czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?

Data: 2009-11-24 01:20:19
Autor: Adam Sito
czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
Teorie spiskowe? Czyżby przygotowania do wprowadzenia obrotu bezgotówkowego i czipowania ludności?
Grupa Bilderberg górą?

--
AS

Data: 2009-11-24 01:31:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
Teorie spiskowe? Czyżby przygotowania do wprowadzenia obrotu bezgotówkowego i czipowania ludności? Grupa Bilderberg górą?

nie, nic z tych rzeczy. Po prostu pytam o ewentualne korzyści dla klienta banku, których samodzielnie na razie nie dostrzegam

Data: 2009-11-24 00:47:50
Autor: Stiwi
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a):
> [...]

nie, nic z tych rzeczy. Po prostu pytam o ewentualne korzyści dla klienta banku, których samodzielnie na razie nie dostrzegam

Nie tylko Ty. Te karty to bzdura totalna. Do 49,90pln zapłacisz pay-pass, ale 50,90pln już nie. Głupota banków nie zna granic. Gdyby ta technologia była super bezpieczna, to nie byłoby takich limitów.

Data: 2009-11-23 22:02:37
Autor: BK
On 24 Lis, 01:47, "Stiwi" <stiwipl.WYT...@gazeta.pl> wrote:
zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl napisał(a):

> [...]

banków nie zna granic. Gdyby ta technologia była super bezpieczna, to nie byłoby takich limitów.

Czyli gdyby jazda samochodem byla super bezpieczna nie byloby
ograniczen predkosci?

Limit jest po to zeby karta byla bezpieczna. Nikomu nie bedzie sie
oplacac krasc 50 zl.

Data: 2009-11-24 09:57:29
Autor: szczurwa
On 24 Lis, 07:02, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Limit jest po to zeby karta byla bezpieczna. Nikomu nie bedzie sie
oplacac krasc 50 zl.

Będzie. Choćby dlatego, że w Kraju MIłości do 200 PLN jest to
wykroczenie.

Data: 2009-11-24 03:51:09
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a): > > Teorie spiskowe? Czyżby przygotowania do wprowadzenia obrotu > > bezgotówkowego i czipowania ludności? Grupa Bilderberg górą?

Nie tylko Ty. Te karty to bzdura totalna.

Wg mnie, banki na koszt swoich klientów fundują złodziejom w pełni bezkarną i darmową flaszkę i zagrychę. Do tej pory, złodziej karty nie znając PIN był bezradny, a podrabianiem podpisu ryzykował sprawę karną, poza tym nie wiedział (zgadywał) ile akurat jest dostępne na karcie. A teraz będzie znał  złodziejski bezstresowy limit i w tesco kupi sobie butelkę 0,7l plus zagrychę.

Gdzie w powyższym opisie tkwi błąd?!

Data: 2009-11-24 00:03:51
Autor: m1ch4l.j
On 24 Lis, 03:51, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

[...]

W tym, że korzystając z kradzionej karty też ryzykuje sprawę karną.

Data: 2009-11-24 06:53:28
Autor: maruda
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:

[...]

Zakładam, że regulaminy przeczytałeś dokładnie. Ja czytałem pobieżnie i jakoś umknął mi fakt, ze w ogóle jest możliwa transakcja bez jakiejkolwiek autoryzacji. Włos się jeży!
Toż-to jak złodziej kieszonkowy! Przechodzisz koło niego, pieniądze znikają, a Ty nawet nic o tym nie wiesz.

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-11-23 22:01:20
Autor: BK
On 24 Lis, 06:53, maruda <r...@null.com> wrote:
zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl pisze:

> [...]

Toż-to jak złodziej kieszonkowy! Przechodzisz koło niego, pieniądze
znikają, a Ty nawet nic o tym nie wiesz.

Tak bo taki zlodziej to sobie terminal zrobil korzystajac z
wygooglanej instrukcji, a pieniadze drukuje mu kieszonkowa drukarenka.

A tak serio - to o czym piszesz jest przeciez niemozliwe - zeby zostac
takim kieszonkowcem trzeba by uzyskac legalny zestaw terminal
akceptanta + konto do rozliczen. I miec cholernie duzo szczescia przy
lazeniu w tlumie [trzeba pewnie ocieractwo trenowac :P].

