czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu

Data: 2011-07-02 13:12:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-07-02, Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
podpowiedzcie czy pieszy ma obowiazek zatrzymac sie na pasach jesli na ich srodku jest wysepka (rozdziela 2 pasy ruchu, ktore przecinaja pasy)? gdzies mi sie to obilo o uszy ale nie potrafie znalezc umocowania prawnego co by wskazywalo ze uroilo się mnie lub osobie ktora mi to mowila.

Zaglądałeś w ogóle do ustawy o ruchu drogowym? Wprost jest napisane:

Art 13
8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w
miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
innych urządzeń na jezdni.

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-07-03 09:41:59
Autor: Papkin
czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
innych urządzeń na jezdni.

A samo malowidlo na jezdni? Bo jak dodadza kocie oczy <  >  w takim ksztalcie z obu stron to chyba juz sa to "inne urzadzenia" ale samo malowidlo?

A jakby bylo tak:

  =
  =
 <=>
  =
  =

i jak widzimy nawet na srodku tej wyspy (nie wyspy bo jest to plaski malowidlo) jest zebra (=) to wg mnie jest to jedno przejscie ;-) A wg przepisow moze i dwa bo dodali te znaczki <  >.

Tak czy siak uwaga, rozwaga ponad przepisy.

We Wroclawiu, czesto na Sudeckiej, widze rozjechany znak na srodku wysepki na takim wlasnie przejsciu. Debil jakis wyprzedza przed przejsciem dla pieszych (zaraz jest w dodatku skrzyzowanie) i nagle widzi wysepke (o wysokosci kraweznikow) i w nia centralnie przyp...la koszac znak. Lepiej nie stac wtedy na takiej wysepce :/

czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu