napisał(a): Re: czy oni byli z padi ?
Kto¶ inny potrzebuje czę¶ciej.

pozdrawiam rc

> Ile razy wzywano helikopter ratowniczy do ludzi nurkuj±cych bezpo¶rednio z > Tob± w parze lub grupie?

Raz.

Drrrn. Zła OdpowiedĽ.

Tylko jeden przypadek był podnoszony na grupie.

Kwiecień 2002, jez. Hańcza.
Nurkuj±cy z Tob±, zamarznięty automat, niekontrolowane wyj¶cie z 40m. Uraz
ci¶nieniowy płuc. Szpital w Suwałkach, potem helikopter do KOMH.

-- -- -- --

A tak swoj± drog±, mam do Ciebie pytanie Paweł. Nic nie sugeruję, po prostu nie
pamiętam, bo to było 8 lat temu. On wyszedł z tego KOMHu?

Jak to się skończyło dla poszkodowanego w tym wypadku na Hańczy?

Jeszcze raz podkre¶lam, że nic nie sugeruję tylko nie pamiętam.

http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.rec.nurkowanie&tid=1109394&pid=1109397&MID=%3C47f6.00000cb7.4c52974a%40newsgate.onet.pl%3E

Data: 2010-08-11 09:48:53
Autor: WW
Nie karm Trola
Witam

Obojętnie w jakiej organizacja się szkolili, to minimum przyzwoitości każe współczuć kolegom-nurkom i dobrze im życzyć a nie drwić.

Pozdrawiam
WW

Data: 2010-08-11 08:40:00
Autor:
Nie karm Trola
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
ObojÄ&#65533;tnie w jakiej organizacja siÄ&#65533; szkolili, to minimum przyzwoitoĹ&#65533;ci kaĹĽe wspĂłĹ&#65533;czuÄ&#65533; kolegom-nurkom i dobrze im ĹĽyczyÄ&#65533; a nie drwiÄ&#65533;.

Nie drwię z uczestników wypadku, zawsze martwi nie taka sytuacja.

ALE warto wyja¶nić czy to prawda z "realnymi szkoleniami" w szumie wirnika
¶migłowca. Nie ma ostrego dementi, nie ma wyja¶nienia. Jest zalecenie w NOF dekompresji awaryjnej TMX, która wymaga dekompresji.
Cmentarz gwarantowany.
Też cisza zapadła.

pozdrawiam rc

Data: 2010-08-11 13:54:59
Autor: WW
Nie karm Trola
W dniu 2010-08-11 10:40, demolant.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
WW<wuwu0@vp.pl>  napisaĹ‚(a):

ObojÄ&#65533;tnie w jakiej organizacja siÄ&#65533; szkolili, to minimum przyzwoitoĹ&#65533;ci
kaĹźe wspĂłĹ&#65533;czuÄ&#65533; kolegom-nurkom i dobrze im ĹźyczyÄ&#65533; a nie drwiÄ&#65533;.

Nie drwiÄ™ z uczestnikĂłw wypadku, zawsze martwi nie taka sytuacja.

To bardzo dziwnie to okazujesz.

ALE warto wyjaśnić czy to prawda

Ty nie chcesz wyjaśnić, ty chcesz znowu wojenki pomiędzy federacjami.

Szkoda na to czasu.

Pozdrawiam
WW

Data: 2010-08-11 13:12:55
Autor:
Nie karm Trola
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
> Nie drwiÄ&#65533; z uczestnikĂłw wypadku, zawsze martwi nie taka sytuacja.

To bardzo dziwnie to okazujesz.

Czy założyłem temat ? Czy nadałem tytuł ?

Ty nie chcesz wyjaĹ&#65533;niÄ&#65533;, ty chcesz znowu wojenki pomiÄ&#65533;dzy federacjami.

Szkoda na to czasu.

Chciałbym wiedzieć czy instruktor który dobrze szkoli, ma na koncie 1 czy 2
¶migłowce ratunkowe, bo dobrze szkoli.
Skoro doskonale wie wszystko, a zaleca mordercz± dekompresję.

pozdrawiam rc

Data: 2010-08-12 06:35:25
Autor: to.ja
Nie karm Trola

Zawsze jak zaistnieje jaki¶ nurkowy wypadek ;(
jest tu gło¶no -wymy¶la się niestworzone historie...

Tym razem nie wiemy NIC...

S±dz±c po braku komentarzy :

to byli super techniczni nurkowie super wyszkoleni
najlepsi z najlepszych
nurkowali z najlepsz± baz±
może mieli CCR,y

--