Data: 2009-11-24 00:14:58
Autor: Krzysiek
On 24 Lis, 07:01, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

Tak bo taki zlodziej to sobie terminal zrobil korzystajac z
wygooglanej instrukcji, a pieniadze drukuje mu kieszonkowa drukarenka.
IMHO,
Terminal może być zupełnie legalny, w zupełnie niczego nieświadomym
sklepie.
Trzeba tylko terminal podłączyć jakoś do cudzej karty i można robić
drobne zakupy na cudzy koszt.
Chyba tylko fakt, że przeprowadzenie takiej akcji wymaga trochę
nakładów i planowania, a nie pozwala w jednej dużo uzyskać nas przed
chroni.
Ale przyjdzie kolej i na to.
I miec cholernie duzo szczescia przy
lazeniu w tlumie [trzeba pewnie ocieractwo trenowac :P].
Dobrym sposobem może być podróż w zatłoczonym autobusie.
Albo podpięcie  naszego czytniko- transmitera  przy  innym legalnym
czytniku.

Dodatkowo fakt, że to są niskie kwoty działa na korzyść złodzieja.
Wiele osób się nie zorientuje, że nie robiło w jakimś sklepie, w ich
okolicy, zakupów na kilkanaście złotych.

Data: 2009-11-24 00:31:20
Autor: BK
On Nov 24, 9:14 am, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]

Chyba tylko fakt, że przeprowadzenie takiej akcji wymaga trochę
nakładów i planowania, a nie pozwala w jednej dużo uzyskać nas przed
Ale przyjdzie kolej i na to.> I miec cholernie duzo szczescia przy
> [...]

Wiele osób się nie zorientuje, że nie robiło w jakimś sklepie, w ich
okolicy, zakupów na kilkanaście złotych.

O podobnych zagrozeniach rozpisywano sie jak wchodzily karty :)

Generalnie jednak nie ma co panikowac. Zlodzieje zawsze byli i zawsze
beda. W jakims sensie sa pewnym naturalnym elementem otaczajacej nas
rzeczywistosci i chyba nie da sie nic zrobic zeby poziom zlodziejstwa
byl rowny zero.

Czy ma sie zloto, czy monety, czy bankoty, czy czeki, czy karty z
paskiem, karty chipowe czy paypass trzeba sie zachowywac rozsadnie i
wowczas ryzyko bycia ogolonym jest nikle.

Kazdy srodek platnosci niesie ze soba pewne ryzyka i trzeba
"zarzadzac" tym ryzykiem w sposob odpowiedni.

Nie sadze zeby grozil nam nagle jakis wysyp kardziezy "pay pass" -
tymbardziej, ze kraje zachodnie znacznie bardziej zaawansowane we
wprowadzaniu tej technologi nie zantotowaly zjawiska. Nie rozumiem
wiec czemu u nas mialoby byc inaczej.

Jedyne co nam faktycznie grozi to kradziez karty i posluzenie sie nia.
To samo grozi nam jednak przy wszystkich sposobach plantnosci - przy
kazdej metodzie ktos moze zaplacic za nas.

Natomiast ryzyko, ze ktos "zmontuje" sobie urzedzenie i bedzie czyscil
nam paypassy jest bliskie zero. Teoretycznie jest to oczywiscie
wykonalne ale koszty takiej operacji nie bilansuja sie z zyskami.
Podstawowym zagrozeniem dla takiego zlodzieja jest brak mozliwosci
wyprowadzenia kasy z systemu bankowego. To co mozna zrobic np. ze
seskanowana karta [pobrac gotowke z bankomatu] nie sprawdza sie przy
"skanownaiu" paypassow [mozemy jedynie poprosic o przelanie kwoty do
50 zl z konta posiadacza na nasze].

Wszyscy doskonale wiecie jak odbywa sie rozliczanie transakcji
kartowych - ile waszym zdaniem taki "cwany gapa" skanujacy paypassy w
autobusie bylby w stanie skosic kasy? [zakladajac, ze pokonal
wszystkie techniczne trudnosci]. I ile z tej kasy mozna spokojnie
zatrzymac na etapie rozliczania/KIR itp :)

Data: 2009-11-25 01:35:10
Autor: Krzysztof Halasa
czy podoba sie Wam technologia zbliĹźeniowa?
BK <bkapuscinski@gmail.com> writes:

[...]

Tez watpie, biorac pod uwage fakt, ze nie ma zadnych powodow, by takich
kart uzywac na wieksza skale.

Ale gdyby jednak byly tak uzywane, to sprawa sie komplikuje.

Natomiast ryzyko, ze ktos "zmontuje" sobie urzedzenie i bedzie czyscil
nam paypassy jest bliskie zero. Teoretycznie jest to oczywiscie
wykonalne ale koszty takiej operacji nie bilansuja sie z zyskami.

