czy polski pilot na drzwiach poleci?

Data: 2009-07-05 22:55:15
Autor: Paweł Kasztelan.
czy polski pilot na drzwiach poleci?
adam pisze:

> czy polski pilot na drzwiach poleci?

Co to za tytuł/powiedzenie "polski pilot na drzwiach poleci" ?
Słyszę to od jakiegoś czasu ale mam wrażenie że to jakiś łamaniec wymyślony przez jakiegoś dziennikarzynę.
Być może się myle ale wydaje mi się że w właściwej wersji powinno brzmieć to tak:

Z dobrym silnikiem to nawet wrota od stodoły polecą.

Wydaje mi się że powiedzenie to pochodzi z okresu międzywojennego ale mogę się mylić.
Czy podoba się wam współczesna wersja ?
Mi wydaje się ona trochę obraźliwa. To tak jak by powiedzieć że:

Polacy to nawet z szablami na czołgi się rzucą.

Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

Data: 2009-07-06 07:53:57
Autor: Ralph
Paweł Kasztelan. <Pkasztstop_dla_spamu@gmail.com> napisał:
Polacy to nawet z szablami na czołgi się rzucą.

Dzięki takiej postawie polscy piloci dokonywali nieprawdopodobnych wyczynów
walcząc o Anglię.  Znam wielu starszych angielskich pilotów, którzy znali
historię tych walk, a nawet mieli okazję osobiście poznać wielu z naszych
pilotów, którzy zostali po wojnie w Anglii - wszyscy Anglicy jednym głosem
wyrażali swój podziw i szacunek dla tak śmiałych pilotów.  Naprawdę regularnie
zdarza mi się słyszeć takie słowa, to chyba o czymś świadczy.

--

czy polski pilot na drzwiach poleci?