Bez przesady, koszty nie sa wcale takie duze. Jasne ze ja tu mam duzo
rozmaitego sprzetu, ktorego nie ma kazdy Kowalski, ale pewnie bylbym
w stanie zlozyc z niego odpowiedni zestaw.

Wszyscy doskonale wiecie jak odbywa sie rozliczanie transakcji
kartowych - ile waszym zdaniem taki "cwany gapa" skanujacy paypassy w
autobusie bylby w stanie skosic kasy?

Na piwo i bulke wystarczy. Przekretu na miliony to sie tak nie zrobi,
ale od "zwyklej" karty to sie tak bardzo nie rozni przeciez.
Jacys bezdomni itd. mogliby tego uzywac skutecznie.

I ile z tej kasy mozna spokojnie
zatrzymac na etapie rozliczania/KIR itp :)

Zero.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-24 00:34:04
Autor: m1ch4l.j
On 24 Lis, 09:14, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:

[...]

Na to też znajdzie się sposób. Można zawinąć kartę w folię
aluminiową :P Albo kupić specjalny futerał lub portfel działający jak
klatka Faraday'a.

Data: 2009-11-24 20:26:52
Autor: Marcin
czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
Witam

Użytkownik "maruda" <ruda@null.com> napisał w wiadomości news:hefsha$ee$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak naprawde wszystko zalezy od tego jak bank w praktyce bedzie
ropzatrywal reklamacje gdy zdarza sie takie zakupy. Idealnie by
bylo, ze dzwonimy, skladamy reklamacje i od razu pieniadze
wracaja na nasze konto. A bank niech sobie wyjasnia
co chce, ewentualnie pozniej podesle jakies pismo
czy formularz do wypelnienia. Znajac jednak
podejscie do reklamacji np. w mBanku to obawiam
sie, ze to bedzie wygladoalo inaczej.

Sam nie zamierzam brac zadnej karty zblizeniowej
tak dlugo jak sie da.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-11-25 01:36:33
Autor: Krzysztof Halasa
"Marcin" <nomail@nospam.de> writes:

Tak naprawde wszystko zalezy od tego jak bank w praktyce bedzie
ropzatrywal reklamacje gdy zdarza sie takie zakupy. Idealnie by
bylo, ze dzwonimy, skladamy reklamacje i

.... bank od razu mowi: pocalujcie nas w d4, transakcja elektroniczna
z obecnoscia karty, brak mozliwosci reklamowania u sprzedawcy, mala
szkodliwosc spoleczna.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-24 11:53:51
Autor: Valdi

A teraz będzie znał  złodziejski bezstresowy limit i w tesco
kupi sobie butelkę 0,7l plus zagrychę.
Gdzie w powyższym opisie tkwi błąd?!

Już wyjaśniam - w Tesco taka operacja nie ma najmniejszych szans powodzenia.
Dlaczego?
1. nie mają terminali PP oraz PV
2. firma, która obsługuje im te terminale jest tak zapóźniona, że nieprędko
się to zmieni :)

Data: 2009-11-25 01:28:28
Autor: Krzysztof Halasa
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl writes:

Do tej pory, złodziej karty nie znając PIN był bezradny, a podrabianiem podpisu ryzykował sprawę karną,

Nie przesadzajmy.

poza tym nie wiedział (zgadywał) ile akurat jest dostępne na karcie.

Zgaduje ze 50 zl zwykle jest.

Problemy sa powazniejsze, ale inne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-24 11:40:43
Autor: LadyRoot
[...]

To są limity okreslane przez Mastercard, nie przez bank indywidualnie.

--
LadyRoot

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
The future is not what it used to be.

Data: 2009-11-25 01:37:37
Autor: Krzysztof Halasa
"LadyRoot" <ladyroot@aster.pl> writes:

To są limity okreslane przez Mastercard, nie przez bank indywidualnie.

Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-25 11:50:59
Autor: LadyRoot
czy podoba sie Wam technologia zbliĹźeniowa?

To są limity okreslane przez Mastercard, nie przez bank indywidualnie.

Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.

Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.

--
LadyRoot

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
The future is not what it used to be.

Data: 2009-11-25 15:50:24
Autor: Krzysztof Halasa
czy podoba sie Wam technologia zbliĚźenio wa?
"LadyRoot" <ladyroot@aster.pl> writes:

Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.

Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.

Jakies szczegoly?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-25 15:56:46
Autor: LadyRoot
czy podoba sie Wam technologia zbliĚźeniowa?

Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.

Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.

Jakies szczegoly?

Jedyne, co mogę zdradzić, to to, że limity ustalane są per region/strefa walutowa przez MC i jest to dla Polski 50zł, co jest tylko 'nieco' mniej, niż dla strefy Euro i 'nieco' więcej, niż np. dla UK.

--
LadyRoot

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
The future is not what it used to be.

Data: 2009-11-30 23:08:34
Autor: Slawek
LadyRoot wrote:
Przy kartach chipowych bank prawie wszystko moze sam ustalic.
Tak, ale PayPass działa na innych zasadach umownych.
Jakies szczegoly?

Jedyne, co mogĂŞ zdradziĂŚ, to to, Âże limity ustalane sÂą per region/strefa walutowa przez MC i jest to dla Polski 50zÂł, co jest tylko 'nieco' mniej, niÂż dla strefy Euro i 'nieco' wiĂŞcej, niÂż np. dla UK.

paypass to niezbyt innowacyjne rozwiazanie. dziala juz w wiekszosci krajow europy (przynajmniej tych wiekszych z punktu widzenia ekonomii). a widziales mpay ?

Data: 2009-11-24 01:35:51
Autor: Jerzy Rynio
czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?
nie, nic z tych rzeczy. Po prostu pytam o ewentualne korzyści
dla klienta banku, których samodzielnie na razie nie dostrzegam

świetna sprawa w zamyśle.
Niestety bardzo mało terminali. Obsługa istniejących terminali nie potrafi obsługiwać transakcji przy użyciu kart paypass. W ostatnim czasie ING podniósł opłatę za obsługę karty zbliżeniowej do 3zł/m-c.
osobiście zrezygnowałem z tej karty. Wklepanie PIN trwa 1-3 sekundy.

Data: 2009-11-24 01:41:24
Autor: Krzysztof Halasa
"Jerzy Rynio" <jerzyjb@data.pl> writes:

nie, nic z tych rzeczy. Po prostu pytam o ewentualne korzyści
dla klienta banku, ktĂłrych samodzielnie na razie nie dostrzegam

świetna sprawa w zamyśle.

Czyli np. jaka jest zaleta? Bo z takich praktycznych to nie widze
zadnej.

osobiście zrezygnowałem z tej karty. Wklepanie PIN trwa 1-3 sekundy.

PIN ma sie dokladnie nijak do zblizeniowosci karty. Normalna karta
elektroniczna moze byc ustawiona dokladnie tak samo.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-11-24 05:21:58
Autor: SpeX
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Z tego co testowałem ten system w Żabce, to szybciej faktycznie jest po staremu z pinem. Nie tylko iż to kliknięcie tylko tych 5 klawisze, ale fakt iż obsługa sklepu musi więcej się na klikać by uruchomić PayPassa.

Data: 2009-11-24 11:52:27
Autor: Valdi
czy podoba sie Wam technolog ia zbliĹźeniowa?
"Krzysztof Halasa" news:m3hbskpxe3.fsfintrepid.localdomain

> osobiście zrezygnowałem z tej karty. Wklepanie PIN trwa 1-3 sekundy.

PIN ma sie dokladnie nijak do zblizeniowosci karty. Normalna karta
elektroniczna moze byc ustawiona dokladnie tak samo.

Jaki z tego wniosek - technologia zbliĹźeniowa to produkt stricte
marketingowy :)

Data: 2009-11-24 16:28:20
Autor: LadyRoot
czy podoba sie Wam technologia zbliĹźeniowa?

Jaki z tego wniosek - technologia zbliĹźeniowa to produkt stricte
marketingowy :)

Dokładnie tak - i po to powstała w krajach bardziej "rozwiniętych marketingowo" :)

Na przykład w Stanach wiele banków wydawało różnego rodzaju breloczki i gadżety z wbudowanym PayPass, natomiast jeden z tureckich banków zafundował swoim klientom zegarki do "machania" sprzedawcom.

PayPass to technologia, która, w przeciwieństwie do np. stripe'ów, nie musi znajdować się na płaskiej karcie - a o to chodziło "wynalazcom".

--
LadyRoot

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
The future is not what it used to be.

Data: 2009-11-24 11:51:35
Autor: Valdi

> [...]

nie, nic z tych rzeczy. Po prostu pytam o ewentualne korzyści
dla klienta banku, których samodzielnie na razie nie dostrzegam

Nie martw się - nie ty jeden nie dostrzegasz w tym żadnych korzyści. No ale
tak już jest ten świat skonstruowany, że bardzo często zamiast rozwijać już
istniejące rzeczy, tworzy się nowe cuda, która tylko z założenia są ehh i
ahh a tak naprawdę można się bez nich obejść.

czy podoba sie Wam technologia zbliżeniowa?